☑ Pravila foruma i savjeti

Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Moderator/ica: abu seid

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 10 sep 2018 22:23

Vlada FBiH usvojila izvještaj

slika

Tokom 2017. godine vozovima Željeznica FBiH prevezeno 355.000 putnika

Na 155. sjednici održanoj 06.09.2018. godine u Sarajevu, Vlada FBiH dala je saglasnost na Izvještaj o poslovanju Željeznica FBiH d.o.o. Sarajevo za 2017. godinu, u kojem su navedeni poslovni rezultati u osnovnoj djelatnosti prevoza robe i putnika, te rezultati u održavanju, rekonstrukciji, modernizaciji i razvoju željezničke infrastrukture, organizaciji i sigurnosti željezničkog saobraćaja.

U 2017. godini prevezeno je 8.873.000 tona robe ili 10.000 tona više nego u prethodnoj. U odnosu na plan prevezeno je 23.000 tona više, a dominira unutrašnji saobraćaj sa 5.948.000 prevezenih tona.

Najveći obim prevoza ostvaren je za Elektroprivredu BiH (4.045.891 tona), Arcelor Mittal Zenica (2.525.725 tona), GIKIL Lukavac (1.073.276 tona) i Aluminijski kombinat Mostar (245.020 tona).
Ostvareno je ukupno 743.600.000 netotonskih kilometara, što je za četiri posto više u odnosu na plan.


U prošloj godini prevezeno je 355.000 putnika, a godinu ranije 258.000, što je za 97.000 putnika više, dok je odnosu na plan ostvareno povećanje od 13.000 putnika ili četiri posto.
Ostvareno je 21.900.000 putničkih kilometara, a u 2016. godini 12.900.000, što je 1.300.000 ili šest posto više u odnosu na plan.
Ovo povećanje je rezultat uvrštavanja u promet modernih i komfornih Talgo vagona, čime je kvalitet usluge znatno povećan. Zastarjeli kapaciteti koji su korišteni u lokalnom putničkom saobraćaju zamijenjeni su elektromotornim garniturama i RIC vagonima.

U Izvještaju je također navedeno da je u junu 2017. godine ponovo uspostavljen saobraćaj na južnoj pruzi i to jedan par brzih putničkih vozova na relaciji Čapljina – Sarajevo – Čapljina i jedan par lokalnih na relaciji Konjic – Sarajevo – Konjic. Od 15. juna prošle godine uveden je i sezonski voz na relaciji Sarajevo – Čapljina – Sarajevo s povratnom autobuskom vezom za Neum i vezom za Makarsku.

Željeznice FBiH su vlastitim kapacitetima (elektromotornim i talgo garniturama) od 1. augusta uvele dva para putničkih međuentitetskih vozova na relaciji Sarajevo – Doboj – Sarajevo i sporazumno sa Željeznicama genocidne produžile trase brzih vozova od Doboja do Banje Luke.

Vlada FBiH je utvrdila i Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje uputila Prijedlog za oslobađanje JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo plaćanja putarine za dizel goriva za pogon šinskih vozila za 2019. godinu, u količini od 3.220.932 litara, uz obrazloženje da je 70 posto pruga Željeznica FBiH elektrificirano, dok saobraćaj na neelektrificiranim, kao i na djelovima pruga na kojima dođe do kvara elektro sistema, obavljaju lokomotive dizelke.

Količina od 3.220.932 litara, potrebna za šinska vozila u 2019. godini, utvrđena je nakon analize utroška nafte u ranijim godinama, kao i planiranih rashoda i obima posla u 2019. godini.
https://www.zfbh.ba/en/vlada-fbih-usvojila-izvjestaj/
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 14 sep 2018 14:14

Novalić: Doveli smo Željeznice FBiH na prag pozitivnog poslovanja

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine u saradnji s Upravom Željeznica Federacije BiH uspjela je riješite brojne probleme ovog preduzeća, a federalni premijer Fadil Novalić ističe da je napredak već vidljiv.

– Sinhroniziranim radom od samog početka mandata, sa Upravom Željeznica FBiH koju predvodi direktor Enis Džafić, uspjeli smo riješiti brojne, do tada nagomilane probleme – kazao je premijer Novalić u izjavi za Fenu te dodao da su željeznice u svim zemljama vrlo važan dio saobraćajne infrastrukture.

Jedan od najznačajnijih koraka je, smatra Novalić, što su Željeznice na početku 2017. godine, nakon više od 20 godina, počele redovno uplaćivati poreze i ostale doprinose za sve uposlenike.

– Vlada je riješila problem firme Revom Dobošnica čime je omogućeno da Željeznice same remontuju svoje vagone, što do tada nije bio slučaj – ističe Novalić.

Osim toga, podsjeća da je riješen višegodišnji sudski spor sa firmom Končar Zagreb, tako da su sve lokomotive vraćene u Federaciju BiH.

– Pušteni su u rad talgo vozovi koji su više od deset godina ‘ležali’ van upotrebe, dok su se u isto vrijeme plaćani kreditni anuiteti – naveo je Novalić.

Također, premijer je podsjetio da je nakon elektrifikacije unske pruge nedavno otvorena i stalna linija Sarajevo-Bihać.

– Očekujemo stavljanje u pogon i niskopodnih vozova. U toku je postavljanje optičkog kabla na relaciji Sarajevo – Čapljina. U ovom periodu uspjeli smo smanjiti negativan finansijski rezultat i uvesti Željeznice na prag pozitivnog poslovanja. Vratili smo 100 miliona KM obaveza iz ranijeg perioda i uredno izmirili tekuće obaveze – istakao je Novalić.

S obzirom na to da Željeznice prevoze 20 posto tereta iznad evropskog prosjeka po kilometru pruge, što je potvrdila i Svjetska banka, Novalić je najavio da će Vlada FBiH u narednom periodu značajnije pomoći ovu kompaniju ulaganjem u željezničku infrastrukturu da bi se osigurao nesmetan prijevoz roba i putnika u BiH.

