☑ Pravila foruma i savjeti

Jugoistočna Bosna / Crna Gora

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la atif » 29 dec 2020 11:06

NEZAPAMĆEN UDAR U PARLAMENTU CRNE GORE: Kako je nova vlast odbila raspravu o genocidu u Srebrenici, u sve je uključena Abazovićeva poslanica Suada Zoronjić…

Skupština Crne Gore sinoć je, dva sata poslije ponoći, nakon što je, suprotno odluci DIK-a, verifikovala mandat poslanici URA-e Suadi Zoronjić, usvojila izmjene i dopune Zakona o slobodi vjeroispovijesti, kao i više drugih zakona, bez prisustva kompletne opozicije.

Predsjednik Skupštine Aleksa Bečić, pozivajući se na član 104 Zakona o izboru odbornika i poslanika koji propisuje da, ako poslaniku prestane mandat, mandat dobija sljedeći prema redosljedu na listi, kazao je da su „u potpunosti ispunjeni uslovi za izbor kandidatkinje Zoronjić na upražnjeno mjesto kao sljedećeg prema redosljedu na listi“.

Prijedlog rezolucije o genocidu u Srebrenici Ervina Ibrahimovića, na osnovu glasova zastupnika, nije uvršten u dnevni red. Za prijedlog su glasala samo dva zastupnika. Većina je odbila i prijedloge Andrije Popovića - zakona o zabrani fašističkih organizacija, zatim prijedlog zakona o zaštiti strateških interesa u oblasti aviosaobraćaja.

Tačno godinu nakon što je u Skupštini Crne Gore usvojen Zakon o slobodi vjeroispovijesti, na prijedlog nove Vlade sa premijerom Zdravkom Krivokapićem na čelu, usvojene su izmjene kojima se u suštini eliminišu svi za Srpsku pravoslavnu crkvu (SPC) sporni članovi i imovina ostaje u njihovom vlasništvu.

Usvojenim izmjenama izbrisani su članovi iz prethodne verzije Zakona o slobodi vjeroispovijesti iz decembra 2019. godine, koji su propisivali da će "svi vjerski objekti koji predstavljaju kulturnu baštinu, a bili su imovina države Crne Gore prije gubitka njene nezavisnosti 1918. godine i koji kasnije nisu na odgovarajući pravni način prešli u svojinu neke vjerske zajednice, biti prepoznati kao državna imovina".

Ovaj član bio je neprihvatljiv SPC-u koji je odmah nakon usvajanja prve verzije zakona, u decembru 2019. godine, pokrenuo široke proteste, uz podršku najvećeg dijela tadašnje opozicije, smatrajući da tada vladajući DPS pokušava da zakonom "otme crkvenu imovinu". Izbore koji su se održali u vrijeme crkvenih protesta, krajem augusta, DPS je izgubio, a na vlast je došla tročlana koalicija, čiji je veći dio, uključujući i novog premijera Zdravka Krivokapića, blizak Srpskoj pravoslavnoj crkvi.

Novim izmjenama Zakona je ukinuta i odredba iz prethodnog, da se vjerska zajednica mora registrovati, što je, također, bila jedna od tačaka kojoj se SPC žestoko opirao.

Sastavni dio usvojenog Zakona postala su dva amandmana Građanskog pokreta URA, da su vjerske zajednice čiji je vjerski centar u inostranstvu, a koje nisu upisane u jedinstvenu evidenciju, dužne da djeluje u okviru pravnog poretka Crne Gore i da kontrolu zakonitosti trošenja sredstava vjerskih zajednica iz državnog budžeta vrše nadležni organi, u skladu sa zakonom.

Glasanju je prethodila višesatna pauza zbog potvrđivanja mandata novoj zastupnici vladajućeg pokreta URA Suadi Zoronjić, nakon što je njihov zastupnik Filip Adžić podnio ostavku na tu funkciju.

Nakon što je Državna izborna komisija (DIK), što je formalna procedura, odbila da joj verifikuje mandat, to je učinila Skupština, čime je parlamentarna većina osigurala neophodni 41 glas za izglasavanje Zakona. Oni su optužili opoziciju da su preko DIK-a pokušali da opstruiraju usvajanje promjena Zakona.
http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/182 ... onjic.html

potpredsjednica URA
Suada Zoronjić, rođena 09.04.1971.godine u Plavu, gdje je završila osnovnu školu. Srednju medicinsku školu završila je u Podgorici, a Prirodno matematički fakultet, odsjek biologija završila je u Pristini. Živi i radi u Bijelom Polju, zaposlena kao profesorica biologije u JU Gimnazija,,Miloje Dobrašinovic"JU OS ,,Nedakusi" i JU OS ,, Dušan Korać".
Od 09.04.2017.godine je potpredsjednica GP URA -e, član OO URA BP, odbornica u lokalnom parlamentu Skupštine opštine Bijelo Polje, član je opštinskog Odbora za finansije, privredu i razvoj, član je NVO Udruženje biologa Crne Gore. Student master studija, Visoka škola za komunikacije, Udata je i ima dvoje djece.https://www.ura.org.me/ura/predsjednist ... jicBeograd.
slikahttps://www.ura.org.me/ura/predsjednist ... a-zoronjic

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 24 jan 2021 12:23

Uoči popisa stanovništva 2021: Osniva se "Partija manjinskog Muslimanskog naroda Crne Gore"
http://www.rtcg.me/vijesti/politika/307 ... imana.html
pokrenuta je inicijativa za osnivanje političke partije koja će izvorno predstavljati crnogorske Muslimane i sve ostale koji dijele građanske vrijednosti, saopštio je predsjednik inicijativnog odbora Hazbija Skenderović. Kako je kazao Skenderović, crnogorski Muslimani do sada su uglavnom bili aktivni u građanskim partijama i preko njih pokušavali da ostvare svoja prava.
“Ipak, u svjetlu posljednjih događanja svjesni smo da postajemo polako građani drugog reda. I u ranijem periodu bili smo nedovoljno zastupljeni u političkom i javnom životu Crne Gore, pa s toga sve više dolazimo u situaciju da nas „ teren ne prepoznaje“, a i poslanici državnog parlamenta kada nabrajaju nacionalne manjine često preskoče Muslimane”, navodi se u saopštenju.

Zbog toga i brojnih drugih razloga pokrenuli su inicijativu za formiranjem partije manjinskog Muslimanskog naroda Crne Gore koja će u prvom redu imati svoj građanski karakter, jer je, kako dodaje Skenderović, karakteristika crnogorskih Muslimana upravo ta građanska nota koja ih vjekovima krasi.

“Ova partija će nastojati da nadomjesti nedostatak adekvatnog predstavljanja Muslimana Crne Gore koji su marginalizovani u ostvarivanju esencijalnih i Ustavom zagarantovanih prava, koja su do sada tražili kroz razne gradjanske partije , te preko njih uglavnom bezuspješno pokušavali da ih ostvare”, navodi se u saopštenju.

Ova partija će baštiniti Crnu Goru kao jedinu svoju državu, jer izgleda, da su crnogorski Muslimani jedini koji nemaju drugu ili rezervnu državu osim Crne Gore.
“Mi ne idemo po mišljenja u Beograd, Sarajevo, Zagreb ili Tiranu mi smo srcem i dušom okrenuti samo Cetinju, Podgorici, Baru, Bijelom Polju, Rumiji, Lovćenu, Hajli, Bjelasici, Prokletijama. Za nas ne postoji druga,a ni bolja država nego li Crna Gora i samo ćemo se za nju boriti”, kaže Skenderović.
:pih:
Abidaga je napisao/la: 11 feb 2015 01:08 Nacionalni "Musliman" Kurpejović protiv Bošnjaštva u CG:
http://www.maticamuslimanska.me/mcgoiddba/

MUSLIMANI CRNE GORE – Od Islamske deklaracije do bošnjačke asimilacije
Ciljevi velikomuslimnskog programa, koji je prerastao u velikobošnjački islamski asimilatorski program, je utemeljeno u Islamskoj deklarciji Alije Izetbegovića.. Kada se objektivno analiziraju prezentirana dokumenta – Islamska derklaracija Alije Izetbegovića, Programska deklaracija Stranke demokratske akcije, Deklaracija Stranke demokratske akcije upućena bosansko-hercegovačkom Parlamentu i Odluka sa nelegegitimnog i neregularnog Bošnjačkog sabora o nacionalnom preimenovanju bosanskih Muslimana u Bošnjake, sa aspekta vremena, prostora, političke situacije u bivšoj SFRJ, Evropi i Svijetu, da se ocijeniti da je sve to preuranjeno, naučno neutemeljeno i nepolitički zasnovano i time utopističko djelovanje.. Kakve su negativne posledice nastupie po građane islamske vjeroispovijesti, muslimanske nacionalnosti i političke i državne opredijeljenosti Bosne i Hercegovine, pokazuju stradanja naroa, Muslimana i Bošnjaka u agresiiji nad Bosnom.

Islamska deklaracija Alije Izetbegovića je imala za cilj stvaranje Bosne i Hercegovine centromn islamma zapadnog Balkana i u perspektivi Evrope. Da se mislilo i iznad zapadnog Balkana potvrdilo se slanjem islamskim institucijam evropskih zemalja Dokumenta reisa Islamske zajednice Bosne i Hercegovine Cerica o stvaranju Islamskog evropskog centra u Sarajevu. Tu ideju, kako se saznaje, nije prihvatila nijedna islamska zajednica evropskih zemalja. Znači, ideja o stvaranju Bosne i Hercegovine neke druge Organizacije konferencije islamskih zemalja je propala.

..Na Osnivačkoj skupštini Stranke demokratske akcije, usvojena je Programska deklaracija stranke,kojom se proglašava „političkim savezom građana Jugoslavije koji pripadaju muslimanskom kulturno-istorijskom krugu“. Znači radi se o velikomuslimanskoj nacionalnoj stranci koja ima teritorijalne pretenzije time što sebe proglašava savezom svih Muslimana Jugoslavije, koja se ubrzo raspala i od nje se stvorilo više država. Reafirmacijom Islamske deklaracije Alije Izetbegovića, je došlo do spoja sa Programskom deklaracijom Stranke emokratske akcije kojom se promoviše velikomuslimanski nacionalni program. Pošto se iz Programske deklaracije izvode osnovni ciljevi, među kojima je i stvaranje Sarajeva vjerskim, kulturnim, nacionalnim, političkim i državnim centrom svih Muslimana, odnosno preimenovanih Bošnjaka, došlo je do objelodanivanja i objave stvaranja Bosne islamskom i velikomuslimanskom državom zapadnog Balkana. To je urađeno uoči raspada bivše SFRJ i sasvim neizvjesnim ishodom, koji je u krajnjem bio najtragičniji po građane novonastale države Bosne i Hercegovine. Nakon pomenutih aktivnosti na sprovođenju Programske deklaracije Stranke demokratske akcije i novonastalih tragičnih posledica raspada bivše SFRJ, neko se iz iz velikomuslimanskog programa dosjetio i smislio „remek djela“ da u Sarajevu okupi, sasvim lelegitimno i nelegalno, grupu intelektualaca koja bi izvršila preimenovanje bosanskih Muslkimana, bez ikakvog osnova i suprotno teoriji i međunarodnom pravu, u novi nacionalni identitt Bošnjake. Mislilo se da će se time smanjiti animozitet i mržnja prema Muslimanima, što se pokazalo pogrešnim, jer najviše je stradalo novonastalih Bošnjaka u vremenu od 1993. do 1995. godine, o čemu dovoljno svjedoči genocid u Srebrenici.

