☑ Pravila foruma i savjeti

Pristup Bosne međunarodnim vodama

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama

Post Postao/la Bosni » 08 jul 2015 01:07

http://www.slobodnaevropa.org/content/g ... 14705.html
Gradnja pelješkog mosta se bliži, Neum već turistički izolovan

Gradnja mosta na Pelješcu počinje krajem ove ili početkom slijedeće godine. Tako bar najavljuje ministar saobraćaja Hrvatske Siniša Hajdaš Dončić. Put je otvoren nakon što je danski konzorcij dostavio studiju izvodljivosti. Aktualiziranje ovog pitanja izaziva oprečne reakcije na relaciji Hrvatska - Bosna i Hercegovina.

Posljednja najava o početku gradnje mosta na Pelješcu, kojim bi se trebao povezati Dubrovnik sa ostatkom Hrvatske, a koji bi se trebao graditi za šest mjeseci ponovo je izazvala burne reakcije na relaciji Bosna i Hercegovina - Hrvatska.

Dio bh. stručnjaka tvrdi da Hrvatska nema pravo graditi most, a odgovor hrvatskog resornog ministra Siniše Hajdaš Dončića je - svi dokumenti su spremni:

"U toj studiji je Pelješac kao most, reći ću, najbolje rješenje. Mi smo sukladno svim dobrim uzanicama, sukladno, neću reći preporukama, već zajedničkim standardima izradili svu dokumentaciju i nas više nakon toga ništa ne spriječava da ne krenemo sa realizacijom te kapitalne investicije. Uključujemo Bosnu i Hercegovinu, ali ja ću samo reći da će Bosna i Hercegovina u budućnosti trebati Hrvatsku više nego što će Hrvatska trebati Bosnu i Hercegovinu. Pametnom dosta", kaže hrvatski ministar saobraćaja.

U sljedeće dvije sedmice studija izvodljivosti biće prezentovana javnosti. Dio bh. stručnjaka tvrdi da bi most koji ne bi ugrožavao međunarodni plovni put i interese Bosne i Hercegovine morao imati plovnu visinu od 60 metara i glavni raspon od 500 metara.

Takvo rješenje ne može koštati manje od 300 miliona eura, dok je Hrvatska spominjala manje gabarite i cijenu od 200 miliona eura.


"Ovdje, spusti li Hrvatska ijedan objekt u more, država Bosna i Hercegovina, preko javnog pravobranioca, svog državnog, treba prikupiti dokaze, osnovati advokatski tim i pokrenuti međunarodnu tužbu u Hagu, tužiti Hrvatsku za jednostrano ponašanje", mišljenja je sudski vještak za saobraćaj i zamjenik predsjednika Pomorskog društva Bosne i Hercegovine Ševal Kovačević.

Izgradnja mosta prema Pelješcu otvoreno je pitanje između dvije zemlje. Hrvatska ovim mostom želi povezati svoju teritoriju što bi dovelo u pitanje slobodan izlaz na more za BiH.

Nema zabrinutosti

Stanovnici Neuma, jedinog bh. grada na moru, nisu zabrinuti.

“Nama, domaćim ljudima to ne smeta. Bolje i za nas. I mi ćemo prije stići na Pelješac, Korčulu i Orebić.”

“Ja sam za to da se direktno uveže cesta za Neum. Nema veze koridor, neka to bude i put prema Hrvatskoj, ali poseban dio ako bi se mogao uraditi preko Svitave bilo bi idealno. Jest da je to sada EU, ali ipak je bolje kad kažeš da imaš svoj put za izlaz na more.”

Takozvanom zaobilaznicom u Neumu i dalje se bave samo političari, dok se suštinski problemi redovno, smatra Davor Krešić iz Udruge turističkih djelatnika Neum, i dalje zaobilaze.

“Ja želim naglasiti probleme sa kojima se mi susrećemo, budući da je Neum već totalno izolirano mjesto. Mi nismo nikako povezani sa unutrašnjosti BiH, znači sa našom državom i mislim da je to jedna velika sramota i za državu i za ljude koji bi trebali raditi na tom pitanju. Druga stvar su autobusne linije, koje nikako ne staju u Neumu. I hajde vi to objasnite jednom Francuzu ili Nijemcu, koji ima Mostar ili Dubrovnik na sat vremena, i koji dođu tu i misle da autobusi voze svaki sat vremena“, kaže Krešić.

I u samoj Bosni i Hercegovini podijeljena su mišljenja struke i politike. Pomoćnik federalnog ministra saobraćaja i komunikacija Pavo Boban smatra kako most može biti od koristi i za Neum, i za jug Bosne i Hercegovine.

"Ne vidim ništa sporno da bi se izgradnja mosta trebala problematizirati. Naravno da bi se tehnički elementi mosta trebali uskladiti s potrebama, u prvom redu, Neuma", smatra Boban.

Tri godine nakon početka radova, most bi trebao biti dovršen, pa se iz Hrvatske u Hrvatsku više ne bi trebalo ići trajektom ili kroz teritoriju Bosne i Hercegovine.

Prema planu hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i komunikacija, most koji spaja kopno i Pelješac trebao bi biti dug 2.3 kilometra, širok 15 metara, a visok 55 metara.

Ako bi pregovori s Bosnom i Hercegovinom bili uspješni gradio bi se neumski koridor dug 5,5 kilometara, koji bi koštao oko 50 miliona eura.

Avatar
amkos
Član
Postovi: 12080
Pridružen/a: 18 okt 2012 20:55

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la amkos » 08 jul 2015 01:31

Izgradice se Peljeski most, gubimo Sutorinu, Rezolucija o Srebrenici nije prosla, tj.nece proci zbog ruskog Veta, hapse nas po genocidnoj, u Neumu se ne pitamo (nema dzamije), Luka Neum ne postoji, ovo oko Popisa mi smo vecina ali nismo dokazali itd itd..

Mi jednostavno imamo gubitnicki mentalitet.. Nazalost. U svim vaznim politicko - diplomatskim utakmicama gubimo..
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 08 jul 2015 07:26

amkos je napisao/la:Izgradice se Peljeski most, gubimo Sutorinu, Rezolucija o Srebrenici nije prosla, tj.nece proci zbog ruskog Veta, hapse nas po genocidnoj, u Neumu se ne pitamo (nema dzamije), Luka Neum ne postoji, ovo oko Popisa mi smo vecina ali nismo dokazali itd itd..