– Od deset najvećih kompanija u BiH po pitanju uvoza i izvoza njih osam isključivo svoje robe prevoze željeznicama – naglasio je Novalić.
http://biznis.ba/novalic-doveli-smo-zel ... oslovanja/
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 25 sep 2018 10:50

Linija Bihać-Sarajevo opravdala očekivanja: Vozom putovalo 2.000 putnika


Željeznička linija između Bihaća i Sarajeva, uspostavljena prije dva mjeseca, pokazala je puno ekonomsko opravdanje budući da je vozom na toj relaciji u pomenutom periodu putovalo više od 2.000 putnika, potvrdio je Samir Alagić, direktor bihaćke direkcije Željeznica FBiH.

On je istakao kako u tom preduzeću razmatraju uvođenje novih željezničkih linija na obnovljenoj trasi Unske pruge.

"Najizglednije je pokretanje redovnog putničkog voza između Bosanskog Novog i Bihaća. Revitalizacija pruge pruža Unsko-sanskom kantonu nove razvojne prilike kad su u pitanju prevoz robe i putnika, posebno nakon izraženog interesa kineskih investitora u susjednoj Hrvatskoj da ulažu u u obnovu i modernizaciju Unske pruge do državne granice s Bosnom i Hercegovinom", istakao je Alagić.

Premijer USK Husein Rošić kaže kako je Vlada kojoj je na čelu spremna sufinansirati izgradnju i uređenje pružnih prelaza.

"Drago mi je što Željeznice FBiH ozbiljno razmišljaju o daljem razvoju željezničkog saobraćaja na našem kantonu", kazao je Rošić.

Prema njegovim riječima, uvođenje nove željezničke linije od Bosanskog Novog do Bihaća povezalo bi Bosansku Krupu, Bosansku Otoku i brojna obližnja naselja, što bi imalo veliki značaj za prevoz putnika, posebno učenika i radnika.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 29 sep 2018 13:18

Željeznice FBiH zabilježile povećanje prijevoza putnika za 34 posto

Željeznice Federacije BiH u prvih šest mjeseci ove godine bilježe povećanje prijevoza putnika za 34,18 posto i povećanje prihoda za 66,73 posto u odnosu na isti period prošle godine. Izvršenje prijevoza u tom periodu u odnosu na plan veće je za osam posto, rečeno je u Željeznicama Federacije BiH.
Od uvođenja putničke linije na relaciji Sarajevo - Bihać - Sarajevo, odnosno od 3. jula do 30. augusta ove godine, savremenim BH vozovima na ovoj relaciji prevezeno je 12.800 putnika, što predstavlja više od 100 putnika po vozu. S obzirom na to da je izvršenje veće od planiranog u ovom periodu, kako navode iz Željeznica FBiH, ispunjena su njihova očekivanja.

Željeznice FBiH spremne su na uvođenje novih linija u Unsko-sanskom kantonu ukoliko Vlada i Ministarstvo prometa i komunikacija Unsko-sanskog kantona, prepozna interes lokalne zajednice za uslugama koje ŽFBiH pružaju i iskažu spremnost da u redu vožnje za 2018/2019. godinu učestvuju u sufinansiranju određenih linija (što im je i zakonska obaveza).

Željeznice FBiH već drugu godinu tokom sezone nude svojim putnicima novu zajedničku ponudu prijevoza koju čine usluge željezničkog prevoza od Sarajeva do Čapljine savremenim BH Vozom i autobuski prevoz od Čapljine do Makarske, Splita i Neuma. Ponuda također, uključuje i povratak autobusima iz Neuma sa vezom za dalji željeznički prevoz iz stanice Čapljina, što je u mnogome doprinijelo da imaju veći interes putnika za prevoz prema jugu.

"Samo u sezoni juni-august, BH Vozom na relaciji Sarajevo - Čapljina - Sarajevo prevezeno je 24.000 putnika, što znači da je svaki dan na ovoj relaciji u prosjeku putovalo oko 135 putnika po vozu", istakli su iz Željeznica FBiH.

U cilju da se i dalje zadrže određene međunarodne linije putničkih vozova, Željeznice FBiH su poduzimale niz aktivnosti koje su pratila značajna finansijska ulaganja (dozvole za Talgo garniture, osposobljavanje kadrova i održavanje garnitura), te nudile Hrvatskim, Mađarskim i Srbijanskim željeznicama Projekat od zajedničkog interesa za unapređenje usluga u međunarodnom prijevozu putnika.

Cilj ovog projekta bio je dovođenje potencijalnih resursa u funkciju višeg nivoa prometnih, turističkih i privrednih potreba, koji bi imao i širi značaj ne samo za gradove Ploče, Sarajevo, Doboj, Vinkovce, Zagreb, Beograd i Budimpeštu, već i za države Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju i Mađarsku, te su Željeznice FBiH bile spremne staviti u funkciju devet modernih ''Talgo'' garnitura iz svog voznog parka u sastav tih međunarodnih vozova, koje bi značajno podigle kvalitet i nivo usluga putničkog prijevoza na tim relacijama.

Ponuđeni Projekat podrazumijevao je određena zajednička ulaganja finansijskih sredstava, stručnog kadra, kapaciteta i ostalih potrebnih resursa, ali ostale željezničke uprave HŽ Putnički prijevoz (HŽPP), Mađarske željeznice (MAV) i Željeznice Srbije (ŽS) nisu pokazale svoj interes u vezi izdvajanja finansijskih sredstava za realizaciju Projekta.

"Željeznice FBiH i dalje pokazuju interes za uspostavom međunarodnog saobraćaja. ŽFBiH su 2017. godine uputile pismo HŽPP da su zainteresirane za uvođenje novog para vozova sa Talgo garniturama preko graničnog prijelaza Slavonski Šamac na relaciji Sarajevo- Vinkovci, koji bi ostvario vezu na brzi voz EN 414/415 Beograd-Zagreb-Ljubljana-Beč-Cirih. HŽPP nije do danas pokazao interes za tom linijom", navode iz Željezica FBiH.

Potpuna liberalizacija tržišta željezničkih usluga u putničkom prijevozu u Hrvatskoj, kako dodaju, nastupit će do kraja 2019. godine, tako da se u skorije vrijeme može očekivati konkurencija HŽPP, kao i nekog od stranih državnih ili privatnih operatera, koji će zajedno sa ŽFBiH pokazati interes za uvođenjem neke od međunarodnih linija kako u samoj Hrvatskoj, tako i za neke druge evropske zemlje.

