Počela gradnja vodovoda Ćelije - Štrbački buk u Nacionalnom parku Una
Predstavnici Grada Bihaća danas su ozvaničili početak gradnje vodovodnog sistema Orašac - Ćelije - Štrbački buk u Nacionalnom parku Una. Vrijednost projekta je 366.000 KM, a financijska sredstva osigurali su Grad Bihać i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine.
- Suvišno je i govoriti o potrebi i značaju ovog vodovodnog sistema za mještane Orašca i Ćelija, odnosno Štrbačkog buka, kao najatraktivnijeg dijela Nacionalnog parka Una. Dužina trase je 7.500 metara i nadamo se da ćemo sve radove završiti i prije zadanog roka od 90 dana - izjavio je Jasmin Stambolija iz Gradske uprave Bihać.
Izgradnja vodovoda je preduslov za početak realizacije prve faze asfaltiranja puta do Štrbačkog buka, što je od posebnog značaja za poboljšanje turističke ponude.
- Izuzetno bitan projekt za mještane, ali i modernizaciju sveukupne ponude u Nacionalnom parku Una. Čim se završi izgradnja vodovodnog sistema, krećemo s prvom fazom asfaltiranja puta prema našoj najatraktivnijoj destinaciji. Vlada Federacije BiH osigurala je i sredstva za sanaciju i asfaltiranje 5. 140 metara puta prema Štrbačkog buku, tako da ćemo ove godine napraviti veliki infrastrukturni iskorak - riječi su direktora Javnog preduzeća "Nacionalni park Una" Amarilda Mulića.
Ovo područje Nacionalnog parka Una samo u prošloj godini posjetilo je više od 120. 000 turista.
https://startbih.ba/clanak/pocela-gradn ... una/129116
Ovo je po meni jedna pravo dobra vijest. Izgradnjom ove infrastrukture se stvaraju uvjeti za pravi razvoj NP Una.
Evo šta kaže u jednom članku direktor NP Una Amarildo Mulić:
Mulić kaže da bi se realizacijom projekta asfaltiranja puta koji vodi ka Štrbačkom buku, u ukupnoj dužini od 21 km ili samo jedne faze od 8 km, zatim adekvatnim povezivanjem Kulen Vakufa s Martin Brodom, jer je tu ostalo 4,7 km makadamskog puta, te stavljanjem Unske pruge u funkciju turizma, gdje bi se od Bihaća do Martin Broda moglo ponuditi turističkim agencijama da na komercijalnoj osnovi dovode turiste i nude im nove turističke proizvode, kao što je turistički voz Smaragdnom dolinom, mogli postići ogromni rezultati.
Adekvatnim ulaganjem moguća ekonomska neovisnost NP Una
“Povećali bismo broj posjeta sa prošlogodišnjih 65.000 s plaćenim ulaznicama na 200.000-300.000 posjeta, što bi zasigurno garantovalo ekonomsku neovisnost, snagu, jačanje u svim segmentima i proširenje kapaciteta. Mogli bi se raditi i drugi projekti koji bi povećali vidljivost Nacionalnog parka na tržištu i njegovo brendiranje, a pridonijeli bi i investiranju u područje Nacionalnog parka, ali i kontakt zonama pa i širem području. Zasigurno bi došlo do jedne ekspanzije turizma koja direktno vodi ka zapošljavanju”, govori Mulić.
Konačno, kako zaključuje, s ova tri projekta stvorile bi se pretpostavke da Javno preduzeće Nacionalni park Una u roku od 2-3 godine postane ekonomski nezavisno od budžetskih sredstava i samostalno.
“Samo rješavanje putne komunikacije prema Štrbačkom buku doprinijelo bi razvoju cjelokupnog područja, boljem ambijentu i klimi za razvoj kako turizma tako i drugih djelatnosti. Lokalno stanovništvo mnogo više bi ulagalo u one djelatnosti koje su dozvoljene i kojima se i sada bavi, čime bi došlo do porasta samozapošljavanja, a adekvatna putna komunikacija bi povećala i cijenu nekretnina u tom području”, napominje Mulić.
https://banjaluka24h.com/problemi-za-tu ... ki-putevi/
Ovaj voz Smaragdnom dolinom, poznat kao "Rotary voz", vozi samo jednom godišnje, jer hrvati ne daju češće zbog prelaska granice.
Kapacitet mu je oko 220 osoba i uvijek vlada veliko interesovanje za njega.
Bilo bi interesantno razmotriti mogućnost uvođenja voza koji ide samo našom teritorijom, a to bi bilo od Klisa do Martin Broda.
Trasa je duga nekih 15 kilometara i sa svakodnevnim vožnjama bi sigurno doprinijela puno većoj atraktivnosti cijelog NP.
I fazon je da tu nema puno ulaganja. Eventualno osposobiti stanicu u Klisu kao polaznu/krajnju.
Svim tim infrastrukturnim projektima (koji nisu toliko skupi) bi se moglo olakšati dolazak investitora i izgradnja odgovarajućih smještajnih kapaciteta, čime bi se privukli gosti koji ne dolaze samo na dnevne izlete.
Avanturistički turizam bi bio idealan za to područje. Rafting, brdski biciklizam, zdrava okolina, nesvakidašnje prirodne ljepote.
Za pokretanje ovih aktivnosti nisu neophodna velika početna ulaganja.