Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Moderator/ica: abu seid
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Ky_rYntAd6I
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Kinezi žele graditi prugu Vareš-Banovići
https://www.akta.ba/bs/Vijest/vijesti/k ... vici/81737Kineska korporacija "Shanghai CRRC Urban Traffic Construction&Investment" zainteresovana je za projekt izgradnje željezničke pruge Vareš-Banovići. Predstavnici kineske korporacije koja se bavi ulaganjem i izgradnjom željezničke infrastrukture kao i drugih vidova javnog prevoza uz podršku kineske vlade, tim povodom održala je sastanke s općinskim rukovodstvima Vareša i Banovića.
Uz prigodan doček u prostorijama općine Vareš, načelnik Zdravko Marošević je u ime općine izrazio dobrodošlicu i zahvalu na posjeti gostima iz Kine. Radnom dijelu sastanka prisustvovali su mnogi stručnjaci iz relevantnih sfera nastojeći što bolje prikazati kapacitete i potencijale općine Vareš kao područja sa ogromnim rudnim i šumskim bogatstvima. Na sastanku se takođe raspravljalo o mogućnosti ulaganja u projekat za izgradnju pruge Banovići-Vareš, koja bi kroz saradnju dvije općine olakšala transport ljudi i dobara.
Generalni direktor UTCI-a Dong Miu nam je u izjavi rekao da je kompanija veoma zainteresovana za ulaganje i razvoj ovog projekta te da će kroz suradnju sa grupacijom ASA prevent nastojati ostvariti zamišljeno. Također, naveo je da je podrška državnih i lokalnih vlasti veoma bitna u ostvarenju projekta.
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Željeznice FBiH prevoze robu do Švedske
https://www.vecernji.ba/vijesti/zeljezn ... ke-1195502Željeznice FBiH su napravile još jedan značajan iskorak u svojoj poslovnoj politici. Djelujući u okviru međunarodne željezničke unije na prezentaciji transportnih mogućnosti, ŽFBiH su pružile podršku gospodarskim subjektima čija poslovna djelatnost predstavlja posebno izvoz roba i proizvoda iz BiH. Naime, Željeznice FBiH su organizirale prevoz gotovih betonskih ploča iz Lukavca za uputnu stanicu Geteborg u Švedskoj, a za potrebe bh. tvrtke Mucic@company. Prve dvije kompozicije vlaka sa po 15 vagona su otpremljene 09. i 13. rujna 2017.godine. Danas, 19. rujna 2017. godine planirana je otprema i treće kompozicije čime bi se zadovoljila planska otprema korisnika prvog lota betonskih ploča od cca 2.000 tona.
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Kineska korporacija “Shanghai CRRC Urban Traffic Construction&Investment” zainteresovana je za projekt izgradnje željezničke pruge Vareš-Banovići.
Predstavnici kineske korporacije koja se bavi ulaganjem i izgradnjom željezničke infrastrukture kao i drugih vidova javnog prevoza uz podršku kineske vlade, tim povodom održala je sastanke s općinskim rukovodstvima Vareša i Banovića.
Generalni direktor UTCI-a Dong Miu je u izjavi rekao da je kompanija veoma zainteresovana za ulaganje i razvoj ovog projekta te da će kroz saradnju sa grupacijom ASA Prevent nastojati ostvariti zamišljeno.
Takođe je naveo da je podrška državnih i lokalnih vlasti veoma bitna u ostvarenju projekta.
Načelnik općine Vareš Zdravko Marošević poručio je da će pružiti punu saradnju uz nadu da je plan izgradnje pruge preokret za budućnost općine Vareš kao lokalne zajednice.
Kroz istraživanja i ispitivanja lokacija za izgradnju, te na pitanje mogućnosti realizacije plana izgradnje željezničke infrastrukture, prof. dr. Smajo Salketić sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu, rekao je da bi projekat zahtijevao izgradnju tunela, mostova i nadvožnjaka s obzirom na raznolikost terena te da će potencijalnim investitorima biti ponuđeno nekoliko varijanti izgradnje.