Mi jednostavno imamo gubitnicki mentalitet.. Nazalost. U svim vaznim politicko - diplomatskim utakmicama gubimo..
Nebi bas to rekao. Mi smo '92-'95 trebali nestati. Bosna je do danas trebala biti podjeljenja a federacija je trebala da bude dio Hrvtaksa, Sumska dio Srbije. Bosnjaci su trebali biti manjina i bez svoje drzave.

Bosna je i danas tu, mi smo vecina u Bosni i jos uvijek smo pozitivni sto se tice zivorodjenih. Zahvaljujuci dijaspori dobijamo rezolucije o genocidnu u Srebrenici koje se usvajaju u svim vecim zemaljama. Kanada, Amerika, Velika Britanija. Svugdje se usvajaju gdje Bosnjaci imaju dijasporu.

Nas koci najvise ove price o bratsvtu i jedinstvu koje dolaze iz Bosne i iz Sarajeva i Tuzle. Nema dobrih Srba i hrvata. Nas spas je tome sto cemo imati dosta dijece koju cemo da skolujemo, da kupujemo zemljista po Bosni. Pomazemo jedni drugima a ne da pomazemo srbima i hrvatima.

Pljuvanje po dijaspori i huskanje dijaspore nas nevodi nikuda. Citam onaj Forum na klixu i na svakoj temi se samo huska po dijaspori, dijaspora hoce rat a u Bosni se svi vole. I onda oni cetnici kako je federacija nasa a GR njihova. Ja vise volim Prijedor od Sarajeva ili i jednog dijela federacije. To nikad nece biti njihovo. Ja Imam dijecu i nikad necu zaliti poginuti a boriti se na Sani za Prijedor. Cak i sina nebi zalio da pogine u borbi za Bosnu protiv dusmana. To je nas krajiski mentalitet.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
krhan
Član
Postovi: 2278
Pridružen/a: 18 okt 2012 19:02

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la krhan » 08 jul 2015 12:16

Abene nije ti to krajiski mentalitet vec bosnjacki i de prestanite vise sa tim uzdizanjem krajisnika a ponizavanje ostalihBosnjaka zaista ovo nema smisla. Samo jedno pitanje u koju cu ja onda kategoriju ubaciti npr mog rodjaka koji je sehid posto u oslobadjanju Sanskog Mosta o tim se malo prica i da su borci 2 Korpusa isto ucestvovali u oslobadjanju krajine ima snimak gdje se General Atif Dudakovic zahvaljuje borcima 2 korpusa na pomoci itd

A poznajem itekako krajisnike jer sam sa njima odrasto
Rekao je Omer ibnul-Hattab, radijellahu anhu:"Nije rob (vjernik), nakon islama, dobio vece dobro od cestita brata, pa kada neko od vas primjeti ljubav od strane svoga brata neka ga se drzi."
:zastava: :mashallah:

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 08 jul 2015 12:34

krhan je napisao/la:Abene nije ti to krajiski mentalitet vec bosnjacki i de prestanite vise sa tim uzdizanjem krajisnika a ponizavanje ostalihBosnjaka zaista ovo nema smisla. Samo jedno pitanje u koju cu ja onda kategoriju ubaciti npr mog rodjaka koji je sehid posto u oslobadjanju Sanskog Mosta o tim se malo prica i da su borci 2 Korpusa isto ucestvovali u oslobadjanju krajine ima snimak gdje se General Atif Dudakovic zahvaljuje borcima 2 korpusa na pomoci itd

A poznajem itekako krajisnike jer sam sa njima odrasto
Pogresno si me shvatio, nisam nikad niti bi spusto i ponizavao i jednog Bosnjackog patriotu. Postujem i cijenim sve borce za Bosnu. To moze biti da izgleda da dizem Krajisnike a spustam ostale. Ali to ne radim stvarno, ne pisem protiv patrijota nikada niti ih spustam ili ponizavam.

Kritikujem sve izdajnike a posebno kritikujem izdajnike i prozivam ih one iz Krajine. Svi mi dizemo svoje, ali to nemora da znaci da sa tim automatski spustam druge. Onda je to do vas i vas problem.

Podrzavam Nasera Orica i druge bosnjacke heroje ili sam ikad ponizavao i jednog bosnjackog heroja? Meni nije smetalo da se Naser podrzava niti smatram da se sa tim automatskim ponizuje Izet Nanic.

Sto sam napisao da price o bratsvtu i jedinstvu se sire iz Sarajeva i Tuzle pa zar nije tako? Meni te price ne doalze iz Teocaka, Zenice, Bihaca. Vec bas tamo gdje pobjedjuju multikultivatori.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
krhan
Član
Postovi: 2278
Pridružen/a: 18 okt 2012 19:02

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la krhan » 08 jul 2015 13:15

Treba se sa tim regionalnim "ponosom" prestati Sto su nam vlasi u onom rezimu nametnuli te regionalne ponose i to bas nama Bosnjacima na tu temu sam vise put sluso i Nase imame.

Abene mi moramo biti jedne stvari svjesni, da manjina nad nama vladai da ih neko u tome itekako podrzaje samo da mi Bosnje nismo slozni.
Ne slazem se ni ja Sa politikom iz Sarajeva ali Sarajevo i Tuzla du daleko od toga da su crvenjaci treba poredit kako je bilo prije 25 godina i danas.