"Važno je na kraju istaći da uspostavljanje međunarodnih putničkih linija ne zavisi samo od ŽFBiH, nego zavisi i od Hrvatskih željeznica i Željeznica Srbije, ukoliko iskažu svoj interes", kazali su iz Službe za odnose s javnošću Željeznica FBiH.
https://www.klix.ba/biznis/privreda/zel ... /180929009
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 22 jan 2019 07:56

Povećanje broja prevezenih putnika željeznicom u našoj zemlji


Brој prеvеzеnih putnikа žеlјеznicоm u Bosni i Hercegovini u periodu januar-septembar 2018. godine veći је zа 21,8 posto u odnosu na isti period godinu ranije.

Bh. željeznice su, prema podacima Agencije za statistiku Bosne i Hercegovine, tokom tri kvartala prošle godine prevezle ukupno 413.000 putnika, nakon što su u u istom periodu 2017. zabilježile 339.000 putnika.

U teretnom željezničkom saobraćaju u periodu januar-septembar 2018. prevezeno je više od 9,9 miliona tona robe.

U ukupnom prijevozu putnika u trećem kvartalu prošle godine željeznice u Bosni i Hercegovini učestvuju sa svega tri posto, dok su u teretnom saobraćaju dominantne sa učešćem od 59,19 posto, ostvarajući veći promet nego cestovni saobraćaj koji učestvuje sa 40,80 posto.

Vazdušni saobraćaj, kada je riječ o prijevozu putnika u Bosni i Hercegovini, ima udio od 11 posto, dok se glavnina prometa od 86 posto odnosi na cestovni saobraćaj.
http://miruhbosne.com/?p=47429
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 28 jan 2019 09:46

Rekordna operativna dobit Željeznica FBiH u 2018.


Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo u 2018. godini iznosi 19.027.649,00 KM, dok je u 2017. godini iznosila 18.966.858,00 KM.

Operativni prihodi kompanije u 2018. godini iznose 115.638.989,00 KM i veći su za 2.236.752,00 KM u odnosu na 2017. godinu kada su iznosili 113.402.237,00 KM.

„Rekordni rezultat operativne dobiti koju smo ostvarili u prošloj godini prije svega je zasluga radnika i dokaz ispravne poslovne politike kompanije. Vratili smo ponos željezničkom radniku i istovremeno odgovorili svim poslovnim zadacima uz zadržavanje trenda snažnog rasta i razvoja. Željeznice Federacije BiH su kičma razvoja i tako će ostati i u buduće“, izjavio je Enis Džafić, generalni direktor JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo.

Operativni rashodi u 2018. godini iznose 96.611.340,00 KM i veći su za 2.175.961,00 KM u odnosu na 2017. godinu kada su iznosili 94.435.379,00 KM.

Rast prevoza roba i putnika

„U 2018. godini prevezli smo 9.120.000 tona robe, što je za 247.000 tona više nego u 2017. godini kada je prevezeno 8.873.000 tona robe, što je rezultiralo povećanjem prihoda od prevoza roba za 6 miliona KM“, kazao je Džafić.

U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su u 2018. godini prevezle 413.471 putnika, što je povećanje od 58.368 putnika u odnosu na 2017. godinu.

„Ukoliko uporedimo period od dvije godine 2018. (413.471) – 2016. (258.000), broj prevezenih putnika veći je za 155.471 putnika, što predstavlja povećanje od 60 posto. Ostvareni prihodi u 2018. godini u putničkom saobraćaju veći su za 450.000,00 KM. Na porast broja prevezenih putnika u 2018. godini utjecalo je i otvaranje nove linije Sarajevo-Bihać“, riječi su generalnog direktora Džafića.

U strukturi operativnih prihoda za 2018. godinu najveće povećanje Željeznice FBiH su imale po osnovu prevoza roba i putnika u iznosu od 6,45 miliona KM, dok je najveće smanjenje operativnih prihoda po osnovu pružanja usluga na pruzi u iznosu od 5,6 miliona KM.

U strukturi operativnih rashoda za 2018. godinu kompanija je imala najveće povećanje rashoda po osnovu utroška električne energije i goriva za vuču vozova, održavanja lokomotiva, vagona, pružne mehanizacije i održavanja željezničke infrastrukture u iznosu od 3,1 miliona KM.

Najveće smanjenje operativnih rashoda u 2018. godini u odnosu na 2017. godinu Željeznice FBiH su ostvarile po osnovu smanjenja troškova radnika za 1,2 miliona KM.

Broj radnika u 2018. godini je za 131 radnika manji u odnosu na 2017. godinu. U protekle tri godine broj radnika koji su napustili preduzeće (penzija, smrt, sporazumni raskid ugovora) je 624 radnika. U posljednje tri godine u radni odnos su primljena 62 radnika (bivši radnici Gredelj-Revom Dobošnica). Svim radnicima koji su napustili preduzeće smo uvezali radni staž u ukupnom iznosu od cca. 25 miliona KM, navode u Željeznicama.

Najznačajnije investicije u 2018. godini su:
1.Elektrifikacija Unske pruge Bihać-Bosanska Otoka 47 km.
2.Ugradnja optičkog kabla (64 vlakna) i tri telefonske centrale, Sarajevo-Čapljina-državna granica.
3.Nabavka dva drumsko-šinska bagera sa svim priključcima.
4.Nabavka i ugradnja putnog prelaza „Alića Han“ (Ilijaš).
5.Nabavka automatske praonice za pranje lokomotiva i vagona.

Smanjen glavni dug Poreskoj upravi FBiH i plaćen niskopodni elektromotorni voz kompaniji Končar-električna vozila

Generalni direktor Željeznica FBiH naglasio je da su ostvareni rezultati omogućili da kompanija redovno izmiruje ne samo tekuće obaveze, nego i obaveze koje su nastale u ranijim periodima.