Prije posjete općini Vareš, generalni direktor firme “Urban Traffic Construction&Investment” Dong Miu uz svoje stručne saradnike imao je priliku posjetiti Ured premijera FBiH i upoznati se sa čelnicima Željeznica FBiH. U sklopu trodnevne posjete našoj zemlji kompanija je takođe posjetila općinu Banovići i razgovarala o zajedničkom projektu između dvije općine.
CRRC grupacija iz Kine uz glavno sjedište koje se nalazi u Pekingu, posjeduje ili ima većinsko učešće u 46 kompanija koji su članovi grupacije i ima preko 180 000 zaposlenih širom svijeta. Mogu se pohvaliti kao svjetski vodeći dobavljač željezničko transportne opreme i izgradnje tehnološki najsavremenijih brzih vozova i željeznica na svijetu, piše indikator.ba.
Na portalu Akos.ba smo u decembru 2015. godine pisali o ovom historijskom projektu u tekstu Aktueliziran projekat star 50 godina: Izgradnja pruge Vareš – Banovići.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
nX--um2x-FI
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
"Allahimanet amkose"
https://www.facebook.com/zfputnickisaob ... 8703453471Fotografije sa učeničke ekskurzije posebnim BH vozom Sarajevo-Mostar-Sarajevo, 27.09.2017. Prva godišnjica Talgo BH voza
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Selma, Selma, putuj Selma, ali molim te ne naginji se kroz vrata."Allahimanet amkose"
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
- noel malcolm
- Član
- Postovi: 3276
- Pridružen/a: 18 okt 2012 21:50
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Bogami ti @Zmaj lijepu ribu nadje.amkos je napisao/la:Selma, Selma, putuj Selma, ali molim te ne naginji se kroz vrata."Allahimanet amkose"
Napravi screen shot pa je guglaj!
“Radimo kao da ce sto godina biti mir,
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Slatka je mala pravo.noel malcolm je napisao/la:Bogami ti @Zmaj lijepu ribu nadje.amkos je napisao/la:Selma, Selma, putuj Selma, ali molim te ne naginji se kroz vrata."Allahimanet amkose"
Napravi screen shot pa je guglaj!
Spotted maaajka...
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
- Mehmed beg Catic
- Član
- Postovi: 4241
- Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
http://miruhbosne.com/?p=39246Bihać i Sarajevo bit će povezani talgo vozom u prvoj polovini 2018. godine
Premijer Unsko – sanskog kantona Husein Rošić razgovarao je sa generalnim direktorom Željeznica Federacije BiH Enisom Džafićem o projektu elektrifikacije pruge Bihać – Sarajevo i izgradnji neophodnih perona.
Kako prenose mediji, već je bilo sličnih pokušaja na realizaciji ovog projekta, ali do danas ništa konkretno nije urađeno.
Prvi talgo voz na relaciji Sarajevo – Bihać trebao bi krenuti u prvoj polovini 2018. godine nakon što se završe radovi na elektrifikaciji i izgradnji perona Srbljani, Kozarac, Blatna. Prvi radovi na tom dijelu bi trebali započeti već sredinom sljedećeg mjeseca.
Povezanost između glavnog grada Bosne i Hercegovine i Bihaća, odnosno Krajine sa ostatkom zemlje je dugogodišnji problem kojeg se pokušava riješiti na svim nivoima vlasti.
Džafić je, na realizaciji ovog projekta, veći dio stvari usaglasio i dogovorio prije svega sa Željeznicama RS, preostaju još samo detalji na elektrifikaciji pruge od Bosanskog Novog do Bihaća.