Kao sto svi znamo mi Bosnje nemamo svoje medije pa se nadju oni izrodi I plasiraju u medijama koji su za bratstvo i jedinstvo i koji boluju za onom bivsom drzavom a tih ahmaka ces naci u svakom dijelu Bosne negdje manje a negdje vise

Trebamo te balije zigovati oni imaju ime i prezime a netreba cijeli jedan Grad ili regiju zigovati jer time podrzajemo one koji su protiv nas i ide im to na ruku da se ubaci jos veci razdor medju nas Bosnjake

Odosmo ü offtopic nadam se da si me shvatio sta sam htio reci mi smo ovdje na pravom mjestu a da nije tako visli bi dan i noc na klixu ili drugim forumima koji prosipaju i dalje neko bratstvo i jedinstvo

VISE TREBAMO BOSNJAKE UZDIZATI A NIKAKO REGIONALCE :vojnik3:
Rekao je Omer ibnul-Hattab, radijellahu anhu:"Nije rob (vjernik), nakon islama, dobio vece dobro od cestita brata, pa kada neko od vas primjeti ljubav od strane svoga brata neka ga se drzi."
:zastava: :mashallah:

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 08 jul 2015 13:45

Pa uzdizem a i nedjelim :mrgreen: , ja sam nacionalno Bosnjak, pricam bosanskim a drzava mi je Bosna. Regionalno sam iz Krajine, rodjen u Prijedoru. A najvise volim moju mahalu u Puharskoj. Moji nisu iz Krajine oni su se tu doselili iz Mostara/Herceogvine prije 250 godina, nema cistih Krajisnika, Hercegovaca, Podrinjaca. Posebno sada poslije rata, svi su se izmjesali kroz zenidbe. Znaci ta dijeca su i jedno i drugo sta je dobro. Meni zena isto nije iz Krajine, pa sta.

Regijskih, gradskih podjela ce uvijek biti to imasi Njemackoj isto i u drugim drzavama. Ha onaj iz Bajerna, ha onaj iz Hessena. Ali svi su nijemci.

Tako i kod nas svi smo Bosnjaci iz Bosne, haj ti iz Podrinja, haj ja iz Krajine. Haj onaj iz Hercegovine ili iz Srednje Bosne. Svi smo mi Bosnjaci i vucemo na istu stranu za Bosnu.

Ali da ne spominjem Krajinu jer sam ponosan na nju i volim je. Pa osjeti se i kod vas da volite rijeku Drinu i Podrinje. Pa mi to ne smeta, cak i foumasu @drini nikad nebi rekao da promjeni nik jer nas to dijeli. Ili onome iz Hercegovien da izbaci iz nika Heregovinu jer nas to dijeli. Niti nas to dijeli niti mi to smeta.

Svi mi moramo da pocenemo da gradimo Bosnu od mahala do Mjesnih zajednica, gradova, regija pa do same Bosne.

Jos jedna stvar. Da se dijelimo na entinitete ili Kantone. Onda bi bili blesavi. Jer nam je to nametnuto od Agresora.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 16 jul 2015 09:53

Hrvati grade Pelješki most, a BiH ćuti!
http://www.rtvbn.com/351192/Hrvati-grad ... a-BiH-cuti
Četvrtak 16. Jul 2015 07:12

Zoran Milanović, predsjednik Vlade Hrvatske, najavio je da će "veoma brzo" početi gradnja Pelješkog mosta, za šta je obezbijeđen i novac.

Inače, izgradnjom ovog mosta Bosna i Hercegovina kao pomorska zemlja ostala bi bez pristupa međunarodnim vodama, što se prema mišljenju stručne zajednice ne smije dogoditi ni pod kojim uslovima.

"Pelješki most će se graditi, to će se dogoditi brzo, procedura bi trebalo da bude gotova do kraja godine, jer novac je tu. Poslije tri i po godine problema, napokon je novac obezbjeđen. Pelješki most je odabran kao najbolja opcija od strane onih u EU koji odlučuju o tome", rekao je Milanović.

I pored ove najave Milanovića, u Bosni i Hercegovini, čiji je zvanični stav da BiH mora biti obezbjeđen pristup otvorenom moru, još niko nije reagovao, a u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH samo su kratko rekli da nisu dobili nikakav zvaničan stav i da čekaju informacije o studiji izvodljivosti za gradnju tog projekta.

Na zvaničan upit, iz Ministarstva saobraćaja i komunikacija do juče nismo dobili nikakav odgovor, iako je Slavko Matanović, ministar saobraćaja i komunikacija, prije desetak dana imao sastanak sa Sinišom Hajdaš Dončićem, ministrom pomorstva, saobraćaja i infrastrukture Hrvatske, na kojem je bilo riječi upravo o gradnji pelješkog mosta.

Nakon tog sastanka Matanović je rekao da će biti pokrenuto pitanje uspostavljanja zajedničke komisije koja će raditi na primjeni Konvencije UN o pristupu moru, što je za BiH jako važno s obzirom na to da insistira na tome da brodovi mogu da ulaze i izlaze iz neumskog akvatorijuma.

"Vlasti BiH se ponašaju indolentno. Izlaz na otvoreno more i pristup međunarodnim vodama je od suštinskog značaja za BiH i nikakve komisije o tome ne mogu raspravljati i dogovarati neke tehničke karakteristike. Hrvatska ima pravo da povezuje svoju obalu, ali most moraju graditi u visini od 60 metara i stubovima širine 500 metara. Sve drugo onemogućuje BiH da izlazi na međunarodne vode", rekao je Ševal Kovačević, zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i vještak saobraćajne struke.

Projekat izgradnje Pelješkog mosta u utorak su predstavili Milanović i Dončić, a vrijednost ovog infrastrukturnog projekta koji će povezati Hrvatsku košta oko 2,8 milijardi kuna ili gotovo 370 miliona evra. Novac za ovaj projekat je obezbijeđen, a kako su rekli Milovanović i Dončić, sufinansiraće se iz fondova EU do 85 odsto od ukupne vrijednosti.

Zvaničnici Hrvatske za četvrti kvartal najavili su raspisivanje tendera za izvođenje radova, a već početkom 2016. godine i gradnju pelješkog mosta, koji bi trebalo da bude završen u roku od dvije i po do tri godine.

Izvor: Nezavisne novine
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 22 jul 2015 14:47

HAJDAŠ PRIJETI
"Bude li BiH kočila Pelješki most, moraće u EU preko Drine i Srbije"
http://www.vijesti.ba/vijesti/regija/28 ... rbije.html
B. A. 22/07/2015 12:46:00

ZAGREB - Vlasti Bosne i Hercegovine ponovo žele zaustaviti početak gradnje Pelješkog mosta, piše Jutarnji.

Naime, ministar prometa i veza BiH, Slavko Matanović uputio je pismo hrvatskom ministru prometa Siniši Hajdašu Doničiću u kojem stoji da bi prije početka radova na mostu dvije zemlje morale postići bilateralni sporazum o primjeni UN-ove konvencije o pravu mora i razgraničenja na moru. Ministar Hajdaš Dončić juče nam je rekao da nikavo pismo od svog BiH kolege nije dobio te je oštro upozorio BiH vlasti da ne ucjenjuju Hrvatsku.

