☑ Pravila foruma i savjeti

Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bosni

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Jugoistočna Bosna

Post Postao/la Abidaga » 31 okt 2014 00:10

30.10.2014
Zukorlić: “Ukoliko Crna Gora poštuje princip odvojenosti države i vjere, ukoliko poštuje autonomnost Islamske zajednice i princip ravnopravnosti crkava i vjerskih zajednica, onda Bošnjaci sa državom Crnom Gorom nemaju nikakav problem”- kaže Muamer Zukorlić. “Ono što je ovih dana izašlo na površinu posljedica je svojevrsne konfuzije nastale nakon raspada jedinstvene IZ Jugoslavije koja se, poslije disolucije SFRJ, podijelila na više islamskih zajednica; među njima, i na IZ na području Sandžaka (obuhvata prostor i Crne Gore i Srbije) koja je 30. oktobra 1993. osnovala svoj Sabor i svoj sandžački Mešihat, što je priznato aktom koji su 1994. u Istambulu postpisali predstavnici svih IZ iz Jugoslavije. U tom smislu, ne postoji niti jedan razlog osporavanja ni legaliteta ni legitimiteta IZ na cijelom području Sandžaka”.

Ali neki problem očito postoji.

Evo o čemu je riječ! Nakon zaustavljanja rata u Bosni i Hercegovini, sandžačka IZ ponovo se uvezala u uniju islamskih zajednica sa sjedištem u Sarajevu, što je potvrđeno Ustavom IZ iz 1998, čiji prvi član kaže da je, kao historijski teritorij, Sandžak u svoji cjelini sastavni dio IZ u BiH. Kao posljedicu ovog procesa danas imamo svojevrsno administrativno preklapanje za područje južnog Sandžaka, tj. za dio koji se nalazi u Crnoj Gori. E, sada, IZ sa sjedištem u Podgorici nikada se nije odrekla tog dijela južnog Sandžaka, iako su, još 1993, neki njeni djelovi pristupili IZ Sandžaka. U međuvremenu, zahvaljujući pritiscima političke, policijske i obavještajne prirode, 1994. pojedini lokalni odbori IZ sa sjedištem u Podgorici krenuli su da ili zamrzavaju odnose sa Mešihatom ili da donose odluke koje su predstavljale korak unazad i nisu imale nikakvo pravno dejstvo. Ne želeći da dolivamo ulje na vatru, Mešihat IZ Sandžaka izbjegavao je da insistira na administrativnoj nadležnosti, iako je u ranijim razgovorima sa predstavnicima IZ u Podgorici dobijao uvjerenja da i oni žele da budu dio IZ u BiH sa sjedištem u Sarajevu. Prije nekoliko mjeseci, oni su čak potvrdili tu svoju želju..

Kako su je potvrdili?

U dva svoja akta, od kojih u jednom gospodin Rifat Fejzić zahtijeva da se otvori pitanje integracije IZ u Crnoj Gori sa IZ u BiH. Što su za nas bile radosne vijesti. Odjednom, stvar se promijenila, nakon čega je sandžačko muftijstvo u Rožajama krenulo sa edukacijsko-vjerskim projektom otvaranja škole Kur’ana časnoga, kao i vjerskog dječijeg vrtića u formi igraone.. nastojeći da spriječimo administrativnu dvojnost, nijesmo ulazili u džamije, nijesmo ih gradili, nijesmo postavljali ili osporavali imame. Riječju, nijesmo radili ništa paralelno. Umjesto toga, budući da u Rožajama tako nešto nije postojalo, osnovali smo vrtić i školu Kurana. I, šta onda hoće gospodin Fejzić? Zašto se ljuti? Ako bih pokušao da odgovorim na to pitanje, mogao bih reći da gospodin Fejzić to čini zato što je tipičan predstavnik komunističkog vremena u kome je IZ imala poltronski odnos prema vlasti; njen cilj je bio da, umjesto vjeri i vjernicima, udovoljava vladajućim političarima i državi.

Šta je vaš cilj?

E, u tome je suštinska koncepcijska razlika! Naime, zalažem se za to da IZ poštuje i primijeni ono što piše u ustavima država u kojima djelujemo, što znači da poštuje činjenicu da smo autonomni od države, da smo formirani da prije svega zastupamo interese islama i muslimana i da u odnosu na državu preuzimamo odgovornost cjelokupnog vjersko-edukativnog procesa koji nipošto ne smije da ugrozi državnu stabilnost, bezbjednost, interese i tako dalje.

Ugrožavate li ih svojim djelovanjem, šta mislite?

Bože sačuvaj! Upravo obrnuto: gospodin Fejzić prizvodi probleme koji, i psihološki i karakterno, proizlaze iz vjerskog koncepta koji zastupa. Jer kada čovjek jednom pristine na poltronstvo, gubeći i stav i principe, sebe neminovno dovodi u poziciju da jedno obećava Crnoj Gori, drugo Sarajevu, treće Turcima koje još uvjerava u to da su mu protektor. Pored toga, razlog Fejzićeve nervoze i nezadovoljstva je sve veća popularnost hafiza Abdurahmana Kujevića koga je, kao hodajuću biblioteku i najobrazovanijeg čovjeka iz oblasti islamskih nauka među muslimanima u Crnoj Gori, Mešihat imenovao za učitelja u edukativno-vjerskim centrima o kojima sam govorio. Priučenom i slabo obrazovanom gospodinu Fejziću dodatni problem predstavlja i činjenica da hafiz Kujević svoju popularnost i autoritet ne gradi samo na vlastitoj učenosti, nego i na činjenica da ne pristaje biti poltrončić bilo kome.

Dobro, da li reis Fejzić i crnogorski predsjednik Filip Vujanović stvari posmatraju realno kada kažu da svojim djelovanjem ugrožavate teritorijalni princip djelovanja IZ?

Gdje je uspostavljen taj princip? Nigdje! Neka oproste gospoda Fejzić i Vujanović, ali upravo ta vrsta “argumenata” potvrđuje ono što sam već rekao: cilj IZ sa sjedištem u Podgorici je da, umjesto vjere i vjernika, servisira interese politike i države u kojoj se nalazi. Jer, u Sandžaku su vjernici jedan narod koji je presjekla ta neprirodna granica.

Koja neprirodna granica?

Granica između Crne Gore i Srbije koja je prošla kroz kuće, kroz avlije, kroz livade, kroz porodice, kroz vjeru.

To citirate argumente velikosrpskih nacionalista..

Nije me briga čiji su to argumenti, budući da bih bio suicidan kada bih Crnu Goru volio više od mog Sandžaka. Tačno je, smetao mi crnogorski referendum, jer je granica između Crne Gore i Srbije prošla kroz srce mog sandžačko-bošnjačkog tkiva.. Crna Gora je u ovim granicama prvi put priznata 2006.

A SFRJ? Ili vi ne priznajete ni avnojevske granice?

Moram da ih priznajem silom prilika. U avnojevskim granicama, Sandžak je bio federalna jedinica.. Naime, Milovan Đilas i Moša Pijade su 1945. ukinuli Sandžak i to tako što su “sredili” da se Antifašističko vijeće Sandžaka – samoukine. Molim vas, to su vaši komunisti i vaša komunistička demokracija! Sandžak je imao svoje Antifašističko vijeće kada ga nije imala ni Srbija ni Vojvodina ni Kosovo i, po svim kriterijima je trebao biti fedearalna jedinica.

Dajte da se vratimo temi. Dakle, ako vam, kako kažete, zaista nije bio cilj da napravite turbulencije unutar Crne Gore, kako ste ih onda ipak napravili?

Ne, nisam ih napravio, ali neću odustati od svojih namjera samo da ne bih pokvario ćeif politici zvanične Podgorice ili gospodina Fejzića. Na sastanku koji sam imao uoči referenduma 2006, od predsjednika Vujanovića dobio sam uvjeravanja da se crnogorskom državnom samostalnošču neće ništa promijeniti.

I, šta se promijenilo?

Do tada sam mogao mirno djelovati u južnom Sandžaku; sada se progone ljudi koji se ne slažu sa državnom politikom Crne Gore. Eto, to se promijenilo! Predsjednik Vujanović, koji se čak usuđuje da tumači islam, danas mi poručuje da ne mogu u Crnu Goru jer je on nacrtao granice IZ. Prije nego što ih meni nacrta, neka ih nacrta Srpskoj parvoslavnoj crkvi.

Situacija sa SPC-om je, nažalost, posljedica starih, neriješenih računa na relaciji Crnogorska parvoslavna crkva – SPC.

Ma, uopće me ne zanima ni Srpska ni Crnogorska pravoslavna crkva! Islamska zajednica i SPC i CPC ne mogu i nikada neće biti isto. Mene zanima princip jednakopravnosti. Dakle, ukoliko SPC dozvoljavate da djeluje prekogranično, to nećete i ne možete zabraniti ni IZ.

Sa tim stavom se slaže i IZ u Sarajevu?

Ovo o čemu govorim definirao je prvi član Ustava IZ koji je iznad svega na svijetu.

Pitala sam vas da li se sa tim što radite slaže reis IZ iz Sarajeva, Husein Kavazović.

Budući da je Ustav IZ iznad svega, nemam potrebu te vrste dnevne saglasnosti. Tačno je da je moj vrhovni poglavar i moj nadređeni reisu-l-ulema u Sarajevu; međutim, iznad reisu-l-ueme je Ustav. Uostalom, može li reis Kavazović biti u neskladu sa sopstvenim Ustavom? Ne može. Pa, dopis gospodina Fejzića o kome sam govorio na početku i koji je on uputio Sarajevu vidio sam u kabinetu reisu-l-uleme. Oni su mi ga pokazali. Hoću da kažem da je moje cjelokupno djelovanje legalno, u duhu propisa IZ i saglasno stavovima reisu-l.-uleme.