Željeznice FBiH će ovaj projekt uglavnom realizirati vlastitim sredstvima. Podršku očekuju od lokalne zajednice, ali i vlade USK, odnosno da se nabavi novac za sigurnije pružne prijelaze.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Uskoro ce Zeljeznice FBiH postavit novu internet stranicu gdje ce se moci rezervisati putne karte.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
- Mehmed beg Catic
- Član
- Postovi: 4241
- Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Ne postoji nijedan faktor koji bi zaustavio projekt Unsko-sanske pruge
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko izjavio je danas kako u ovom momentu ne postoji nijedan faktor koji bi zaustavio projekt Unsko-sanske pruge i da do sada nije naišao ni na jednu barijeru.
Jusko je za televiziju N1 kazao da je nakon više od 10 godina čekanja, prije tri mjeseca obavljeno niz razgovora sa kolegama iz Hrvatske u vezi sa aktiviranjem projekta Unsko-sanske pruge.
"Kontaktirali smo i luke da vidimo da li su zainteresovani za prevoz robe preko toga i kazali su da jesu. Potpisali smo sporazum koji ćemo na sutrašnjoj sjednici Vijeća ministara staviti. Ja sam apsolutno uvjeren da ćemo dobiti podršku Evropske komisije. Razgovarao sam i sa gospodom iz Evropske investicione banke i uvjeren sam da žele da to podrže. To će biti prilika i za nova radna mjesta i ne znam zašto se čekalo toliko dugo na ovaj projekat", rekao je on.
O mostu Gradiška je rekao kako su svi mostovi važni i da je bitno da nas spajaju.
"Radimo završnu fazu tendera za Gradišku i to je put koji će pomoći našim privrednicima i veliki potencijal je za turiste koji žele da posjete našu zemlju", naveo je.
Komentirao je i problem putne dionice za Crnu Goru preko Šćepan-Polja.
"Čuo sam kako taj dio zovu kategorijom ekstremnih sportova i podržavam taj stav. Već sam razgovarao sa ministrom Osmanom Nurkovićem iz Crne Gore i Crna Gora je spremna da krene sa tim projektom, ali treba i naša volja. To nije u nadležnosti državnog ministarstva, ali već imamo pozitivne odgovore. Radi se o jednoj dionici koja nije toliko duga. Ministarstvo daje sve od sebe da krene u pravom pravcu", kazao je Jusko.
Kada je u pitanju Koridor 5c istakao je da je u proteklih 15 mjeseci, koliko je dugo u mandatu, kada se spominje Koridor 5c, on za njega kaže da je to arterija koja neće funkcionisati pravilno ako nemamo protoke, odnosno ostale puteve.
"Koridor 5c je internacionalni koridor ali ništa manje važni su koridori unutar BiH", rekao je, između ostalog, Jusko za N1.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Ustaski terorizam?Putnički voz kod Čapljine iskočio iz šina, lokomotiva završila u Neretvi
Voz koji saobraća na relaciji Čapljina-Sarajevo iskočio je iz šina između Čapljine i Mostara, a kako neslužbeno saznajemo lokomotiva je završila u Neretvi.
Kako Klix.ba saznaje do nesreće je došlo kada je lokomotiva udarila u veći kamen koji se odronio sa obližnje stijene.
Iz šina su iskočila najmanje tri vagona, a na vozu je pričinjena velika materijalna šteta. Mašinovođa je povrijeđen i prevezen u obližnju bolnicu.
Niko od putnika nije povrijeđen, a željeznički saobraćaj je trenutno obustavljen.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Ne mora značiti, jer su odroni na ovom potezu dosta česti. Isto kao kad se vozite cestom M-17, ako idete autom od Jablanice do Mostara i južnije. Odroni su zeznuti pravo. Treba sve ispitati, ali ne treba isključivati ni ovu mogućnost što si ti napisao @Zmaj.Ustaski terorizam?
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Steta...
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
- noel malcolm
- Član
- Postovi: 3276
- Pridružen/a: 18 okt 2012 21:50
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Shit happens!
Ali, ja ne vidim tu neku veliku stetu.
Ali, ja ne vidim tu neku veliku stetu.