Bosna i Hercegovina mora znati da mi držimo ključeve njene prometne povezanosti s Europom. Hrvatska se ne da ucjenjuvati i u koliko BiH ne bude kooperativna neće se graditi mostovi preko Save kod Svilaja i Stare Gradiške.“ Hajdaš ponavlja kako Hrvatska podržava evropski put BiH ali ne trpi ucjene i pritiske.

Ukoliko će nastaviti s ucjenama,Bosna i Hercegovina će u EU ići preko Drine i Srbije, a ne preko mostova na Savi“, oštro je poručio vlastima u Sarajevu.

Ministarstvo prometa BiH u svom saopštenju navodi da je ministar Matanović pozvao svog hrvatskog kolegu da Hrvatska hitno imenuje članove zajedničkog tima koji bi razgovarali o primjeni konvencije. BiH je već ranije formirala svoj tim za pregovore.

Ministar Matanović je prije desetak dana bio u Zagrebu na razgovorima s Hajdašem Dončićem gdje se među ostalim razgovaralo o građenju mostova na Savi, ali i Pelješkog mosta. Matanović tada nije imao prigovor na stavove Hrvatske.

Ministar Hajdaš Dončić tvrdi kako za razgovore o primjeni UN povelje nema potrebe.

Naime, u Studiji izvodljivosti, koja je nedavno prezentirana i kojom je utvrđeno da je most Pelješac najbolja veza za spajanje juga Hrvatske s ostatkom zemlje, analizirana je i spomenuta UN povelja te je zaključeno da njena primjena u ovom slučaju nema nikakve osnove.

Hrvatska povezuje svoj teritorij sa svojim teritorijem. Dakle, dva hrvatska teritorija i nema govora o potrebi primjene navedene povelje“, kazao je juče Hajdaš Dončić.

On takođe podsjeća kako su dvije države još 2006. godine potpisale sporazum o minimalnim dimenzijama mosta. Tada je potpisano da najveći otvor mosta mora minimalno biti širine 200 metara te visine 55 metara.

Prema sadašnjem projektu raspon mosta je 268 metara, daleko više od minimalno dogovorene mjere.

Mostovi preko Save kod Svilaja i Gradiške su najkraća veza sa BiH sa Hrvatskom i Eu i szato su važni za povezivanje BiH.

Hrvatskoj ti mostovi u strateškom smislu nisu toliko važni. Zato nije čudno što su hrvatski zvaničnici već nekoliko puta upozorili BiH vlasti da bi mogli ostati bez oba mosta.

Premijer Hrvatske Zoran Milanović je tako prije nekoliko mjeseci jasno poručio kako most kod Stare Gradiške nije prioritet za HR, ali u slučaju da bude kooperativna oko granice i HR će biti kooperativna oko mosta.

(Jutarnji list)
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 23 jul 2015 11:46

Novaković: Trpimo ucjene iz Hrvatske
http://www.nezavisne.com/novosti/bih/No ... ske/316790

SARAJEVO - Predsjedavajući Komisije za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH Momčilo Novaković rekao je danas da se BiH svojom neaktivnošću dovela u situaciju da trpi ucjene, poput onih iz Hrvatske kada je riječ o izgradnji Pelješkog mosta.

Novaković je rekao da BiH ne može da zaštiti svoj interes, a to je izlaz u međunarodne vode, koji će izgradnjom mosta biti doveden u pitanje.

On upozorava da će BiH, zbog nespremnosti da riješi pitanje svojih granica već 20 godina, u narednom periodu trpiti ucjene, različite pritiske, štete.

"Kako nam “iskoči” koji problem, stavljamo ga u fokus. Kada nam se pojavi problem sa mostom u Gradišci, onda raspravljamo o dijelu granice kod Kostajnice, kad nam se pojavi problem na moru, onda raspravljamo o Pelješcu i Sutorini. Umjesto da smo pitanje granica riješili generalno, doveli smo se u situaciju da o granici raspravljamo od slučaja do slučaja", rekao je Novaković.

On smatra da je krajnje vrijeme da u bilateralnim odnosima sa susjednim državama BiH završi ovaj posao na način da budu ispoštovani svi međunarodni sporazumi, a pri tome budu zadovoljeni i njeni i interesi susjednih država.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 23 jul 2015 11:49

ČITAJTE U NEZAVISNIM: Matanović traži formiranje komisije
http://www.nezavisne.com/novosti/bih/CI ... ije/316607

slika

SARAJEVO - Slavko Matanović, ministar komunikacija i prometa BiH, pozvao je Sinišu Hajdaša Dončića, ministra mora, prometa i infrastrukture Hrvatske, da hitno imenuje članove Zajedničkog tima za primjenu Konvencije UN-a o pravu mora i razgraničenja na moru.

Dopis Matanovića uslijedio je nakon najava zvaničnika Hrvatske da uskoro počinje gradnja pelješkog mosta, koji će prema ocjeni bh. stručnjaka spriječiti izlaz BiH na otvoreno more i pristup međunarodnim vodama.

Matanović u pismu napominje da je Savjet ministara BiH usvojio Odluku o imenovanju zajedničkog tima za pregovore sa Hrvatskom o primjeni Konvencije UN-a o pravu mora i razgraničenju na moru, u koji su imenovani predstavnici Ministarstva komunikacija i prometa BiH, te Ministarstva inostranih poslova BiH.

"Međutim, izostalo je imenovanje članova zajedničkog tima ispred Republike Hrvatske, tako da do sada nije došlo do konstituisanja zajedničkog tima u cijelosti", saopšteno je iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.

U ovom ministarstvu navode da je u dopisu Matanovića Hajdašu Dončiću zaključio da bi eventualnim građevinskim radovima na moru trebalo prethoditi postizanje bilateralnog sporazuma o pravu mora i razgraničenja.