Bošnjačkim saborom u Sarajevu 1993. godine, na političku scenu Bosne i Hercegovine stupa Velikobošnjački islamski asimilatorski program koji ima za cilj bošnjačku asimilaciju svih Muslimana zapadnog Balkana. Velikobošnjački asimilatorski program sadrži islamsku komponentu, jer bošnjačka asimilacija se sprovodila objedinjenim i sihronizovanim djelovanjem islamskih zajednica sa političkikim, kulturnim i drugimm institucijama, tako da su one politozovanje. U realizaciji velikobošnjačke asimilacije Muslimana aktivno su djelovali reisi, muftije, imami i hodže, tako što su kod vjrnika propagirali nacionalni identitet Bošnjak, a negirali nacionalni identitt Musliman, svodeći ga na vjersku odrdnicu, vjernika islama. Tako je sve što su uradili umni i politički mudri ljudi, naučnih radnici i intelektualci Bosne i Hercegovine, počev od Islamske deklaracije Alije Izetbegovića 1970. godine do današnjih dana, rezultiralo nestankom preko 2/3 u Bosni i Hjercegovini i drugim državama zapadnog Balkana autohtonih i vjekovima postojećih Muslimana, kojima prijeti etno-genocid. Umjesto njih nastadošee u Bosni i Hercegovini i drugim državama zapadnog Balkana politička i asimilatorska tvorevina Bošnjaci., To je sadašnja politička, vjerska, kulturna, nacionalna, politička i državna scena i stvarnost u mnogim državama, pa time i Crnoj Gori, zapadnog Balkana,

..Ustavnim zakonom BiH 1994. godine, je izvršeno kolektivno nelegitimno i nelegalno preimenovanje Muslimana u Bošnjake, što je svojevrsni presedan u teoriji, praksi i međunarodnim odnosima u domenu ljudskih prava i sloboda. Međutim, na Bošnjačkom saboru je bilo govora o podjeli Bosne, o dvijema definiocijama Bošnjaka, da bi na kraju došlo do usklađivanja podjela i jedinstvenog opredjelenja učesnika. Prema transkriptu rasprave na Bošnjačkom saboru, Internet 17.06.2010. godine, Naslov: „Imaš li ovo“, na Bošnjačkom saboru su razmatrana tri pitanja. Vraćanje naziva Bošnjak, kao historijskog nacionalnog imena Muslimana BiH,. kako deifnisati Bošnjake kao naciju i kako definisati BiH kao državu. Najvažniji razlog sazivanja Bošnjačkog sabora nije bio vraćanje historijskog nacionalnog imena Bošnjka, već politička priprema za izjašnjavanje u ime Bošnjaka – Muslimanma u BiH o predloženom mirovnom sporazumu koji je poznat po imenu britansko-norveških mirovnih posrednika Davida Owena iThorvalda Stoltenberga, koji je podrazumijevao tri etnički zasnovane republike.Tako je Bošnjački sabor bio poslednja hisrorijska prilika na kojoj su bošnjački politički, vjerski i kulturni predstavnici raspravljali o mogućoj nacionalnoj državi Bošnjaka-Muslimana i podjeli BiH. Na Bošnjačkom saboru su bile prisutne dvije definicije Bošnjaka. Jedna je bila ta, da su Bošnjaci onaj dio prirodnog bosanskog naroda koji kontinuira svojstva narodnog bića ove zemlje. U drugoj ponuđenoj definiciji Bosna se određuje kao država koju prihvataju slovenski Muslimani jugoistočne Evrope kao svoju državu. Druga ponuđena definicija, dakle, predstavlja Bošnjake kao sublimat Muslimana jugoistočne Evrope. „Mi Muslimani – sad ovdje prvi put izvan mog običaja ne kažem Bošnjaci. “Mi smo ovdje Muslimani ustvari cijelog jugoistočnog evropskog prostora“.. Dakle, defionicija Bošnjaka se mijenjala u ovisnosti od toga kako se definira državni teritorij BiH. Očito je da se radi o ambicijama velikobošnjačkog programa, a svi velikonacionalni programi imaju osobine nacionalističkih. Zaključujući sjednicu Bošnjačkog sabora, predsjedavajući, nakon ukazivanja „evo smo ostali sami sobom“, jer su protivnici napustili sjednicu, konstatuje da smo „prihvatili stav većine kao svoj stav koji nas obavzuje“

Polazeći od sadržine i cilja Islamske deklaracije Alije Izetbegovića, Programske deklaracije Stranke demokratske akcije i Odluke Bošnjačkog sabora, kao i onoga što je slijedilo i što se zbivalo i zbiva sada, nedvosmisleno se ocjenjuje da je na poliičku scenu zapadnog Balkana, uz velikosrpski i velikohrvatski nacionalistički, hegemonitički i asimilatorski program, stupio još jedan, novi, velikobošnjački velikonacionalistički, islamski asimilatorski program

Iz sadržine pomenutih dokumenata i dosadašnjeg i sadašnjeg djelovanja na ostvarivanju velikobošnjačkog, islamskog asimilatorskog programa nepobitno se izvode tri međusobno uslovljena i sihronizovana cilja

Prvi, polazni cilj, je nacionalno preimenovanje bosanskih Muslimana kao i Muslimana zapadnog Balkana u Bošnjake, što poprima osobine velikobošnjačke asimilacije Muslimana bivše SFRJ, jugoistočne Evrope, odnosno zapadnog Balkana..

Drugi cilj je stvaranje bošnjačkog islamskog entiteta Sandžak sa istim statusom koji ima Republika Srpska u Bosni i Hercegovini

Treći cilj je uspostavljanje Sarajeva političkim, nacionalnim, kulturnim i vjerskim centrom svih Bošnjaka i vjernika islama zapadnog Balkana, sa pretenzijama da bude centar islama cijele Evrope.

Radi se o objedinjenom djelovanju državnih organa, političkih organa i islamskih zajednica Bosne, Crne Gore, Novog Pazara, Hrvatske, Slovenije, Makedonije i Kosova, kako bi se takav koncept objedinjenog političkog i vjersskog djelovanja prenio i na novonastale Bošnjake u svim novonastalim državama. Da se radi o velikonacionalističkom i asimilatorskom odjedinjenom djelovanju pokazuje i činjenica da je Vlada BiH na sjednici, pod predsjedništvom Harisa Silajdžića, održanoj 07.03.1995. godine, razmatrala Položaj Bošnjaka u Sandžaku i drugim dijelovima Srbije i Crne Gore i osudila „terorizam i genocid nad Muslimanima, odnosno Bošnjacima u Srbiji i Crnoj Gori“ Radi se o dušebrižništvu za sve Muslimane. Iako uspostavljanje bošnjačkog, islamskog entitea Novopazarskog sandžaka nije bio prvi cilj Velikobošnjačkog, islamskog asimilatorskog programa, na njegovo ostvarivanje se krenulo odmah nakon osnivanja Stranke demokratske akcije izvan BiH. Tako je već 1991. godine organizovan i sproveden nelegalan i neregularan referendum o autonomiji Sandžaka. Onda slijede proglašenja Specijalnim statusom, autonomijom pa sve do namjere osnivanja bođnjačke islamske države Sanbdžak, kako je izjavio reis Cerić na skupu u Prijepolju.

Akteri uspostavljanja novozararskog islamskog bošnjačkog entiteta u skorije vrijeme ističu da u Crnoj Gori vrše vlast novonastali Bošnjaci, koji su politička i asimilatorska tvorevina u dvijema opštinama, Rožajama i Plavu. Nadaju se da će biti uskoro osnovane još dvije bošnjačke opštine Petnjica i Gusinje. Za Petnjicu njihove nade su realne, jer na slavljenju Odluke Skupštine Crne Gore o osnivanju opštine Petnjiva, uz crnmogrosku, a i bez crnogorske, zastave, vihorila se i sa ljiljanima, odnosno Bosne i Hercegovine, koja je nacionalni simbol, zastava, inovonastalih Bošnjkaka Crne Gore, kako je odlučila nekadašnja Stranka demokratske akcije, koja se raspala 1996. godine. Slijedi osnivanje i opštine Gusinje, koja će biti isto bošnjačka. To su njihovi argumenti za bošnjački entitet ili sada modernu varijantu, prekograničnu saradnju, regiju.

Uspostavljanjem bošnjačkog islamskog entiteta Sandžak se ugrožava teritoroijalni integritet i državni suverenitet države Crne Gore. Ostvarivanjem ovog cilja bi se zahvatilo preko 29% teritorije i isto toliko stanovništva Crne Gore, dok bi zahvatio svega oko 2% teritorije države Srbije. Na toj teritoriji Crne Gore se nalazi pet opština: Bijelo Polje, Berane, Pljevlja, Plav i Rožaje. U ovim opštinama egzistira preko 72% stanovništva crnogorske, srpske. muslimanske i albanske nacionalnosti, a svega oko 28% čine novonastali Bošnjaci. Akteri ovog cilja ističu da u Crnoj Gori pretežno stanovništvo novonastalih Bošnjaka čine u Rožajama i Plavu, uz očekivanje osnivanja opština Petnjica i Gusinje, koje bi, isto tako, imale većinsko bošnjačko stanovništvo. Dakle, u kontinuitetu se drži otvoreno pitanje uspostavljanja bošnjačkog, islamskog entiteta Novopazarskog Sandžaka, kao sastavnog dijela bosanske države i time bosanskih novonastalih Bošnjaka.Sada se ide na neki vid prelaznog rješenja tzv. međugraničnog regiona, koji bi postepeno prerastao u entitet sa autonomnim ovlašćenjima. Najvažnija propagandna i svaka druga aktivnost je usmjerena na ostvarivanju prvog Velikobošnjačklog nacionalnog islamskog asimilatorskog cilja-


Bošnjačkua asimilacija Muslimana Crne Gore
Velikobošnjačka asimilatorska propagandna aktivnost u Crnoj Gori je usmjeravana i obilato pomagana iz Bosne i Novog Pazara.. Realizacija Velikobošnjačkog asimilatorskog, nacionalnog i islamskog programa u Crnoj Gori je vođena preko Stranke demokratske akcije do 1993. godine,. a od tada kormilo preuzima interesna grupa Udruženje za kulturu Muslimana Almanah i Redakcije časopisa Almanah, uz preimenovanje Udruženja za kulturu Bošnjaka/Muslimana, kao prevarantske varijante. Glavni i odgovorni urednik časopisa Almanah je bio prof. Šerbo Rastoder, koji je preuzeo lidersku poziciju strategije i realizacije bošnjaške asimilacije Muslimana Crne Gore. Drskost, neistinite tvrdnje, falsifikati, prevare, manipulacije i sve drugo što se dešavalo i danas dešava u agresivnoj propagandi negiranja kulturnog i nacionalnog identiteta autohtonih Muslimana Crne Gore i nametanja im bošnjačke asimilacije, čini neizbježnim razobličavanje suštine i krajnjeg cilja velikobošnjačkog programa. Radi se o antimuslimanskom djelovanju koje za krajni cilj ima etno-genocid ovog naroda, u 21. vijeku, u Evropi. Svi akteri ostvarivanja Velikobošnjačkog asimilatorskog programae sebe su svrstali u najveće neprijatelje Muslimana Crne Gore u njihovoj istoriji postojanja u Crnoj Gori i regionu

Interesna novonastala bošnjačka grupa Almanah, i svi koji su se oko nje okupili, iz ličnih interesa i antimuslimanskog djelovanja, peuzimaju rukovodeću funkciju u vođenju propagande negiranja nacionalnog i kulturnog identiteta Muslimana i nametanja im tuđeg, političke i asimilatorskke tvorevine,.bošnjačkog, Almanah je prerastao u antimuslimanski časopis, iz časopisa za kulturu Muslimana Crne Gore, je njegov Glavni i odgovorni urednika preko noći postao Bošnjak iako je sve do kraja 1999. godine uvažavao nacionalni identitetz Muslimana i o tome pisao u feljtonima i ovom časopisu. On je u Almanahu br. 5-6/1999. godine napisao Šest nepoiznatih dokumenata o Muslimanima u Crnoj Gori (1878-1879), da bi u Monografiji, za koju je dobio Trinaestpojuslku nagradu, ta dokumenta falsifikovao tako što je nacionalni identitetz Musliman, napisao malim početnim slovo „m“ i time ih svrstao u vjernike islama. Okupljajući u agresivnoj, prevarantskoj i manipulativnoj propagandi veliki broj republičkih i opštinskih funkcionera Muslimana, koji, iz njima poznatih razloga, preko noći postadoše novonastali Bošnjaci, i zloupotrebljavajući funkcije na koje su izabrani kao Muslimani, vrše propagiranje. U propagiranje i agitovanje se uključuju predsjednici opštinskih odbora SDP i jednog broja DPS-a, jedna broj direktora centara za kulturu, direktora osnovnih i srednjih škola, rukovodilaca kulturno-umjetničkih udruženja, udruženja književnika, udružemnja umjetnika. direktora zdravstvenih ustanova, vlasnika privatnih medija, vlasnike privatnih privrednih firmi, vajnih muslimanskih intelektua1aca, novinara, pa sve do studenata i ljudi u dijaspori.