“Radimo kao da ce sto godina biti mir,
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm
- Mehmed beg Catic
- Član
- Postovi: 4241
- Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Zmaj je napisao/la:Kineska korporacija “Shanghai CRRC Urban Traffic Construction&Investment” zainteresovana je za projekt izgradnje željezničke pruge Vareš-Banovići.
Predstavnici kineske korporacije koja se bavi ulaganjem i izgradnjom željezničke infrastrukture kao i drugih vidova javnog prevoza uz podršku kineske vlade, tim povodom održala je sastanke s općinskim rukovodstvima Vareša i Banovića.
Generalni direktor UTCI-a Dong Miu je u izjavi rekao da je kompanija veoma zainteresovana za ulaganje i razvoj ovog projekta te da će kroz saradnju sa grupacijom ASA Prevent nastojati ostvariti zamišljeno.
Takođe je naveo da je podrška državnih i lokalnih vlasti veoma bitna u ostvarenju projekta.
Načelnik općine Vareš Zdravko Marošević poručio je da će pružiti punu saradnju uz nadu da je plan izgradnje pruge preokret za budućnost općine Vareš kao lokalne zajednice.
Kroz istraživanja i ispitivanja lokacija za izgradnju, te na pitanje mogućnosti realizacije plana izgradnje željezničke infrastrukture, prof. dr. Smajo Salketić sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu, rekao je da bi projekat zahtijevao izgradnju tunela, mostova i nadvožnjaka s obzirom na raznolikost terena te da će potencijalnim investitorima biti ponuđeno nekoliko varijanti izgradnje.
Prije posjete općini Vareš, generalni direktor firme “Urban Traffic Construction&Investment” Dong Miu uz svoje stručne saradnike imao je priliku posjetiti Ured premijera FBiH i upoznati se sa čelnicima Željeznica FBiH. U sklopu trodnevne posjete našoj zemlji kompanija je takođe posjetila općinu Banovići i razgovarala o zajedničkom projektu između dvije općine.
CRRC grupacija iz Kine uz glavno sjedište koje se nalazi u Pekingu, posjeduje ili ima većinsko učešće u 46 kompanija koji su članovi grupacije i ima preko 180 000 zaposlenih širom svijeta. Mogu se pohvaliti kao svjetski vodeći dobavljač željezničko transportne opreme i izgradnje tehnološki najsavremenijih brzih vozova i željeznica na svijetu, piše indikator.ba.
Na portalu Akos.ba smo u decembru 2015. godine pisali o ovom historijskom projektu u tekstu Aktueliziran projekat star 50 godina: Izgradnja pruge Vareš – Banovići.
Nastavak ove vijesti.
Kada bi se ovo realiziralo to bi iskljucilo potpuno vlahe iz komunikacija sjever-jug kroz Bosnu sto bi imalo ogromno ekonomsko, politicko pa i stratesko znacenje jer bi se se time dobila zeljeznicka komunikacija koja bi od Brckog pa skroz do Mostara isla podrucjem gdje su Bosnjaci u vecini
Intenzivni pregovori s kineskim divom o projektu koji će Tuzlu približiti Sarajevu
Vlada Federacije vodi intenzivne pregovore s potencijalnim investitorima o projektu izgradnje željezničke pruge Vareš – Banovići, rekao je federalni premijer Fadil Novalić.
Konkretno, pregovara se s jednom velikom domaćom kompanijom i potencijalnim investitorima iz Kine, rekao je Novalić na poslovnom forumu Privredne komore FBiH koji je održan prije nekoliko dana, navodi se na internet stranici Komore, piše BiznisInfo.
Izgradnjom ove pruge skratila bi se trasa Luka Ploče – Luka Brčko, odnosno Sarajevo – Tuzla, za minimalno 130 kilometara.
Iako Novalić nije spominjao imena kompanija, očito se radi o CRRC grupaciji iz Kine koja je ranije iskazala spremnost za gradnju ove pruge i čiji su predstavnici već bili u posjeti Banovićima i Varešu, o čemu je BiznisInfo ranije pisao.