Prema javnim fondovima po osnovu poreza i doprinosa u 2018. godini uplaćeno je 37,2 miliona KM. Od navedenog iznosa 28,6 miliona KM odnosi se na tekuće obaveze, a iznos od 8,6 miliona KM na obaveze iz ranijih godina (period od 2001. do 2016. godine), čime je nastavljen trend smanjenja glavnog duga prema Poreskoj upravi FBiH.

Poređenja radi, glavni dug prema Poreskoj upravi FBiH prošle godine smanjen je za 5,5 miliona KM, što nije bio slučaj u posljednjih 25 godina.

Redovno se izmiruju i kreditne obaveze koje su nastale 2010. godine. U ovoj godini uplaćeno je 10 miliona KM po osnovu duga na ime kredita.

Također, u 2018. godini isplaćen je dio duga kompaniji Končar-električna vozila u iznosu od 12,6 miliona KM koji je nastao po osnovu ugovora iz 2008. godine za nabavku elektromotornog voza i revitalizaciju električnih lokomotiva.

U cilju daljeg unaprijeđenja rada i modernizacije JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo neophodna je potpuna primjena zakonske regulative koja uređuje rad JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo, i to: Zakona o Željeznicama FBiH, Zakona o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja i Zakona o finansijskoj konsolidaciji JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću ŽFBiH.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 04 mar 2019 08:08

Talgo vozovi pun pogodak

Uvođenjem talgo garnitura “Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine” bilježe povećanje broja putnika te su u prošloj godini u odnosu na 2017. godinu imale 58.368 prevezenih putnika više na svim relacijama u FBiH, što je više za 16,38 odsto.

Rekli su ovo u Službi za odnose s javnošću “Željeznica FBiH”, gdje ističu da su povećani i prihodi za 34,90 odsto. Oni su dodali da su brzi vozovi sa talgo garniturama počeli da saobraćaju u Bosni i Hercegovini na relaciji Sarajevo – Doboj od septembra 2016. godine.

“Od 3. jula prošle godine uvedena je i linija Sarajevo – Bihać, što je produžena linija Sarajevo – Banjaluka”, rekli su u Željeznicama FBiH.

Najznačajniji razlozi za povećanje broja prevezenih putnika, kako kažu u “Željeznicama FBiH”, su uvođenje novih vozova sa talgo garniturama, kao i uvezivanje svih većih gradova u Bosni i Hercegovini u željezničkom saobraćaju.

“Na povećanje broja putnika uticalo je i uvođenje kombinovanog prevoza putnika prema moru, voz plus autobus, u ljetnoj sezoni”, kažu oni.


Dodali su da putovanje migranata nije znatno uticalo na povećanje broja prevezenih putnika te da je najveće povećanje broja putnika zabilježeno na relaciji Sarajevo – Mostar – Čapljina.

S obzirom na to da su se pojavile informacije da se putnici migranti razvrstavaju u posebne vagone od ostalih putnika, u “Željeznicama FBiH” ističu da nemaju pravo da legitimišu putnike i tako utvrđuju njihov identitet, niti da vrše selekciju putnika u vozu.

“Dajemo komercijalne povlastice za svoje putnike, tako da putnici koji putuju kao grupa, a grupom se smatra kada zajedno putuje 30 i više putnika, uživaju pravo na povlasticu od 50 odsto i smješteni su zajedno u vagonu tokom putovanja”, pojašnjavaju u “Željeznicama FBiH”.

Cijena karte za relaciju Sarajevo – Bihać u jednom smjeru iznosi 36,70 KM bez popusta, od Sarajeva do Banjaluke cijena karte u jednom smjeru bez popusta je 26,10 KM, dok je od Bihaća do Banjaluke cijena karte 18,20 KM.
http://miruhbosne.com/?p=48737
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 18 apr 2019 15:17

Vlada FBiH za željeznički saobraćaj izdvaja 22.000.000 KM

Vlada Federacije BiH usvojila je Program utroška sredstava tekućeg transfera "Subvencije javnim preduzećima Transfer Željeznicama FBiH" utvrđenog Budžetom Federacije BiH za 2019. godinu Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija u visini od 22.000.000 KM.
Svrha programa je provođenje Zakona o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja po kojem Federacija BiH finansira održavanje željezničke infrastrukture, sufinansira željeznički putnički i kombinovani saobraćaj i finansira rad Bosanskohercegovačke željezničke javne korporacije Sarajevo, po Sporazumu između Federacije BiH i Republike Srpske.

JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo bit će rapoređeno 19.300.000 KM za finansiranje održavanja željezničke infrastrukture i 2.000.000 KM za sufinansiranje obavljanja usluga željezničkog putničkog saobraćaja i 100.000 KM za sufinansiranje obavljanja usluga željezničkog kombinovanog saobraćaja. Za učešće Federacije BiH u sufinansiranju Bosanskohercegovačke željezničke javne korporacije namijenjeno je 600.000 KM.

Korisnicima transfera sredstva će biti prebacivana u jednakim mjesečnim iznosima, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Drina
Moderator
Postovi: 7353
Pridružen/a: 20 okt 2012 19:53

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Drina » 20 jun 2019 18:03

FBiH: Za željeznice 7,6 miliona KM

By BiznisInfo on 20/06/2019 Ekonomija
Federalna vlada usvojila je 7.673.000 KM vrijedan ovogodišnji program utroška kapitalnih transfera javnim poduzećima, namijenjen sufinanciranju izgradnje željezničke infrastrukture.

Od ovog iznosa je za osiguranje šest cestovnih prijelaza na prugama Željeznica BiH planirano 2.000.000 KM, za ugradnju elektroničkog osiguranja 2.320.000 KM, za postavljanje optičkog kabla sa aktivnom opremom na dionici Sarajevo – Zenica – Željezara – EVP Banlozi 2.753.000 KM, te za izradu studije izvodljivosti s geološkim istraživanjima i idejnim projektnim rješenjem za novu prugu Vareš – Banovići 600.000 KM.

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo će za svaki od ovih projekata potpisati poseban ugovor o prijenosu sredstava, provedbi javne nabavke (u slučaju da ŽFBiH nisu izvođači radova) i izvješćivanju o utrošenim sredstvima.