Šerbova „istorijska falsifikattorska i druga saznanja“ o navodnim razlozima promjene nacionalnog imena Muslimana Crne Gore, u novonastalu političku i asimilatorsku tvorevinu Bošnjak, se svode na tvrdnje:
1.Da pojmovno značenje Musliman ima prevashodno religijsko identifikovanje, jer se vjernici islama nazivaju „muslimani“, što nije tačno jer Musliman je nacionalni idenditet, a musliman, muslim, je pripadnik islama, odnosno to su islamisti, kao što su pravoslavci, katolici i dr.
2.Da je tradicionalno ime Muslimana u Bosni Bošnjak, ali da im je to bilo uskraćeno. Nije tačno da im je to uskratila Kominterna i KPJ, već da su naučni i umni ljudi u Bosni, 1900. godine, odlučili da im je nacionalno ime Musliman umjesto Muhamedanac, Srbin ili Hrvat, islamske vjere
3.Da su Muslimani u bivšoj SFRJ bili jedan narod, te da treba da ostanemo i dalje kao jedan narodi koji je promijenio nacionalni identitet u Bošnjak, jer u „matičnoj“ državi Bosni živi gro Muslimana, koji su „preimenovani“ u Bošnjake. Međutim, tačno je da su Muslimani u SFRJ bili jedan narod, jer su imali isti nacionalni identitet i ime Muslimani, istu religiju, isti maternji, srpsko-hrvatski jezik i jednu, zajedničku, državu SFRJ. Sada su podijeleni u više novonastalih država, imaju različito porijeklo, maternje jezike i nacionalno ime.
4.Da je na tzv. Bošnjačkom saboru u Sarajevu, 1993. godine, donesena Odluka o kolektivnom preimenovanju bosanskih Muslimana u Bošnjake, te da to treba prihvatiti i za Muslimane izvan Bosne, iako je nepobitno da se radi o nelegitimnoj, nelegalnoj i neregularnoj odluci, presedanu, jer po popisima stanovništva od 1900. pa sve do 1991. godine u Bosni i Hercegovini u nacionalnoj strukturi stanovništva nije nikada bilo niti sada ima Bošnjaka, nego Muslimana. Promjena nacionalnog identiteta je legalna i legitimna samo ličnim nacionalnim izjašnjavanjem greađana u toklu popisa stanovništva ili na drugi način ličnog izjašnjavanja. To je individualno i međunarodnim pravom zagarantovano univerzalno pravo građana, a ne kolektivno. PO popiosu iz 1991. godine u Bosni i Hercegovini postoje Muslimani, a ne Bošnjaci.
1.Ortodoksna je laž i prevara tvrdnja da se prihvatanjem promjene imena Muslimana u Bošnjake ništa u stvarnosti neće promijeniti u Crnoj Gori, jer propagatori Bosnu smatraju „matičnom državom, ili „maticom“, traže dvojno državljanstvo, uz crnogorsko i bosansko, maternji jezik bosanski, državnu konstitutivnost, promjenu državnih simbola, amblema i drugo. Zar se ovim ne mijenja ništa. Mijenja sve što čini pojmovno značenje odrednice nacionalni identitet, odnosno nacionalnost, državljanstvo, maternji jezik i dr.
2.Novonastali Bošnjaci, politička asimilatorska tvorevina, nastala od autohtonih Muslimani Crne Gore, nijesu više, ni približno, isto što i autohtoni Muslimani Crne Gore, koji imaju svoju etnogenezu i istorijski evolutivni proces narodnosnog oformljenja, kojima je Crne Gora jedina domovina i država od njihovog postanka pa i danas, imaju svoj nacionalni identitet i ime Musliman, zajednički crnogroski maternji jezik sa Crnogrocima,, kulturni identitet i baštinu. Oni su svoji na svome.
1.Novonastali Bošnjaci su politička, asimilatorska tvotevina nastala asimilacijom Muslimana, koji nemaju evoju etno-genezu i svoju autohtonost mogu da izvode samo od islamizirih domicilnih Muslimana Crne Gore-

Da se radilo o objedinjenom djelovanju i direktivama iz Sarajeva, svojim propagatorima velikobošnjačke asimilcije autohronih Muslimana Crne Gore, svjedoči i namjera pisanja „Bijele knjige bošnjačkih prava“ u Sarajevu. Kao mogući autori iz Crne Gore bili su pozvani na dogovor Prof. dr Šerbo Rastoder i novinar časopisa „Monitor“, Esad Kočan.

Akteri velikobošnjačku. nacionalnu, islamsku, asimilatorsku antimuslimanske propagandu u Crnoj Gori su zasnivali na ovim „argumentima“:
1.Pogrešnom čitanju i tumašenju Njegoša, koji je u diplomatskoj prepisci govorio o Bošnjacima. Oni ističu kako je Njegoš u prepisci sa Turcima u pismu Osmanpaši, 05.10.1847. godine, prema pisanju „Pobjede“, od 02.08. 2001. godine, napisao: „Kada samnom govoriš kao moj brat Bošnjak, ja sam tvoj brat, tvoj prijatelj, ali kada govoriš kao tuđin, kao azijatin, kao neprijatelj našeg plemena

Ovakvo istrgnuto tumačenje Njegoša od strane Prof. dr Šerba Rastodera osporava istoričar Prof. dr Živko Andrijašević, koji kaže: „Njegoš je došao do zaključka da su Crnogorci slavensko-srpskog kolena kao i Hercegovci i Bošnjaci, i prezvani su tijem imenom kao i ovi od mjesta u kojemu žive (Njegoš kazao 1835. godine). Znači, nepobitno je da je Njegoš Bošnjacima smatrao ljude koji žive u Bosni..

2. Da su građani albanske nacionalnosti u običnoj komunikaciji koristili termin „bošnjak“ za Muslimane, iako je opštepoznato da je riječ o pežu-rativnom. a ne u nacionalnom značenju. Da je najamnik Milovana Đilasa, navodno porijeklom iz rožajskog kraja govorio da je Bošnjak. Nije tačno da je to lice bilo iz rožajskog kraja, jer takvog prezimena nije nikada bilo niti ga sada ima. Zaista je krajnje diletanski uzimati kao valjano istorijsko saznanje o nacionalnom identitetu, od strane profesora istorije, navodno kazivanje nepismenog najamnog radnika.
1.Da nepismeni narodni guslari prepjevavaju i nariću pjesme bosanskih guslara u kojima se govori o Bošnjacima.

Iz napisanog i istorijskih i drugih saznanja, se potvrđuje da akteri propagiranja negiranja nacionalnog identiteta Muslimana Crne Gore i nametanja im tuđeg, bošnjačkog nijesu imali niti sada maju nijedan valjani, na istorijskim i drugima saznanjina zasnovani, argument za svoje tvrdnje, ali su im prevare, laži i manipulacije „uspijevale“ kod lakovjernog i časnog muslimanskog naroda.

..Osporavaja navedenih i drugih „argumenata“ negiranja nacionalnog i kulturnog identiteta Muslimana Crne Gore i nametanja im tuđeg bošnjačkog, su sadržana u knjizi: Muslimani Crne Gore (Značajna istorijska saznanja, dokumenta, institucije i događaji), autora dr Avdula Kurpejovića, u izdanju Matice muslimanske, 2008. god. i u drugim izdanjima Matice muslimanske kaoi i u knizi Dr Ejupa Mušovića, Muslimani Crne Gore, u izdanju Muzeja „Ras“, Novi Paza, 1997. godine. Poseban udarac neistinitim propagandnim asimilatorskim tvrdnjama negiranja nacionalnog i kulturnog identiteta Muslimana, zadat je >Istorijom Muslimana Crne Gore, Knjiga I, autora Dr Zvezdana Folića..


..Prva, najveća, opasnost u istoriji postojanja Muslimana Crne Gore, je ostvarivanje velikobošnjačkog nacionalnog, islamskog i asimiltorskog antimuslimanskog cilja, etno-genocid.

Druga opasnost se manifestuje u negiranju, svojatanju, proglašavanju bošnjačkom vejekovima stvarane, osobene i izuzetnoi vrijedne kulturne baštine Muslimana. Pri tome se prekraja i falsifikuje istorija i proglašava, nelegitimno i nelegalno bošnjačkim sve što je muslimansko, književnici,umjetnost, muzika, tradicija, običaji i sve drugo.

Treća opasnost, kao sastani dio djelovanjem na ostvarivanju velikobošnjačkog programa, jeste retrogradni, dogmatski islamski funatizam iz XV vijeka, koji ima utemelenje u Islamskoj dekllaraciji Alije Izetbegovića i koji se promoviše preko imama i hodža u džamijama za vrijeme „dersa“, tumačenja i komentarisanja Kurana. U tom vremenu imamo i pojavu „Vehabija“ čiji broj se uvećava i njihovo djelovanje postepeno manifestuje. Šta znači islamski, dogmatski, retrogradni fanatizam iz XV vijeka u Evropi u XXI vijeku, nije potreban komentar. Sasvim je sigurno da to ne ide u prilog progresu i stremljenima kojima idu svih narodi Evrope.

Prodor islamskog retrogradnog i dogmatskog fanatizma u Crnu Goru, pretežno,dolazi iz Novog Pazara i dijelom iz Bosne i Hercegovine. Njegov prodor ide uporedo sa aktivnostima ostvarivanja velikobošnjačkog nacioinalnog, islamskog asimilatorskog programa, jer neke političke partije i Islamske zajednica djeluju jedinstveno. Tako imamo politizaciju Islamske zajednice i posebno reisa Fejzića.Fwejzić putuje u SAD kao član bošnjačke skspidicije da tamo kaže kako je Bošnjak i time vrši propagiranje bošnjaštva kod vjernika islama. On smatra vjernicima islama samo Bošnjake, jer ne pominje Muslimane, Crnogroce, Albance. Egipćane, Rome i dr. Inetelektualci islamske vjeroispovijesti koji prihvataju retrogradni islamski fanatizam iz XV vijeka griješe, jer po Kuranu imaju obavezu da podučavaju i obrazuju sunarodnike kako ne bi zaostali za drugima u razvoju. Oni teba da prate nauku i rezultate naučnih istraživanja, jer 21-vijek traži ličnosti koje su u stanju da prate i koriste naučna i tehnološka saznanja.. informacijska revolucija i na drugim polima nauke. Neka vjeruje u svoju vejru i neka obavlja vjerske obrede, ako to želi, intelektualac i naučni radnik, ali neka, isto tako, stavi na korišćenje svoja saznanja u dobrobit svojih sunarodnika, a ne da ih vraća u islamski fanatizam.