Tamara Nikčević (RTCG)
http://sandzakpress.net/muftija-zukorli ... -zajednica

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Cijepanje IZ-e

Post Postao/la Bosni » 18 nov 2014 19:25

http://sandzakpress.net/predstavnici-sv ... a-kujevica
Predstavnici svih Rožajskih džemata od Fejzića traže odgovor za razrješenje hafiza Kujevića

Sandžak – Predstavnici svih rožajskih gradskih i seoskih džemata u povodu aktuelne situacije u vezi sa razrješenjem poznatog hafiza Abdurrahmana ef. Kujevića sa funkcija u IZ u CG, dostavili su pismo reisu Islamske zajednice u Crnoj Gori, Rifatu ef. Fejziću sa zahtjevom za prijem na razgovor.

Pismo je uručeno na adresu sjedišta Islamske zajednice u Podgorici, a u prilogu se nalaze imena i potpisi džematlija koji traže razgovor.

Obavještavamo javnost da po ovom pitanju do danas nije bilo nikakvog odgovora.

Ovaj zahtjev prema reisu IZ u CG, predstavlja još jedan pokušaj u pravcu očuvanja istinskog jedinstva muslimana u Sandžaku i Crnoj Gori, da se čuje riječ i stav onih koji žive za islam i u islamu, a ne od komercijalizacije islama, te iz tog razloga džematlije koji su pokrenuli ovu inicijativu vjeruju da će reis IZ u CG, Rifat ef. Fejzić ipak pozitivno odgovoriti i ubrzo prihvatiti razgovor.

U suprotnom, ostavlja se prostora za zaključak, da on na žalost ne upravlja Islamskom zajednicom, odnosno da je zbog neregularnih izbora u Islamskoj zajednici izvršen tihi puč, te da njome upravljaju drugi ljudi koji islamu i muslimanima ne žele dobro, ili da, u šta ipak ne želimo vjerovati, reis Rifat ef. Fejzić nije shvatio da na čelu Islamske zajednice legitimno može stajati samo onaj čovjek koji poštuje islam i koji se isključivo rukovodi islamskim načelima i principima, te da se u upravljanju Islamskom zajednicom ne smiju koristiti u laičkoj javnosti već prihvaćene politikanske i metode pravnog nasilja.

Još jednom podsjećamo javnost da nam nikad nije bio cilj da o problemima naše Islamske zajednice u CG raspravljamo putem medija, ali je to nažalost jedini način komunikacije sa reisom koji tvrdi da je naš

, – piše u pisanoj inicijativi koja je dostavljena medijima, dok je na dnu naglašeno da su potpisnici predstavnici svih rožajskih dzemata čija imena su dostavljena Reisu IZ u CG.

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 22 dec 2014 10:48

20.12.2014
Predsjednik BDZ u Crnoj Gori Hazbija Kalač: "Ugovor o uređenju odnosa od zajedničkog interesa između Vlade Crne Gore i Islamske zajednice u Crnoj Gori (zaključen 30.01.2012.godine), dokument je na koji se nedavno u nekoliko navrata pozvao prvi čovjek Islamske zajednice u Crnoj Gori, pozivajući državne organe da ispoštuju ugovorenu obavezu i zaštite Islamsku zajednicu od napada na njene interese od strane neke grupe građana.. Reis Fejzić je u medijima dao izjavu kako je ljut „što država nije poštovala mnoge stvari prema Islamskoj zajednici na osnovu ugovora koji smo potpisali. Mnogo štošta iz tog dukumenta nije ispoštovano, u konkretnom slučaju da se jurisdikcija Islamske zajednice CG poklapa sa granicama države“, ističući dalje da se zbog nepoštovanja tog Ugovora ovdje „danas otvaraju vrtići i škole čije je sjedište u drugoj državi”, aludirajući na NVO „Škola Kur’ana časnog“ i NVO „Reuda“, igraonici za djecu, osnovanih u Rožajama a registriranih kod nadležnog državnog organa, i svečano otvorenih uz prisustvo čelnih ljudi Muftijstva Sandžačkog. U zaštitu Islamske zajednice u Crnoj Gori, njenog ustrojstva i nadležnosti, brzo je stao i predsjednik Crne Gore, gospodin Vujanović, potvrđujući navode reisa Fejzića da država Crna Gora ima Ugovornu obavezu da Islamskoj zajednici u Crnoj Gori čuva garantiranu „jurisdikciju Islamske zajednice CG” koja se, kako je reis Fejzić istakao “poklapa sa granicama države”. Prema Ugovoru sa Vladom (član.4), „Islamska zajednica u Crnoj Gori ima sjedište u Crnoj Gori i vjersku jurisdikciju za sve islamske vjernike u Crnoj Gori i granice njene jurisdikcije poklapaju se sa državnim granicama Crne Gore“. Vlada je ovakvim ugovornim „zahvatom“ ušla u nešto što se kada su vjerske zajednice u pitanju u najmanju ruku predstavlja potpuno novo rješenje i zbog toga, ova činjenica i najpovršnijeg analitičara dovodi u dilemu da li su ugovarači imali neki poseban razlog za uvođenje ovako specijalnog rješenja za IZ u CG. Nije teško odgonetnuti koje je motive za ovakvo rješenje imala Vlada CG, ali šta su to bili motivi IZ u CG? ..Jurisdikcija vjerskih zajednica u ovom našem okruženju, ali i dalje, ne poklapa se sa državnim teritorijem, a najbolji primjer je upravo Srpska pravoslavna crkva čija vjerska jurisdikcija obuhvata, pored ostalih okolnih država i državu Crnu Goru, kao i Katolička crkva koja za područje Crne Gore ima sjedište u Zagrebu a dalje u Vatikanu. Najnoviji Ustav Rijaseta IZ u BiH, sa sjedištem u Sarajevu, također uređenje ove vjerske zajednice zasniva na širi prostor od državnog. Pored prostora BiH, obuhvata sve bošnjačke džemate diljem Evrope, Islamske zajednice u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji, ali i prostor Sandžaka, i to cjelovitog.

Islamska zajednica u CG je početkom ove godine poslala pismo namjera Rijasetu IZ sa sjedištem u Sarajevu, kojim iskazuje želju za pridruženje ovoj velikoj porodici muslimana, i vrati se tamo gdje je i bila. Jasno je da je IZ u CG u tom momentu imala informaciju da je prema Ustavu Rijaseta sa sjedištem u Sarajevu, jedno od muftijstava i Muftijstvo Sandžaka, što joj, očigledno u tom momentu to nije smetalo. Zanimljivo je da je pismo poslato uoči proteklih majskih lokalnih izbora, a da već na prvom ispitu iskrenosti, reis IZ u CG podsjećanjem na vjersku jurisdikciju IZ u CG, faktički negira da je imao ozbiljne namjere. Sa vremenske distance od nekoliko mjeseci, nakon brojnih postizbornih analiza, a imajući u vidu aktuelna dešavanja, da se zaključiti da je pismo Rijesetu u Sarajevu bio samo politički trik kojim se željela anulirati prednost političkih konkurenata koji su programski jasno postavili zahtjev za povratak IZ u CG svom duhovnom centru u Sarajevu. U predizbornom političkom procesu reis Fejzić je zdušno podržavao koalicionu članicu crnogorskog režima, Bošnjačku stranku, koja se svojevremno pohvalila svojim doprinosom potpisivanju Ugovora između IZ u CG i Vlade CG. Ugovoreno rješenje vjerske jurisdikcije IZ u CG u sukobu je sa islamskim principima, sa legalitetom odluka koje su prilikom formiranja Mešihata Sandžaka donijeli odbori Islamske zajednice iz Južnog Sandžaka..


Pogledajmo šta nam je to novo donio sporni Ugovor, slobodu ili oduzimanje stečenih vjerskih prava i sloboda? Čak i oni koji sebe smatraju dobrim poznavaocima crnogorskih prilika, biće zatečeni originalnim rješenjima koje nam je donio ovaj Ugovor. Ugovor se u prvom članu poziva „na međunarodno priznata načela o odvojenosti vjerske zajednice od države i slobodi vjere”, te se potpisnici „obavezuju da će u međusobnim odnosima potpuno poštovati ta načela i da će međusobno sarađivati u cilju sveukupnog duhovnog i materijalnog razvoja čovjeka i promovisanja opšteg dobra”, i površnim čitanjem, jasno je da je ovaj član potpuno u suprotnosti sa, kako duhom ovog Ugovora, ali i konkretnim normama kojima se definiraju pojedina pitanja. “Imenovanje, premještaj i smjena muftija, glavnih imama, imama i drugih vjerskih lica u nad¬ležnosti su Islamske zajednice u Crnoj Gori” definiše se stavom 1. član 6. Ugovora. Ali gdje je ovdje reis, kako to da je prvi sa vrha hijerarhijske ljestvice izostavljen? Očigledno je da se to nije desilo slučajno niti je funkcija reisa poistovećena sa funkcijom muftije, jer se i u dokumentima Islamske zajednice radi o različitim imenovanjima. Bez ikakve dileme, jasno je, ovdje je reis kao najveća funkcija u hijerarhiji starješina IZ isključen iz izborne nadležnosti Islamske zajednice. Daljim čitanjem istog člana, brzo stiže odgovor na postavljeno pitanje zašto je u stavu gdje se definiše nadležnost Islamske zajednice izostavljen reis. Drugi stav istog, šestog člana, glasi: „Islamska zajednica u Crnoj Gori će nakon izbora kandidata, a prije imenovanja reisa, o tome, na povjerljiv način, obavijestiti Vladu Crne Gore”. Da se u prvom stavu ovog člana u poređanom popisu funkcija nalazi i funkcija reisa, riječ “kandidata” bi se mogla čitati kao jednina, što bi upućivalo na činjenicu da Vlada ne učestvuje u izboru već biva samo obaviještena o tom činu, kako je na sličan način riješeno u hrvatskom ugovoru. U ovom slučaju, međutim, jasno je da se radi o množini, dakle više kandidata od kojih će Vlada u povjerljivoj proceduri informisanja, izabrati jednog..