Nakon najave izgradnje mosta negodovala je stručna javnost u BiH, tražeći od bh. vlasti da se ni pod kojim uslovima ne dozvoli gradnju mosta manjeg od 60 metara i sa rasponom stubova manjim od 500 metara jer se samo na taj način omogućava nesmetan pristup BiH međunarodnim vodama i otvorenom moru.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
krhan
Član
Postovi: 2278
Pridružen/a: 18 okt 2012 19:02

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la krhan » 23 jul 2015 14:21

Ja kako vidim izgubili smo oba dva izlaza na more. NEMAMO NIKOGA KOJI SE ZALAZE ZA NAS NEMAMO NI STRANKE. Bakir u srbistanu se zvalji i bratski se grli sa dzelatom nespominje da je bio genocid vec zlocim nasi ljiljanima e da sudi da zadovolji nase dzelate a sa Naserom to je samo pocetak sa izivljavanjem nad vlastitim narodu. Dadose drugom dzelatu nasu Sutorinu i trecem dzelatu poklonice ovaj za nas jaku vaznu nam zilu kucavicu da budemo neovisni u komunikaciji sa svijetom i da nas niko ne ucjenjuje.

Nekako imam osjecaj da je ova godina dosada crna za nas ako se varam korigirajte me. :sos:
Rekao je Omer ibnul-Hattab, radijellahu anhu:"Nije rob (vjernik), nakon islama, dobio vece dobro od cestita brata, pa kada neko od vas primjeti ljubav od strane svoga brata neka ga se drzi."
:zastava: :mashallah:

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 23 jul 2015 14:51

krhan je napisao/la:Ja kako vidim izgubili smo oba dva izlaza na more. NEMAMO NIKOGA KOJI SE ZALAZE ZA NAS NEMAMO NI STRANKE. Bakir u srbistanu se zvalji i bratski se grli sa dzelatom nespominje da je bio genocid vec zlocim nasi ljiljanima e da sudi da zadovolji nase dzelate a sa Naserom to je samo pocetak sa izivljavanjem nad vlastitim narodu. Dadose drugom dzelatu nasu Sutorinu i trecem dzelatu poklonice ovaj za nas jaku vaznu nam zilu kucavicu da budemo neovisni u komunikaciji sa svijetom i da nas niko ne ucjenjuje.

Nekako imam osjecaj da je ova godina dosada crna za nas ako se varam korigirajte me. :sos:
To je to nazalost.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
noel malcolm
Član
Postovi: 3276
Pridružen/a: 18 okt 2012 21:50

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la noel malcolm » 24 jul 2015 12:10

krhan je napisao/la:Ja kako vidim izgubili smo oba dva izlaza na more. NEMAMO NIKOGA KOJI SE ZALAZE ZA NAS NEMAMO NI STRANKE. Bakir u srbistanu se zvalji i bratski se grli sa dzelatom nespominje da je bio genocid vec zlocim nasi ljiljanima e da sudi da zadovolji nase dzelate a sa Naserom to je samo pocetak sa izivljavanjem nad vlastitim narodu. Dadose drugom dzelatu nasu Sutorinu i trecem dzelatu poklonice ovaj za nas jaku vaznu nam zilu kucavicu da budemo neovisni u komunikaciji sa svijetom i da nas niko ne ucjenjuje.

Nekako imam osjecaj da je ova godina dosada crna za nas ako se varam korigirajte me. :sos:
Slično je bilo i 1992., kakav li će rasplet biti ovaj puta?
“Radimo kao da ce sto godina biti mir,
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama - Pelješki Most

Post Postao/la ABen » 24 jul 2015 13:04

PELJEŠKI MOST I PITANJE GRANICA
Crnadak poručio Milanoviću da spusti tenzije
http://www.vijesti.ba/vijesti/bih/28255 ... nzije.html
B. A. 24/07/2015 10:14:00

SARAJEVO - Ministar vanjskih poslova BiH Igor Crnadak kazao je za „Avaz" da prema novom sazivu Vijeća ministara nije bilo pokušaja ni inicijativa za govor o otvorenim pitanjima iz Hrvatske.

On je na taj način komentirao izjavu hrvatskog premijera Zorana Milanovića da u BiH nema sagovornika za rješavanje otvorenih pitanja, uključujući i gradnju Pelješkog mosta i pitanje granica.

Hrvatska je otvorila mogućnost da rješavanjem tih pitanja u svoju korist uvjetuje napredak BiH ka Evropskoj uniji.

- Što se tiče tvrdnje da je Milanović pokušavao tri godine naći sagovrnika, to je pitanje za prošli saziv. Ali, nekako ne mogu vjerovati da nije bilo volje da se o tome govori. Što se tiče ovog saziva Vijeća ministara, mi smo spremni i očekujemo da Hrvatska ispuni svoj dio obaveza kada je u pitanju imenovanje članova Mješovite komisije za provođenje sporazuma o graničnim prijelazima i Komisije o pograničnom prometu. BiH je većj imenovala svoje ljude - kazao je Crnadak.

On je istakao da Hrvatsku smatra prijateljskom zemljom i da sva otvorena pitanja između dvije zemlje treba riješiti na obostrano zadovoljstvo bez majorizacije jedne države.

- Što se tiče Pelješkog mosta, mislim da treba spustiti tenzije. Bilo je mnogo oštrih reakcija i izjava. Ovdje su dva potpuno legitimna zahtjeva na stolu, jedan je Hrvatski da poveže svoje teritorije, a drugi je od BiH, da sačuva otvoreni izlaz na more. I siguran sam da možemo razgovorom doći do dogovora - istakao je Crnadak.

(fena)
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5863
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama

Post Postao/la Abidaga » 27 jul 2015 21:29

slika
26.07.2015
Bosna i Hercegovina ima izlaz na more, Savu kao jedini međunarodni koridor u ovoj zemlji, pored putnog koridora Vc, te druge mnogobrojne rijeke i jezera, ali nema državni zakon o pomorskom i unutrašnjem saobraćaju, registar plovila, pomorsku administraciju, trgovačku flotu, zakone za obuku pomoraca. U državi ipak postoje tri lučke kapetanije, koje djeluju na nivou entiteta - ona u Neumu, Ostrošcu kod Jablanice i Brčkom. Da li je Bosna i Hercegovina pomorska zemlja i može li se povećati saobraćaj na rijekama, provjerili smo kod njihovih kapetana.