..Vrhunac, kulminacija bezobzironog propagandnog djelovanja na negiranju kulturnog i nacionalnog identiteta Muslimana i nametanja im tuđeg, bošnjačkog, je održavanje Radnog stola 22.03.2003. godine, u organizaciji Redakcije časopisa Almanah i tzv. Foruma Bošnjaka/Muslimana, na kome je usvojena prevarantska i lažna asimilatorska „Deklaracija o vraćanju istorijski utemeljenog i adekvatnog imena Bošnjak za Muslimane Crne Gore“

Radi omogućavanja čitaocim da se uvjere u prevarantske, nemoralne i krajne istorijski neutemeljene tvrdnje i asimilatorske namjere, daje se tekst Deklaracije u cjelosti.
„Učesnici Radnog stola „Muslimani/Bošnjaci kako vam je ime“, održanog u Podgorici 22. marta 2003. godine, u organizaciji Foruma Bošnjkaka/Muslimana Crne Gore i Udruženja „Almanah“, utvrdili su

D e k l a r a c i j u
„Muslimani iz svih država – bivših republika SFRJ, već su se opredijelili za vraćanje tradicionalnog narodnog imena – Bošnjak. Smatramo da je naziv Bošnjak istorijski utemeljenmo i adekvatno ime i za dio ovog naroda koji živi u Crnoj Gori“. Nema ni jednog argumenta koji bi nas imenom odvojio od naroda kojem pripadamo i sa kojim smo vjekovima, pa i u svim bivšim zajedničkim državama, imali isto ime. Vjerujemo da Crna Gora ima dovoljno demokratskog kapaciteta da razumije i uvaži opredjelenje za reafirmaciju narodnog imena –Bošnjak. To podrazumijeva obavezu stvaranja političkih i pravnih uslova za njegov adekvatan tretman pri prestojećem popisu stanovništva. Očekujemo da i crnogroska politička, kulturna i naučna javnost, bez rezervi, prihvati upotrebu naziva Bošnjak. Tim prije što reafirmacija ovog imena, ni na koji način, neće i ne može dovesti u pitanje dokazanu privrženost Bošnjkaka Crnoj Gori i njihovu opredijeljenost da, zajedno sa svima sa kojima žive, doprinose prosperitetu države Crne Gore – naše zajedničke domov Deklaracija univerzitetsklog profesora je potvrdila mudre riječi Morijaka „Istorija mora da se piše iznova, ne da bi se spoznale nove istorijske činjenice, nego za to što se promijenilo gledište istopričara“.Isto tako i Tomas Man je napisao“ Iz istorijskih saznanja se više saznanje o istoričaru mego o istoriji“.

Učesnici Radnog stola i potpisnici Deklaracije
Slijedi potpis, kako su aklteri izjavljivali, preko 130 , učesnika, publikovanih među kojima su : Šerbo Rastoder, Rifat Rastoder, Mirsad Rastoder, Esad Kočan, Hamdo Kočan, Ramo Bralić, Delić Sabahudin, Demirović Idris, reis, po nacionalnosti Albanac, Asim Dizdarević, Hamdija Fetahović, Jusuf Fetahović,Ćazim Fetahović, Zuvdija Hodžić, Iso Kalač,Omer Kurpejović, Džavid Šabović, Orhan Šahmanović, Enver Spahić, Husein, Ceno Tuzović i dr. Među potpisnicima su i žene, djeca i bliski srodnici nekih od potpisnika.

Kao što se da vidjeti, ko poznaje jedan broj potpisnika, među njima su i funkcioneri koji su na funkcije izabrani kao Muslimani a koji preko noći postadoše Bošnjaci, ali funkcije zadržaše. Nije im smetalo što su funkcije muslimanske, a oni su novonastali Bošnjaci,. jer su u pitanju poslaničke i funkcionerske plate, bez obzira što su time izneverili svoje birače. Asimilčatorska Deklaracija je donesena po uzoru na Odluku tzv. Bošnjačkog sabora iz Sarajeva 1993. godine, o kolektivnom preimenovanju bosanskih Muslimana u Bošnjake, što je pravni i međunrodni presedan kojim se krše univerzalna ljudska prava koja imaju međunarodnu zaštitu. Neshvatljivo je kako su intelektualci sebi dozvoliti glupost da usvajaju dokument kojim se, navodno, vraća Muslimanima Crne Gore, nešto što nikada nijesu imali, što nikada nijesu bili, „tradicionalno ime Bošnjak“.. Među potpisnicima Deklaracije su svi Muslimani članovi Predsjedništva Socijaldemokratske partije kao i ljudi na drugim funkciojama u opštinma i Republici a neki na funkciji poslanika u Skupštini SFRJ, članovi SDP u opštinama.. Isto tako, među potpisnicima je bio i jedan broj članova rukovodećih organa i predsajednika opštinskih odbora Demokratske partije socijalista pa i predsjednika opština.

Sadašnji reis Rifat Fejzić je aktivni učesnik propagandnih aktivnosti koje vode akteri velikobošnjačke asimilacije i prisvajanja i proglašavanja bošnjačkom vjekovima stvarane i vrijedne kulturne baštine Muslimana Crne Gore. On je govorio: „da to što mi tek sad promovišemo bošnjaštvo znači da ipak nijesmo bili ravnopravni u proteklim godinama pa i decenijama u državama koje su ostale iza nas. Jer, da smo bili ravnopravni, danas ne bi raspravljali da li smo Bošnjaci ili smo nešto drugo. Jedini smo narod na prostoru bivše Jugoslavije koji ima dilemu šta je, ko je i kojem narodu pripada. Naravno, kao čovjek ja nikada nijesam imao oko toga dilemu“. U nastavku je napisano i to, da je reis istakao da su Bošnjaci uvijek bili pozitivni dio Crne Gore i da uvijek pomažu projekte koji su dobri za državu.On je smetnuo sa uma da novonastale Bošnjake u Crnoj Gori imamo tek od popisa stanovništva 2003. gpodine, pa se postavlja pitanje, od kada su to oni bili pozitivan dio Crne.Gore i podržavali njene projekte. Valjda reis namjerno zaboravlja da su to bili i jesu Muslimani, kao nacionalnost, a ne novonastali, Bošnjaci Tako je reis Fejzić Islamsku zajdnicu politizovao i stavio je u funkciju asimilacije autohtonih slovenskih Muslimana Crne Gore. Time je islamska zajednica sastavnvni dio velikobošnjačke asimilacije Muslimana, što nije niti može biti sporno..

U propagiranju bošnjaštva daju vidan doprinos privatni mediji, a dijelom i Javni RTV servis, jer su u njegovom Programskom savjetu bila i dva novonastala Bošnjaka koji su vršili direktni uticaj na neke urednike Dnevnika da ne objavljuju ništa što dolazi iz Matice muslimnske. i njenog predsjednika. Štampani mediji, a posebno časopis Almanah, dnevne novine „Pobjeda“, „Vijesti“ i „Dan“su išli dostupni bošnjačkoj asimilaciji Muslimana, jer i u njima je bilo novonastalih Bošnjaka ili su vršili uticaj funkcioneri političkih partija i državnih organa i time zloupotrebljavali funkcije.Svi pobrojani mediji su bili skoro nedostupni onima koji su se argumentovano suprostavljali bošnjačkoj asimilaciji Muslimana.

Nakon usvajanja asimilatorske Deklaracije razvila se propaganda preko štampanih medija, posebno časopisa Monitor, čiji glavni i odgovorni urednik je novonastali Bošnjak Esad Kočan. Propagiranje prihvatanja Deklaracije i bošnjačke asimilacije Muslimana se vodilo napadima na Maticu muslimansku i posebno njenog predsjednika. Ovom prilikom podjećam samo na neke od ortodoksnih laži i prevara.. U Monitoru, br.649/2003.Prof. Rastoder, govoreći od asimilatorskoj Deklaraciji, sebi je dao za pravo da iskaže ortodoksnu laž: „Dužni smo da jasno i glasno kažemo narodu i svim građanima Crne Gore, da nacionalno ime Musliman više ne postoji. zato mislim da prava dilema više nije Bošnjak ili Musliman, ili Musliman-Bošnjak, već Bošnjak, ili Srbin, ili Crnogorac“.

No, on se na tome nije zaustavio, već u „Pobjedi“, od 05.04./2003. godine, kaže: „Na skupu je, misli na Radni sto, konstatovano da nacionalna odrednica Musliman više ne postoji kao relevantni statistički iskaz na prostoru bivše SFRJ, te da u tom smislu postoje besmislice dilema Musliman ili Bošnjak, Musliman-Bošnjak, već samo Bošnjak ili Crnogorac, Bošnjak ili Srbin“. Profo „zaboravlja“ šta je kazao za Radio Slobodna Evropa, da u zvaničnim statističkim podacima o popisima stanovništva poslije 2000. godine Muslimani postoje u Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, a da u Bosni i Hercegovini zvanično postoje Muslimani, po popisu stanovništva iz 1991. godine, a ne Bošnjaci, prema Odluci tzv. Bošnjaćkog sabora iz 1993. godine. Time je on demantovao sam sebe. No, on i dalje koristi svoje remek djelo, kovanicu Bošnjak/Musliman, iako u Ustavu Crne Gore iz 1974. i Ustavu Crne Gore iz 2007. godine, nije postojala niti postoji dvojna nacionalnost.

Ovim i nizom drugim pisanim i usmenim neargumentovanim negacijama i asimilacijama su se suprostavljali jedino organi Matice muslimanske Crne Gore, bolje reći samo predsjednik Dr. Avdul Kurpejović. O se javnim saopštenjima, pisanim reagovanjima, demantijima i polemikama argumentovano i veoma uspješnop suprostavljao svim napadima i neosnovanim tvrdnjama i uvredama. U tome je dat iziuzetan značaj doprinos realizacijom Naučnoistraživačkog rada i izdavaštva, jer se time na naučnoj, istorijskoj, etnološkoj i kulturološkoj osnovi uspješno osporavaju i onemogućavaju negatorske i asimiklatorske prevare i ciljevi. Nakon Šerbovih tvrdnji i reagovanja predsjednika Matice muslimanske, nastavljena je polemika u časopisu Monitor u koju su se, uz. Šerba uključi Harun Hadžić, Zuvdija Hodžic. Rifat Vesković, Šefket Krstić, Suljo Mustafić. U polemici Šerbo je rereagovao i na tvrdnje Draškla Đuranovića i Rajjka Cerovića..

Deklaracija je u narednim propagandnim aktivnostima akterima velikobošnjačke asimilacije Muslimana poslužila kao podloga za prevarantsko i manipulativno pridobijanje ljudi u pripremama za nasionalno.izjašnjavanje na narednom popisu stanovništva sprovedenom u Novembru 2003. godine Svestrano organizovana i prljava propaganda i agitacija je imala za negativnu posledicu „nestanak“ oko 50.hiljada Muslimana Crne Gore. Uz nametnutu bošnjačku asimilaciju, iz revolta i otpora prema bošnjaštvu, preko 20.hiljada Muslimana se nacionalno izjasnilo kao Crnogorac islamske vjeropispovijesti.