Islamsko obrazovanje se pominje samo u jednom članu i to bez bilo kakve obaveze države u smislu finansijske podrške ili pomoći. Inače, cijeli Ugovor odaje poruku da država njime ne želi preuzeti nikakvu novu obavezu mimo onih koje već ima prema postojećim zakonima. Čak šta više, pažljivim čitanjem jasno se dolazi do zaključka da je ovaj Ugovor u stvari donešen ne da poveća nivo vjerskih prava i sloboda već da muslimane u Crnoj Gori dovede u sistem potpune kontrole, ograničavanjem a to znači oduzimanjem i onih elementarnih vjerskih prava koje su inače garantovane Ustavom Crne Gore. Ipak, ono što kod Ugovora između Vlade Crne Gore i Islamske zajednice čini posebnu zanimljivost jeste normiranje potpunog odvajanja muslimana u Crnoj Gori koji su u velikoj većini Bošnjaci sa ostatkom bošnjačkog korpusa. Uvod za ovakvo normativno odcjepljenje Bošnjaka od njegovog domovinskog prostora jeste upravo norma o vjerskoj jurisdikciji Islamske zajednice u okvirima državnog prostora. Nastavak u tom pravcu pored već navedenog, obezbjeđuje jedna pravna norma koja u smislu pravne teorije i ptakse predstavlja pravi raritet, i vjerovatno u budućnosti školski primjer kako se zbog skrivenih političkih ciljeva može napraviti pravni presedan i na tako visokom državnom nivou. Naime, u jednoj od tačaka Ugovora, vjerovali ili ne, eksplicitno je obavezana treća strana koja niti je prije vidjela a ni kasnije potpisala ovaj Ugovor. Oni koji ne vjeruju neka pročitaju stav 5. člana 23. kojim se kaže da za rješavanje unutrašnjih sporova koje Islamska zajednica neće biti u stanju sama da riješi “arbitražu vrši Islamska zajednica Turske, koja prijedlog rešenja na povjerljiv način dostavlja Vladi Crne Gore”. Zamislite da se dogovarate i potpisujete ugovor sa nekim licem o vašim međusobnim odnosima i da tom prilikom obavežete treće lice koje niti zna o čemu se vi dogovarate, niti je pitano da li u nekim okolnostima koje vi predviđate, ono želi ponijeti dio tereta. U vezi sa ovim članom kao da se odjednom, kada očekujete da se sve idilično završi, pred vama otkriva neki novi plan. O kakvom se to planu radi? Planiraju se, ili se preciznije rečeno “ugovaraju” problemi u Islamskoj zajednici u Crnoj Gori koje ona neće moći sama da riješi, pa se ti problemi na arbitražu ustupaju Islamskoj zajednici Turske, koja ih neće rješavati, jer bi to bilo nedopustivo da se sada Turska miješa u unutrašnje stvari Crne Gore, već će prijedlog rješenja na povjerljiv način dostaviti, kome drugom do Vladi Crne Gore, koja će to svakako znati da riješi i pri tom će se držati po strani da ne prekrši ustavni princip odvojenosti države od crkava i vjerskih organizacija. Ako vam sve ovo izgleda nelogično pa više ne znate o čemu, na kakvim pravnim principima, sa kakvim ciljevima su se dogovarale i dogovorile Vlada Crne Gore i Islamska zajednica u Crnoj Gori, odgovor će te naći u jednostavnoj činjenici da su se oni dogovorili, da su “ugovorili” buduće probleme u Islamskoj zajednici, nakon čega treba samo implementirati takav ugovor..

Nedavno formiranje NVO “Škola Kur'ana časnog“ i „Reuda“ u Rožajama, kao da je jedva dočekano. Država je odjednom podigla sve svoje eksponirane resurse na noge. Kucnuo je čas da se pusti duh iz boce, da se primijeni Ugovoreno! Uslijedio je taj famozni poziv od strane reisa Fejzića upućen državi da zaštiti Islamsku zajednicu, uz primjetnu nevoljnost ali konačno solidno izvedenu rolu ozbiljnosti i gorčine kako država ne ispunjava svoju ugovorenu obavezu. Kao da su shvatili da se ova šansa više ne smije propustiti, pa su hitno zakazali Vanrednu sjednicu Odbora Islamske zajednice Rožaja sa jednom tačkom dnevnog reda na kojoj je donešena odluka da se iz reda upošljenika u Islamskoj zajednici istjera najučeniji među svim imamima i ulemom u Islamskoj zajednici Crne Gore, hafiz Abdurrahman ef. Kujević. Očekivala se reakcija i negodovanje džemata pa je na terenu brzo i sveobuhvatno odrađena političko-partijska edukacija džemata, u kojoj je ovo pitanje postavljeno kao prvorazredno političko pitanje. Uprkos tome, džemat je ipak pokazao da neće dozvoliti da se neko poigrava sa ovim nespornim vjerskim autoritetom, potpisujući peticiju u broju koji je natjerao zvaničnike Islamske zajednice da izmišljaju razne osporavajuće konstrukcije o tzv. falsificiranju broja potpisnika. I u samom saopćenju koje je nakon ovog čina dao Odbor IZ Rožaja, jasno se vidi da je neoprostivi grijeh koji se pripisuje hafizu Kujeviću činjenica da je on na prethodnim izborima podržao Bošnjačku demokratsku zajednicu u Crnoj Gori, i to jezikom koji se više ne može naći ni u najlošijem novinarskom žargonu, i koji sigurno izvorno ne pripada rožajskom govoru: „Pored toga, aktivno je učestvovao u političkom djelovanju ekspozitura Zukorlićeve političke partije u Crnoj Gori.“ Iz ovakve i sličnih rečenica saopćenja, koje potpisuje neko u ime Odbora IZ Rožaja, jasno se može vidjeti da Islamsku zajednicu guraju u raspirivanje mržnje među muslimanima, što sve predstavlja podstrekivanje stvaranju „razlika unutar same zajednice, odnosno sporova unutar nje koje ona ne može riješiti“. Nekome se očigledno jako žuri da se ono što je ugovoreno 30.01.2012.godine počne i ostvarivati. Uslijedile su optužbe upućene na „prvu“ adresu, muftiju sandžačkog, Mumaera ef. Zukorlića. Reis Fejzić je očigledno bio gurnut u vatru, pa je, i protiv sopstvenog uvjerenja, i na opće iznenađenje, muftiju Sandžačkog nazvao fašistom. Na ovom primjeru je bilo više nego očigledno da reis Fejzić nije mogao ni sanjati šta će mu se sve u “usta staviti”, kada dođe vrijeme da se ovaj famozni Ugovor počne sprovediti u djelo. Ali očigledno, kada se jednom uđe u kolo iz njega se lahko ne izlazi.

U dva navrata, javnosti se obratio hafiz Kujević, jasno stavljajući do znanja da s njegove strane neće biti ništa učinjeno što bi dovelo do stvaranja te „druge Islamske zajednice“ jer on ustvari ovu postojeću vidi u sastavu Rijaseta IZ sa sjedištem u Sarajevu u okviru koje je muftijstvo Sandžačko samo jedno od muftijstava. To što se osnivaju nevladine organizacije gdje se na volonterskoj osnovi daju kursevi ili se djeci obezbjeđuje prostor za igru, poredak Islamske zajednice nije mogao biti ugrožen. Hafiz Kujević je javnosti jasno saopćio da on priželjkuje da se Odluke o formiranju Mešihata Sandžaka donijete od strane Odbora Islamske zajednice koji su iz južnog Sandžaka osnivači muftijstva Sandžačkog, konačno počnu primjenjivati. Takvo njegovo zalaganje i njegove želje u cilju implementiranja jednog pravno-važećeg dokumenta, očigledno je dominirajući razlog što je isključen iz službeničkog kadra Islamske zajednice. Istovremeno ovo je bio povod da se krene u kampanju za raspirivanje „razlika unutar same zajednice, odnosno sporova unutar nje koje ona ne može riješiti”, uz obilato korišćenje već etabliranih strahova od stvaranja tzv. „druge islamske zajednice“. Proizvođač takve vrste podjela u Islamskoj zajednici, crnogorskim muslimanima je od strane prorežimskih kadrova označen Sandžački muftija Muamer ef. Zukorlića.

Problemi u Islamskoj zajednici u Crnoj Gori mnogo su dublji i izbiljniji od manifestacija poput ove kojom se vještački želi postići i održati strah od nekakvih podjela. Kada se malo bolje zaviri u unutrašnjost ove organizacije, nailazi se na toliko ozbiljnih problema o kojima bi se moglo napisati mnogo knjiga i da se opet ostane nedorečen. Najkraće rečeno, Islamskoj zajednici u Crnoj Gori, iako je pitanje nadležnosti muftijstva Sandžačkog u dijelu južnog Sandžaka medijski nametnuto, više je maska za ozbiljnije probleme s kojima se Islamska zajednica nosi, nego što je to stvarni problem. Priča oko podjela u Islamskoj zajednici u Crnoj Gori dijelom je motivirana i podizanjem vještačkih tenzija kojima se istovremeno želi postići nekoliko ciljeva. Prvi cilj je svakako stvoriti vanredne okolnosti u kojima sadašnjem reisu treba nekako ponovo produžiti mandat iako on prema Ustavu IZ nema mogućnost ponovo se kandidirati za tu funkciju. Javnosti u Crnoj Gori, posebno muslimanima, želi se nametnuti predstava da je rožajski problem sa velikim rizikom i po državu sa potencijalno ozbiljnim posljedicama da se u ovom momentu mjesto reisa ne smije prepustiti bilo kome osim Rožajcu, a ko to može bolje obavljati od dosadašnjeg reisa? Drugi, također važan motiv da se u Rožajama proizvede nova vruća tema, jeste skretanje pažnje sa trenutno najvećeg regionalnog šverca cigaretama koji se dešava preko rožajske teritorije..