U Lučkoj kapetaniji u Neumu u ljetnoj sezoni ima mnogo posla. Toliko da je pokušaj da nas kapetan Stojan Šutalo primi i odvoji vremena za duži razgovor uspio samo zato što je nestalo struje u ovom primorskom mjestu, pretpostavlja se zbog požara na Pelješcu, tako da Kapetanija nije mogla raditi.
"Telefoni zvone, imamo stranke, a brodovi stalno upolovljavaju.. Sada mi je najavljeno da će za nekoliko dana uploviti jahta od 35 metara", kaže neumski kapetan, koji, s još dvoje ljudi, radi u Lučkoj kapetaniji. Međutim, dodaje, u neumskom akvatoriju nema vezova i potrebene infrastrukture za to te brodovi zvanično mogu uploviti samo na sidro.. Oštro dodaje da je za njega i priča o neumskoj luci apsurdna, jer neumski akvatorij ne može izdržati takav projekat.

Međutim, dio vlasti u Bosni i Hercegovini zalaže se za njenu izgradnju u budućnosti, a Pomorsko društvo Bosne i Hercegovine smatra da je luka u Malostonskom zaljevu strateški interes države. Ipak, prije luke potrebno je izgraditi putni koridor i željeznicu te odrediti pomorsku granicu s Hrvatskom i izlazak na otvoreno more, što dugo godina koči granični spor oko otoka Veliki i Mali Školj te vrha otoka Klek. U cijelu tu priču prepliće se i pitanje izgradnje Pelješkog mosta, kojim Hrvatska želi povezati svoju obalu. Problem je nastao zbog visine luka i raspona stubova tog mosta, jer bh. vlasti traže da takvi tehnički uvjeti moraju dopustiti uplovljavanje i izgradnju luke u budućnosti, što je za Hrvatsku skuplja varijanta.
"To je sve visoka politika i mogu reći da je to za struku smiješno, jer je luka Neum priča za osvajanje političkih bodova. Ovo mjesto se treba, prije svega, orijentirati na razvoj turističke destinacije. A što se tiče Pelješkog mosta, mogu samo reći da bi on najviše koristio Bosancima, koji bi lakše dolazili do svojih vikendica na Pelješcu", smatra kapetan Šutalo.

Osim luke, Bosne i Hercegovine nema ni registar plovila, niti zakon o pomorskom i unutrašnjem saobraćaju na državnom nivou.
"Za imati jedan registar brodova, za imati jednu adekvatnu instituciju koja će to registrirati, potrebni su inženjeri, koje bi trebala država plaćati."

Što se tiče državnog zakona, kaže da tu koči politika.
"Ja sam bio u komisiji za donošenje državnog zakona, i to traje 15 godina. Iz određenih političkih razloga on nije usvojen, jer [bh. entitet] Republiku Srpsku ne interesira nijedan zakon na državnoj razini i jednostavno se njihovi predstavnici ne pojave."

Ipak, dodaje, bez obzira što su zakonski entitetski, svaki brod koji uplovi u državu mora imati istaknutu zastavu Bosne i Hercegovine.

Na upit kako građani u Bosni i Hercegovini mogu dobiti dozvolu za upravljanje brodom, kapetan objašnjava da se u Neumu, kao i na Jablaničkom jezeru, organiziraju ispiti za polaganje, na koje se godišnje u ovom mjestu prijavi stotinjak ljudi.
"To su dozvole za brodice do 12 metara dužene. Cijena polaganja ispita je otprilike 150 [konvertabilnih] maraka [oko 75 eura]. Zanimljivo je da mnogo Nijemaca dolazi u Neum na ispit, jer u Njemačkoj ta dozvola košta čak 2.000 eura."

Kaže, u Neumu ima mnogo pomoraca, ali većina posjeduje hrvatske pomorske knjižice, budući da su i državljani Hrvatske, a lakše im je ploviti zbog viza.

Bosanskohercegovačke pomorske i brodske knjižice, uskoro i biometrijske, izdaje Miralem Boloban, kapetan Lučke kapetanije Ostrožac na Jablaničkom jezeru.
"Bio mi je jedan čovjek iz Han-Pijeska, a najavio se još jedan iz Rogatice, da će doći da preuzme svoju pomorsku knjižicu", govori nam kapetan Boloban, koji nas sam dočekuje u Kapetaniji bez kapetanske uniforme, koju nema, kao i njegov kolega Šutalo, što je praksa u drugim zemljama.

Tačnu evidenciju koliko građana Bosne i Hercegovine posjeduje pomorske knjižice nema, jer ih izdaje većinom pomorcima bošnjačke i srpske nacionalnosti, jer, kao što je rekao i Šutalo, oni hrvatske nacionalnosti imaju knjižice Republike Hrvatske.
"Na osnovu izdatih pomorskih knjižica, može se okvirno reći da kod nas ima od 600 do 800 pomoraca, koji plove na stranim brodovima, od običnih zanimanja, kao što je čistač, do zapovjednika broda. Ima jedan naš čovjek iz Gradačca koji je zapovjednik broda od 350.000 tona."

Dodaje da u Bosni i Hercegovini ima i grupa pomoraca sa područja Trebinja, Gacka, Biliće.. koji završavaju pomorske škole i fakultete u Kotoru i ukrcavaju se na brodove. Ipak, objašnjava, da bi se neko ukrcao na brod kao najobičniji radnik, mora imati određene certifikate za opću sigrunost na brodu, protivpožarnu zaštitu i prvu pomoć.
"To još ne organizujemo, jer nemamo džavnog zakona i nismo ni prihvatili tu konvenciju. Međutim, prihvatamo te certifikate izdate u Hrvatskoj, Crnoj Gori i izdajemo im pomorske knjižice."

Kao i njegov kolega iz Neuma, kapetan Boloban ljeti ima mnogo više posla, jer na Jablaničkom jezeru organiziraju polaganje ispita za upravljanje brodovima do 15 metara.
"U ovoj kapetaniji godišnje 300 do 400 ljudi položi ispit, a to se odnosi i na upravljače rafting čamaca. Polaganje ispita plaća se 115 maraka [nešto manje od 60 eura]."