Matica muslimanska se jedino suprostavila propagandi time što je izdala i distribuirala APEL muslimanskom narodu Crne Gore za očuvanje nacionalnog identiteta i imena. Uz Apel distribuiran je i Letak Odmah nakon objavljivanja prvih, nezvaničnih, statističkih podataka o nacionalnoj strukturi stanovništva 2003. godine, nezadovoljan time što se svi Muslimani Crne Gore nijesu nacionalno izjasnili kao Bošnjaci, nego samo nešto manje od polovine, lider „intelektualne interesne grupe novonastale bošnjačke elite“ prof. dr Šerbo Rastoder, u izjavi za Radio Slobodna Evropa, objavljenoj u časopisu „Građanin“, br. 2/2003. godinu je kazao:
„Što se tiče rezultata koji se odnose na Bošnjake-muslimane u Crnoj Gori…..iznenađen sam u pozitivnom smislu, jer je iza toga projekta stajala „intelektualna snaga“ koja nije imala političku logistiku…..Što se tiče Almanaha Bošnjaci/Muslimani su jedan narod……da ukoliko neko bude htio da pravi dva naroda od ove populacije, onda će se to vrlo brzo prepoznati….sa stanovišta onog dijela intelektualne elite koja je zagovarala ovo rješenje, to što će sada nacionalna oznaka biti Bošnjaci-Muslimani“.

Poslije popisa stanovništva svi akteri bošnjačke asimilacije su se umjerili na vjekovima stvaranu, vrijednu i osobenu kulturnu baštinu Muslimana Crne Gore, negirajući je, prisvajajući i proglašavajući bošnjačkom. U tu aktivnost su, uz Redakciju časopisa Almanah, i Foruum Bošnjaka, kao i Bošnjačka televizija u Rožajama, uključene i mnogobrojne porodične petočlane i tročlane nevladine organizacije koje svakodnevno niču kao pečurke poslije kiše i sve se bave negiranjem kulture i kulturne baštine Muslimana nudeći nekakve projekte iz domena kulture novonastalih Bošnjaka. Ne tako mali broj ovakvih projekata je dobio finansijsku podršku na konkursima Fonda za manjine u proteklih pet godina, što proizilazi da se iz državnog budžeta finansiraju i asimilatorski antimuslimanski projekti. Velika je najezda bošnjačkih projekat na Konkursu Fonda za zaštitu i ostvarivanje manjinskih prava za prvu rspodjelu u 2013. godini, njih 51, među kojima je veliki broj onih kojima se negira nacionalni identitet Muslimana i posebno prisvaja i proglašava bošnjačkom kulturna baština Muslimana. Među projektima ima i onih kojima se vrši skrnavljenje posmrtnih ostataka poslije 70. i više godina od smrti, jer ih proglađavaju, nasilno, krajnje nehumano i neodgovorno, bošnjacima, To je nasilna asimilacija posmrtnh ostataka. Među njima se našao o narodni heroj Rifat Budžević Trško, u projektu čiji nosilac je Forum Bošnjaka i u čijoj prijavi projekta piše da potiće iz „redova Bošnjačkog naroda“

U knjizi Narodni heroji Jugoslavije, na 126 strani, piše;
„Kao partizanski rukovodilac učestvuje u razradi direktiva i proglasa, usmjerava rad komunista Sandžaka, bori se za učvršćivanje bratstva među Srbima,Crnogorcima i Muslimanima“

U pitanju je neodgovorno, neustavno i suprotno međunarodnim pravnim normama nasilno nametanje bošnjačke asimilacije posmrtnim ostacima nakon 70. i više godina od njihove smrti, bez ma kakvog osnova. Inače, časopis Almanah i Forum Bošnjaka to redovno rade klada su u pitanju istaknute muslimanske istorijske naučne i kulturne ličnosti, književnicici, Avdo Međedović, Ćamil Sijarić i dr., umjetnici, naučni radnici, nrodni guslari, kidnapovani i likvidirani građani u Štrpcima, stradali Muslimani u Bukovici i dr. Vrijeme je da neko tome stane na kraj, jer se radi o presedanu, nehumanosrti i skrnavljenju posmrtnih ostataka. Tako se Fond za ostvarivnje i zaštitu manjina stavio u funkciju ostvarivanja velikobošnjače asimilaciuje manjinskog muslimanskog naroda, a posebno njegove kulturne baštine.

Još jedan u nizu novih institucionalnih oblika organizovanja novonastalih Bošnjaka je bio osnivanje Centra za kulturu Bošnjaka/Muslimana. Centar je osnovan bez Muslimana i prijedlozi da se osnuje Centar Muslimana i Bnošnjaka, zajednički, nijesu prihvaćeni, jer to nije cilj, već je cilj nestanak Muslimana. Radi uspješnijeg propagiranja i pridobijanja na ostvarivanju ove zamisli, pripremljena je i štampana posbna Brošura pod naslovom: Kulturni centar Bošnjaka/Muslimana Crne Gore, u kojoj je objavljena Odluka o njegovom osnivanju. Profesor i drugi akteri ostvarivanja velikobošnjačke asimilacije Muslimana je tražio i koristio svaku priliku da se domogne do novca i istovremeno prilike da negira nacionalni identitet Muslimana i nemeće im bošnjačku asimilaciju. Tako je uspio, uz angažovanje Prof. dr Živka Abdrijaševića, da od Centra za iselenike dobije novac za pisanje Istorije Crne Gore za dijasporu i Istorijskog leksikona Crne Gore, 2006. godine.

..U dobroj namjeri i u interesu muslimanskog i novonastalnmog bošnjačkog naroda, a radi zaustavljanja međusobnih polemika i optužbi, nebiranja i nametanja asimilacije, na inicijkativu Husnije Redzepagića i Jusufa Kalamperovića, održan je, u Baru, Oktobra 2007. godine, sastanak između predstavnika Matice muslimanske, predsjednika Dr Avdula Kurpejovića, potpredsjednika Semira Smakovića i Generalnog sekretara Sabrije Vulića i predstavnika Foruzma Bošnjaka/Muslimana i časopisa Almanah, prof. dr Šerba Rastodera, Ćazima Fetahovića i Sulja Mustafića.. Cilj sastanka je bio postizamnje dogovora o uvažavanju posebnih nacionalnih identiteta Musliman i Bošnjak, prestanka korišćenja dvojne nacionalnosti Bošnjak/Musliman i time otvaranju vrata za međusobnu saradnju, jer ima dosta zajedničkih intersa ovih naroda, s obzirom da se radi o podjeli Muslimana i na Bošnjake prilikom popisa stanovništva 2003. godine.

Na sastanku je usvojeno

Saopštenje za javnost
„Polazeći od toga da su Bošnjaci i Muslimani jedinstven entitet i činjenice da se, na popisu stanovništva iz 2003. godine, taj entitet samoidentifikovao kao Bošnjaci i Muslimani, uvažavaju obije strane kao neospornu činjenicu koju niko ne može negirati. Pozivamo pripadnike muslimanskog bića Crne Gore bošnjačke i muslimanske nacionalnosti da ubuduće sarađuju i zajedno rade na projektima od interesa za ovu etničku zajednicu i dobro države Crne Gore. Bilo kakvo negiranje ili omalovažavanje prethodnih činjenica ide na štetu i Bošnjaka i Muslimani. Potpisnici ovom izjavom upućuju poruku Bošnjacima i Muslimanima Crne Gore i svim pripadnicima islamske vjeroispovijesti čestitaju nastupajući ramazanski Bajram.“
Potpisnici: Svojeručno predstavnici Muslimana i Bošnjaka i Husnija Redzepagić i Jusuf Kalamperović.

Međutim, Suljo Mustafić, koji je preuzeo obavezu da Saopštenje za javnost pošalje medijima, sebi daje za pravo da, vjerovatno uz Šerbovu saglasnost, sve preokrene naopačke i onako kako njemu treba. Poslao je tekst koji su objavile
„Vijesti“, 11.10.2007. godine, pod naslovom; Jedinstevn narod. Tako predstavnici Foruma Bošnjaka/Muslimana i časopisa Almanah, preko noći, porekoše ono što je dogovoreno i potpisano i nastaviše sa korišćenjem dvojne nacionalnosti i time negiranje nacionalne osobenosti Muslimana, pripajajući ih novonastalim Bošnjacima.

U dosadašnjim izdanjima Matice muslimanske kao i izdanjima koja će uslijediti završetkom istraživačkih projekata do kraja 2013. godine, posebno Istorije Muslimana Crne Gore, Knjiga prva, na istorijskim, etnološkim, kulturološkim, etnografskim, filozofskim, pravnim, naučnim i drugim saznanjima, dokumentima, argumentima i zvaničnim statističkim i drugim podacima javnosti je prezentiran istorijski etno-genetski evolutivni proces narodnosnog oformljenja autohtonih slovnskih Muslimana Crne Gore.


Neizbježne negativne posledice podjele Muslimana neminovno su se manifestovale na crnogroskoj, veoma komplikovanoj, političkoj, heterogenoj, antagonistički posvađanoj vjerskoj, kulturnoj, nacionalnmoj i državnoj sceni.

Prvo, došlo je do podjele i cijepanja jedinstvenog muslimanskog nacionalnog bića i progresivnog homopgenog biračkog tijela, kao jednog od bitnih stabilizirajućih činilaca Crne Gore, kao države.

Drugo, podjelom i asimilacijom dijela Muslimana na Muslimane i novonastale Bošnjake i Crnogorce islamske vjeroispovijesti, remete se međusobni skladni odnosi između Crnogroaca i Muslimana i razbija jedinstveno biračko tijelo koje je obezbjeđivalo pobjedu na lokalnim i Parlamentarnim izborima snaga koje protežiražu ravnopreavnost, jednakost, multinacionalnost, multikulturalnost i građansku opciju države sa vladavinom prava.

Treće podjelom jedinstvenog nacionalnog bića Muslimana neminovno dovodi do multietničkog usložnjavanja države i time neusklađenosti, odnosno

detsabilizacije suživota, zajedničkog življenja, međusobnog uvažavanja i poštovanja.

Četvrto, zbog smanjena ukupnog broja Muslimana u uslovima neadekvatne političke organizovanosti negativno će se odraziti na nacionalni i ukupni status i položaj povog naroda.

Peto, namjeravanim uspostavljanjem bošnjačkog, islamskog entiteta Sandžak kojim bi se zahvatio i dio teritorije Crne Gore, direktno se ugrožava teritorijalni integritet i državni suverenitet, kao i naciuonalni status i položaj Muslimana Crne Gore.

Šesto, Crna Gora ima tretman samo domovine, ali ne i države, novonastalih Bošnjaka, jer oni BiH smatrau matičnom državom odnosno maticom nacije, hoće bosansko državljanstvo, konstitutivnost, autohtonost, imenovanje u Ustavu, bosanski jezik i ugradnju njihove posebnosti u državnim amblemima, tako da im ova država dođe kao neko boravište. Međutim, država Crna Gora je jedina koja je u Preambuli Ustava, uz druge narode, imenovala i novonastalu političku i asimilatorsku tvorevinu Bošnjake i bosanski jezik uvrstila u jezike u službenoj upotebi.