Islamska zajednica je istovremeno postala taocem kumovske podjele zona uticaja, gdje je svoje mjesto našla u sistemu kontrole biračkog tijela za potrebe aktuelnog režima, ali svakako i za neka druga potkusurivanja bilo da se radi o dnevnopolitičkim, bilo da se radi o strateškim planovima i interesima režima. U zagrljaju sa BS-om, čelnici Islamske zajednice su na izgled utvrdili sigurnu formulu održanja na vlasti. No, ono šta ih čini vidno nervoznim jeste stalno povećavanje visine preskočne letve lojalnosti režimu. Očigledno im se politika “mudrog kalkuliranja sa vlašću” ne kreće u željenom pravcu pa je i nervoza sve jače primjetna. Brojni unutrašnji problemi u Islamskoj zajednici u Crnoj Gori, umjesto da se rješavaju na islamskim principima, kako je jedino ispravno, pokušavaju se sakriti izmišljanjem “druge strane”, ili opasnosti iz vana. Od osnivanja Mešihata Sandžaka, u različitim fazama razvoja, do danas, nikada nije zabilježeno da je povučen bilo kakav potez ili aktivnost kojim bi se osporila volja odbora iz južnog Sandžaka. Muftijstvo sandžačko i muftija Sandžački u cijelom periodu ne preduzimaju ništa drugo isim što podsjećaju na legalitet i vjersku jurisdikciju shodno pravno važećoj odluci koju su ovi odbori donijeli još 1993.godine kada je i formiran Mešihat Islamske zajednice Sandžaka. Očigledno da i samo podsjećanje na nešto što predstavlja pravni fakticitet iritira čelnike Islamske zajednice u Crnoj Gori da su ovu činjenicu prosto anatemisali kao veleizdaju i subverzivno djelovanje protiv države, a nikako da se konačno islamski, muslimanski, šerijatski, tj. pravno suoče sa njom. Suočavanje sa ovom istinom očigledno bi ih odvelo u priznavanje vjerske jurisdikcije Sandžačkog muftijstva nad odborima južnog Sandžaka, što je, svjesni su toga, u suprotnosti sa Ugovorom potpisanim sa Vladom Crne Gore.

Režim je prema svemu do sada viđenom, ostao uskraćen zadovoljstvom očekivane reakcije “druge strane”. Reakcija “druge strane” na izvedene rigidne i nepravedne poteze, potpuno je izostala, jer se pokazalo da neće zaigrati na željenu kartu, odnosno da nema nikakvih izgleda da će se nakon istjerivanja hafiza Kujevića krenuti u proces formiranja paralelne vjerske institucije i podjele vjernika. Planeri nestabilnosti i konflikta izgleda ovaj put ostaju bez vidnih rezultata. Iz tog razloga se već radi na iznalaženju dodatnih rješenja kako bi se pozicija aktuelnog reisa Fejzića ojačala nekim drugim mehanizmima. Prema nekim informacijama iz Podgorice, aktivno se radi na dovođenju reisu-l-uleme Islamske zajednice Bosne i Hercegovine, Huseina ef. Kavazovića, u posjetu Islamskoj zajednici u Podgorici. Političke i lične veze su već upregnute a da li će ta inicijativa uroditi plodom zavisit će od brojnih faktora. Cilj je jasan, želi se pokazati da Islamska zajednica u BiH daje podršku Islamskoj zajednici u Crnoj Gori, što bi se istovremeno smatralo velikim uspjehom reisa Fejzića, te bi to svakako doprinijelo pridodavanju poena na strani zahtjeva za produženje još jednog mandata aktuelnom reisu.

Ugovor između Islamske zajednice u Crnoj Gori i Vlade Crne Gore, ostaje na snazi sve dok režim ne procijeni da ga stavi ne test ustavnosti, kada će sigurno pasti. A testirat će ga onog momenta kada uvidi da od takvog dokumenta niko ne može imati haira već samo štete. Još u ovoj fazi sa sigurnošću može se zaključiti da iako projektovan za tu svrhu, sporni ugovor ne daje željene rezultate, pa od paralelne vjerske Islamske zajednice u Crnoj Gori izgleda neće biti ništa. Ono što Srbiji nije pošlo za rukom, a to je da Islamsku zajednicu stavi pod svojom kontrolom, Crnoj Gori je to potpuno uspjelo, sada, izgleda da Crna Gora ne uspijeva ostvariti ono što je Srbija već ostvarila, a to je da podijeli vjernike na način što će formirati paralelnu Islamsku zajednicu.

http://sandzakpress.net/ugovor-za-pokor ... crnoj-gori

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Cijepanje IZ-e

Post Postao/la Bosni » 27 jan 2015 21:47

http://sandzakpress.net/drugo-rociste-p ... u-rozajama
Drugo ročište protiv vjernika u Rožajama

Rožaje – “Hafiz je ponos Sandžaka I Rožaja”, rečenica koja je trojicu džematlija dovela pred lice “pravde”, a ko donosi pravdu I kome smeta ova rečenica? ! Sudi im se kao najžešćim kriminalcima! Nije ni čudo, jer IZ Crne Gore usko je povezana sa državom.

Odluci Đukanovića ili Fejzića sve jedno, ne smije se niko protiviti!

Podsjećamo: 26. Septembra, U znak protesta zbog Kujevićevog razrješenja iz IZ Crne Gore, nekoliko stotina vjernika napustilo je centralnu džamiju a protiv njih trojice Arbena Jakupija, Enesa Fanje i Kemala Murića podnijete krivične prijave.

Juče u Rožajama održano drugo ročište optuženoj trojici , najbližih prijatelja hfz. Kujeviću.

Kako saznajemo presuda se očekuje za dan ili dva. Javni tužilac tražio je da se Arben Jakupi kazni sa 800 eura pravosnažno, a ostala dvojica uslovnom kaznom od godinu dana ili sa po dva mjeseca zatvora ukoliko prekrše uslovnu kaznu.

Da li će ovaj prijedlog javnog tužioca biti prihvaćen ostaje da vidimo. Nastavit ćemo pratiti i izvještavati o ovom događaju.

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 05 mar 2015 23:08

Kujević u Taslidži:
fdSAWD4nG8E

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Jugoistočna Bosna (Crna Gora)

Post Postao/la Abidaga » 04 jul 2015 12:31

Raspisani izbori za Reisa IZuCG
http://www.monteislam.com/novosti/raspi ... crnoj-gori
Na IV redovnoj sjednici Sabora Islamske zajednice u Crnoj Gori održanoj danas u medresi „Mehmed Fatih“ u Podgorici donijeta je odluka o raspisivanju izbora za Reisa Islamske zajednice u Crnoj Gori. U skladu sa Ustvom Islamske zajednice i Pravilnikom o izboru Reisa, nadležni organi Islamske zajednice će moći da pošalju prijedlog kandidata Saboru Islamske zajednice u roku od 30 dana od dana raspisivanja izbora, zaključno sa 01.08.2015. god. Po predviđenoj proceduri nakon toga predsjednik Sabora će sazvati sjednicu posebnog izbornog tijela najkasnije u roku od 30 dana od dana kada je završena procedura za prijavljivanje kandidata.

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Fetva protiv SANU poltrona Zilkića

Post Postao/la Bosni » 04 aug 2015 03:00

http://sandzakpress.net/fejzic-jedini-k ... -muslimana
Fejzić jedini kandidat “za reisa IZ Crne Gore, da bi se sačuvao mir i jedinstvo muslimana”

Sandžak, Crna Gora – Aktuelni reis Rifat efendija Fejzić jedini je kandidat za čelnu poziciju u Islamskoj zajednici u Crnoj Gori i za naredni šestogodišnji mandat.

Samo par sati uoči isteka roka za kandidovanje, u ponoć između subote i nedelje, Fejzić je dobio nepodijeljenu podršku i posljednjeg od ukupno 14 odbora Islamske zajednice podgoričkog. Drugih prijedloga, prema informacijama Pobjede, nije bilo, pa će u narednu, završnu fazu potvrde novog mandata ući bez protivkandidata jer su ga jedinstveno podržali svi džemati IZ u Crnoj Gori.

Sam čin izbora biće obavljen tokom avgusta, a krajnji rok je 1. septembar.

Inače, kao što je Pobjeda i nagovijestila u izdanju od utorka, 28. jula, informacije koje su plasirane iz pojedinih neformalnih krugova, uglavnom iz Plava i Rožaja, o protivkandidaturama čiji je cilj trebalo da bude unošenje nelagode i stvaranje atmosfere uznemiravajuće neizvjesnosti među vjernicima, ostale su, na sreću, samo u domenu prijetećih špekulacija. Uprkos činjenici da su u te svrhe korištena i imena hafiza Abdurahmana efendije Kujevića, pa čak i glavnog imama pljevaljske Huseinpašine džamije Samira efendije Kadribašića, ozbiljnijih javnih nesporazuma nije bilo. Ispostavilo se, naime, da ni jedan ni drugi nisu ni imali namjere da “konkurišu“, pa je špekulativni koncept naprosto propao.

Za sada, očigledno, bojazni od vanrednih opstrukcija izbornog procesa su minimizirane jer, struktura ovlašćenog šezdesetočlanog izbornog tijela koje bi trebalo i formalno da verifikuje Fejzićev izbor je takva da su bilo kakva iznenađenja isključena. Radi se, naime, o ljudima, odabranim predstavnicima svih džemata, odnosno vjerskih odbora Islamske zajednice, koji postupaju isključivo u skladu sa prethodno definisanim stavovima “izbornih baza“. Što znači efendija Fejzić će biti reis IZ u Crnoj Gori i tokom narednih šest godina i imaće priliku da dodatno konsoliduje sve elemente važećeg službenog koncepta Islamske zajednice, na svim nivoima.
Jadno vama. :pih:

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Fetva protiv SANU poltrona Zilkića

Post Postao/la Bosni » 05 aug 2015 10:50

http://sandzakpress.net/fejzic-ko-god-u ... uspendovan
Fejzić – Ko god u IZ u Crnoj Gori bude zagovarao Sandžak, bit će suspendovan

Sandžak, Crna Gora – Aktuelni reis Rifat efendija Fejzić jedini je kandidat za čelnu poziciju u Islamskoj zajednici u Crnoj Gori i za naredni šestogodišnji mandat.

Samo par sati uoči isteka roka za kandidovanje, u ponoć između subote i neđelje, Fejzić je dobio nepodijeljenu podršku i posljednjeg od ukupno 14 odbora Islamske zajednice podgoričkog. Drugih prijedloga, prema informacijama Pobjede, nije bilo, pa će u narednu, završnu fazu potvrde novog mandata ući bez protivkandidata jer su ga jedinstveno podržali svi džemati IZ u Crnoj Gori.