Željeznice Fedetacije BiH će za visinu ukupnih sredstava povećati udjel državnog u temeljenom kapitalu ovog društva i o tome informirati Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.
Napokon da se nesto uradi i u vezi ove veze Vares-Banovic. Mislim da bi to dalo potpuno novu dinamiku tom kraju
Biće onako kako Bošnjaci odluče

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 20 jun 2019 20:16

Odlicna vijest, nadat se samo da nije medijska patka.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 23 jun 2019 01:44

Projekt pruge Vareš - Banovići nije mrtav: Vlada dala novac za idejno projektno rješenje

Iako je od početne inicijative prošlo četiri godine, projekt izgradnje pruge Vareš-Banovići nije pao u zaborav.

Federalna vlada je, usvajajući 7,6 miliona KM vrijedan ovogodišnji program utroška kapitalnih transfera javnim poduzećima, namijenjen sufinansiranju izgradnje željezničke infrastrukture, izdvojila i 600 hiljada KM za izradu studije izvodljivosti s geološkim istraživanjima i idejnim projektnim rješenjem za ovu prugu.

Projekt izgradnje pruge Vareš-Banovići aktuelizirali su prije nekoliko godina stručnjaci jer bi, prema njihovim tvrdnjama, njome bio zatvoren takozvani transportni prsten od Kaknja do Tuzle.

To bi značilo sigurnije snabdijevanje termoelektrana ugljem, uz smanjenje godišnjih transportnih troškova.

Godine 2017. kineska korporacija "Shanghai CRRC Urban Traffic Construction&Investment" u saradnji sa ASA Prevent grupacijom iskazala je zainteresovanost za projekt izgradnje željezničke pruge Vareš-Banovići.
http://indikator.ba/Vijest.aspx?p=1&id= ... %c5%a1enje
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 24 jun 2019 11:10

- Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine nedavno su uvele posebnu sezonsku liniju koja spaja Sarajevo sa Neumom, Makarskom i Splitom. Radi se o putovanju koje se sastoji od dvije etape. Putnici vozom idu do Čapljine, a onda autobusom do mora. Za početak, potrebno je puno strpljenja.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 03 sep 2019 09:11

Raste broj putnika koji se voze željeznicom, više i prevezene robe


FBiH: U željezničkom putničkom prijevozu u periodu IV-VI 2019. godine prevezeno je ukupno 131.274 putnika i ostvareno 10.144.158 putničkih kilometara, što je u odnosu na isti period 2018. godine više za 25,4% prevezenih putnika, a ostvareni putnički kilometri veći su za 34,6%.

Od toga, u unutrašnjem putničkom prijevozu broj prevezenih putnika veći je za 25,4%, a ostvareni putnički kilometri veći su za 34,6% u odnosu na isti period 2018. godine.

U željezničkom teretnom prijevozu u periodu IV-VI 2019. godine prevezeno je 2.384.595 tona robe, a ostvareno je 238.734.360 tonskih kilometara, što je u odnosu na isti period 2018. godine više za 15,8% tona prevezene robe i više za 22,6% tonskih kilometara.

Od toga, u unutrašnjem teretnom prijevozu prevezeno je više za 17,5% tona robe, a ostvareni tonski kilometri veći su za 49,2% u odnosu na isti period 2018. godine. U međunarodnom teretnom prijevozu prevezeno je više za 13,3% tona robe, a ostvareni tonski kilometri veći su za 16,5% u odnosu na isti period 2018. godine.
http://miruhbosne.com/?p=53134
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
abu seid
Član
Postovi: 1307
Pridružen/a: 01 nov 2013 12:13

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la abu seid » 04 sep 2019 23:42


Objavljen tender za izradu Studije izvodljivosti za gradnju pruge Vareš-Banovići


Željeznice FBiH objavile su tender za izradu Studije izvodljivosti za gradnju pruge Vareš-Banovići.

Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, ideja za projekat pruge Vareš-Banovići stara je više od 70 godina. Prema nedavno utvrđenoj Transportnoj strategiji FBiH za period do 2030. potrebno je u kratkom periodu izraditi odgovarajuću studijsku dokumentaciju koja bi valorizovala ovu ideju na konkretan način.

Gradnjom pruge Vareš-Banovići direktno bi se povezale oblasti u centralnom dijelu BiH sa dokazanim i značajnim rudnim bogatstvima u koridoru grube dužine 50 km između tri najjača kantona - Kantona Sarajevo, ZDK i Tuzlanskog kantona. Osim toga realizacija ove investicije bi predstavljala značajno skraćenje prevoznog puta željeznicom između pruge u Koridoru 5C i pruge Brčko-Banovići, sa vezom na prugu Doboj-Tuzla-Zvornik-Srbija, a koje se već nalaze u regionalnoj SEETO/TEN-T mreži pruga.

Obuhvat zadatka uključuje kompletnu željezničku infrastrukturu nove pruge - donji stroj, gornji stroj, signalno-sigurnosne uređaje, telekomunikacione uređaje i stabilna postrojenja električne vuče. Osim navedene pruge, zadatak sadrži i izradu projektnih rješenja za usklađivanje svih navedenih elemenata infrastrukture sa novom prugom za postojeću prugu Podlugovi-Vareš i postojeću prugu Brčko Banovići, dionica Bosanska Poljana-Banovići.

Potrebno je, takođe, izraditi idejna rješenja povezivanja tuzlanskog aerodroma sa postojećom željezničkom mrežom.

Rok za dostavu ponuda je 2. oktobar.
Uh, šta bi nam ovo značilo.

citat iz jednog artikla:
Realizacijom spomenutog projekta postojeća željeznička linija Sarajevo – Tuzla preko Doboja od 260 km bila bi skraćena za 130 km i tad bi iznosila 130 km, a najkraća željeznička linija Sarajevo – Beograd preko Doboja i Vinkovaca od 500 km bila bi skraćena za 139 km i svedena na 370 km
Na taj način bi se tuzlanska privreda Sarajevu i Luci Ploče približila za oko 130 km. To je značajno i iz razloga što su privrede Tuzle i glavnog grada BiH veoma povezane, a veliki privredni sistemi svoje poslovanje baziraju na željezničkom prijevozu preko Luke Ploče. Radi se o milionima tona robe godišnje koja se prevozi iz ili prema GIKIL-u Lukavac, Alumini Zvornik, SESCAM SODI Lukavac, Bimalu u Brčkom, Šećerani Bijeljina i drugim proizvođačima.

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 13 dec 2019 09:26

Za izgradnju željezničke infrastrukture 5,3 miliona KM

Vlada Federacije BiH je danas na sjednici u Sarajevu usvojila Program utroška preostalog dijela sredstava kapitalnog transfera javnim poduzećima Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, namijenjenog za sufinanciranje izgradnje željezničke infrastrukture u iznosu od 5.327.000 KM.

Za ugradnju optičkog kabla sa aktivnom opremom na dionici elektrovučne podstanice (EVP) Banlozi – Maglaj bit će utrošeno 2.486.000 KM, a za investiciona ulaganja u gornji sloj pruge na dionici stanica Sarajevo Putna – Podlugovi 2.841.000 KM.

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo zaduženi su da, pojedinačno za svaki program, zaključe ugovor kojim će biti uređeni način prijenosa sredstava, provedba postupka javne nabave u slučaju da radove ne izvodi JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo i izvještavanje o utrošenim sredstvima.

Željeznice FBiH će za odobrena sredstava povećati udio državnog u temeljnom kapitalu ovog društva i o tome informirati nadležno ministarstvo, saopćio je Ured Vlade FBiH za odnose s javnošću.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 13 dec 2019 12:51

Amerikanci žele graditi prugu Vareš – Banovići

Iz izvora bliskih uredu premijera FBiH Oslobođenje saznaje da gradnja pruge Vareš – Banovići ne bi trebala biti samo san. Iz SAD su se javili investitori zainteresovani za gradnju ove pruge vrijedne oko 400 miliona maraka.

Iz SAD-a bi trebao biti i obezbjeđen povoljan kredit za realizaciju ovog projekta. Detalji su skoro usaglašeni, a Vlada FBiH je već odobrila 600.000 maraka za izradu Studije izvodljivosti.

Izgradnjom 50-ak kilometara pruge od Vareša do Banovića, prema sadašnjim procjenama, potakao bi se privredni razvoj zeničke i tuzlanske regije u BiH, te beogradske u Srbiji, piše Oslobođenje.

Zadnji voz u Vareš je stigao 2012. Bila je to parna lokomitiva koja je prevozila turiste. Prije rata bilo je drugačije, Vareš je bio industrijsko mjesto iz kojeg su svaki dan odlazili puni transportni vagoni.

Ako se realizuje plan Vlade FBIH za gradnju pruge Vareš -Banovići vozovi bi se vratili u Vareš. Sa njima bi, tvrdi struka, stigli i investitori jer bi se isplatilo ulagati u eksploataciju rudnog bogatstva.

Promet roba željeznicom bi se udvostručio.Ulaganjem 400 miliona maraka u ovu prugu Vareš Luka Ploče bi se približila Budimpešti kao glavnom evropskom transportnom čvorištu. Išli bi i dalje, a preko ovog malog mjesta Tuzla i Beograd bi se približili Sarajevu.
Dva velika tunela

Od Tuzle do Sarajeva putovalo bi se sat vremena, a od Sarajeva do Beograda tri sata. Na trasi pruge visinska razlika je 460 metara. Željeznička stanica u Varešu se nalazi na 760 metara nadmorske visine, a Banovići na 300 metara.

Da bi se savladali dva planinska masiva Konjuh i Zvijezda, biće potrebno izgraditi dva velika tunela i nekoliko vrlo zahtjevnih mostova.
https://www.biznisinfo.ba/amerikanci-ze ... -banovici/

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 05 feb 2020 18:15

Željeznice FBiH u 2019. godini ostvarile rekordnu operativnu dobit

Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo u 2019. godini iznosi 22.729.510,00 KM, dok je u 2018. godini iznosila 19.027.649,00 KM.

Operativni prihodi kompanije u 2019. godini iznose 117.586.620,00 KM i veći su za 1.947.631,00 KM u odnosu na 2018. godinu kada su iznosili 115.638.989,00 KM. Operativni rashodi u 2019. godini iznose 94.857.110,00 KM i manji su za 1.754.230,00 KM u odnosu na 2018. godinu kada su iznosili 96.611.340,00 KM.

-Rekordni rezultat operativne dobiti koju smo ostvarili u prošloj godini prije svega je zasluga radnika i dokaz ispravne poslovne politike kompanije. Naš uspjeh je temeljen na konstantnom povećanju prihoda i smanjenju troškova u poslovanju. Uspješno smo odgovorili na sve zahtjeve privrede u BiH, što je osnovna uloga Željeznica FBiH u poslovanju - izjavio je Enis Džafić, generalni direktor JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo.

Rast prijevoza roba i putnika

U 2019. godini prevezli smo 9.125.000 tona robe, što je za 5.000 tona više nego u 2018. godini kada je prevezeno 9.120.000 tona robe, što je rezultiralo povećanjem prihoda od prijevoza roba za 1.500.000,00 KM. U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su u 2019. godini prevezle 496.844 putnika, što je povećanje od 83.373 putnika u odnosu na 2018. godinu, kada smo prevezli 413.471 putnika.

Povećanje broja prevezenih putnika rezultiralo je povećanjem prihoda od putničkog saobraćaja u 2019. godini u iznosu od 750.000,00 KM, u odnosu na 2018. godinu.

-Ukoliko uporedimo period od tri godine 2019. (496.844) – 2016. (258.000), broj prevezenih putnika veći je za 238.844 putnika, što predstavlja povećanje od 92,5 posto. Kontinuitet rasta prevoza roba i putnika na godišnjem nivou dokaz je da su privredni subjekti i putnici koji koriste naše usluge, zadovoljni sa istim. U narednom periodu radit ćemo na unapređenju naših usluga za naše korisnike - kazao je Džafić.

Broj radnika u 2019. godini je za 115 radnika manji u odnosu na 2018. godinu. U protekle četiri godine broj radnika koji su napustili preduzeće (penzija, smrt, sporazumni raskid ugovora) je 743 radnika. U posljednje četiri godine u radni odnos je primljeno 66 radnika (bivši radnici Gredelj-Revom Dobošnica (62) i članovi porodica poginulih radnika (4). Svim radnicima koji su napustili preduzeće uvezali smo radni staž u ukupnom iznosu od cca. 30 miliona KM.

Vrijednost investicija koje smo stavili u funkciju u 2019. godini iznosi 26.437.320,00 KM.

Nastavljen kontinuitet smanjenja glavnog duga prema Poreznoj upravi FBiH

Generalni direktor Željeznica FBiH naglasio je da su ostvareni rezultati omogućili da kompanija redovno izmiruje ne samo tekuće obaveze, nego i obaveze koje su nastale u ranijim periodima.

Prema javnim fondovima po osnovu poreza i doprinosa u 2019. godini uplaćeno je 30,6 miliona KM. Od navedenog iznosa 26,1 milion KM odnosi se na tekuće obaveze, a iznos od 4,5 miliona KM na obaveze iz ranijih godina (period od 2001. do 2016. godine), čime je nastavljen trend smanjenja glavnog duga prema Poreznoj upravi FBiH.

U toku 2019. godine uplaćene su obaveze Uprvi za indirektno oporezivanje BiH u ukupnom iznosu od 2,5 miliona KM. Željeznice FBiH nemaju neizmirenih obaveza prema UIO BiH. Također, u 2019. godini platili smo obaveze prema dobavljačima i bankama koje su nastale u periodu 2008-2014. godine u iznosu od 23 miliona KM.

-U posljednje četiri godine platili smo obaveze prema dobavljačima, bankama, Poreznoj upravi FBiH, a koje su nastale u periodu 2001-2016. godine, u iznosu od cca 100 miliona KM uz servisiranje svih tekućih obaveza. To je još jedan od dokaza da su Željeznice FBiH uspjele, osim povećanja obima rada i stabilizovati svoje poslovanje - riječi su generalnog direktora Džafića.

U cilju daljeg unapređenja rada i modernizacije JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo neophodna je potpuna promjena zakonske regulative koja uređuje rad JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo i to: Zakon o Željeznicama FBiH, Zakon u finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja i Zakon o finansijskoj konsolidaciji JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo, saopćile su Željeznice FBiH.
https://faktor.ba/vijest/zeljeznice-fbi ... obit/69105
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 07 feb 2020 10:29

Drago mi je da se ulaze u strateske oblasti a komunikacije su jedna od njih.
Željeznicama FBiH 28 miliona KM


Federalna vlada usvojila je dva programa utroška transfera JP Željeznicama FBiH d.o.o. Sarajevo, utvrđena ovogodišnjim budžetom FBiH Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija, u ukupnom iznosu od 28.000.000 KM.

Prvim programom, vrijednim 22.000.000 KM, obuhvaćeno je 19.700.000 KM za finansiranje održavanja željezničke infrastrukture, 2.200.000 KM za sufinansiranje obavljanja usluga željezničkog putničkog, te 100.000 KM za sufinansiranje obavljanja usluga željezničkog kombiniranog prometa

Korisniku transfera sredstva će biti prebacivana u jednakim mjesečnim iznosima.

Od ukupno 6.000.000 KM, koliko iznosi drugi program, za izmirivanje obveza spram Federalnog zavoda za mirovinsko i invalidsko predviđeno je 4.400.000 KM, a 1.600.000 KM za izmirivanje obveza spram Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja FBiH i kantonalnim zavodima za zdravstveno osiguranje.

Ova sredstva će biti prebacivana po ispostavljenim fakturama za iznose uplaćene javnim fondovima na ime izvršavanja Zakona o financijskoj konsolidaciji JP Željeznice FBiH za razdoblje od 1.1.2008. do 31.12.2012. godine.

ŽFBiH će za visinu ovih sredstava povećati sudjelovanje državnog kapitala i o tome informirati Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 19 feb 2020 20:55

Vareš u borbi za bolje sutra: Amerikanci žele graditi prugu do Banovića

Vareš ide nekim novim putem. Dosta je lijepih stvari koje se dešavaju, ali i onih koje bi mogle doći u budućnosti. Jedna od njih je pruga Vareš - Banovići, čiju gradnju žele finansirati Amerikanci.

Industrijsko mjesto

- Pruga preko Vareša prema Banovićima i dalje je projekat koji je zamišljen u nekadašnjoj Jugoslaviji, da spoji regije Tuzle i Sarajeva. Sad je ovo međunarodni koridor. Federalna Vlada je odobrila sredstva za izgradnju studije izvodljivosti, koja će dati sud o opravdanosti tog projekta. Sve se uklapa u pozitivnu priču u Varešu, kaže nam Zdravko Marošević, načelnik Vareša.

Oslobođenje i O kanal prvi su (sredinom decembra) objavili priču o tome da Amerikanci žele graditi prugu Vareš - Banovići. Iz SAD-a su se javili investitori zainteresovani za gradnju pruge vrijedne oko 400 miliona maraka, a upravo iz te zemlje bi trebao biti obezbijeđen povoljan kredit za realizaciju projekta.

Detalji su skoro usaglašeni, a Vlada FBiH je već odobrila 600.000 KM za izradu studije izvodljivosti. Izgradnjom 50-ak kilometara pruge od Vareša do Banovića, prema sadašnjim procjenama, potakao bi se privredni razvoj zeničke i tuzlanske regije u BiH, te beogradske u Srbiji.

Zadnji voz u Vareš je stigao 2012. godine. Bila je to parna lokomotiva koja je prevozila turiste. Prije rata bilo je drugačije, Vareš je bio industrijsko mjesto iz kojeg su svaki dan odlazili puni transportni vagoni. Ako se realizuje plan Vlade FBiH, vozovi bi se vratili u Vareš, a sa njima bi, tvrdi struka, stigli i investitori, jer bi se isplatilo ulagati u eksploataciju rudnog bogatstva. Promet roba željeznicom bi se udvostručio.