Kaže, njegova kapetanija zadužena je za sve unutrašnje vodne slivove rijeka za entitet Federacija Bosne i Hercegovine - od Bihaća do Goražda, te od Save do mora. Spomenuvši Savu, kapetan Boloban počinje objašnjavati značaj ove rijeke, koja je, potpisivanjem sporazuma između Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Srbije 2002. godine, postala međunarodna. Projektom koje su podržale sve četiri zemlje, Evropska komisija i Svjetska banka, trebao se jedan dio njenog plovnog puta obnoviti i rehabilitirati kako bi moglo proći više transporta.
"Međutim, RS je što se tiče Bosne i Hercegovine odbila taj kredit od Svjetske banke, a da je taj projekt završen, vjerovatno bi Sava ušla u 10. evropski koridor."

Šta bi to značilo za Bosnu i Hercegovinu?, pitamo kapetana.
"To bi značilo za Bosnu i Hercegovinu da bi Savom trebalo godišnje proći 10 miliona tona roba, a to bi pojefitnilo troškove transporta po 10 eura po jednoj toni."

"Naprimjer, jedan 'gurač' vuče šest barži sa 12.000 tona tereta. Trebalo bi 600 kamiona da to prenese. Rafinerija nafte u Bosanskom Brodu planirala je da preradi 3.000 tona sirove nafte, a s tim projektom na transportu bi uštedjeli 30 miliona eura."

Također, bio je tu još jedan plan - deminiranje desne obale rijeke Save u vrijednosti od četiri miliona eura, ali i to je zaustavljeno nakon odbijanja kredita. Ipak, kaže, nada se da će se nekada sve to realizirati, a u međuvremenu se, dodaje, radi i na drugim inicijativama.
"Mi imamo tu ideju da napravimo pomorsku strategiju Bosne i Hercegovine, da prihvatimo međunarodne konvencije i zakone Evropske unije, da napravimo našu domaću kvalitetnu legislativu, koju bi morao usvojiti Parlament Bosne i Hercegovine."

To bi, smatra Boloban, pomoglo u stvaranju pomorske administracije, pravljenju registra plovila i formiranju trgovačke flote Bosne i Hercegovine, brodova koji bi vozili robe za privredne subjekte.

Što se tiče neumske luke, graničnih sporova s Hrvatskom i Pelješkog mosta, Boloban ističe da je sve to "visoka politika".
"Međutim, da bi jedna zemlja, po međunarodnoj Konvenciji o pravu mora, bila pomorska, ona mora ispuniti tri uslova - da ima more, administraciju i luku", nabraja. Zaključujemo da onda, po tim kriterijama, Bosna i Hercegovina još nije pomorska zemlja.
"Ima preduslove, ali treba raditi na tome, tu ima jako puno posla", odgovara nam kapetan.

http://balkans.aljazeera.net/vijesti/bo ... ska-zemlja

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama

Post Postao/la ABen » 28 jul 2015 10:31

Matanović: O Pelješkom mostu informisani smo putem medija
http://www.klix.ba/vijesti/bih/matanovi ... /150727077

Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Slavko Matanović kazao je kako nema nikakvih konkretnih informacija o izgradnji Pelješkog mosta.

"Sve informacije koje imam o Pelješkom mostu čuo sam iz medija", rekao je Matanović.

On je dodao kako je od hrvatskog ministra pomorstva, saobraćaja i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića tražio podatke o razgraničenju na moru između Bosne i Hercegovine i Hrvatske.

Predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić istakao je kako pitanje Pelješkog mosta, isto kao i pitanje odlaganja nuklearnog otpada na granici sa BiH, treba izdići iznad politike.

"Tu treba konsultovati struku. Mi tražimo da o svim tim pitanjima budemo pravovremeno obaviješteni i da u njima učestvujemo kao zainteresovana strana i ništa više ni manje od toga", rekao je Zvizdić.

Istakao je da je BIH prije tri godine imenovala članove u komisiju za granične prelaze i prekogranični saobraćaj, ali da se još uvijek čeka da svoja imenovanja izvrši Hrvatska.

Zvizdić je na kraju kazao kako smatra da ovakva pitanje ne bi trebala biti predmet politizacije bez obzira na to da li je riječ o izbornoj godini ili ne.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama

Post Postao/la ABen » 19 apr 2016 21:14

Uskoro počinje gradnja mostova na Svilaju i Pelješcu: Hrvatska će ispoštovati sva prava BiH
http://faktor.ba/uskoro-pocinje-gradnja ... prava-bih/

Gradnja Pelješkog mosta predstavlja "projekt svih projekata" u Republici Hrvatskoj koja će ispoštovati sva prava Bosne i Hercegovine na taj most, rekao je danas hrvatski ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

On se danas u Sarajevu sastao sa zamjenikom ministra komunikacija i prometa BiH Sašom Dalipagićem. Sastanak je bio plodonosan jer je polučio analize najvažnijih problema vezanih uz promet dviju zemalja, rekao je Butković.

On je najavio i sastanak vlada dviju zemalja narednog mjeseca gdje će, kako je rekao, biti prezentovani i zajednički projekti i interesi Hrvatske i BiH, u oblasti saobraćaja i infrastrukture.

– Razgovarali smo o najvažnijim infrastrukturnim projektima koji zaokupljaju i javnost u BiH oko izgradnje mosta na Svilaju, o početku izgradnje mosta na Gradišci preko Save, isto tako mosta Brčko-Gunja. Razgovarali smo o željezničkom projektu, o Unskoj pruzi, svim postojećim sporazumima u oblasti saobraćaja. Napravit ćemo njihovu analizu – rekao je Butković.


Prema njegovim riječima, Hrvatske autoceste su u petak donijele odluku o odabiru izvođača kako bi se na ljeto ove godine krenulo sa izgradnjom mosta na Svilaju.

– Nema nikakvog govora da će se taj projekat zaustaviti, da će doći u pitanje izgradnja mosta u 2016. godini. Oko mosta Gradiška, radimo studiju utjecaja na okoliš koja je biti gotova za mjesec dana, dostavit ćemo je bosanskoj strani i nastavljamo sve aktivnosti na isti način kako smo radili Svilaj, ali puno brže jer ako se Svilaj ponovi, onda ćemo čekati puno godina – istakao je Butković.

Na pitanje novinara da li je donesena odluka o izvođaču radova mosta na Svilaju, Butković je rekao da je ta odluka “objavljena” i kako se “ne bi trebalo govoriti o izvođačima”. Na odluku koja je donesena, kako je rekao, drugi izvođači imaju pravo žalbe.