Inače, kao što je Pobjeda i nagovijestila u izdanju od utorka, 28. jula, informacije koje su plasirane iz pojedinih neformalnih krugova, uglavnom iz Plava i Rožaja, o protivkandidaturama čiji je cilj trebalo da bude unošenje nelagode i stvaranje atmosfere uznemiravajuće neizvjesnosti među vjernicima, ostale su, na sreću, samo u domenu prijetećih špekulacija. Uprkos činjenici da su u te svrhe korišćena i imena hafiza Abdurahmana efendije Kujevića, pa čak i glavnog imama pljevaljske Huseinpašine džamije Samira efendije Kadribašića, ozbiljnijih javnih nesporazuma nije bilo. Ispostavilo se, naime, da ni jedan ni drugi nijesu ni imali namjere da “konkurišu“, pa je špekulativni koncept naprosto propao.

Jedan od sagovornika Pobjede iz rožajskog džemata objašnjavao je da i kad bi htio, hafiz se ne bi mogao kandidovati jer službom ne pripada Islamskoj zajednici u Crnoj Gori, s obzirom da mjesecima unazad službuje u Novom Pazaru, u svojstvu pomoćnika muftije Muamera efendije Zukorlića za južni Sandžak.

Tom funkcijom, objašnjeno je, sebe je izopštio iz službene pripadnosti odboru IZ u Rožajama, a samim tim i IZ u Crnoj Gori. Kao takav, i u tom svojstvu, “samosuspendovao“ je i sva prava koja mu po tom i drugim službenim osnovama pripadaju, pa i pravo na kandidaturu u procesu izbora reisa. S druge strane stizala su upozorenja da bi takav stav prema efendiji Kujeviću mogao izazvati radikalnije reakcije njegovih pristalica, pa i sve dublje raskole unutar hijerarhijski “nižih“ struktura u Islamskoj zajednici, ali unutarvjersko jedinstvo, ipak, nije narušeno u mjeri koja bi zabrinjavala.

Za sada, očigledno, bojazni od vanrednih opstrukcija izbornog procesa su minimizirane jer, struktura ovlašćenog šezdesetočlanog izbornog tijela koje bi trebalo i formalno da verifikuje Fejzićev izbor je takva da su bilo kakva iznenađenja isključena. Radi se, naime, o ljudima, odabranim predstavnicima svih džemata, odnosno vjerskih odbora Islamske zajednice, koji postupaju isključivo u skladu sa prethodno definisanim stavovima “izbornih baza“. Što znači efendija Fejzić će biti reis IZ u Crnoj Gori i tokom narednih šest godina i imat će priliku da dodatno konsoliduje sve elemente važećeg službenog koncepta Islamske zajednice, na svim nivoima.
Ovaj tekst ne navodi u kojem je kontekstu rečeno da će zagovaranje Sandžaka biti kažnjeno, ali svakako je zabrinjavajuče.

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Fetva protiv SANU poltrona Zilkića

Post Postao/la Bosni » 12 aug 2015 19:50

http://sandzakpress.net/fejzic-se-bori- ... ije-rozaja
Fejzić se bori protiv ‘pazarizacije’ i ‘sarajevizacije’ Rožaja

Rožaje – Reis Islamske zajednice (IZ) u Crnoj Gori Rifat Fejzić, do početka sljedećeg mjeseca biće ponovo izabran na tu funkciju. Rok za podnošenje kandidature za mjesto vrhovnog poglavara muslimana u Crnoj Gori istekao je 1. avgusta i aktuelni reis je jedini kandidat. Bit će to njegov treći šestogodišnji mandat na čelu crnogorske IZ.

– Mi ovdje imamo problem sa jednom ideologijom, pokušajem pazarizaciju Rožaja, jer Zukorlić želi da sebi prigrabi veliki dio IZ u Crnoj Gori – govorio je, prošle godine reis Fejzić i optužio muftiju sandžačkog da pomaže vjerski radikalizam u toj državi. Odbio je mogućnost da crnogorska IZ bude dio IZ u BiH sa sjedištem u Sarajevu, jer je “IZ u Crnoj Gori vjerski nadležna za teritoriju ove države i niko drugi u tome ne može da je zamijeni”.

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Fetva protiv SANU poltrona Zilkića

Post Postao/la Bosni » 17 aug 2015 22:15

http://sandzakpress.net/cestitka-predsj ... a-reizboru
Čestitka predsjednika Ugljanina Reisu ef. Fejziću na reizboru

Novi Pazar – Predsjednik Dr. Sulejman Ugljanin uputio je čestitku Reis ef. Fejziću povodom reizbora na mjesto Reis-ul-uleme Islamske zajednice u Crnoj Gori.

U čestitki se kaže:

Poštovani Reis ef. Fejziću, U svoje lično ime i u ime Bošnjačkog nacionalnog vijeća čestitam Vam reizbor na mjesto Reis-ul-uleme Islamske zajednice u Crnoj Gori.

Svojim odgovornim i predanim dosadašnjim radom ste opravdali ukazano povjerenje što je rezultiralo apsolutnom podrškom za Vaš novi mandat Vrhovnog poglavara Islamske zajednice u Crnoj Gori.

Još jednom Vam čestitam na ponovnom izboru i želim Vam puno sreće i uspjeha u daljem radu.

S poštovanjem, Predsjednik BNV-a Dr. Sulejman Ugljanin

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Abidaga » 31 aug 2015 22:17

Zašto reisu-l-ulemi ne smeta crnogorski „reis“!?
31.08.2015
Bošnjaci-muslimani su etnička i religijska grupa sa hiljadugodišnjom tradicijom, autentičnom kulturnom i duhovnom baštinom, autohtono rasporedjenom na teritoriji Bosne i Sandžaka. Postupno prihvatanje islama dolazi sa dolaskom Osmanlija. Pitanje vjerske organiziranosti muslimana, na novoosvojenim teritorijama bilo je centralizovano i njime je upravljano iz Istanbula sve do Berlinskog kongresa 1878. godine. Berlinskim kongresom, do tada jedinstveni životni prostor na kojem su živjeli Bošnjaci, tu svakako mislimo na Bosnu i Sandžak, postaje odvojen, i u političko-pravnom i administrativnom smislu nastupa jedna konfuzna situacija koja će, s vremena na vrijeme, rezultirati nastajanjem i nestajanjem različitih državnih zajednica, čija će se stabilnost uglavnom mjeriti njihovim odnosom prema Bosni i Bošnjacima. Odluke donijete na ovom Kongresu imat će za posljedicu nastajanje šeriatsko-pravnog i administrativnog vakuma kada je u pitanju organizacija vjerskog života muslimana ovih prostora. Dolazi do prekida kontakata sa Istanbulom što su željeli iskoristiti novi okupacioni vladari Bosne, kako bi inicirali formiranje novog okvira organiziranja. Nakon duže borbe i raznih diplomatskih manevara na relaciji Beč – Istanbul, Šejhu-l-Islam je 22.03.1882. godine imenovao Sarajevskog muftiju Hadži Mustafu Hilmi ef. Omerovića za Bosanskog muftiju, čime je Porta indirektno priznala potrebu uspostavljanja jednog islamskog starješinstva. Kako piše Dr. Fikret Karčić, u svom djelu “Studije o šeriatskom pravu i institucijama”… ”naziv reisul-ulema pojavio se u bosanskom kontekstu prvi put 1881. u molbi bošnjačkih uglednika austrougarskim vlastima da imaju svoga poglavara (reisul-ulemu) koji će rukovoditi njihovim vjerskim poslovima. Naredne godine austrougarska vlast udovoljila je ovoj molbi, koju je inače i inicirala, te je konstruiran Savjet uleme (medžlisi-ulema) sastavljen od četiri alima i reisul-uleme kao predsjednika. Na taj način uspostavljeno je zemaljsko vjersko vođstvo Bošnjaka odvojeno od centra u Istanbulu (mešihat).”

Od Čauševića do dr. Cerića
Prvi reisu-l-ulema koji je primio menšuru bio je treći po redu (a prvi po štatutu birani) hfz.Sulejman ef.Šarac. On je samo dvije godine po izboru, na zahtjev hodžinske kurije, smijenjen da bi na njegovo mjesto došao Mehmed Džemaluddin ef. Čaušević. Njegov izbor se podudario sa zavšetkom balkanskih ratova. Nakon zločina vojske Kraljevine SHS nad Bošnjacima Bihora, Južnog Sandžaka, 1919. godinereis Čaušević je dao intervju Charlesu Rivetu, francuskom novinaru, koji je tada boravio u Sarajevu, gdje je govorio o pozadini ovih zločina. Nakon što nisu uspjeli zvanični pritisci da povuče datu izjavu, odgovor režima ogledao se u u permanentnom desetogodišnjem nastojanju da ga uklone sa pozicije, u čemu se uspjelo kroz incijativu ministra pravde dr. Milana Srškića koji je počeo izrađivati nacrt zakona o islamskoj vjerskoj zajednici, kojim se temeljno rušila vjerska autonomija. Odgovor Reis ul uleme Čauševića, odzvanja već skoro jedan vijek: “Pošto Vi, gospodine ministre, ne uvažavate želje i prijedloge Reis-ul-uleme, kao predstavnika islamske vjerske zajednice, izgleda mi da Vi hoćete da budete i ministar pravde i Reis-ul-ulema, a da Reis-ul-ulema pored Vas figurira to zvanje. “Podnio je ostavku, ali nije pristajao da služi onima koji su na vlasti, već je iskreno bio predan borbi za svoj narod. Nakon njegove ostavke, 1930.godine, sjedište reis ul uleme iz Sarajeva “prelazi” u Beograd. Ali, zbog neutemeljenosti takvog jednog postupka u tradiciji muslimana, 1936.godine Sarajevo iznova postaje duhovni centar. Po uzoru na prijašnje političke patrone u Bosni, komunističke vlasti su nastojale i gotovo u potpunosti uspjevale ostvariti svoj uticaj na tok stvari u Islamskoj zajednici. Njima je to svakako polazilo za rukom i zbog prirode važećeg društvenog sistema koji je za cilj imao potpunu kontrolu nad životom kako pojedinca tako i kolektiviteta. Takva situacija će se zadržati sve do pada socijalizma, konretno do izbora na poziciju reis ul uleme, dr. Mustafe ef. Cerića. Reis ul ulemu, dr. Cerića će dočekati specifična situacija i izuzetno težak izazov da uspostavi “normalno” funkcioniranje islamske zajednice, u ambijentu raspada bivše Jugoslavije i brutalne agresije na suverenu i medjunarodno priznatu državu Bosnu.