Riječ je o jednoj od najvećih kineskih kompanija koja ima više od 180.000 zaposlenih širom svijeta, i vodeći su svjetski dobavljač željezničko transportne opreme i izgradnje tehnološki najsavremenijih brzih vozova i željeznica na svijetu.
Njihov partner u ovom projektu je domaća ASA Prevent grupacija.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Talgo uskoro na relaciji Sarajevo – Bihać
Željeznice Federacije BiH danas su potpisale ugovor sa firmom Step d.d. Sarajevo, koja je ponudila najbolje uvjete na međunarodnom tenderu, za izvođenje radova na elektrifikaciji dijela Unske pruge od Blatne do Bihaća u dužini od 47 kilometara.
Vrijednost ugovora je 2.260.983 KM bez PDV-a, rok izvođenja radova je 75 dana, a projekt podržavaju Vlada FBiH i Željeznice GT.
Nakon završetka radova, ŽFBiH će nakon 27 godina ponovo uspostaviti željeznički putnički saobraćaj i to “BH vozom” (talgo) na relaciji Sarajevo – Bihać.
Realizacijom tog projekta Željeznice FBiH ispunjavaju svoj cilj, a to je povezivanje svih većih bh. gradova u jedinstvenu željezničku putničku mrežu, a što će omogućiti i nove razvojne projekte koji će biti u funkciji građana i bh. privrede, saopćeno je iz Službe za odnose sa javnošću ŽFBiH.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Željeznice FBiH se pohvalile rekordnom dobiti u 2017. koja iznosi blizu 19 miliona KM
Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP ŽFBiH u 2017. godini iznosi 18.966.858 KM dok je u 2016. godini iznosila 6.279.938 KM.
Operativni prihodi kompanije u 2017. godini iznose 113.402.237 KM i veći su za 6.628.055 KM u odnosu na 2016. godinu kada su iznosili 106.774.182 KM.
Operativni rashodi u 2017. godini iznose 94.435.379 KM i manji su za 6.058.868 KM u odnosu na 2016. godinu kad su iznosili 100.494.247 KM.
"Utrostručili smo operativnu dobit u prošloj u odnosu na 2016. godinu. Željeznice FBiH su u 2017. godini ostvarile najbolji rezultat u posljednjih 25 godina svog poslovanja. Gotovo u podjednakom omjeru su nam rasli prihodi i smanjeni rashodi. Zahvalio bih se svim uposlenicima Željeznica FBiH na izvanrednim rezultatima koje smo svi zajedno postigli u ispunjavanju naše misije generatora razvoja privrede Bosne i Hercegovine. Također zahvalio bih se svim našim građanima koji koriste naše usluge, kao i poslovnim partnerima i institucijama koje su nam ukazale povjerenje", riječi su Enisa Džafića generalnog direktora JP Željeznice FBiH.
Džafić pojašnjava da su ključni faktori za povećanje prihoda kompanije bili povećanje prihoda iz teretnog saobraćaja, putničkog saobraćaja, održavanja lokomotiva i vagona za druge korisnike, te pružanje usluga na pruzi, iznajmljivanja lokomotiva i vagona.
"U 2017. godini prevezli smo 8.873.000 tona robe, što je za 10.000 tona više u odnosu na 2016. godinu, čime je nastavljen trend povećanja sa stabilnih 20% iznad prosjeka EU po kilometru pruge", kazao je Džafić.
U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su prevezle 355.000 hiljada putnika, što je za 97.000 putnika više u odnosu na 2016. godinu (258.000).
"Naša odluka da BH Voz sa Talgo garinuturama stavimo u cjelosti u pogon na novim linijama Sarajevo - Čapljina i Sarajevo - Banja Luka, najviše je uticala na ovo značajno povećanje broja putnika. Osim toga ostvareni su prihodi pružanjem nove vrste usluga našim partnerima. Prvi put su naši inžinjeri i mehaničari u svojim radionicama uradili opravku lokomotive za kompaniju Arcelor Mittal, a vrijednost ugovora koji je realizovan iznosila je 516.000 KM", navodi Džafić.