Sedmo, slijede zahtjevi, ucjene i prijetnje od strane institucionalnih oblika organizovanja novonastalih Bošnjaka, kao što su: autentičnu i srazmjernu zastupljenost u Parlamentu, srazmjernu zastupljenost u državnim organima, sudstvu, tužilaštvu i svim drugim institucionalnim oblicima državnog uređenja,. izmjene državnih amblema i sve drugo što slijedi iz njihovog opredjelenja i doživljavanja Crne Gore kao domovine, ali ne i države. Rukovostvo vladajuće političke koaliocije DPS ima izuzetno blagonaklon odnos prema novonastalim Bošnjacima i njihovoj Bošnjačkoj stranci, tako da udovoljava skoro svim njihovim zahtjevima, uz istovremeno ignorantski i marginalizirajući odnos prema Muslimanima.


Prije i u toku popisa stanovništva 2011. godine, analogno onome što je rađeno prije i u toku popisa stanovništva 2003. godine, akteri ostvarivanja velikobošnjačkog islamskog, nacionalnog i asimilatorskog programa, udruženi sa reisom Fejzićem, imamima i hodzama vodili su organizovanu propagandu i agitaciju u kojoj su koristili sve.,njima svojstvene, metode. U propagandi i agitaciji se koriste prevarama, besmislenim tvrdnjama, negiranjima, ignorisanjima i marginalizacijom. U propagiranju bošnjaštva su se uključili reis Cerić iz Bosne i muftija Zukorlić iz Novog Patara, koji su uoči početka popisa stanovništva, 31.03.2011. godine distribuirali Proglas pripadnjcima Bošnjačkog naroda u Crnoj Gori, „Braćo i sestre“kojim ih pozivaju da se na popiosu upišu:
Nacionalnost – Bošnjak
Vjera – Islam
Jezik – Bosanski

Uz mahsus selam. Muftija sandžački Muamer ef. Zukorlić, Reis-l-ulema Dr. Mustafa ef. Cerić, Sarajevo, 23.03.2011. godine. Proglas je dijelen po kućama, stanovima i stavljan u poštanska sandučad. Da li je ovo politizacija ili antipolitizacija islamskih zajednica i njihovih predstavnika u cilju asimilacije autohtonih Muslimana Crne Gore. Na osnovu čega se može sporiti činjenica da je u pitanju velikobošnjački islamski asimilatorski program. Ni na osnovu čega, jer to je stvarnost. Časnici islamskih zajednica pravdaju svoju politizaciju time da u Kuranu nigdje nije zabranjeno političko angažovanje vjernika islama..

U cilju uspješnijeg suprostavljanja svestranoj antimuslimanskoj propagandi uoči popisa stanovništva, Matica muslimanska je blagovremeno usvojila Plan aktivnosti organa na pripremama za popis stanovništva u Crnoj Gori u 2011. godini.

Matica muslimanska je i štampala Flajer -
MUSLIMANI CRNE GORE
Ostanimo ono što smo vjekovima bili,
Budimo ono što jesmo:
Nacionalnost – Musliman
Vjeroispovijest – islamska
Maternji jezik - crnogroski

Distribucija Flajera je vršena preko ogranaka, povjereništava, članova Upravnog odbora i jednog broja intečlektualaca na te Flajer (naslovna strana) je prikazivan na lokalnoj Televiziji u Bijelom Polju i Ulcinju. Flajer je objavljen na SAJTU Matice. Uporedo sa distribucijom Flajera vršena je distribucija 1 i 2 broja časopisa OSVIT glas Muslimana Crne Gore. Oba broja časopisa su predstavljena na Press konferenciji za novinare, na Teleziviji „Vijesti“ i Muzičko-književnoj manifestaciji održanoj u Podgorici u organizaciji Savjeta muslimanskog naroda i svestrano angažovanje članova organa upravljanja Matice i njenih ogranaka. Predsjednik Matice je prije popisa, u listu „Dan“, reagovao i polemisao sa negatorskim i asimilatorskim zvrdnjama Prof. dr Šerba Rastodera datim u Intervjuju „Pobjedi“ i iskazanog u emisiji Živa istina, na TV. IN-u. Predsjednik, Generalni sekretar, članovi Upravnog odbora, predsjednici upravnih odbora ogranaka, povjerenici i drugi članovi i aktivisti Matice muslimanske su aktivno djelovali na terenu prije i u toku popisa stanovništva u cilju očuvanja nacionalnog identiteta Muslimana Crne Gore. Treba reći da je bilo intenzivnog i raznovrsnog angažovanja i djelovanja Savjeta muslimanskog naroda i prije i u toku popisa stanovništva, ali su izostali željeni rezultati.. .

Prema tome, ne može se sporiti istorijskim niti drugim saznanjima, dokumentima i zvaničnim statističkim i drugim podacima činjenica, da novonastali Bošnjaci u Crnoj Gori izvode svoje porijeklo od Muslimana koji su primili bošnjaštvo. Oni se nijesu formirali etnogenezom u dugomevolutivnom vremenskom periodu već su politička i asimilatorska tvorevina. Akteri velikobošnjačke asimilacije Muslimana trebaju znati i prihvatiti naučna i istorijska saznanja da se „narodi ne priznaju i ne proglašavaju. Oni postoje ili ne postoje. Narod se formira etnogenezom. To su dugi procesi moji se ne mogu vezivati za datume, ratove, revolucije i drugo“ (Dr Vujadin Rudić, Etnodemografski procesi u bjelopoljskom kraju, CANU, 2003. str. 210) Treba težiti novom vremenu u kome će svako biti ono što stvarno jeste i kada će se svaki čovjek suočavati sam sa sobom. Muslimani su evropski narod, te je odista neshvatljivo da se Evropa zastrašuje islamom a ne pravoslavljem i mračnim srednjovjekovnim duhom koji je pušten iz boce te huška na ratove, umjesto na toleranciju i uvažavanje među različitim religijama i nacijama.

Vjerujem da će potomstvo Muslimana Crne Gore ubrzo saznati koji su Muslimani bili izdajnici i otpadnici svog naroda, izvornog kulturnog i nacionalnog identiteta i imena prihvatajući bošnjačku asimilaciju. Šta su očekivali, a šta su sve dobili. Očekivali su lažna obećanja a dobili ništa. Izgubili su sve a nijesu dobili ništa Svi Muslimani Crne Gore koji su prihvatili bošnjačku asimilaciju izgubili su svoj nacionalni autohtonost identitet, matični narod, maternji jezik, kulturni i nacionalni identitet i ime, matičnu državu, matično državljanstvo. jednmom riječju izgubili su sve a nijesu dobili ništa. Dobili su samo egoisti, karijeristi, poltroni i podanici koji se nameću drugom nacionalnom identitetu, koji ih prihvata kao neizbježnost.. Zahrtjev Matice muslimanske Ministarstvu kulture i medija da se iznađe rješenje za zaštitu kulturne baštine Muslimana, po Zakonu o zaštiti kulturnih dobara, iz 2010. godine i Nacionalnom programu razvoja kulture za svaku godinu, niti Akcinom planu, nije naišao na spremnost za angažovanje.. Oni, znači, pasivnim odnosom doprinose bošnjačkoj asimilaciji klulturne baštine Muslimana Crne Gore. Svestrani i organizovani atak na negiranje i prisvajanje kulturne baštine Muslimana i njeno proglčašavanje bošnjačkom se najefikasnije vrši kulturna i nacionalna similacija muslimanskog naroda, jer narod bez svoje prošlosti, kulturnog nasleđa, znači nema svoju istorijsku etnogenezu i proizilazi da je politička ili asimilatorska tvorevinaa. Neshvatljiv je odnos Ministarstva za kulturu i medije prema zaštiti kulturne baštine Muslimana od bošnjačke asimilcije, kada je notorno da su novonastali Bošnjaci u Crnoj Gori, poliotička i asimilatorska tvorevina koja nema etno-genezu niti istortijskih i drugih saznanja o njihovom postojanju prije popisa stanovnioštva 2003. godine. Kako su mogli imatikulturnu baštinu prije postanka, 2003. godine.

Očekuje se da rukovodstvo DPS, kao i rukovodstvo SDP ipak uvide da je krajnje neodgovorno to što su Muslimani diskriminisani u odnosu na prava, jednakost, položaj i ravnopravnost sa pripadnicima drugih manjinskih naroda.Vrijeme je da državni organi sprovode Ustavom zajemčenu zaštitu kulturnog identiteta, kulturne baštine i nacionalnog identiteta i imena i eliminišu diskriminaciju autohtonih slovenskih Muslimana.Crne Gore. .

Poručuje se svim akterima velikobošnjačke asimilacije Muslimana Crne Gore i državnim organima Crne Gore, da su prošla vremena kada su se Muslimani zadovoljavali sa onim što im se daje, a ne što im pripada. Muslimani više neće prihvatiti da im se daje jedan poslanik u Skupštini Crne Gore, koji se godinama ne mijenja i koji kaže da on nije poslanik Muslimana nego DPS, bez obzira što je preko 95% Muslimana u toj partiji politički organizovano i što skoro svi glasaju na izborima za poslaničku i odborničku listu te partije. Nadam se da su u 21. vijeku i Muslimani Crne Gore toliko emancipovani i inteligentni da mogu shvatiti svoj status i položaj, kada su diskriminisani, kada su asimiliranio i kada su negirani i marginalizovani

Zbog svega što se dešavalo muslimanskom narodu u dalekoj i bližoj prošlosti, a posebno što im se događa u sadašnjosti, veliki dio odgovornosti snoše muslimanski intelektualci organizovani u institucionanim oblicima nepolitičkog organizovanja. Krajnja je neodgovornosr muslimnskih intelektualaca organizovanih u Savjetu muslimanskog naroda koji u proteklom petogodišnjem mandatnom periodu nijesu dali očekivani doprinos očuvanju i unapređenju kulturnog i nacionalnog identiteta Muslimana, eliminisanju tihe asimilacije, diskriminacije i velikobošnjačke asimilacije. Oni su iznevjerili povjerenja birača koji su stavlippotpise na njihove elektorske kandidatske liste. Savjet se nije javno oglašavao ni protiv tihe asimilacije, protiv diskriminacije niti protiv velikobošnjačke asimilacije, što su zakonske nadležnosti i statutarni ciljevi i zadaci. Ako nastavi sa takvim radom, onda se postavlja opravdano pitanje čemu onda njegovo postojanje, radi ličnih karijerističkihj i drugih interesa, a ne radi interesa muslimanskog naroda. To govori da je kod pretežnog broja muslimanskih intelektualaca Crne Gore uvriježena bespomoćnost i podaništvo koje se temelji na shvatanju da bilo kakav individualni napor nema smisla, te ga prema tome ne vrijedi ni preduzimati. zatim, da sve što ne dolazi od vlasti nije u skladu sa voljom naroda, te je opoziciono djelovanje anatemisano i time neprihvatljivo. Slijedi najpogubnije shvatanje i da ne treba uvažavati prošlost i njena dostignuća. Na kraju ovih shvatanja i mentalnih osobenosti muslimanskih intelektualaca treba reći da nema pojedinačnog optimizma i prihvatanje ćutanja, pasivnog posmatranja i skrivanja kao prirodnog stanja..

U savremenim uslovima pomenute mentalne osobenosti i shvatanja se manifestuju kroz karijerizam, podaništvo, poltronstvo, odanu poslušnost i time isticanju ličnog interesa iznad interesa svog naroda..