S obzirom da se zbog raspada ex-Yu i stvaranja novih država na prostoru nekadašnje zajedničke zemlje ukazala potreba za izlaskom iz zamršene situacije, kako usled različitih političkih uticaja nije bilo prostora da se očuva nekadašnja jedinstvena IZ, u Istanbulu je 1994. godine potpisan dokument o sporazumnoj disoluciji Islamske zajednice koji su parafirali reis ul ulema Islamske zajednice u BiH, predsjednici Mešihata IZ Sandžaka, Crne Gore, Kosova i Makedonije. Bilo je „nepisano pravilo“, stečeno dugogodišnjim autoritetom duhovnog centra muslimana Balkana, da Sarajevo jedino ima exluzivu na titulu reis ul uleme. Nažalost, tokom devedesetih godina, zloupotrebljujući situaciju u kojoj se našla Bosna…i neke druge novonastale islamske zajednice počele su svoje poglavare nazivati „reis ul ulemom“ ili „reisom“, zašta nema šeriatsko-pravnog utemeljenja.

Prof.dr. Harun Hadžić, u autorskom tekstu, pod naslovom „Institucija rijaseta kao faktor jedinstva Bošnjaka“, u kojem temeljito govori o ovoj problematici, kaže „… treba napomenuti da ni u jednoj muslimanskoj državi na svijetu se danas, isto kao ni u vrijeme Osmanske imperije, za vrhovnog vjerskog poglavara ne koristi naziv “reis-ul-ulema”. Svuda postoje samo muftije, muftijstva i mešihati. Izuzetak su, muslimani BiH, koji još i do danas “poštuju” odluke Austrougarskih vlasti, zatim muslimani u Makedoniji, koji su nakon raspada SFRJ, također, ne oslanjajući se na izvorne šerijatsko-pravne norme u pogledu ovog naziva, osnovali svoj Rijaset, i, kao najnoviji u nizu, isto tako na nelegalan način osnovani “Rijaset IZ-e Srbije”. Muslimani Crne Gore, pak, su nakon raspada SFRJ osnovali svoju IZ-u, ali ne i instituciju reis-ul-uleme, već “reisa Islamske zajednice” (u prevodu – predsjednik islamske zajednice), što prije asocira na neku vrstu nekog predsjednika udruženja građana koje, nema teološko-pravno utemeljenje, ali predstavlja jednu svojevrsnu igru riječi….“

Islamska zajednica u Sandžaku, sa duhovnim centrom u Sarajevu
Ideja osnivanja Mešihata IZ-e u Sandžaku pokrenuta je 9. januara1992. godine u Rožajama, na sastanku vjerskih autoriteta Bošnjaka, s obje strane Drine, sa tadašnjim reis ul ulemom Jakubom ef. Selimovskim, koji je takodjer snažno podržao i osnivanju medrese u Novom Pazaru usled velike potrebe za obrazovanjem neophodnog vjerskog kadra. Bez obzira što je 1993. godine, a zbog potrebe organiziranja vjerskog života u atmosferi ratnog vihora u Bosni i okruženju došlo do formiranja samostalnog Mešihata za Sandžak, samo se čekala pogodna prilika kako bi se uspostavilo ponovno institucionalno jedinstvo sa Sarajevom. To je implementirano odmah nakon Dejtonskog sporazuma 1995.godine, a potvrdjeno Ustavom IZ-e iz 1997. godine. Po tom dokumentu, koji je najviši pravni akt IZ, reis ul ulema je imao obavezu da se brine o interesima muslimana i Islamskoj zajednici u Bosni, u čijem sastavu su bili i odbori IZ-e Novi Pazar, Tutin, Sjenica, Prijepolje, Nova Varoš, Priboj, Bijelo Polje, Pljevlja, Plav i Gusinje, Berane, Rožaje i Petnjica.

U vrijeme “reisovanja” dr. Cerića muslimani Sandžaka su osjećali duhovni centar u Sarajevu u punom smislu te riječi. To će posebno doći do izražaja usred brutalne agresije na Islamsku zajednicu u Bosni, sa epicentrom udara na njen sastavni dio, organe i ustanove IZ-e u Sandžaku. Iako su bili suočeni sa politikom “šargarepa-štap” i stavom državnog vrha Srbije da “ima ko hoće” čelni ljudi IZ-e u Sandžaku nipokakvu cijenu nisu htjeli pristati da se odvoje od Sarajeva. U autorskom tekstu profesora Fakulteta političkih nauka u Beogradu, Velizara Antića i Marka Vekovića, pod naslovom “Odnos islamske zajednice BiH prema islamskim zajednicama u Srbiji”, u dijelu koji se odnosi na umiješanost zvaničnog Beograda u pitanje odredjivanja “ustrojstva” IZ-e, stoji:” Ujedinjenje svih muslimana Srbije u jednu islamsku zajednicu…koja bi u potpunosti bila podređena Islamskoj zajednici u BiH, odnosno reisu Mustafi Ceriću..sa sedištemu Novom Pazaru…nije dobro prihvaćeno u Rijasetu IZ Srbije u Beogradu ali ni kod zvaničnika Srbije jer oni smatraju da Srbija „treba da ima nezavisan rijaset, čije bi sedište bilo u prestonici…“

Naravno, ono po čemu će reis ul ulema Cerić ostati upamćen u historiji ove institucije jeste njegova beskompromisna borba za autonomnost Islamske zajednice u odnosu na druge faktore moći, posebno kada je u pitanju politika. Na stranu to što je dijelom i on, uzodredjenu podršku tadašnje nove, u ratu zahvaćenoj Bosni, vlasti došao na poziciju reis ul uleme, uspio je obezbjediti, u godinama koje će doći iza gotovo potpunu autonomnost Islamske zajednice u odnosu na spoljni faktor, ali i ono što je mnogo važnije slobodu i autonomnost u radu upošljenicima ove institucije na čemu se suštinski zasniva ideja neovisnost iste, zbog čega je tokom svog mandata trpio brutalne medijske i svakojakve druge napade.

Reis ul ulema četrnaesti
Reis ul ulema dr Cerić je prvi poglavar ove institucije koji je u punoj fizičkoj, intelektualnoj i duhovnoj snazi, poštujući Ustav, prepustio tron nasljedniku kojeg je snažno ohrabrivao da preuzme ovaj častan emanet, muftiji tuzlanskom Husein ef. Kavazoviću, svom prvom i dugogodišnjem saradniku, zato što je vjerovao da je dvodecenijska borba i saradnja dovoljan garant za kontinuitet kursa autonomnonosti Islamske zajednice. I u IZ-isa sjedištem u Novom Pazaru su vjerovali da je to dobar izbor i bili jedino muftijstvo koje je samo njega kandidiralo za ovu poziciju. Bošnjaci Sandžaka su već jednom u historiji podržali Huseina od Gradačca, zdušno se boreći za autonomnost Bosne, u čijem sastavu su tada bili. I nikada ga nisu izdali kao oni čija je glava završila na Cetinje! Kao poklon crnogorskom vladici! Mnogo godina poslije vojnog i političkog poraza Zmaja od Bosne, to je potvrdio Zmaj od Sandžaka, muftija pljevaljski Šemsikadić poslavši čuvenu poruku sarajevskim prvacima u vezi sa odnosom prema emanetima. Nakon prvih dolazaka u Sandžak, iako je i njemu i nama bilo jasno da se na njega vrši veliki pritisak da napravi zaokret u odnosu na kako su govorili “Cerićevu doktrinu”, njegove izjave su ulivale nadu. Posebno u dijelu u kojem je govorio o “organskoj povezanosti” Bosne i Sandžaka kao autohtonog životnog prostora Bošnjaka.

Prvi znaci izvjesnog “popuštanja” pojavili su se tokom procesa donošenja novog Ustava IZ-e, u dijelu koji se odnosio na status Sandžaka u najvišem pravnom aktu IZ-e. Neobjašnjiva je bila potpora namjeri da Sandžak treba da ima redefinisan status u novom Ustavu u korist Podgorice, a zbog, kako su tvrdili protagonisti ove ideje, pridobijanja IZ-e u Crnoj Gori da udje u sastav zajedničke vjerske organizacije. Čudila je ta, naizgled izvjesna doza naivnosti, da se može i pomisliti da bi Djukanović mogao dopustiti da mu izmakne iz kontrole institucija koja je, posebno njeno rukovodstvo, zaista puno učinila da muslimani, prije svih Bošnjaci, bez ikakve protukoristi donesu nezavisnost Crnoj Gori 2006.godine, i koja će dosljedno nastaviti štititi crnogorsku državnost od ideje Sandžaka.


Umjesto osude čestitka
Ako bismo i mogli razumjeti dosadašnje ponašanje predstavnika IZ-e u BiH i njihovo koketiranje sa IZ u Podgorici, počev od onog iz 2003. godine kada je Zamjenik reis ul uleme, Hfz. Ismet ef. Spahić bio na prvu inaguraciju Fejzića, ne postoji niti jedan argument da se opravda čestitka koju je reis Kavazović uputio Rifatu Fejziću “reisu” IZ-e u CG. Usvajanjem ustava IZ-e u CG, aprila ove godine, svima jetrebalo postati jasno da su “puste želje”, da Fejzić iz zagrljaja Djukanovića preleti u “zagrljaj” reisa Kavazovića,utopija. Ovaj potez reisa Kavazovića predstavlja ozbiljan presedan koji će zahtjevati, u narednom periodu, ozbiljne odgovore po pitanju ustavnosti njegovih postupaka. Reis ul ulema IZ u Bosni je takodjer i poglavar muslimana u Sandžaku, i u Južnom Sandžaku. Po toj osnovi, poglavar je dužan poštivati prvi član ustava IZ-e po kojem je Sandžak dio jedinstvene zajednice, koji glasi:“Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je jedna i jedinstvena zajednica muslimana u Bosni i Hercegovini i Sandžaku, Hrvatskoj Sloveniji i Srbiji, muslimana Bošnjaka izvan domovinskih zemalja i drugih muslimana koji je prihvataju kao svoju. Reisu-l-ulema predstavlja i zastupa Islamsku zajednicu.“

Šeriatski je neprihvatljivo, a sa aspekta IZ i njenog jedinstva nedopustivo da reis ul ulema ignoriše vjerske, etičke i normativne odrednice i šalje čestitku tzv”reisu” previdjajući otvorenu destrukciju Rifata Fejzića prema Sandžaku, a posebno prema ustanovama muftijstva sandžačkog.

Da li je reis ul ulema upućujući “čestitku” imao u vidu činjenicu, koju znamo da je primio k znaju, da se još nije ohladilo to, da je prije nekoliko sedmica Rifat Fejzić organizirao otimačinu zgrade ženske medrese u Rožajama, obrazovne institucije Rijaseta IZ-e u BiH, muftijstva sandžačkog
, doduše u saradnji sa pojedinim turskim fondacijama kojima je zgrada medrese predata na korišćenje.Da se pogrešno ne razumije, nema snage Rifat Fejzić, uz ma kakvu podršku ugroziti Sandžak, niti prognati žensku medresu, muftijstva sandžačkog iz Rožaja. Istina, od ove jeseni, učenice te medrese pohadjaće nastavu u iznajmljenom prostoru čiji zakup će plaćati muftijstvo sandžačko uz pomoć izdašnih sandžačkih donatora.

Pravda za hafiza Kujovića
Reis Kavazović je, prije bilo kakvog čestitanja, u svojstvu reis ul uleme morao uputiti oštar protest Fejziću zbog organiziranja prave hajke na najvećeg vjerskog autoriteta u Južnom Sandžaku, hafiza Kur’ana i najpoznatijih hadiskih zbirki, pomoćnika muftije sandžačkog, Abdurrahmana Kujovića.To se očekivalo od poglavara muslimana, kao i da tim činom da podršku učenicama medrese i njihovim roditeljima koji su meta režima u Podgorici čiji je Fejzić eksponent. Da ne bude da nešto podmećemo, podgoričke Vijesti prenose izvode iz Zapisnika sa vanredne sjednice Odbora IZ Bar prilikom izbora Fejzića za “reisa” 2003. godine gdje se potvrdjuje da je bilo pritisaka i da je on i tada uživao podršku DPS-a.U njemu piše da je tadašnji predsjednik Odbora i aktuelni potpredsjednik Skupština Crne Gore Suljo Mustafić (BS) rekao da mu je tadašnji reis Idriz Demirović naložio da se ne podrži Aljo Cikotić, koga je navodno podržavao SDP. “Mogu da kažem da je bilo pritisaka i poziva iz DPS–a da izaberemo Rifata Fejzića.Smatram da ako po nečijoj diktaturi budemo radili – nije ispravno“, piše u zapisniku. I član Semir Karastanović tada je kazao da političke stranke žele da postave reisa, zbog čega ne “bi trebalo da prođe nijedan kandidat“. “SDP urgira da se postavi Aljo Cikotić, a DPS Rifat Fejzić… Mislim da mi kao OIZ ne treba nikoga da podržimo“, piše u zapisniku sa sjednice održane 2003. godine.(http://www.vijesti.me/vijesti/bilo-prit ... ika-848074).

Zaključak
Imajući sve navedeno u vidu reis Kavazović bi morao pripadnicima IZ-e, a posebno onim iz Sandžaka odgovoriti na nekoliko pitanja:
Da li reis ul ulema smatra da na Balkanu, a posebno na području bivše Jugoslavije može imati više rijaseta i više reis ul ulema? Obzirom na činjenicu da je do sada na svim organima IZ-e, uključujući Rijaset, Sabor i reis ul ulemu važio stav da isključivo Sarajevo ima eksluzivno pravo na tu titulu.
Da li Bošnjaci Sandžaka mogu računati na podršku reis ul uleme u svojoj borbi za vjerska i nacionalna prava?
Da li Bošnjaci Sandžaka poslije ovoga treba da nastave borbu za očuvanje i jačanje veze sa Sarajevom?
Da li je za reis ul ulemu normalno da čestita nekome nelegitimnu funkciju, a da pritom zna da je taj Rifat Fejzić nedavno jednog od njegovih muftija nazvao fašistom?

Obzirom na odsustvo državne zaštite Bošnjaci Sandžaka od reis ul uleme, kao simbola jedinstva bošnjačkog dina i ummeta, očekuju jasne odgovore kako bi se adekvatno postavili prema budućim izazovima i iskušenjima, i sebi, kao i do sada, osigurali opstanak i očuvanje svog vjerskog i nacionalnog identiteta.


http://sandzakpress.net/zasto-reis-ul-u ... orski-reis

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Abidaga » 03 sep 2015 23:36

6LxNM4Va_tg

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Bosni » 05 sep 2015 23:18

http://saff.ba/crnogorski-reis-fejzic-n ... etY6Ze8Qvs
Crnogorski reis Fejzić: Nema razlike između ISIL-a i ljudi muftije Zukorlića

Ovih dana traje žestok sukob između reisa Islamske zajednice u Crnoj Gori Rifat Fejzić i Mešihata Islamske zajednice u Srbiji kojeg predvodi muftija Muamer ef. Zukorlić. Danas je radio Petnjica objavio intervju sa reisom Rifatom Fejzićem, a u kojem on, sa puno emotivnog naboja i krajnje proizvoljno i neargumentirano, iznosi teške optužbe na račun muftije Zukorlića i ljudi okupljenih oko njega. Fejzić čak stavlja znak jednakosti između dokazane terorističke organizacije ISIL-a i njene varvarske i nadasve neislamske metodologije i ljudi okupljenih oko muftije Zukorlića.

Radi i ibreta prenosimo dio odgovora reisa Fejzića, uz bratski savjet da povuće svoje teške optužbe na račun muftije Zukorlića, koje, prije svega, ne odgovaraju istini i dodatno raspiruju plamen smutnje, a osim toga, nimalo nisu u duhu islama i islamskog načela konstruktivne kritike i bratskog savjetovanja. Takva retorika i takva vrsta komunikacije, a toga je sigurno svjestan i reis Fejzić, ne služi na čast nijednom muslimanu, a kamo li jednom vođi muslimanske zajednice kakav je reis Fejzić.

Za Zukorlića ste rekli da je jedan od uvoznika vehabizma i podjela u Crnoj Gori.

Fejzić: Ma ja to ne moram da kažem. To se jasno vidi. Vide se ti ljudi koji forsiraju sve to, a slika je nekada mnogo jača od riječi. Oni djeluju u cijeloj Crnoj Gori i prosto su magnet za svakog ko je makar malo opravdano ili neopravdano nezadovoljan. Većina ljudi sa sjevera koji su okupljeni oko Zukorlićevih ljudi su prosefilistički nastrojeni. To neko zove vehabizmom, ali ja ne želim nikog da uvrijedim. Pazite, nisu svi ti ljudi opasni. Ko poznaje islam i ko poznaje islamsku apologetiku odnosno akaid ili akidu, kako neki kažu, vidjeće da u tom smislu ne postoji nikakva razlika između ISIL-a i te grupe ljudi oko Zukorilića. Gledamo scene srušenih džamija u Iraku ili Siriji zbog toga što je recimo bila previše šarena jer je to kao u islamu zabranjeno. To je glupost. Islam je dao toliki doprinos umjetnosti. Sama islamska Španija je dovoljna da cijeli svijet priča o tome. Dakle, iste takve ili slične priče možete čuti od ljudi koji su povezani sa Zukorlićem.

Govorite da je isti jezik ISIL i Zukorlića?

Fejzić: U islamskoj apologetici i ne konkretno Zukorlić, već oni koji ga slijede. Oni su inače u okviru vjere isprepletali sve. Tu je malo malo vjere, malo je kao fol nekakva nacija. BKZ – Bošnjačka kulturna zajednica, tu ima svega više nego bošnjačke kulture. To mi više liči na Beduinsku kulturnu zajednicu. Imaju nekakvu BDZ – Bošnjačku demokratsku zajednicu. To im je nekakva politička partija u pokušaju koja nema nikakvog programa osim poziva iz Novog Pazara od Zukrolića da kaže šta treba da se uradi u Crnoj Gori. Fala bogu izbori su pokazali svu mudrost bošnjačkog naroda koji su prepoznali one koji glume ljekare opšte prakse. BOKS 2 N: Teroristička a ne islamska država.
:vomit:

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Abidaga » 07 sep 2015 20:53

Kurbegović: "Za vrhom hastala sjeda predsjednik džemata islamskog centra u Baru. Kaže, nije tu kraj otvorila se prva medresa u Crnoj Gori u Podgorici. Letak ispred njega. Uzimam letak i čitam ga. Tamo piše u medresi se uče jezici: engleski, arapski, turski, albanski i maternji. Normalno moja prva reakcija i pitanje, što maternji što ne bosanski.? Ljutito odgovara predsjednik džemata: „Kakav maternji, kakav bosanski, meni je žena iz Goražda, volim ja Bosnu, svi mi volimo Bosnu, ali ovo je Crna Gora, mi smo Crnogorci i jezik treba da bude crnogorski. Imam namjeru da im uputim protestnu notu.“ Ustaju moji ahbabi sa hastala i odoše, ja ostajem iz kurtoazije mada svi vide po našim reakcijama da nam nije pravo, ali hajde da ne remetim želju moga poznanika što nas je pozvao sa namjerom da nas ugosti, ostadoh da sjedim za hastalom. Pošto je taj poznanik sjedio do mene, približava mi se i počinje mi šaputati na uho, blagim tonom, želeći da me uvjeri da nemam razloga da budem uznemiren izjavom te kaže: „Ma realno Tarik, nismo mi Bošnjaci mi smo Crnogorci odnosno muslimani“ nastavljajući dodatno da mi objašnjava kako ni južni Sandžak ili sjeverna Crna Gora nije jedinstven prostor, jer su tamo iz Rožaja, Plava i Gusinja također Crnogorci, muslimani, ali su oni prije svega divljaci ili kako reče „pis mille“ – pošto govorim turski to se pravilno piše „pis millet“ a u prevodu znači prljava nacija. Ustajem sa stola, idemo prema autu i putujemo nazad ispunjeni gorčinom. To je primjer Fejzićeve IZ.

Uvijek sam govorio da ima gorih osoba od Emira Kusturice, Dževada Galijaševića i onih spodoba i evo Fejzić je upravo jedna takva osoba. Razlika između njega i spomenutih osoba je ne samo što je izabrao suprotnu stranu kao i oni, nego on hoće dio bošnjačkog naroda koji naseljava prostore Crne Gore da povede za sobom, da im zatre trag, kulturu i sve ono što jesu da bi bili što bolje sluge režimu koji je njega koristeći poluge državne sile ustoličio za „nakog“ prvaka. Na tom putu ne bira sredstva i nema granica u svojoj drskosti, jer sluga mora đavolu da plati fakturu prodane duše. Dat će Crnogorci Bošnjacima vjerska prava davala je to i bivša Jugoslavija pa si u Bosni mogao biti sve pa i musliman osim Bosanac i Bošnjak. Zašto, zato jer time gubis pravo na zemlju koja ti pripada. Tako i Crnogorci će kroz davanja vjerskih prava Bošnjacima da ih polako asimiliraju stvarajući nepostojeću naciju crnogorci islamske vjerispovijesti. To će da rade upravo kroz lažne prvake i njihove porodice koji će zbog svog životnog komfora stvarati lažnu sliku kako prema svijetu tako i iznutra medju narodom. Za takav odnos, ovdje mislim na bošnjačko stanovništvo, nema nagrade niti priznanja, proći će isto kao i Bosna samo je pitanje životnog momenta koji dušmani uvijek spremno dočekuju i svaki put kroz istoriju ga maksimalno iskoriste. Zato djelovanje Fejzića i sličnih treba osuditi kao predvorje zločina, kao gnusnog saučesnika u pripremanju dijela bošnjačkog naroda da se ponovo kada ih zadesi jaram pitaju šta, kako i zašto dok se i dalje zemlja u kojoj žive natapa njihovom krvlju. Spas za Bošnjake, ako smo već podijeljeni na mnoge partije, ako živimo u različitim državama odvojeni od matice Bosne da svim snagama istrajemo da za sve Bošnjake svijeta može biti samo jedna IZ sa sjedištem u Sarajevu, i iako bih volio da je Sutorina dio Bosne od tog komada zemlje mi je bitnije da ne postoji paratvorevina zvana „IZ u CG“.

Izjave Fejzića su sramota za sve Bošnjake koji su na iole odgovornim funkcijama, a koji ne reagiraju osuđujući ovu drskost. Fejzić nije problem muftije Zukorlića, Fejzić je problem svih Bošnjaka, jer on je tas na vagi naše nacionalne slabosti, zato ovakvi moraju kod nas da imaju gnušanje na većoj deredži i od Karadžića i Mladića."

http://bosnapress.net/fejzic-na-krilima-davola/


Cerić: "Rifat Fejzić je prodana duša"
http://bosnapress.net/reisulema-emeritu ... dana-dusa/

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Abidaga » 21 sep 2015 20:29

12.09.2015
Al Jazeera: Nedavno ste boravili i u Turskoj te se susreli s najvišim vjerskim i državnim dužnosnicima. Kao detalj koji je ostao zabilježen jeste čin u kojem Vam je reis Islamske zajednice Turske Mehmed ef. Gormez simbolično ogrnuo džube i stavio ahmediju. Što taj čin predstavlja, odnosno je li više od simbolike i jeste li njime možda oživjeli jednu tradiciju?

Fejzić: Republika Turska je veliki prijatelj muslimana u Crnoj Gori i to prijateljstvo su potvrdili realizacijom mnogih projekata na području Crne Gore. Mi smo im zahvalni na tome. Državni vrh Republike Turske, kao i Islamska zajednica u Turskoj, imaju sluha za naše probleme. Ogrtanje džubetom i stavljanje ahmedije od reisa Islamske zajednice u Turskoj, prof. dr. Mehmeda Gormeza je upravo simbol našeg prijateljstva. Ovim činom je reis Turske pokazao koliko nas poštuje. Ništa više od postojećeg odnosa između naše dvije zajednice ne treba ni da postoji. Republika Turska nas pomaže na principima bratske solidarnosti, ali je izgleda to nekima teško da razumiju.

Al Jazeera: Dio vjernika sa sjevera Crne Gore podržava muftiju sandžačkog Muamera ef. Zukorlića. Predstoji li Vam i kampanja pridobivanja tog dijela vjernika u jedinstvenu, zajedničku Islamsku zajednicu u Crnoj Gori?

Fejzić: Ne postoje podjele unutar muslimanskog tkiva Islamske zajednice u Crnoj Gori. Više se radi o virtuelnom problemu. Naime, mediji Muamera Zukorlića putem nekoliko sajtova i društvenih mreža stvaraju problem nadležnosti islamskih zajednica koji ne postoji. Islamska zajednica u Crnoj Gori ima potpunu jurisdikciju nad svim džamijama i vjerskim službenicima i prihvaćena je od strane svih vjernika. Izuzetak je dvadesetak ljudi koji su sljedbenici te ideje, ali njihov uticaj je beznačajan. Uglavnom se radi o ljudima selefijske struje, koji su marginalizovani u pogledu uticaja u Islamskoj zajednici, pa su našli podršku Muftije Zukorlića.

http://balkans.aljazeera.net/vijesti/re ... strpljenja

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Bosni » 19 okt 2015 20:25

http://sandzakpress.net/emisija-pretres ... -kujevicem
Emisija PRETRES – Fejzić nema snage da stane oči u oči pred hafizom Kujevićem

Sandžak – Na zvaničnom portalu Islamske zajednice u CG je objavljena vijest da Rifat Fejzić neće prisustvovati u emisiji Pretres na Sandžak TV-u.

Kako ističe, razlog je što ga Sandžak TV navodno negira kao reisa crnogorskog. Fejzić se ponovo obrušio na Sandžak PRESS sa određenim neprimjerenim kvalifikacijama, iako je Sandžak PRESS isključivo prenio informaciju od Sandžak TV-a.


Osim Sandžak PRESS-a, na meti Fejzića putem saopštenja se našao i hafiz Abdurrahman Kujević, kome nije smio danas da izađe na crtu i pogleda ga u oči nakon svih nedjela koje je počinio u Rožajama.

Iz Sandžak TV-a su nam istakli da Fejzić nije postupio profesionalno i da nije blagovremeno obavijestio Sandžak TV da neće gostovati u emisiji. Opširnije večeras u emisiji ‘PRETRES’

—————-

P.S. Sandžak PRESS se zahvaljuje gospodinu Fejziću na besplatnim reklamama koje aktivno pruža diljem južnog Sandžaka i Crne Gore. Zahvaljujući njegovom aktivnom reklamiranju Sandžak PRESS-a na hutbama i skupovima islamske zajednice, Sandžak PRESS bilježi rekorne posjete (preko 70 000 mjesečno) iz Crne Gore.

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Bosni » 20 okt 2015 19:59

http://www.vijesti.me/vijesti/rozaje-od ... ine-855845
Rožaje: Održana svečanost povodom nove hidžaretske godine

U rožajskom centru za kulturu u organizaciji odbora Islamske zajednice Rožaja održana je centralna svečanost obilježavanja nove muslimanske (hidžaretske) 1437. god.

Pozdravljajući skup glavni imam OIZ Rožaja Rejhan ef Hot istakao je da se hidžara (preseljenje) obilježava prelaskom poslanika (proroka) Muhameda sa svojim sljedbenicima iz Meke u Medinu.

"Hidžara mora probuditi ono najbolje u nama na putu islama, i mi moramo učiniti svi hidžu (ostavljanje) svega onoga lošeg što je i strogo zabranjeno na Božijem putu", poručio je ef Hot.

Predavač Bekir Makić istakao je značajnosti hidžare uz poruku da je "jedinstvo muslimana svugdje i na svakom koraku obaveza svih nas".

Na kraju Makić je poručio i da svi moramo doprinijeti što većom tolerancijom, ljubavlju i razumijevanjem kako među vjernicima tako i među svim ljudima dobre volje.

Veče je upotpunio izvođenjem ilahija i kasida (muslimanskih pjesama) i hor Ilham, a Novu muslimansku godinu Reisu islamske zajednice Rifatu ef Fejziću i svim muslimanima u Crnoj Gori i dijaspori čestitao je i predsjednik Opštine Rožaje Ejup Nurković.
Ne znam da li je do novinara ili do ovih iz IZ u CG, ali obično se kaže hidžra i hidžretska godina a ne "hidžara" i "hidžaretska".

Uz to, pozvali su ovog Bekira Makića, da li je to onaj koji je izmislio da ga je Muftija Zukorlić napao? Ako se dobro sjećam, taj je sebi uzeo neke pare za hadž preko svoje privatne turističke agencije i onda su ga izbacili iz IZ.

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Abidaga » 20 okt 2015 22:58

7cFjo1HuTwc

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Abidaga » 23 nov 2015 21:28

20.11.2015
Reisu-l-ulema Kavazović primio je danas reisa Fejzića. Razgovarano je o saradnji Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini i Islamske zajednice u Crnoj Gori. Dvije Islamske zajednice će sve učiniti kako bi ostvarile čvršću saradnju i polučile što bolje rezultate. Također je dogovoreno da će službe dvije Islamske zajednice sarađivati u programima koji su od interesa za obje islamske zajednice.

http://www.rijaset.ba/index.php?option= ... Itemid=457

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5848
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Neriješeno pitanje Islamske zajednice u jugoistočnoj Bos

Post Postao/la Abidaga » 27 nov 2015 16:02

ES7C1WbM7kY

Odgovorite