U junu odluka o izgradnji prve faze Pelješkog mosta

Koridor VC također je bio tema današnjeg sastanka, naglasio je Butković dodajući da je upravo Koridor “i za Hrvatsku, BiH i Mađarsku itekako važan”.

– Hrvatskoj strani, a vjerujem i vama, taj koridor je od iznimnog značaja. U Hrvatskoj smo veći dio autoceste napravili, vjerujem da ćemo i taj dio pokrenuti – kazao je Butković.

Kada je riječ o Pelješkom mostu, Butković ga je nazvao “projektom svih projekata u Hrvatskoj”.

Most je trenutno, kako je rekao, u fazi prijavljivanja Evropskoj komisiji od koje se traži sufinansiranje tog projekta.

– Pelješki most podijeljen je u tri faze: izgradnja mosta, pristupne ceste i zaobilaznica Stona, vlada Hrvatske će u junu donijeti odluku o izgradnji prve faze tako da ćemo moći raspisati natječaj za izvođenje sada u ovoj godini. Sve ćemo ispoštovati. Ispoštovat ćemo ono na šta BiH ima pravo, nećemo dovesti to u pitanje, to nije interes Hrvatske, naš je interes spojiti teritorij. To je prvi interes, drugi interes je da BiH ima sva prava koja se tiču konvencije o pravu mora, neškodljiv prolaz. Tehničke karakteristike tog mosta zadovoljavaju sve ono što je BiH tražila od tog mosta – rekao je Butković.

Pelješki most u bh. javnosti interesantan je jer je smješten geografski na području dijela teritorijalnog mora BiH, podsjetio je Dalipagić.

– To je predstavljen kao neki konflikt između BiH i Hrvatske. Mislim da to je pitanje struke, a ne politike, i samo tako to treba gledati. Hrvatska će to raditi po međunarodnim propisima – rekao je Dalipagić.

Kada je riječ o završetku Koridora VC, Dalipagić je rekao kako vremenska odrednica ovisi isključivo o finansiranju.

– U Parizu ćemo tražiti ta sredstva za dvije dionice na Koridoru – rekao je.

BiH od “Strabaga” traži nagodbu

Zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH osvrnuo se i na tužbu austrijske kompanije “Strabag”, koja je tužila BiH i Hrvatsku jer u zadanom roku nisu osigurani uvjeti za početak izgradnje mosta preko Save kod Svilaja.

“Strabag” od BiH, kako je rekao Dalipagić, zahtijeva odštetu od 643.000 eura zbog čega će BiH započeti proces nagodbe.

– Dalja arbitraža bi nas dovela do gubitka još većih sredstava. Poslali smo pismo namjere za nagodbu i očekujemo odgovor. Želimo prvo dobiti odgovor da li pristaju na nagodbu, nemamo još cijene. Bili bi zadovoljni ako bi prošli sa osnovni dugom, 643.000 eura. Nismo još izgubili arbitražu ali da idemo dalje s tim, to bi bilo još nepovoljnije po nas – rekao je Dalipagić.

Budući da je “Strabag” tužio i Hrvatsku, hrvatski ministar pomorstva, prometa i infrastrukture rekao je da se “stvari trebaju rješavati prvenstveno dijalogom”.

– Što se tog spora tiče, mi smo trenutno u Hrvatskoj u izboru nove uprave Hrvatskih autocesta. Taj postupak će trajati mjesec do dva, nakon toga, kada izberemo novu upravu zajedno ćemo sjesti sa bosanskom stranom jer stvari treba rješavati dijalogom, ne sa sudskim sporovima. Izbarat ćemo novu upravu i imat ćemo konkretan stav o tome pitanju – zaključio je Butković.

(Faktor.ba/Foto: Anadolu Agency)
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5863
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama

Post Postao/la Abidaga » 23 okt 2016 11:04

amkos je napisao/la:Dragan Čović: Izetbegoviću sam rekao transverzale prema moru kroz Hercegovinu neće prolaziti


http://www.hercegovina.info/vijesti/vij ... #news_view
Bosansko primorje kao novi distrikt BiH?
20.10.2016
Na pomolu je novi prijedlog o teritorijalnom preustroju Bosne i Hercegovine. Prijedlog o "tri distrikta u BiH" nakon Općinskih izbora 2016. neformalno su pokrenuli akademski i nevladini krugovi iz Washingtona i Bostona. Direktorica Savjetodavnog vijeća za BiH u Washingtonu Ajla Delkić za N1 je kazala da preustroj BiH zagovaraju oni koji raspisuju referendume, ne poštuju odluke Ustavnog suda BiH i reformsku agendu žele svesti na stvaranje trećeg entiteta.
"Na stolu su samo nacionalistička nazadna rješenja. Ovo je odgovor onome što se dešavalo. Akademska i nevladina zajednica koja se bavi BiH očekivala je nastavak reformskih procesa nakon izbora. Ali situacije se ne čini boljom, reforme su i dalje drugom planu."

Brčko, Srebrenica, Stolac i Neum trebali bi nositi prefiks distrikt, kazala je Delkić.
"Prerano je govoriti o modelu djelovanja, ali ovo bi bilo u korist svih građana i naroda. Izbori trebaju biti transparentni i fer, a ne ovako kako se često dešava u gradovima BiH. Svi građani ko žive u BiH trebaju imati ravnopravnost na cjelokupnoj teritoriji BiH."

Na pitanje da li bi na ovo rješenje pristale sve strane u BiH, gošća jutarnjeg programa N1 televizije odgovara: "Obično se pitaju neke strane u BiH, a jedina strana koja je bitna su građani BiH i država BiH. Ne možemo stavljati uske interese iznad interesa države."

Koliko američke diplomate mogu utjecati na preustroj BiH?
"Što se tiče akademika veoma su ključni i bitni. Najključniji faktor je američka diplomatija što se tiče stabilnosti u BiH."

http://ba.n1info.com/a118389/Vijesti/Vi ... j-BiH.html

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5863
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Pristup Bosne međunarodnim vodama

Post Postao/la Abidaga » 05 nov 2016 08:41

Covic o zelenoj transferzali Mostar-Stolac-Neum:

Odgovorite