Krajnje je vrijeme da muslimanski intelektualci koji imaju pameti i hoće da misle, koji imaju oči da vide i oni koji imaju uši i hoće da čuju, shvate i prihvate trenutak vremena da djeluju tako da ocjenjuju sadašnjost i trasiraju puteve budućnosti svog naroda, jer su odgovorni moralno za sudbinu svog naroda, kao što su to odgovorni intelektualci drugih naroda. Griješe oni muslimanski intelektualci koji se nalaze na odgovornim državnim funkcijama, iako ih je malo, da muslimanski narod nije u stanju da objektivno cijeni njihov doprinos i angažovanje za interese svog naroda, kao što je sposoban da cijeni one kojima je lični, karijeristički interes iznad interesa svog naroda. Takvi neće moći još dugo da sjede u udobnim ili ministarskim foteljama kao predstavnici muslimanskog naroda



Kako se suprostavljati velikobošnjačkoj asimilaciji Muslimana Crne Gore
Iz napisanog i stvarnog stanja u Crnoj Gori, cijeni se neophodnim aktivno i svakodnevno suprostavljanje agresivnoj velikobošnjačkoj asimilaciji. U tom cilju neophodno je

1. Usklađivanje odnosa između Ustavom zajemčenih identiteta i ostvarivanja i zaštite u stvarnosti, jer izostaje zaštita kulturnog identiteta, kulturne baštine i nacionalnog identiteta manjinskog muslimanskog naroda Crne Gore. U tom cilju treba dosledno ostvarivati Ustavom zajemčena prava pripadnika manjinskih naroda u pogledu obuhvatnosti nastavno-obrazovnim i naučnim programima njihove istorije, kulture i nacionalne osobenosti, zaštite svih identiteta od diskriminacije i asimilacije, sprovođenje zakonskih prava od strane nadležnih m,inistarstava, posebno za ljudska i manjinska prava, kulture i medija i prosvjete i sporta, jer ona zaostaju u realizaciji obaveza oročeni Vladionom strategijom manjinske politike iz 2008. godine.

2. Nastaviti sa Naučnoistraživačkim radom i izdavaštvom Matice, jer se time na istorijskim i naučnim saznanjima prezentira istorijski evolutivni proces narodnosnog oformljenja, kulturni i nacionalni identitet i kultura.

3… Na naučnoj, istorijskoj i etnološkoj osnovi nužno je saznati i prezentirati specifičnosti muslimanske nacije, nacionalnog identiteta i imena.

4. Nastaviti sa novim oblicima institucionalnog organizovanja Muslimana, pollitičkog, nevladinog, ustanova, udruženja i nevladinih organizacija, kako bi se stvorile institucionalne pretpostavke ostvarivanja nacionalne afirmacije, statusa i položaja ovog naroda u državi.

5.. Organizovano i sihropnizovano djelovanje svih oblika institucionalnog organizovanja Muslimana u cilju uspejšnijeg argumentovanog suprostavljanja negiranju, diskriminaciji i asimilaciji ovog naroda. Prezentacija naučnih saznanja i kazivanja naučnih i intelektualnih radnika objavljivanjem knjiga i izdavanjem časopisa OSVIT glas Muslimana Crne Gore.
1.Djelovanje Savjeta muslimanskog naroda na ostvarivanju zakonskih i statutarnih ciljeva i zadataka i time davanju doiprinosa zaštiti, unapređenju i afirmaciji kulturnog i nacionalnog identiteta Muslimana.
2.Uspostavljanje saradnje između Matice muslimanske i Savjeta muslimanskog naroda, na osnovama zakonskih i statutarnih nadležnosti i osposobljenosti matice za realizaciju naućnositraživačkog rada i izdavaštva od interesa za muslimanski narod, umjesto bavljenja tim poslovima petočlanih ili tročlanih int4resnih grupa ili porodičnih nevladinih organizacija kao i pojedinaca, kojima nijesu prevashodni interesi muslimanskog naroda, nego njihovi.
3.Stvaranje minimalnih kancelarijskih, administrativnih, tehničkih i finansijskih uslova za redovnu djelatnost i Naučnoistraživački rad i izdavaštvo Matice muslimanske jedine institucije koja se bavi naukom, istorijom, etnologijom, etnografijom, umjetnošću, kuilturom i nacionanim bićem Muslimana Crne Gore. Rješenje se nalazi u članu 79 pod 6 Ustava Crne Gore i članu 9 Zakona o manjinskim pravima i slobodama.
4.Da ministarstvo za kulturu i medije preduzme aktivnosti na razrješavanju pitanja kulturnog nasljeđa Muslimana i zaštiti od bošnjačke asimilacije. U tom cilju Ministarstvo bi trebalo da organizuje raspravu i ponudi prihvatljivo rješenje, da dio kulturne baštine Muslimana pripada i onima koji su je stvarali kao Muslimani a promijenili su nacionalni identitet, aiko kulturna baština nije djevojačka prćija koja se može nositi prilikom udaje.. Kao moguće rješenje je da se zvanično naziva kulturna baština Muslimana i Bošnjaka, bez prava porisvajanja od nekog od ova dva naroda.
5.Neophodno je raditi na političkom organizovanju Muslimana, jer bez toga nije moguće eliminisati diskriminaciju u pogledu autentične i srazmjerne zastupljenosti u Skupštini i državnim organima i institucijama.

Nadati se da su mnogi muslimanski intelektualci i Muslimani uopšte dostigli takav nivo emancipacije i intelektualnih saznanja koja im omogućiti da u 21. vijeku shvate obavezu očuvanja svog stvarnog kulturnog i nacionalnog identiteta, svoj status i položaj i obavezu da doprionose izgradnji Crne Gore kao države sa vladavinmom prava u kojoj su svi ljudi jednaki, ravnopravni, konstitutivni i državotvorni građani.

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 31 jan 2021 22:36

Bošnjak koji je 25 maja 1992 godine u Podgorici bacio bombu na Šešelja
https://saff.ba/sudbina-atentatora-na-s ... -saboticu/
Tada 61-godišnji Adem Šabotić sa dvanaestogodišnjim sinom, iz svoje kuće u Grahovačkoj ulici u podgoričkom naselju Konik, polazi u grad da djetetu kupi patike i usput da nekoj ženi plati sijeno. Zatvara avlijska vrata i ne sluti šta će se desiti. Auto je parkirao na podgorički Trg Bratstva i jedinstva. Čuje galamu. Dijete je ostavio u autu da ga sačeka, dok mu ne kupi patike. U ulici Slodode naišao je na razularene Šešeljeve radikale mitingaše, koji su pjevali, vikali i prijetili: „Muslimani došli su vam crni dani, nema Tita da vas brani“, „Ko je drugi, mi smo prvi, da pijemo Turske krvi“, „Turkinja se pred džamijom klela da je samo četnika voljela“, pa onda „Nema boja, nema rata,bez Đurišić komandanta“. Znao je Adem dobro ko je Pavle Đurišić, da su pod njegovom komandom u Drugom svjetskom ratu ubijene desetine hiljada Bošnjaka od Donjeg Bihora do Podrinja. Među Đurišićevim žrtvama bilo je i njegovih rođaka.

U svojoj prvoj i posljednjoj ispovijesti, koju je zabilježio Munir Šabotić, Adem je ispričao:
-Normalan čovjek kad čuje i vidi to, na glavi mu se kosa diže, a na očima navlači mrak. Čovjek u tom mementu ne razmišlja normalno, gubi razum. Pogibija mog oca, izbjeglice koje su mi bile u kući, njihova priča o ubistvu muslimana po Bosni, silovane muslimanke od strane četnika i još došao sa razularenom bandom u Podgoricu u ulici Slobode, na trg ‘Bratstva i jedinstva’, da širi četničku ideologiju. Sjetih se da u autu imam bombu kašikaru. Kao po nekoj naredbi, bez iole razmišljanja, vratih se, uzeh bombu, zaboravih na dijete u kolima. Po glavi mi se mota misao, da priđem Šešelju kao neki simpatizer, da ga zagrlim, aktiviram bombu i obojica poginemo. I dok sam o tome razmišljao i išao u pravcu mitingaša, iz prvog reda kordona vraća me policajac, naš zemljak, Musliman, nazad. Oko 19. sati završio se promotivni skup radikala, Šešelj je marširao ulicom Slobode sa kokardom na glavi. Sjećam se. Išao sam ulicom pored „Robne kuće“, „Beka“ i knjižare. Ulicom Slobode, nailazi Šešelj u pratnji više radikala pravo prema meni. Prošli su do apoteke. Opet pjevaju „Ko je drugi, mi smo prvi, da pijemo Turske krvi“. Ni slutio nisam da ću se sresti oči u oči sa četničkim vojvodom Šešeljom. Parole i pjesme na skupu vrijeđaju i mene i moj narod. Šta smo mi krivi i kome smo krivi, samo zato što smo muslimani, Bošnjaci. I mi smo izgrađivali ovu domovinu, kao i svi ostali. Bio sam, a i mnogi drugi muslimani Bošnjaci na mnogim radnim akcijama: pruga Nikšić – Titograd, Šamac – Sarajevo… Časno i pošteno smo radili i bili vrsni i primjerni radnici. Iznerviran, počeo sam i ja da vičem iz sveg glasa: „Sram vas bilo! Sram vas bilo! Fašisti“! I bacio sam je. Nakon bačene bombe, Šešeljevi junaci jurnuli su u hotel „Crna Gora“, pa zategli na vrata, ne mogu da uđu, kao bravi kad otvoriš vratnicu, dok jedna ne izađe, ne mogu druge dalje da krenu.

Kada su me pitali: „Baci li ti ovu bombu“? Odgovorio sam: „Jesam, valahi.“

Tada je ranjen Šešelj, njegovi tjelohranitelji i nekoliko prisutnih na mitingu. Adem se bez otpora predao policiji.

Avatar
apilk5
Član
Postovi: 293
Pridružen/a: 07 nov 2020 21:16

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la apilk5 » 05 feb 2021 19:38

https://ba.n1info.com/regija/podrzan-pr ... -beranama/
Savjet za davanje prijedloga naziva naselja, ulica i trgova većinom glasova usvojio je prijedlog da jedna ulica u Beranama, u Crnoj Gori, ponese ime osuđenog ratnog zločinca Ratka Mladića - bivšeg komandanta Vojske Republike Srpske, dok prijedlog da jedna od ulica dobije ime Pavla Đurišića nije dobio većinsku podršku članova Savjeta, javlja Anadolu Agency (AA).

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 41196
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Jack » 06 feb 2021 12:41

Pa,sta ste ocekivali.Cokolade.Nema neke velike razlike izmedju Srbina i Crnogorca,iako ovi gore na sjeveru Sandzaka su najveci cetnici.Ali ne smiju javno da to urade jer znaju da nemaju demografske snage za takvo sta.
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la atif » 10 feb 2021 15:45

FAŠIZAM I ISLAMOFOBIJA NA DJELU!!!! HVALA TI DRITANE!

slika
slika
slika
slika
Na džamiji u Nikšiću osvanuli natpisi: "Nikšić biće Srebrenica", "Turci", nacrtana i četiri S
"Kada su jutros na posao došli radnici Doma zdravlja, koji se nalazi preko puta zvali su me da mi kažu šta su zatekli. Ovo je sramno. Nijesu nas uplašili ni devedesetih, pa neće ni danas. Ko god je ovo pisao, ovo je njegov obraz", kazao je Mirsad Agović, predsjednik džemata. Na zidu oko Hadži Ismailove džamije u Nikšiću i na samom ulazu u džamiju, jutros su osvanuli natpisi:"Srebrenica", "Turci", "Nikšić biće Srebrenica", a nacrtana su i četiri ćirilična slova S."Jutros oko osam sati su me zvali radnici Doma zdravlja, koji se nalazi preko puta, da mi kažu šta su zatekli. Rekli su da ih je sramota da pročitaju šta piše. Kada sam došao imao sam šta vidjeti. Ovaj natpis ‘Nikšić biće Srebrenica’ znači da nam prijete. Ovo je sramno. Nijesu nas uplašili ni devedesetih, pa neće ni danas. To neka budu sigurni. Ko god je ovo pisao, ovo je njegov obraz", kazao je Mirsad Agović, predsjednik džemata.