Od Tuzle do Sarajeva putovalo bi se sat, a od Sarajeva do Beograda tri sata. Na trasi pruge visinska razlika je 460 metara. Željeznička stanica u Varešu se nalazi na 760 metara nadmorske visine, a Banovići na 300 metara. Da bi se savladala dva planinska masiva Konjuh i Zvijezda, potrebno je izgraditi dva velika tunela i nekoliko vrlo zahtjevnih mostova.

Ulaganja
- U prostornim planovima gdje su nalazišta ruda, ona su izolirana od planine Zvijezde, od ovog lijepog prostora u Varešu. Zadnjih godina se ulaže puno u Vareš. Istina, to nije još ni blizu kakve imamo potencijale. Puno više je turista nego ranijih godina. Ljudi dolaze na čist zrak, razvija se polako i vjerski turizam, sve više je onih koji obilaze povijesna naselja kao što je srednjovjekovni grad Bobovac, koji je podigao ban Stjepan II Kotromanić polovinom 14. stoljeća. To prati i proizvodnja zdrave hrane. Na temelju toga su se otvorili novi turistički kapaciteti, govori Marošević.

Načelnik ističe da je situacija u Varešu daleko bolja nego prije tri-četiri godine, ali da Varešani mogu i više. Podsjeća da je, kad je izabran za načelnika, rekao da će vratiti dostojanstvo svakom stanovniku, da Vareš diše punim plućima, a da je on uspio ljudima dati vjeru u budućnost.
https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih ... ica-527053
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Zmaj » 21 feb 2020 18:33

Željeznice FBiH u 2019. godini ostvarile rekordnu operativnu dobit

Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo u 2019. godini iznosi 22.729.510,00 KM, dok je u 2018. godini iznosila 19.027.649,00 KM.

Operativni prihodi kompanije u 2019. godini iznose 117.586.620,00 KM i veći su za 1.947.631,00 KM u odnosu na 2018. godinu kada su iznosili 115.638.989,00 KM. Operativni rashodi u 2019. godini iznose 94.857.110,00 KM i manji su za 1.754.230,00 KM u odnosu na 2018. godinu kada su iznosili 96.611.340,00 KM.

-Rekordni rezultat operativne dobiti koju smo ostvarili u prošloj godini prije svega je zasluga radnika i dokaz ispravne poslovne politike kompanije. Naš uspjeh je temeljen na konstantnom povećanju prihoda i smanjenju troškova u poslovanju. Uspješno smo odgovorili na sve zahtjeve privrede u BiH, što je osnovna uloga Željeznica FBiH u poslovanju - izjavio je Enis Džafić, generalni direktor JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo.

Rast prijevoza roba i putnika

U 2019. godini prevezli smo 9.125.000 tona robe, što je za 5.000 tona više nego u 2018. godini kada je prevezeno 9.120.000 tona robe, što je rezultiralo povećanjem prihoda od prijevoza roba za 1.500.000,00 KM. U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su u 2019. godini prevezle 496.844 putnika, što je povećanje od 83.373 putnika u odnosu na 2018. godinu, kada smo prevezli 413.471 putnika.

Povećanje broja prevezenih putnika rezultiralo je povećanjem prihoda od putničkog saobraćaja u 2019. godini u iznosu od 750.000,00 KM, u odnosu na 2018. godinu.

-Ukoliko uporedimo period od tri godine 2019. (496.844) – 2016. (258.000), broj prevezenih putnika veći je za 238.844 putnika, što predstavlja povećanje od 92,5 posto. Kontinuitet rasta prevoza roba i putnika na godišnjem nivou dokaz je da su privredni subjekti i putnici koji koriste naše usluge, zadovoljni sa istim. U narednom periodu radit ćemo na unapređenju naših usluga za naše korisnike - kazao je Džafić.

Broj radnika u 2019. godini je za 115 radnika manji u odnosu na 2018. godinu. U protekle četiri godine broj radnika koji su napustili preduzeće (penzija, smrt, sporazumni raskid ugovora) je 743 radnika. U posljednje četiri godine u radni odnos je primljeno 66 radnika (bivši radnici Gredelj-Revom Dobošnica (62) i članovi porodica poginulih radnika (4). Svim radnicima koji su napustili preduzeće uvezali smo radni staž u ukupnom iznosu od cca. 30 miliona KM.

Vrijednost investicija koje smo stavili u funkciju u 2019. godini iznosi 26.437.320,00 KM.

Nastavljen kontinuitet smanjenja glavnog duga prema Poreznoj upravi FBiH

Generalni direktor Željeznica FBiH naglasio je da su ostvareni rezultati omogućili da kompanija redovno izmiruje ne samo tekuće obaveze, nego i obaveze koje su nastale u ranijim periodima.

Prema javnim fondovima po osnovu poreza i doprinosa u 2019. godini uplaćeno je 30,6 miliona KM. Od navedenog iznosa 26,1 milion KM odnosi se na tekuće obaveze, a iznos od 4,5 miliona KM na obaveze iz ranijih godina (period od 2001. do 2016. godine), čime je nastavljen trend smanjenja glavnog duga prema Poreznoj upravi FBiH.

U toku 2019. godine uplaćene su obaveze Uprvi za indirektno oporezivanje BiH u ukupnom iznosu od 2,5 miliona KM. Željeznice FBiH nemaju neizmirenih obaveza prema UIO BiH. Također, u 2019. godini platili smo obaveze prema dobavljačima i bankama koje su nastale u periodu 2008-2014. godine u iznosu od 23 miliona KM.

-U posljednje četiri godine platili smo obaveze prema dobavljačima, bankama, Poreznoj upravi FBiH, a koje su nastale u periodu 2001-2016. godine, u iznosu od cca 100 miliona KM uz servisiranje svih tekućih obaveza. To je još jedan od dokaza da su Željeznice FBiH uspjele, osim povećanja obima rada i stabilizovati svoje poslovanje - riječi su generalnog direktora Džafića.

U cilju daljeg unapređenja rada i modernizacije JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo neophodna je potpuna promjena zakonske regulative koja uređuje rad JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo i to: Zakon o Željeznicama FBiH, Zakon u finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja i Zakon o finansijskoj konsolidaciji JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo, saopćile su Željeznice FBiH.
https://faktor.ba/vijest/zeljeznice-fbi ... obit/69105
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Odgovorite