U strukturi operativnih troškova najveće smanjenje realizirano je smanjenjem broja uposlenika i to za 4.000.000 KM. Broj zaposlenih u 2017. godini manji je za 115 radnika. Samo u protekle tri godine broj uposlenika je smanjen za 431, dok je istovremeno povećan obim poslova, što ukazuje na povećanje produktivnosti rada.
"Prije ljeta očekujemo završetak radova na elektrifikaciji Unske pruge, čime ćemo po prvi put nakon 25 godina biti u stanju uspostaviti redovan putnički saobraćaj elektrovučom i potpuno uvođenje BH Voza na relaciji Bihać – Sarajevo. Ovim projektom, mi ćemo u cjelosti ispuniti naše obećanje da ćemo povezati putničkim saobraćajem sve regionalne centre u Bosni i Hercegovini. Isto tako, redovno izmirujući obaveze prema Poreskoj Upravi FBiH, ne samo da smo zaustavili rast našeg glavnog duga prema javnim fondovima u 2017.godini, već smo smanjili naš glavni dug prema javnim fondovima za oko 5,5miliona KM što također nije bio slučaj u zadnjih 25 godina. Sve u svemu, uzmemo li u obzir kontinuitet pozitivnog poslovanja koje se ogleda u uzastopnom trogodišnjem trendu rasta operativne dobiti, poslovanje Željeznica FBiH je u potpunosti stabilizirano, i mi se nadamo da ćemo u godini koja je pred nama nastaviti dalji rast prihoda i razvoj kompanije na korist privrede i građana Bosne i Hercegovine", izjavio je Enis Džafić generalni direktor JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine.
Pregled operativne dobiti JP ŽFBiH u posljednje tri godine
Operativna dobit u 2015.godini: 4. 066.521 KM
Operativna dobit u 2016.godini: 6.279.938 KM
Operativna dobit u 2017.godini: 18.966.858 KM
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant
Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)
Željeznice FBiH: U 2017. ostvaren najbolji rezultat u posljednjih 25 godina
Nakon završnog obračuna i Izvještaja o radu i finansijskom poslovanju usvojenog od strane Nadzornog odbora ŽFBiH evidentno je da su Željeznice FBiH ostvarile u prošloj 2017. godini najbolje rezultate u posljednjh 25 godina.
Tako su ukupni prihodi u poslovanju kompanije za 2017. godinu iznosili 118.676.586 KM dok su ukupni prihodi u 2016. godini iznosili 110.715.863 KM, što je povećanje od 7,2 posto. Ukupni rashodi u 2017. godini iznosili su 122.906.757 KM, dok su u 2016. godini iznosili 142.095.610 KM, što je manje za 19.188.853 KM ili 13,5 posto, kažer se u saopćenju Željeznica FBiH.
Gubitak u ukupnom poslovanju u 2017. godini je 4.230.171 KM dok je u 2016. godini gubitak iznosio 31.379.747 KM, što je smanjenje gubitka za 27.149.576 KM.
"U ukupnim rashodima troškovi amortizacije iznose 24.786.439 KM. Ukoliko se izuzme amortizacija Željeznice bi ostvarile pozitivan rezultat od 20.556.268 KM. Zakonom o finansiranju željezničke infrastrukture obaveza Vlade FBiH je da finansira željezničku infrastrukutru u visini izvršenih radova na istoj. ŽFBiH u 2017. godini izvršile su radove u iznosu od 33.012.357 KM, za isto iz budžeta Federacije BiH za 2017. godunu uplaćeno je 19.240.000 KM. Da je Vlada FBiH izmirila svoje obaveze u cjelosti prema ŽFBiH i to u iznosu od dodatnih 13.775.357 KM, ostvario bi se pozitivan rezultat u ukupnom poslovanju ŽFBiH od 9.545.186 KM", stoji u saopćenju.
Kako tvrde iz ŽFBiH, ovo još jednom potvrđuje da je operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP ŽFBiH u 2017. godini 18.966.858 KM dok je u 2016. godini iznosila 6.279.938 KM.