Kako je kazao ovo je bruka za čitav Nikšić.

Podsjetio je da je Hadži Ismailova džamija jedina koja je ostala u Nikšiću i da je oštećena 1993.godine, kada je ispod minareta postavljen eksploziv. „Ko god je prošao rekao je da je ovo sramota i da je to bruka za sve. Našli su sad da pišu kad su izbori u Nikšiću. E ne može. Neće nas uplašiti. Njihov je ovo obraz. Evo poruka i Dritanu Abazoviću i Aleksi Bečiću i novoj Vladi da otkriju počinioca i dokažu da su za ravnopravnost, za bratstvo i jedinstvo“, poručio je Agović.

Slobodan Vujović, starosjedilac Nikšića, koji je kako reče odrastao pored džamije, u kući Tuzovića i Mehmedovića, bio je zgrožen činom skrnavljenja džamije.„Mi smo ovdje živjeli kao braća i dan danas živimo kao braća. Oni su me praktično i podigli. Uvijek smo živjeli složno. Ovo je za mene i za svakog poštenog Crnogorca, Nikšićanina, jedna velika sramota, velika bruka. Ovo neko stvara neprijateljstvo i nacionalnu mržnju. To se zna ko je. Ovo su podvale. Ovo je nepošteno i nikako se sa ovim pomiriti ne mogu“, kazao je sedmdesetpetogodišnji Vujović.

Kako je rekao nikada se ovakvi i slični natpisi nijesu pisali po džamiji.

„Samo ono devedesetih kad je isto fukara neka htjela da napravi diverziju na džamiju. Tada i nikada više. Ovo ne može da dozvoli ni jedan pošteni građanin. Ovdje leže veliki ljudi, ovo je svetinja nečija. Ko ne poštuje ovu svetinju, ne poštuje ni svoju“, poručio je Vujović.

Džamija je pod zaštitom Zavoda za zaštitu kulturno-istorijskih spomenika Crne Gore.
https://www.vijesti.me/vijesti/drustvo/ ... i-cetiri-s

Ostrozac
Član
Postovi: 51
Pridružen/a: 09 jan 2021 15:35

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Ostrozac » 17 feb 2021 22:17

Za vecinu gore ispisanog smo si sami krivi.
Mi uvijek samo nemo cekamo.
Jel to bilo u HR,SR,CG ili Bosni.

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 29 mar 2021 17:29

Koji licemjeri, svjesno predali CG rusima i smrdiji i time četnike postavili na vlast iako su znali šta ovi planiraju i sada se ko fol čude sto se četnici ponašaju kao četnici :vomit:
EU i ambasadori o negiranju genocida u Srebrenici: Morate sebi priznati istinu
https://balkans.aljazeera.net/news/balk ... io-genocid
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 01 apr 2021 19:48

Zukorlic u Bijeljini razgovarao o Bosnjacko-Srpskoj transformaciji Crne Gore:

On im predlaze formiranje prekogranicne regije Sandzak a oni njemu da se Crnoj Gori nametne princip ravnopravnih naroda.

Burek
Član
Postovi: 610
Pridružen/a: 29 apr 2017 20:49

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Burek » 17 apr 2021 23:12

CRNA GORA PRED BANKROTOM ZBOG KINESKOG KREDITA

https://hayat.ba/?page_id=394494

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la atif » 23 apr 2021 09:10

Najveću crnogorsku zastava na svijetu – površine 5.000 metara kvadratnih, izradit će tvrtka iz Ljubuškog Laser.

Dimenzije zastave su impresivne - 100x50 metara, a njena težina bit će 700 kilograma, piše Antena M.

Pokretač inicijative Igor Damjanović kazao je kako je rok za isporuku najveće crnogorske zastave na svijetu 15. maj te će zastava biti razvijena na proslavi Dana neovisnosti, ali će "obići" i ostale crnogorske gradove.

Cijena zastave je 16.000 eura.
- U Crnoj Gori ne postoji tvtka koja bi nam izradila zastavu dimenzija: 100x50 metara, a posebno ne po nižoj cijeni od one koju nam je ponudila tvrtka Laser iz Bosne i Hercegovine, a ona je 16.000 eura, kazao je Damjanović.

Novac za izradu zastave obezbjeđuje se donacijama građana.
http://indikator.ba/Vijest.aspx?p=1&id= ... +Gore+ikad

Burek
Član
Postovi: 610
Pridružen/a: 29 apr 2017 20:49

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Burek » 26 apr 2021 16:19

Kako izgleda nisu se jos pomirili.

DRAMA U KOMŠILUKU: PATRIOTSKA KOLONA NAIŠLA NA PROVOKATORE

https://hayat.ba/?page_id=400386

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 20 maj 2021 22:29

Islamskoj zajednici vraćena džamija u Pljevljima :zastava:
https://www.vijesti.me/vijesti/drustvo/ ... pljevljima

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la atif » 26 maj 2021 01:17

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/20 ... vljen.html


BOŠNJAČKA STRANKA PODSJETILA NA DEPORTACIJE I UPOZORILA: "Bez procesuiranja ratnih zločina, put Crne Gore u EU biće zaustavljen!"

Zvanična Crna Gora mora uložiti sve svoje kapacitete kako bi svi ratni zločini koji su počinjeni na njenoj teritoriji bili istraženi i procesuirani, a nalogodavci i izvršioci tih zlodjela privedeni pravdi, saopšteno je danas iz Bošnjačke stranke Crne Gore.

Iako je Crna Gora napredovala u procesu evropskih integracija, bez procesuiranja ratnih zločina, njen evropski put biće zaustavljen.


atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la atif » 02 jun 2021 10:50

CRNOGORSKI BOŠNJACI U ŠOKU: "Ovo je ruganje žrtvama genocida, ima li Bošnjaka da se danas ne stidi ovakvih pripadnika?
Biti suzdržan po pitanju rezolucije o genocidu u Srebrenici znači rugati se žrtvama genocida, saopštili su iz Bošnjačke stranke Bijelo Polje nakon što član Odbora za ljudske prava i slobode Albin Ćeman na jučerašnjoj sjednici nije podržao Prijedlog rezolucije o genocidu u Srebrenici, već je bio suzdržan.

“Albin Ćeman – izdajnik? Biti uzdržan po pitanju rezolucije o genocidu u Srebrenici znači rugati se žrtvama genocida. Ima li kud ovaj čovjek u Bihor? Ima li Bihorca i Petnjičanina da se danas ne srami ovog čovjeka? Ima li Bošnjaka da se danas ne stidi ovakvih pripadnika? Ima li čovjeka koji će dati glas ovakvoj političkoj profilaciji”, upitali su iz bjelopoljskog odbora BS-a.

Podsjećamo, Odbor za ljudska prava i slobode jučer nije prihvatio Prijedlog rezolucije o genocidu u Srebrenici. Protiv su glasala četiri poslanika, tri su bila za, a dva suzdržana.
https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/20 ... dnika.html

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la atif » 10 jun 2021 10:11

BURNO U PARLAMENTU CRNE GORE: Novi preokret oko usvajanja rezolucije o genocidu u Srebrenici
Da će glasati bez obzira na amandmane, potvrdio je i poslanik URA-e Miloš Kontar za “Vijesti”, dok su ostala tri poslanika Kluba “Crno na bijelo” to saopštila jučer na sjednici parlamenta tokom rasprave o dokumentu.

Rezoluciju je inicirao poslanik BS-a Ervin Ibrahimović, koji je tokom sjednice pojasnio da bi se, uz osuđivanje genocida, njome zabranilo njegovo javno negiranje. Također, 11. juli proglasio bi se Danom sjećanja na žrtve stravičnog zločina i potvrdila bi se riješenost Crne Gore da afirmiše vrijednosti mira i stabilnosti, piše u prijedlogu rezolucije.

Njome se pozivaju i nadležni na provođenje istraga i procesuiranja optuženih za genocid u Srebrenici, ratne zločine i zločine protiv čovječnosti. Prijedlogom rezolucije se izražava saosjećanje za sve žrtve u ratovima na prostoru bivše Jugoslavije, kao i za njihove porodice i pozivaju se sve susjedne države da nastave da osiguravaju pravdu i dugoročnu podršku preživjelima.

Ibrahimović je iskazao spremnost da se tekst doradi kroz amandmansko djelovanje, a koje su mu, prije svega, sugerisali poslanice koalicije "Crno na bijelo".

U slučaju da se usvoje amandmani koje je predložila potpredsjednica Branka Bošnjak (Pokret za promjene), poslanici Kluba "Mir je naša nacija" Miodrag Lekić, Boris Bogdanović, Albin Čeman i Momo Koprivica, onda bi za rezoluciju i oni glasali. Oni su predložili da se, uz genocid u Srebrenici, osude svi ratni zločini počinjeni na prostoru bivše Jugoslavije, kao i pokušaji pripisivanja krivice bilo kom narodu, kao i da se ustanovi dan sjećanja na sve žrtve ratova devedesetih godina prošlog stoljeća.

Veće promjene su tražili poslanici DF-a i SNP-a uz osudu svih ratnih zločina na prostoru bivše Jugoslavije, tražili su i brisanje termina genocid.
https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/20 ... enici.html

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 18 jun 2021 08:47

I rezolucija o genocidu i smjena cetnika :aplauz:
Skupština Crne Gore sa 55 glasova usvojila Rezoluciju o genocidu u Srebrenici
http://miruhbosne.com/skupstina-crne-go ... rebrenici/
Crna Gora: Smijenjen Leposavić, izglasana Rezolucija o Srebrenici
https://balkans.aljazeera.net/news/balk ... leposavica
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 21 jun 2021 23:23


Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 07 jul 2021 11:29

Mislim da je ovo pozitivna vijest, za Bosnjake u C.Gori i Bosni da se lakse povezu a i za nasu drzavu da se otvaraju komunikacije i prema C.Gori a bice lakse i prema Albaniji.

Ako nista svaki posjetilac koji ode na more u Albaniju ili C.Goru je manje koje ide u rvacku :gut:
Potpisan sporazum o izgradnji mosta na Tari

Ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović i ministar kapitalnih investicija Crne Gore Mladen Bojanić potpisali su danas, na marginama četvrtog sastanka Ministarskog savjeta Transportne zajednice, sporazum o izgradnji mosta na rijeci Tari i priključnih graničnih dionica.

Mitrović je rekao da je nakon dugogodišnjih razgovora konačno potpisan sporazum o izgradnji mosta koji će povezivati dvije zemlje, odnosno dva naroda koji se nalazi na SEETO dva be (SEETO 2b) ruti.

On je istakao da su sredstva za izgradnju ovog mosta već obezbijeđena tako da se do kraja godine očekuje početak radova, kao i da njegova izgradnja ujedno znači i početak izgradnje dionice puta Foča-Šćepan Polje, saopšteno je iz Ministarstva komunikacija i transporta u Savjetu ministara.

"Ministarstvo kojim rukovodim u narednom periodu radiće na obezbjeđivanju sredstava za izgradnju ove dionice kako bismo bolje povezali BiH i Crnu Goru. Kada govorimo o privrednom, ekonomskom i turističkom razvoju, kompletan region će imati benefite od izgradnje mosta i navedene dionice puta", naglasio je Mitrović.
https://www.akta.ba/investicije/potpisa ... ari/136975
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
apilk5
Član
Postovi: 293
Pridružen/a: 07 nov 2020 21:16

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la apilk5 » 04 sep 2021 16:24


Odgovorite