Operativni prihodi kompanije u 2017. godini iznose 113.402.237 KM i veći su za 6.628.055 KM u odnosu na 2016. godinu kada su iznosili 106.774.182 KM.
Operativni rashodi u 2017. godini iznose 94.435.379 KM i manji su za 6.058.868 KM u odnosu na 2016. godinu kada su iznosili 100.494.247 KM.
“Potvrda uspjeha poslovanja kompanije u posljednje tri godine je i prijedlog Vlade FBiH koji je bio upućen Međunarodnom monetarnom fondu da se na osnovu pokazanih rezultata odustane od restruktuiranja kompanije, a koji je usvojen od strane MMF-a. Ovo je još jedan značajan pokazatelj ispravnosti upravljanja kompanijom na putu njenog razvoja i konačnog ozdravljenja na korist cijele BH privrede”, kazao je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.
Željeznice FBiH su utrostručile operativnu dobit u prošloj u odnosu na 2016. godinu. Željeznice FBiH su u 2017. godini ostvarile najbolji rezultat u posljednjih 25 godina svog poslovanja.
Džafić pojašnjava da su ključni faktori za povećanje prihoda kompanije bili povećanje prihoda iz teretnog saobraćaja, putničkog saobraćaja, održavanja lokomotiva i vagona za druge korisnike, te pružanje usluga na pruzi.
“U 2017. godini prevezli smo 8.873.000 tona robe, što je za 10.000 tona više u odnosu na 2016. godinu, čime je nastavljen trend povećanja sa stabilnih 20% iznad prosjeka EU po kilometru pruge”, kazao je Džafić.
U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su prevezle 355.000 hiljada putnika, što je za 97.000 putnika više u odnosu na 2016. godinu (258.000). Odluka da se BH Voz sa Talgo garinuturama u cjelosti stavi u pogon na novim linijama Sarajevo - Čapljina i Sarajevo - Banja Luka, najviše je uticala na ovo značajno povećanje broja putnika. Osim toga ostvareni su prihodi pružanjem nove vrste usluga našim partnerima. Prvi put su mehaničari ŽFBiH u svojim radionicama uradili opravku lokomotive za kompaniju Arcelor Mittal, a vrijednost ugovora koji je realizovan iznosila je 516.000 KM.
"U strukturi operativnih troškova najveće smanjenje realizirano je smanjenjem broja uposlenika, i to za 4.000.000 KM. Broj zaposlenih u 2017. godini manji je za 115 radnika. Samo u protekle tri godine broj uposlenika je smanjen za 431, dok je istovremeno povećan obim poslova, što ukazuje na povećanje produktivnosti rada. Prije ljeta očekuje se završetak radova na elektrifikaciji Unske pruge, čime će FBiH po prvi put nakon 25 godina biti u stanju uspostaviti redovan putnički saobraćaj elektrovučom i potpuno uvođenje BH Voza na relaciji Bihać – Sarajevo. Ovim projektom, ŽFBiH će u cjelosti ispuniti obećanje da će povezati putničkim saobraćajem sve regionalne centre u Bosni i Hercegovini. Isto tako, redovno izmirujući obaveze prema Poreskoj Upravi FBiH, ŽFBiH ne samo da su zaustavile rast glavnog duga prema javnim fondovima u 2017. godini, već su smanjile glavni dug prema javnim fondovima za oko 5,5 miliona KM što također nije bio slučaj u zadnjih 25 godina", kažu iz ŽFBiH.
“Ukoliko se uzme u obzir kontinuitet pozitivnog poslovanja koje se ogleda u uzastopnom trogodišnjem trendu rasta operativne dobiti, poslovanje Željeznica FBiH je u potpunosti stabilizirano, i mi se nadamo da ćemo u godini koja je pred nama nastaviti dalji rast prihoda i razvoj kompanije na korist privrede i građana Bosne i Hercegovine”, zaključio je Džafić.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant