☑ Pravila foruma i savjeti

srpski svet, Mali Schengen, otvoreni balkan ili Velika Srbija

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

srpski svet, Mali Schengen, otvoreni balkan ili Velika Srbija

Post Postao/la atif » 17 sep 2020 14:52

Vrijeme je da se pozabavimo i informišemo oko ovog antibosnaskog i antibošnjačkog projekta koji nam se prezentuje od velikih sila i agresora.
Nije samo onako macron predložio ujedinjenje balkana pod šengen a vučić prije toga dobro osmislio proces.
Moramo biti glasni. Moramo galamiti, upozoravati vrištati i biti protiv nove podvale bošnjacim! Recimo jasno NE VELIKOJ SRBIJI!

Tragična historija regionalnih integracija: Povratak “Velike Srbije” na mala šengenska vrata

Pristati na “mali Schengen” znači prihvatiti povratak u političku, kulturnu i ekonomsku orbitu Beograda, svojevoljno se integrirati u buduću Veliku Srbiju i doslovno pljunuti na sve žrtve koje su pale za opstanak Bosne i Hercegovine i bošnjačkog naroda. Ako bi dala svoj pristanak na tako nešto, bošnjačka politika trajno bi se i bespovratno diskreditirala jer bi bez “ispaljenog metka” i velike potrebe kapitulirala pred onom idejom koju je svojevremeno odbila kada se na nju pokušalo prisiliti kredibilnom prijetnjom nestanka “muslimanskog naroda” iza koje je stajao čitav arsenal JNA

Piše: Mustafa DRNIŠLIĆ

Da je neki nesretni vremenski putnik 1996. godine bošnjačkom narodu, tek izašlom iz katastrofe Agresije i Genocida, teško ranjenom, ali pobjedonosnom, jer je ipak i preživio i sačuvao vlastitu državu, saopćio da će se za nešto više od dvije decenije naći u situaciji da ga se ponovo pokušava gurnuti i privoljeti pod skute velikosrpskog agresora, vjerovatno bi bio proglašen za mučkog provokatora, kolosalnog idiota ili odvratnog petokolonaša. No, ma koliko tada, ali i dan-danas, nevjerovatno zvučalo, upravo nam se to dešava ovih dana, a sve pod parolom “reintegracije regije” iliti “malog Schengena”, kojim se Bosna i Hercegovina ponovo želi staviti u političku i svaku drugu orbitu službenog Beograda.

POPIS BOŠNJAČKIH KATASTROFA

Pritom puna monstruoznost ovog pokušaja vraćanja točka historije nije samo zbog posljednje Agresije i Genocida već i, uopće, zbog čitavog tragičnog bošnjačkog iskustva “integracija i reintegracija” Bosne i Hercegovine s njenim susjedstvom, naročito sa Srbijom. Iako često označavana kao tamni vilajet, Bosna i Hercegovina ipak, sama po sebi, nije nikada bila neki nestabilni prostor endemičnih napetosti, mržnje i međuetničkog nasilja koji treba okupirati i pacificirati, ili neka ekonomska mrtvaja u kojoj žive lijeni, neobrazovani ili nepoduzetni ljudi koje treba ekonomski kolonizirati, ona je upadala u takva stanja baš u periodima kada je bila “integrirana” ili “reintegrirana” u neke veće “regionalne” tvorevine.

Fenomen “kuferaša”, uglavnom katoličkih kolonista koji su se za vrijeme Austro-Ugarske monarhije organizirano naseljavali u Bosnu i Hercegovinu kao da je ona neki divlji zapad, te zahvaljujući kojem su Bošnjaci u vlastitom glavnom gradu postajali marginalizirana urođenička manjina koja je postepeno sabijana u padinske mahale, ne bi bio moguć da Bosna i Hercegovina nije bila tek pokrajina veće države u kojoj Bošnjaci nisu imali bilo kakvo pravo glasa u vezi s kretanjem ili naseljavanjem stanovništva na prostoru vlastite domovine. Isto je i s fenomenom “solunaca”, veterana srbijanske vojske u Prvom svjetskom ratu, koji su dobijali zemlju ovdašnjih bošnjačkih starosjedilaca, i to ne kao stranci već kao ravnopravni ili, bolje rečeno, mnogo ravnopravniji građani jedne te iste države.

Za vrijeme Kraljevine Jugoslavije neki komentatori, poput Stanislava Vinavera, predviđali su “odlučnu i konačnu pobedu Srba u varošima Bosne, koje su dosad bile pod punom brojnom prevlašću muslimana”, jer “srpski seljak iz gluhih planina slazi u kasabe, koje su mu ranije bile nepristupačne, i osvaja ih ekonomski, naglo, na juriš, gladan vlasti, pošto se najpre u njima namesti blagodareći svome plemenskom dominantnome položaju u novoj državi, svome novome savezu sa prastarim praktičarima jevrejskim, blagodareći pauperiziranju muslimana, i najzad blagodareći svojoj nesumnjivoj sposobnosti za trgovinu kojom poražava muslimane, odskače ispred katolika, a zadivljuje i same Jevreje. I ekonomska nova situacija nazire se ovakva: Srbin – zemljodjelac i trgovac varošanin; Hrvat – kvalifikovani industrijski radnik i seljak; musliman – proleter, nekvalifikovani crni radnik u fabrikama i rudar, a beskućnik u selu, na zemlji”. A o kakvom je i kolikom izvlašćivanju i marginalizranju riječ, pokazuje i činjenica da se na izborima tih dvadesetih godina dvadesetog stoljeća znalo dešavati da radikalske, tj. četničke trojke, potpuno nesankcionirano teroriziraju i tuku bošnjačke glasače na glasačkim mjestima posred sarajevskog Vratnika.

Ne bi ni saveznici u Drugom svjetskom ratu mogli Mihajlovićeve četnike, tj. zločinačku “jugoslavensku vojsku u otadžbini” na prostoru Bosne i Hercegovine tako dugo tretirati kao legitimnu i legalnu vojnu formaciju da Bosna i Hercegovina prethodno nije bila dio Kraljevine Jugoslavije. Ipak, više od svega, ni posljednja Agresija i Genocid ne bi uopće bili mogući bez oružja, opreme i kadrova Jugoslavenske narodne armije, koja je do neovisnosti Bosne i Hercegovine potpuno legalno opkolila većinu bosanskohercegovačkih gradova te sasvim nelegalno do zuba naoružala teroriste SDS-a i radikalizirano srpsko stanovništvo.

Sve i jedan od ovih nabrojanih fenomena direktna je posljedica činjenice da je Bosna i Hercegovina bila u ovom ili onom obliku integrirana s nacionalnim prostorima susjednih naroda, danas država, što je Bošnjake činilo manjinom bez ikakvih, a kamoli državnih, samostalnih poluga i mehanizama potrebnih da utječu na to mogu li se i pod kakvim uvjetima prelaziti granice Bosne i Hercegovine, radilo se tu o ljudima, trgovačkoj robi ili naoružanju.

ASIMILACIJA POD KRINKOM INTEGRACIJA

No, ovo zlo integracija demonstriralo se kroz historiju ne samo na Bosni i Hercegovini kao zasebnom državnom i kulturnim prostorom već i na njenim većinskim narodom Bošnjacima. Gotovo svaki od problema koji su Bošnjaci imali ili još imaju sa samima sobom, svoje početke, ali i suštinske razloge ima u onim historijskim periodima kada je Bosna i Hercegovina bila ili u procesu “reintegracije” ili već “integrirana” sa svojim susjedstvom.

Krenimo od onog najvažnijeg i osnovnog pitanja za jedan narod, pitanja njegove identitetske posebnosti. Takozvani “problem bošnjačkog identiteta” postaje problemom tek nakon 1878. godine, tačnije nakon prve moderne integracije bošnjačkog životnog prostora s nekim od susjednih bliskih, ali ipak različitih naroda. Sami čin degradacije značaja granica Bosne i Hercegovine, gdje one umjesto državnih ili čak civilizacijskih postaju tek administrativne ili pokrajinske, automatski je pokrenuo proces svođenja Bošnjaka na problematičnu i osporavanu manjinu. To je postalo još izraženije nakon 1918. godine, kada u procesu “integracije južnoslavenskog prostora” Bošnjaci, u odnosu na Srbe i Hrvate, u okviru zajedničkog državnog teritorija postaju još izrazitija manjina.

Tek u takvom kontekstu slabljenja granica Bosne i Hercegovine, te neometanog državno-pravnog i teritorijalnog povezivanja bosanskohercegovačkih Srba i Hrvata sa svojim maticama, Bošnjaci i njihov zasebni identitet, kao jedina brana ili podjeli ili utapanju Bosne i Hercegovine u neki od nacionalnih prostora susjednih naroda, počinju predstavljati problem koji se nastoji sistematski “riješiti” – i to po svaku cijenu. Nije potrebno podsjećati da su se “rješenja bošnjačkog problema” kretala od asimilacije, preko protjerivanja, pa do genocida, no poenta je da je upravo slabljenje ili nepostojanje čvrstih i jasnih granica te svođenje ili, bolje rečeno, “integriranje” Bosne i Hercegovine pod isti krov s okolnim državama i narodima, ono što je poticalo, omogućavalo, ali vrlo često čak i pružalo legitimitet i legalitet takvim nasrtajima na Bošnjake i Bosnu i Hercegovinu.

To je ostavilo itekakve posljedice na bošnjački narod, koji se u tako nepovoljnim uvjetima morao snalaziti kako bi uopće opstao. Instinktivna disimulacija i mimikrija progonjenih i izopćenih, tako tipične za sve ugrožene zajednice i narode, s vremenom i sa smjenama generacija, kod nemalog broja Bošnjaka prerasli su, nažalost, u pravu identitetsku zdvojnost pa čak i odrođenja i otpadništvo. To je pogotovo bio slučaj u onim historijskim periodima kada je postojala organizirana i sistematska kampanja kulturološke asimilacije Bošnjaka. Trebalo je više decenija i nekoliko generacija da bi se posljedica takvih devijacija nekako ublažile, pri čemu je dolazilo – a i sada dolazi – do mnogih lutanja i dvojbi. Čak ni popis iz 2013. godine, na kojem se bošnjački narod jasno i glasno izjasnio ko je i šta je, nije doveo do zaustavljanja raznoraznih pokušaja da se ponište rezultati bošnjačke emancipacije i kulturne renesanse.

Navedimo samo dva takva primjera: bosanstvo i zajednički jezik. Današnje takozvano bosanstvo tek je zamjena za nekadašnje jugoslavenstvo, a što je direktni produkt nastojanja da se Bošnjaci integriraju u “jugoslavensku zajednicu naroda”. Čak i kada je nestalo te državne tvorevine i njenog asimilacijskog pritiska, ostale su takve vrste posljedica. Da današnje bosanstvo nije nikakav “bosanski” već prije “regionalni patriotizam” i integralizam, pokazuje zanimljiva činjenica da najveći i najuporniji promotori bosanstva u bošnjačkoj javnosti, po pravilu, ne preferiraju bosanski jezik, kako bi se to očekivalo, već su, štaviše, najglasniji zastupnici takozvanog “zajedničkog jezika”. Potpuno je jasno da je u pitanju želja za nacionalnim i kulturološkim integracijama s druga dva naroda te otvorena namjera, koja se uostalom i ne sakriva, da se ponište efekti “razdvajanja naroda”. I to je, naravno, posljedica nekadašnje nedovršene i za neke očito neprežaljene “integracije”.

Takva vrsta identitetske zdvojnosti te pojava odrođivanja odražavaju se, naravno, i na pitanje kulture, gdje odavno postoje konstantni pokušaji da se minimalizira pa čak i potpuno zanegira postojanje bošnjačke kulturološke posebnosti. Na udaru je doslovno sve, od bosanskog jezika, preko književnosti pa čak i sevdalinke, sve ono što svjedoči o bošnjačkoj zasebnosti koja se često pokušava maliciozno problematizirati kao nekakav šovinizam. Tvrdi se da Bošnjaci u osnovi nemaju ništa što je samo njihovo, da je bilo kakva bošnjačka kulturološka posebnost ustvari “nacionalistički konstrukt” te da je ono što smatramo bošnjačkom kulturnom baštinom zapravo sve neka zajednička i dijeljena kulturna ostavština. Te vrste ataka danas dolaze upravo od “integralista”, onih koji smatraju da su raspad Jugoslavije i teško stečena nezavisnost Bosne i Hercegovine bile kataklizme i katastrofe te koji bi prvi podržali bilo kakve buduće “reintegracije” u prostor regije koju i dalje smatraju svojom istinskom domovinom.

POLITIČKA LUTANJA

Teška situacija na polju identiteta i kulture imala je, naravno – i još ih ima – političke implikacije. Od kolektiva koji je bio izložen asimilacijskom pritisku, identitetskim dvojbama i istovremenim procesima kulturoloških svojatanja i odrođivanja moglo se i očekivati da ima ekstremno širok dijapazon krajnje suprotstavljenih političkih stajališta, a koja su nekako sva podjednako legitimna. Moderna bošnjačka politička misao razvijala se od svojih samih početaka u okolnostima tuđinske okupacije Bosne i Hercegovine te vještačkog manjinskog položaja Bošnjaka nastalog kao posljedica integracije bošnjačkog nacionalnog prostora s nacionalnim prostorima susjednih naroda. Zbog toga je u bošnjačkoj političkoj kulturi ideja suverenizma i vlastite nacionalne države gotovo marginalna, dok se traganje za integracijom u sigurno okruženje, neku povoljnu i prihvatljivu zajednicu država i naroda smatra ne samo realpolitikom već praktično i jednim mogućim političkim kursom. Mada se često takva vrsta bošnjačke politike označava kao kolebljiva, ona je prije svega gola improvizacija kojom se pokušava prilagoditi stalno mijenjajućim okolnostima na geopolitičkoj svjetskoj i regionalnoj sceni. Samim tim, to je politika vječne reakcije, a ne akcije, trajno zauzimanje defanzivne pozicije iz koje se čekaju tuđi potezi i inicijative na koje se onda odgovara u skladu s historijskim trenutkom, odnosom snaga, globalnim poretkom i tako dalje. Kratkoročno – ponekad i uspješna, dugoročno – to je neodrživa politika karakteristična za one narode koji nemaju vlastite države, koji je tek trebaju dobiti ili su na putu da je izgube.

Takvo abnormalno stanje političke misli i kulture jeste i razlog zašto se među Bošnjacima politička stajališta i gledišta koja zagovaraju odricanje od državne neovisnosti i prenošenja dijelova suvereniteta na naddržavne zajednice i dalje ne smatraju skandaloznim veleizdajništvom već legitimnim političkim stavom. Ako se tome i moglo naći nekog opravdanja u ranijim historijskim periodima, nakon 1992. godine i stjecanja nezavisnosti Bosne i Hercegovine, preživljenog Genocida te uspješne odbrane države kojom su Bošnjaci dokazali da su državotvoran narod koji je u stanju izboriti se čak i s dvostrukom agresijom, takvi se stavovi više ne mogu tolerirati niti smiju biti legitiman dio bošnjačkog političkog diskursa.

AHILOVE PETE I TROJANSKI KONJI

Na prvi pogled, ovo krajnje negativno historijsko iskustvo bošnjačkog naroda s bilo kakvim integracijama Bosne i Hercegovine i bošnjačkog životnog prostora u regionalne zajednice trebalo bi opasnu ideju “malog Schengena” učiniti neprihvatljivom za bošnjački politički korpus, tj. za one koji tvrde da mu pripadaju. No, čini se da nije tako. Već je sada vidljivo da postoje određene političke ličnosti i grupacije koje pozdravljaju ovu ideju.

Zlatko Lagumdžija, ta epidemijska pojava ovdašnje političke scene, našao se u vezi s “malim Schengenom”, sasvim očekivano, i ne prvi put, na istoj strani kao i Milorad Dodik. Baš kao što i Dodik zagovara integraciju Bosne i Hercegovine sa Srbijom, tako i uvijek nostalgični Lagumdžija poručuje kako je “neodgovorno” što se Bosna i Hercegovina nije od početka priključila ovom procesu, a kako bi, navodno, “ravnopravno” učestvovala u njegovom kreiranju. Sasvim u tradiciji nekadašnjeg lidera političke organizacije koji je od trenutka kada ju je preuzeo bila sponzorirani projekt međunarodne zajednice, Lagumdžija smatra da je neizbježan ulazak Bosne i Hercegovine u “mali Schengen” jer tako želi Evropska unija, ali i Sjedinjene Američke Države. Lagumdžija mudro zaključuje kako će i Crna Gora pristupiti ovom projektu, kao da je to neki argument u korist ideje “malog Schengena”, a ne posljedica političkog preuzimanja Crne Gore od velikosrpske politike. Ipak, Lagumdžija pokazuje i sav raskoš svoje političke gluposti, ali i svoje istinske jugonostalgičarske akreditive, kada bilo kakvo odbijanje Sarajeva da se stavi pod beogradski diktat, te da sačuva suverenost Bosne i Hercegovine označava pogrdnim terminom “bošnjakistan”, te svako suprotstavljanje ovoj ideji krnje Velike Srbije označava kao politikantstvo i populizam. Nevjerovatno!

Simptomatično je to što je Lagumdžija prostor za provjetravanje svoje jugonostalgije dobio na stranicama Radončićevog Dnevnog avaza, koji upadljivo već danima promovira malošengensku ideju. Izgleda da se Radončić, porijeklom iz Crne Gore, te navodno veliki prijatelj Mila Đukanovića, vrlo brzo i tiho prestrojio na stranu tamošnjih pobjednika kojima politički komandira službeni Beograd. U Dnevnom avazu ne samo da svako malo u pozitivnom svjetlu prenose izjave Aleksandra Vučića i drugih srpskih političara koji “mali Schengen” vide kao šansu da konačno izbrišu državne granice između Srba, već daju prostor svima koji će poput Lagumdžije pozdraviti takvu ideju. Jedan od takvih jeste i Srećko Latal, regionalni urednik Balkanske istraživačke novinarske mreže (BIRN) i politički analitičar iz Sarajeva, koji je prošle godine poručivao da će Bošnjaci morati birati da li su lojalni vlastitom nacionalnom ili državnom identitetu, za koji je opet tvrdio da ga je malo ko od Bošnjaka razvio. Latal, koji je tek nedavno bulaznio da osim Velike Srbije ili Velike Hrvatske postoji i nekakva ideja Velike Bosne, čak i Velike Turske, te da je današnja Bosna i Hercegovina, koja je, prema Latalu, “nastala u Daytonu”, ništa drugo već “proizvod zapadnoliberalnog sistema”, danas poručuje kako je “mali Schengen” dobra ideja koja će imati dobre rezultate.

Ono što budi nadu, ali i izaziva zabrinutost jesu izjave ministrice vanjskih poslova Bisere Turković. Ohrabruje njena tvrdnja da među našim političkim predstavnicima na vlasti ipak prevladava ideja da za bilo kakvim “malim Schengenom” nema potrebe, no plaši njena opaska kako inicijativa o formiranju “malog Schengena” ne znači stvaranje neke nove Jugoslavije. Problem je što je mali Schengen nešto daleko gore od nove Jugoslavije jer se, praktično, u slučaju Bosne i Hercegovine i Bošnjaka radi o obnovi Velike Srbije. Ne može se prihvatiti niti razmišljanje ministrice Turković da postoji potreba za regionalnim uvezivanjem zbog potreba tržišta jer ekonomske integracije teško uspijevaju odvojeno od onih političkih, a s vremenom i kulturnih, teritorijalnih, a zatim i državno-pravnih. Na kraju krajeva, ideja “malog Schengena” nema veze s ekonomskim već prije svega s političkim potrebama raznih međunarodnih i regionalnih faktora. Iako ministrica Turković kao predstavnik vlasti najvjerovatnije govori diplomatskim rječnikom, ipak je potrebno nedvosmislenim terminima unaprijed odbaciti ideju “malog Schengena” te joj ne dopustiti da zaživi kao relevantna u našem javnom prostoru.

Inače, upravo ekonomija ili, bolje rečeno, ekonomski interesi vlasnika bosanskohercegovačkih kompanija i korporacija možda budu trojanski konj putem koje će se ideja “malog Schengena” pokušati plasirati kao prihvatljiva ne samo u bošnjačkom već i u hrvatskom političkom korpusu. Krupni kapital, iza kojeg stoji već formirana bosanskohercegovačka “plutokratija”, ima svoje partikularne interese koji su uvijek na strani što većeg tržišta i profita, a pošto je ona oduvijek bliska politici, sasvim je moguće da će se preko takvih veza i odnosa pokušati utjecati na naše političke predstavnike da prihvate ideju “malog Schengena”. Potpuno je realno da će se krupnom kapitalu obećavati raznorazne olakšice u smislu ulaska na takvo regionalno tržište, iako, realno gledajući, oni na njemu neće moći dugoročno opstati. Zato ne bi bilo nimalo iznenađujuće ako bi čak i bosanskohercegovački HDZ pod vodstvom Čovića, koji je ionako već odavno obična prikolica velikosrpske politike, uz dodatni poticaj zapadnohercegovačkih tajkuna, otvoreno podržao ovakve vrste integracija premda su one ponajmanje u interesu hrvatskog naroda.

Iako se sličan problem može javiti i u bošnjačkom političkom korpusu, ipak je daleko najveća bošnjačka Ahilova peta odnos bošnjačke politike spram zapadnih centara moći. Već decenijama bošnjačka politička scena nalazi se pod pritiskom i utjecajem jednog dijela međunarodne zajednice, koja se nakon vanjske počela bahato uplitati čak i u pitanja lokalne politike, čega je najbolje svjedočanstvo notorna frankenštajn-koalicija u Kantonu Sarajevo. Situacije će biti izuzetno teška ako se ne samo ovdašnje ambasade već i njihovi politički centri direktno uključe u lobiranje i pravljenje pritisaka na bošnjačke vlasti kako bi se prihvatio projekt “malog Schengena”. Bošnjačka politika nije se od dejtonskih pregovora morala otvoreno suprotstavljati političkim inicijativama koje su dolazile sa Zapada pa je nesumnjivo da će, nakon što se dvadeset godina tvrdilo kako put na zapad nema alternativu, biti izuzetno osjetljivo otvoreno se suprotstaviti idejama i poticajima koji sasvim očigledno nisu u bošnjačkom interesu.

ODLUČNO NE MALOM SCHENGENU

No, situacija je takva i opasnost je tolika da se bošnjački politički predstavnici projektu “malog Schengena” moraju suprotstaviti bez obzira na sve. To neće biti nimalo lahko i jednostavno jer će se za njega lobirati vjerovatno sa svih mogućih strana.

Izvana će pritisak dolaziti ne samo od Srbije ili Albanije, već i od pokorene Crne Gore, poslušnog Kosova, ali i Sjeverne Makedonije, čija trenutna Vlada ovisi o podršci albanskih stranaka. Očekivati je da će upravo one evropske sile koje su zatvorile vrata Evropske unije državama Zapadnog Balkana, poput recimo Francuske, ponajviše lobirati kako bi se regija “integrirala”, a s vremenom i prerasla u nekakvu vrstu federacije trećerazrednih evropskih država, svojevrsno evropsko predvorje. Diplomatske pritiske u tom smislu treba očekivati i preko Bruxellesa i institucija Evropske unije, ali i preko zasebnih diplomatija svake od evropskih države koje podržavaju ideju “malog Schengena”. Također, sudeći po dosadašnjem odnosu spram prostora Zapadnog Balkana, slično, ako ne i isto, može se očekivati i od administracije američkog predsjednika Donalda Trumpa.

Iznutra, bošnjački predstavnici mogu očekivati pravi juriš srpskih političkih predstavnika iz manjeg bosanskohercegovačkog entiteta za koje je “mali Schengen”, u suštini, mirno ujedinjenje s maticom koje se odjednom ukazuje na obzoru. Potpuno je sigurno i to da će takav projekt podržati svi oni koji inače u Sarajevu i na drugim prostorima većinom naseljenim Bošnjacima podržavaju sve oblike zajedništarstva i integriranja među narodima, a što će reći ogromna većina ljevičarskih i takozvanih građanskih političkih organizacija, medija i pojedinaca. Ne treba sumnjati da će slično nastupiti i navodna bošnjačka opozicija, koja je kao idejni i ideološki blok već na tretmanu dešavanja u Crnoj Gori te ponašanju tamošnjih eksponenata iste politike pokazala da nema ništa protiv saradnje s velikosrbima i nanošenja trajne štete bošnjačkim interesima ako će im to osigurati barem komad vlasti. Još je teško reći šta će i kako će nastupiti hrvatska politika u Bosni i Hercegovini. Zdrav razum govori da bi hrvatski politički predstavnici trebali i morali biti svim srcem protiv projekta “malog Schengena”, međutim, višegodišnje sufliranje bosanskohercegovačkog HDZ-a svakom velikosrpskom nasrtaju na Bosnu i Hercegovinu i bošnjačke interese, čak i onda kada se to direktno kosi s interesima samih Hrvata, pokazuje da se može očekivati doslovno sve. Značajan će biti i stav Republike Hrvatske te koliko će se interesi Zagreba razlikovati od interesa bosanskohercegovačkog HDZ-a ili, kraće rečeno, Dragana Čovića i njegove klike.

No, uprkos svemu tome, uprkos težini situacije i vrlo vjerovatnoj usamljenosti i izoliranosti legitimnih bošnjačkih predstavnika, koji će se naći pred ogromnim pritiskom, kako političkim, tako i medijskim, odbijanje “malog Schengena” nema alternative. Ovaj projekt ne samo da nije u bošnjačkom interesu, on se kosi sa sve ijednim bošnjačkim interesom, bio on politički, ekonomski, sigurnosni ili kulturni. Pristati na “mali Schengen” znači prihvatiti povratak u političku, kulturnu i ekonomsku orbitu Beograda, svojevoljno se integrirati u buduću Veliku Srbiju i doslovno pljunuti na sve žrtve koje su pale za opstanak Bosne i Hercegovine i bošnjačkog naroda. Ako bi dala svoj pristanak na tako nešto, bošnjačka politika trajno bi se i bespovratno diskreditirala jer bi bez “ispaljenog metka” i velike potrebe kapitulirala pred onom idejom koju je svojevremeno odbila kada se na nju pokušalo prisiliti kredibilnom prijetnjom nestanka “muslimanskog naroda” iza koje je stajao čitav arsenal JNA.

Ako bi Bosna i Hercegovina ušla u takve integracijske procese sa Srbijom, vjerovatno više nikada iz njih ne bi mogla izaći niti kao cjelovita, a niti kao suverena država, a Bošnjaci bi se opet sveli na narod bez države. Bošnjački politički predstavnici, predvođeni rahmetli Alijom Izetbegovićem, već su jednom odbili takvu vrstu kapitulacije te poveli Bosnu i Hercegovinu u nezavisnost, a Bošnjake uvrstili u red državotvornih evropskih naroda. Današnji bošnjački predstavnici moraju ostati na tom časnom putu i zacrtanom kursu – po svaku cijenu.
https://stav.ba/tragicna-historija-regi ... ska-vrata/
Zadnja izmjena: atif, dana/u 20 feb 2024 00:15, ukupno mijenjano 3 puta.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mini šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 17 sep 2020 15:48

Džaferović: Vijeće ministara će analizirati Mali Šengen, Predsjedništvo je pozdravilo inicijativu
Predsjedavajući Predsjedništva BiH Šefik Džaferović obratio se javnosti nakon tri sjednice koje su održane danas. Saopćio je da nije postignuta odluka o premještanju Ambasade BiH iz Tel Aviva u Jerusalem, kao ni priznanje nezavisnosti Kosova te objasnio šta je bilo na dnevnom redu redovne sjednice.
“Prije rasprave o dvije vanredne sjednice Željko Komšić je predlagao da se ne izjašnjavamo o nijednom od tih pitanja, ni premještanju Ambasade u Izraelu ni o Kosovu. Dodik se nije složio s tim. Glasali smo, Komšić i ja smo bili protiv toga da se Ambasada BiH iz Tel Aviva prebaci u Jerusalem. Mislim da je to ispravan potez je rje to u skladu s međunarodnim obavezama koje je preuzela BiH”, rekao je Džaferović.

“Nakon toga smo održali sjednicu po zahtjevu Komšića. Dodik je bio protiv nezavisnosti Kosova, a Komšić i ja smo bili za. Ide se u drugi krug glasanja, a ako bude odluka ista Dodik ima pravo pokretanja vitalnog nacionalnog interesa”, dodao je.

Kada je u pitanju redovna sjednica na kojoj se govorilo o važnim pitanjima za BiH i njene građane Džaferović je kazao da je tema bila Mali Šengen.

Predsjedništvo BiH je pozdravilo inicijativu ili proces koji već ide između Srbije, Sjeverne Makedonije i Albanije. Zadužili smo Vijeće ministara BiH da napravi analizu svih sporazuma koje BiH ima sa EU i u regionu, da se napravi analiza šta to znači za BiH, koje su štete, koristi i eventualne opasnosti. Ta analiza će biti dostavljena u roku od 30 dana do danas. Gospodin Dodik je predlagao da već danas pristupimo Mini Šengenu, ali to nismo usvojili već smo zatražili kompletnu analizu i to je na kraju jednoglasna odluka sva tri člana Predsjedništva BiH”, kazao je predsjedavajući.
https://novi-vjetar.com/dzaferovic-vije ... icijativu/


CEFTA
slika

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mini šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 17 sep 2020 16:00

DOSTA JE BILO VJEŠTAČKIH TVOREVINA SA SRBIJOM!

slika


Mali Šengen - Velika Srbija‼️

slika

Fes1377
Član
Postovi: 10
Pridružen/a: 19 aug 2020 00:51

Re: mini šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la Fes1377 » 19 sep 2020 13:31

Mali sengen, velika srbija i albanija.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mini šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 19 sep 2020 22:47

Dtaferović naivni odgovor i razmišljanje
Preporod.info: Na jučerašnjoj sjednici Predsjedništva BiH našla se inicijativa za tzv. "mini Šengen". Također, u medijima su se mogli vidjeti natpisi kako SAD i Njemačka podržavaju "mini Šengen". Zašto ste bili protiv ove inicijative?

Džaferović: Dozvolite mi da kažem šta ja mislim. Bosna i Hercegovina nikada nije bježala ni od kakvih regionalnih inicijativa, jer, ako je ikome stalo do te vrste saradnje, onda je to Bosna i Hercegovina. Mi imamo već brojne inicijative i ni u jednu nismo ulazili "grlom u jagode", već na osnovu detaljnih i brižljivih analiza, što zagovaram i za ovu vrstu inicijative.

Moramo detaljno znati šta znači ova inicijativa, koje su koristi, a koje eventualne štete i opasnosti. Niko to danas ne zna detaljno u Bosni i Hercegovini, a kod ovakvih inicijativa šejtan može biti u detalju. Predsjedništvo BiH je od Vijeća ministara zatražilo tu analizu. Nastavit ću da se ovako ponašam po svakom pitanju jer je to moja obaveza. Niko, dakle, ni iz SAD, ni iz Njemačke, od nas nije tražio da prihvatimo mini Šengen.

Prilikom posjete Bosni i Hercegovini, gospodin Palmer (Matthew Palmer, zamjenik pomoćnika državnog sekretara SAD i specijalni izaslanik State Depatrmenta za Balkan) je rekao da eventualno razmotrimo mogućnost jedne takve inicijative i da vidimo da li BiH od nje ima koristi. To je sve što je od strane Sjedinjenih Američkih Država kazano kada je u pitanju Bosna i Hercegovina i ova inicijativa. I na kraju da kažem kako sam u nekoliko navrata rekao, i to jeste moj politički stav, da treba olakšati kretanje robe, ljudi, kapitala i usluga u zemljama regiona i to tako što će se omogućiti kretanje ljudi samo sa ličnim kartama i što će se na graničnim prelazima uspostaviti ažurnije službe za brži protok roba.

Također sam rekao da ni jedna od regionalnih inicijativa, pa ni ova, ne može imati nikakav političko-institucionalni oblik. Interes Bosne i Hercegovine kroz ovu inicijativu bi mogao biti jedan normalan protok ljudi, robe i kapitala prema Kosovu i sa Kosova prema Bosni i Hercegovini, jer danas je taj režim kretanja vrlo rigidan.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mini šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 19 sep 2020 22:48

https://stav.ba/mali-schengen-stoji-u-s ... iracijama/

Mali Schengen” stoji u suglasju s velikosrpskim aspiracijama

Piše: Admir MULAOSMANOVIĆ

Određene bojazni, pa čak bih rekao i strahovi, moraju imati mjesta pri razmatranju i donošenju političkih odluka koje imaju dalekosežni kreacijski potencijal. Takav je slučaj i sa stavom Bosne i Hercegovine u vezi s pristupanjem “mali Schengenu”, regionalnoj asocijaciji koja u fokusu ima olakšavanje međusobne saradnje i kreiranje jedinstvenih procesa kojim bi Bosna i Hercegovina, Srbija, Albanija, Sjeverna Makedonija, Crna Gora i Kosovo postale jedno tržište. Ova zona, u nekom kratkom opisu, treba pružiti olakšice u trgovini, razmjeni studenata te poticati EU integracije. Također je i putovanje građana unutar članica pojednostavljeno jer bi za to bila potrebna samo lična karta.

Podsjetimo se kako je predsjednik Srbije Aleksandar Vučić ovu inicijativu potpisao s premijerima Albanije i Sjeverne Makedonije Edijem Ramom i Zoranom Zaevom 10. oktobra 2019. godine u Novom Sadu. Tom prilikom istakao je cilj da do kraja 2021. godine budu osigurani navedeni olakšani uvjeti za prelazak granica. Naredni korak bio bi vezan za transport roba, odnosno eliminiranje dugog čekanje kamiona na granicama te otvaranje integriranog tržišta rada. Već na trećem trilateralnom sastanku (Durrës i Tirana, 12. decembra 2019. godine), a nakon onoga u Ohridu, na kojem su bili lideri Zapadnog Balkana, sudjelovao je i crnogorski predsjednik Milo Đukanović u svojstvu gosta, što je pozdravljeno izrazima dobrodošlice i prepoznato kao crnogorsko odlučno približavanje.

Kritika ove inicijative počivala je na nekoliko argumenata. U prvom redu smatrala se zamajavanjem Evropske unije budući da je prevashodno potrebno rješavanje političkih pitanja da bi se onda sporazum ovakve vrste proveo u praksi. Ovaj argument više je nego validan u procjeni dometa i mogućnosti implementacije jer je i naredni, kako u regiji već postoji sličan sporazum (CEFTA), prekršen upravo zbog političkih sporova prilikom uspostave kosovskih taksi Srbiji i Bosni i Hercegovini. Tu je, naravno, i Berlinski proces, kojim se obuhvataju i ciljevi “mali Schengena”, ali i niz drugih složenih pitanja. No, vjera i uporno guranje ove inicijative, posebno od Aleksandra Vučića, i druge je zemlje Zapadnog Balkana usmjerilo ka ozbiljnijem propitivanju o mogućnosti pridruživanja inicijativi. Posebno jer je Bruxelles već dao svoju podršku, a SAD je čak i u nedavnom sporazumu dijelom promijenio stav i ocijenio “mali Schengen” pozitivnim, što je i kosovskog premijera Hotija nagnalo da izrazi svoju podršku.

U periodu kada je ova tema bila u fokusu (jesen 2019) tadašnji ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović rekao je da je ovaj sporazum veoma važan i za Bosnu i Hercegovinu, koja se mora priključiti tom projektu. Nešto drugačiju ocjenu dao je predsjedavajući Vijeća ministara Zvizdić, koji je potvrdio nedvosmislenu opredijeljenost naše države članstvu u EU, kao i nastavku procesa NATO integracija. Također je istaknuo značaj ovih procesa za postizanje trajne stabilnosti i prosperiteta BiH i regije, te kazao da BiH nije spremna učestvovati u bilo kojoj inicijativi ili sporazumu koji bi mogao imati negativne posljedice na dalji put BiH prema članstvu u EU.

Iz navedenog se mogu izvući tri osnovna zaključka. Prvi, volja za ovakvom integracijom postoji kod većeg dijela regionalnih činilaca, ali i međunarodnih predstavnika. Drugi, benefiti povezivanja su značajni. I treći, bez usaglašenih političkih stavova, inicijativa neće uspjeti. Na tom tragu bili su i stavovi i mišljenja bošnjačkih političara koji su se osvrtali na inicijativu najčešće s oprezom i odbacivanjem utemeljujući svoj odnos na gore navedenim argumentima (CEFTA, Berlinski proces itd.)

Prije ozbiljnijeg početka bavljenjem ovim pitanjem značajno je ukazati na elemente koji predstavljaju klipove u točkovima bošnjačkim političkim predstavnicima. Prvi je svakako vezan za nepostojanje Republike Hrvatske u ovim projekcijama, čime je i pozicija Bosne i Hercegovine, posebno Bošnjaka, značajno opterećena. Ta činjenica uveliko signalizira da, i pored negiranja mnogih, inicijativa stoji u suglasju s velikosrpskim aspiracijama ili, kako se kolokvijalno kaže, asocira na uspostavu krnje Jugoslavije. Uzimajući u obzir napade na bosanskohercegovačke institucije, simbole i njen ukupni integritet od strane Dodika i njegovih satrapa, ovaj stav ima jasan pogled na moguće negativne implikacije.

Hipotetički postavljen problem u tom smislu može izgledati ovako. Nakon određenog vremena u kojem je došlo do uznapredovanih procesa u integraciji regije, Albanija i Kosovo odlučuju napustiti asocijaciju. Njihov je cilj da dođe do integracije albanskog etničkog prostora, tako da ne vide smisao u daljnjoj saradnji. Šta će u tom slučaju uraditi Bosna i Hercegovina?

U dobroj mjeri već dezintegrirana, pristajanjem na “mali Schengen” dodatno bi bile uzurpirane institucije države. U tom drugom mogućem koraku integracije regije nesumnjivo bi se dešavala dezintegracija naše domovine. U ovoj perspektivi i imajući u vidu ovakav scenarij, više je nego zlonamjerno govoriti o bošnjačkom oprezu (pa ako hoćete i oprezu SDA) kao želji da se vlada u svom “bošnjakistanu” naspram velikih mogućnosti koje nudi regionalno povezivanje. Ono šta zagovornici promptnog ulaska u proces ne žele vidjeti jeste demografska i institucionalna dominacija Srbije i srpskog faktora uslijed ovakvog mogućeg raspleta. Na kraju i sam Vučić, kao najveći dobitak sporazuma iz Washingtona, vidi američku podršku upravo ovoj inicijativi.

Zbog toga bi bilo nužno u Bosni i Hercegovini prvo osnažiti institucije koje bi bile predmetom integrativnih procesa. Pitanje obrazovnog sistema i studenata ne može ići ka jedinstvenom obrascu na regionalnom nivou, a unutar sebe biti rascjepkano do banalnosti. Isti je slučaj s propisima koji reguliraju rad, radnička prava i poreznu politiku. To bi značilo da Bosna i Hercegovina treba ojačati agencije na državnom nivou koje bi bile isključivo i jedini partneri unutar integracijskog procesa. Da bi se to ostvarilo, entiteti bi izgubili dio nadležnosti, što u ovoj široj slici ne bi trebalo biti veliki problem. Da bi Bosna i Hercegovina ušla u sve ovo, jednostavno mora unutar sebe imati jasno definirane odnose koji će kao primarni interes imati njen suverenitet i teritorijalni integritet. To znači da bilo kakav razvoj događaja Bosni i Hercegovini ne može biti prijetnja niti limitirajući faktor u njenom političkom opredjeljivanju. Prosto rečeno, regionalnoj integraciji prethodi naša unutrašnja. Dobro bi bilo da domaći i međunarodni faktori krenu upravo ovim putem integriranja jer bi to bio istinski politički temelj za uspostavu jedinstvenog tržišta od oko 18 miliona ljudi. Ako postoji volja, postoji i način

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mini šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 19 sep 2020 22:52

Predsjednik SDA, Bakir Izetbegović je danas nakon sjednice Predsjedništva izjavio da je Mini Šengen sporazum koji treba da omogući ubrzano i olakšano kretanje, roba, ljudi i kapitala te da nije riječ o novoj političkoj asocijaciji.

- Ovo pitanje se ispolitiziralo. Predsjedništvo BiH je jučer donijelo inicijativu da se ispitaju pozitivne, i eventualno negativne strane onoga što nudi taj sporazum. Radi se o sporazumu koji treba da omogući ubrzano i olakšano kretanje roba, ljudi i kapitala. To nije neka nova politička asocijacija – istaknuo je Izetbegović.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 19 sep 2020 23:03

Odlična analiza Slavena i df-a! Odličan su korektor sda-u

Slaven Kovačević o analizi Malog Šengena: Zašto bismo napamet ulazili u taj prostor?
Slaven Kovačević, savjetnik člana Predsjedništva BiH Željka Komšića, iznio je razmišljanje o tome šta bi za BiH značio Mali Šengen te zašto treba dobro propitati i analizirati sve ono što nosi ta inicijativa.
Kada je potpisana Deklaracija o četiri slobode, oktobra 2019. godine, između Srbije, Albanije i Sjeverne Makedonije, koju je neko nazvao inicijativom 'Mali Šengen' onda bi svi zagovarači i protivnici te inicijative trebali poznavati kontekst vremena u kojem je ta Deklaracija donesena", ističe na početku Kovačević.

U to vrijeme, podsjeća, Albanija i Sjeverna Makedonija očekivale su formalnu odluku Europskog vijeća o pokretanju pregovora u okviru njihovog EU kandidatskog statusa, što je bilo osporeno od nekoliko zemalja članica Europske unije.

"Zato se pojavom ove inicijative smatralo, kako u tim zemljama, a tako i u Bosni i Hercegovini, da se radi o zamjenskom mehanizmu kako bi se amortizirala negativna odluka o početku pregovora o EU poglavljima za Albaniju i Sjevernu Makedoniju. To je bio i jedan od razloga zašto je Crna Gora odmah rekla da neće uzeti učešće u Deklaraciji ili inicijativi 'Mali Šengen' jer je ta zemlja očekivala otvaranje posljednjeg pregovaračkog poglavlja, poslije kojeg bi slijedilo članstvo u Evropskoj uniji", dodao je.

Kovačević dalje navodi da su odgovarajuće institucije vlasti u BiH odmah razmotrile Deklaraciju o četiri slobode ili 'Malom Šengenu' i uvidjele da sve što ona nudi već postoji unutar sporazuma CEFTA koji se tiče ekonomskih pitanja ili slobode kretanja kapitala, roba i usluga, a da za slobodno kretanje ljudi imamo bilateralne sporazume sa susjednim zemljama.

"Osnovno pitanje u tadašnjem vremenskom kontekstu bilo je šta je benefit BiH ako bi se ušlo u tu inicijativu, a znajući da je ponuda na stolu bila zamjena za EU kandidatski status ili odgađanje evropskog puta naše zemlje. Zato je procjena bila da bilo koja inicijativa ili deklaracija ne može devalvirati sporazum CEFTA u kojem se BiH već nalazi ili važeće bilateralne sporazume sa zemljama okruženja, niti deklaracije ili inicijative mogu dati bilo šta više od tih važećih sporazuma, a da za uzvrat možemo dobiti odgodu daljeg EU puta za našu zemlju."

Nakon što su Albanija i Sjeverna Makedonija dobile "zeleno svjetlo" za početak pregovora o EU poglavljima, nije bilo više riječi o tom famoznom "Malom Šengenu" jer se stvorio jedan potpuno novi kontekst, ističe Kovačević.

"Sa naše strane otpočeli smo priču o ispunjavanju 14 prioriteta iz Mišljenja Evropske komisije, kako bismo na taj način ispunili uslove za sticanje kandidatskog statusa za Evropsku uniju i to po novoj metodologiji nastaloj nakon Zagrebačkog EU samita. To je formalizirano usvajanjem odgovarajućih akata na Predsjedništvu BiH u maju 2020. godine", podsjetio je.

Kovačević kaže da se nova inicijacija priče oko Malog Šengena desila nakon nedavnog potpisivanja sporazuma između Srbije i Kosova, gdje bi zbog nastojanja Srbije da ne stavlja svoj potpis tamo gdje je potpisnik Kosovo, na ovaj način trebalo bi riješiti neka njihova otvorena pitanja o slobodnom kretanju roba, kapitala usluga i ljudi, na jedan diskretniji način, a prilika je bila kroz revitaliziranje upravo Malog Šengena.

Savjetnik Željka Komšića smatra da je odluka Predsjedništva BiH o traženju dodatne analize "Malog Šengena" bila logična i utemeljena na aktualnom političkom kontekstu, u smislu da se jednom zatraži analiza svih aspekata, pozitivnih i negativnih za BiH, koju treba obaviti Vijeće ministara koristeći EU RIA alate, na temelju kojih će se moći tačno sagledati svi pokazatelji, politički i ekonomski, koji će pomoći u donošenju odluke o priključivanju Deklaraciji o četiri slobode ili "Malom Šengenu".

"Odnosno kakve veze ima sporazum Srbija-Kosovo sa Bosnom i Hercegovinom i zašto bismo mi, napamet, ulazili u taj prostor, a da ne znamo imamo li bilo kakve političke ili ekonomske koristi od toga. To što na međudržavnim granicama ima zastoja prilikom kretanja roba, problem je onih zemalja koje ne poštuju sporazum CEFTA iz samo njima poznatih razloga, tako da je teško povjerovati da bi 'Mali Šengen' zapravo otkočio primjenu CEFTA-e. Onaj ko hoće primjenjivati CEFTA-u, ne treba mu nikakav dodatni sporazum, a CEFTA upravo govori o slobodnom kretanju kapitala, roba, usluga i ljudi", dodao je.

Poruka za SDA i DF 3h 45m
Lagumdžija: Politikanstvo može dovesti da imamo Mali Šengen, Šengen i "bošnjakistan"


Kovačević na kraju kaže da svi oni oni koji misle da u tu priču BiH treba ući napamet, bez dovoljno ulaznih podataka, a da pri tom zanemarimo veoma delikatan kontekst iz oktobra 2019. godine, kada je Deklaracija nuđena kao zamjena za integracijski put prema Evropskoj uniji pojedinih zemalja Zapadnog Balkana ili kao zamjena za otvaranje pregovora o EU poglavljima za one zemlje koje imaju kandidatski status, tada treba znati, da sve dok se ova stvar oko "Malog Šengena" potpuno ne raščisti, ne bi bilo politički mudro donositi odluke, posebno one ishitrene.

"Interes Bosne i Hercegovine trebao bi biti na prvom mjestu", zaključio je.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 19 sep 2020 23:12

Lagumdžija se još pali na srboslaviju! Slučajni prolaznik mani nas se tvojih nedoraslih analiza, pogotovu još što negiraš bošnjacima slobodu! Ne i ne želimo biti vazal agresoru! Srbija još nije potpisala granicu sa bosnom i hercegovinom!

Ovo je smislio Brisel, a poslije očigledno i Washington. Oni su ovo napravili po principu svojevremene Višegradske grupe, kada su u Evropsku uniju uvodili Poljsku, Slovačku, Mađarsku i Češku. Prvo su im napravili neku vrstu ugovora o slobodnoj trgovini, dakle naučili su ih kako da prave procedure, standarde i slično i da se nauče pregovarati o poglavljima i da to isto poslije rade u EU", dodao je.

Pod pretpostavkom da BiH ostane izvan Malog Šengena, smatra Lagumdžija, za posljedicu bi imali to da postoji Mali Šengen, Šengen i "bošnjakistan".

"Ne cijela BiH, već ljudi koji imaju samo pasoš BiH, a to su u krajnjem slučaju Bošnjaci. Tada bi ovih pet zemalja Zapadnog Balkana imali slobodan protok roba, ljudi, kapitala, diploma, naučnih istraživača i ostalog, a mi bi bili izvan svega toga", ističe.

posljednje vrijeme neki zvaničnici i mediji su ideju Malog Šengena vezivali i za stvaranje nove Jugoslavije, a neki su Srbiji pripisivali da ovom inicijativom stvara veliku Srbiju.

"To su takve gluposti. Kakav paradoks da veliku Srbiju pravi Albanija i Sjeverna Makedonija sa Srbijom, a izbacuje Crnu Goru i Kosovo, dok Amerika i EU podržavaju. Pa to je gubljenje svakog osjećaja realnosti", kaže Lagumdžija koji dodaje da bi BiH imala konačno priliku riješiti pitanja viza i priznavanja dokumenata s Kosova zbog čega bh. privreda godinama gubi mnogo, a sve zbog "Milorada Dodika koji glumi Srbina većeg od najvećeg Srbina".

Ističe da ekspertni timovi uveliko vode razgovore o Malom Šengenu i da je nastavak procesa koji se bazira na četiri evropske slobode - trgovine, kretanja ljudi, roba i kapitala.

"Dodatna dobit je što se u nastavku ide s proširenjem digitalne agende za Zapadni Balkan koja se zasniva na 4. Industrijskoj revoluciji. Predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je imala obraćanje u Evropskom parlamentu gdje je rekla šta očekuje od Zapadnog Balkana i kako se vode razgovori da se Balkan uključi u tzv. Green deal. Ona je najavila ono o čemu se naši sada sjetili da naprave analizu", kazao je naš sagovornik.

Za kraj je poslao poruku bh. zvaničnicima:

"Nemojte nas lagati da ćete odlučiti na bazi analize, jer ste bez analize rekli da nećete. Kao što ćete sutra reći da 'hoćemo', ne na bazi analize, već jer će ih neko nazvati na telefon i reći 'sad hoćete'", zaključio je.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 22 sep 2020 20:40

Sve su dunjalučke stuhe zabrinute za mali šengen! Što li?

Susret Džaferovića i Sattlera: Potrebna sveobuhvatna analiza o Malom Šengenu
Predsjedavajući Džaferović je informisao ambasadora Sattlera o stavu Predsjedništva Bosne i Hercegovine koji se odnosi na tzv. Mali Šengen istaknuvši da je Vijeće ministara zaduženo da sačini sveobuhvatnu analizu efekata koje bi pridruživanje ovoj inicijativi imalo za našu zemlju.

Predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine Džaferović je naglasio da je svaka inicijativa koja doprinosi ekonomskom napretku i boljim odnosima u regiji dobrodošla, ali da je bitno da taj proces bude pod okriljem Evropske unije i njenih institucija, saopćeno je iz Predsjedništva Bosne i Hercegovine.

Za sada nimalo optimizma oko “malog Schengena”
Piše: Fikret MUSLIMOVIĆ

Inicijativa predsjednika Srbije Aleksandra Vučića na sastancima s premijerima Albanije Edijem Ramom i Sjeverne Makedonije Zoranom Zaevom u Novom Sadu (11. oktobra 2019. godine), Ohridu (10. novembra 2019. godine) i Tirani (21. decembra 2019. godine), da ove tri zemlje uspostave što bolju ekonomsku, posebno trgovinsku saradnju u formi takozvanog malog Schengena, privukla je pažnju privrednika, političke i šire javnosti u cijeloj regiji Balkana, pa i administracije EU i SAD-a. Kosovo, Crna Gora i Bosna i Hercegovina pozvane su da se priključe toj inicijativi, u čije sadržaje spadaju pitanja jedinstvenog tržišta, trgovinskih olakšica, uključujući ukidanje carina i taksi, ukidanje prepreka i procedura na granicama i prelaske samo s ličnom kartom, sloboda kretanja ljudi, kapitala, roba i usluga, slobodu zapošljavanja i priznavanje diploma, olakšice tranzita u zračnom prometu, zajednički nastup u trgovini i razvojnim projektima…

NAJBITNIJE JE ODGONETNUTI SRBIJANSKE POLITIČKE MOTIVE

Međudržavno povezivanje uvijek je korisno pa ga je besmisleno osporavati, isto kao što je jasno da je autarhija štetna za razvoj zemalja i cijele regije Zapadnog Balkana. No, s obzirom na to da se Srbija i njen predsjednik Vučić eksponiraju kao vodeći faktor odnosne inicijative, bitno je procijeniti ne samo ekonomske motive koji su za zemlje učesnice slični nego i političke koji su im različiti. U tom smislu, najbitnije je odgonetnuti srbijanske političke motive u vezi s aktuelnim i historijskim okolnostima u kojima se ta zemlja eksponirala kao uzročnik ratova i glavni faktor destrukcije prema zemljama u svom susjedstvu jer ih poslije ratova kontinuirano pa i aktuelno ometa u njihovim naporima za unutarnju stabilizaciju u korist regionalnog mira i sigurnosti. Srbija je najodgovornija što se političke krize u regiji Zapadnog Balkana održavaju s rizicima da za kratko vrijeme prerastu u oružane sukobe u kojima bi se potpuno zatvorile granice i odjednom pali u vodu svi sadržaji saradnje, pogotovo oni koje obuhvata mali Schengen.

Sigurnosne strane inicijative za mali Schengen naročito su važne, posebno za one zemlje koje Srbija obuhvata svojim velikodržavnim imperijalnim ambicijama. Ima osnova za sumnju da će Srbija zloupotrijebiti poboljšanje saradnje po sadržajima malog Schengena za jačanje svojih subverzivnih oslonaca u funkciji udovoljavanja velikodržavnim ambicijama, jer su im takvi oslonci u posljednjim decenijama oslabljeni, iako su još uvijek vrlo aktivni na štetu mira, posebno na Kosovu, Crnoj Gori i BiH, zbog čega su upravo te zemlje osnovano, a ne paranoično oprezne prema malom Schengenu. U svakom slučaju, i s malim Schengenom i bez njega, sigurnosni sistemi srbijanskih susjeda imaju razloga za pojačano angažiranje na otkrivanju i suzbijanju subverzivnih planova, akcija i njihovih nosilaca.

U konkretnom slučaju srbijanskog zalaganja za regionalnu saradnju u formi malog Schengena Srbija i njen predsjednik Vučić mogu se smatrati relevantnim, ali ne i kredibilnim za takvu i slične regionalne uloge, za koje je nužno kumulativno biti i relevantan i kredibilan. Poznato je da su propadale dobre ideje samo zato što ih iniciraju i na njima insistiraju politički faktori bez kredibilnosti. Povjerenje je od presudnog značaja za sve što je novo, što treba tek da se dogodi pa je u manjoj ili većoj mjeri u smislu valjanosti i željenih efekata neizvjesno. Srbiji i njenom predsjedniku Vučiću danas rijetko ko vjeruje da će činiti bilo šta u pravcu odustajanja od politike i prakse rizične za mir i sigurnost, odnosno, niko im ne vjeruje da imaju poštene, iskrene, u ljudskom smislu emancipirane namjere i ciljeve i onda kada predlažu regionalnu saradnju u formi malog Schengena.

NEPOVJERENJE MOŽE BITI PREVAZIĐENO PROMJENOM VANJSKE POLITIKE SRBIJE

Bosna i Hercegovina više je od svih drugih u regiji zainteresirana za sve oblike i sadržaje saradnje koji doprinose poboljšanju međuetničkog i međudržavnog stanja u regiji Zapadnog Balkana. Željama BiH i njenih građana u tom pravcu najveća su smetnja upravo Srbija i Vučić. Svojim izvanjskim prisustvom u entitetu RS-u srpski narod i njegove vladajuće političke faktore i lidere huškaju da negiraju državu BiH u kvalitetima njenih temeljnih vrijednosti zajedništva naroda i građana, uništavajući tako tradicionalna patriotska osjećanja srpskog naroda prema BiH, odnosno uzrokujući sukobe koji mogu eskalirati u krizu u kojoj je onemogućena bilo kakva saradnja. Takvo bh. nepovjerenje prema Srbiji i Vučiću može biti prevaziđeno samo ako se promijeni vanjska politika Srbije, da jasno pokaže kako smatra da su njene vanjske granice konačne, da ne ostavlja nikakvu sumnju da želi mijenjati te granice na štetu susjeda, pa i BiH. Srbija treba da obuzda velikosrpsku subverziju čiji je glavni eksponent Milorad Dodik, koji je upravo pod Vučićevom kontrolom. Srbija treba da bude poštena u rješavanju graničnih sporova s BiH, posebno onih u vezi s korištenjem hidropotencijala na Drini. Srbija treba da prestane s rehabilitacijom četničkog pokreta i njegovih vođa. Treba da prizna da je kao zaraćena strana bila agresor na RBiH. Konačno, treba da prizna genocid u Srebrenici i drugim krajevima BiH.

Dok se sve to ne dogodi, naravno, važno je da se ostvaruje međudržavna saradnja, ali da se pri tome ne dozvoli maskiranje suštine stvari, odnosno da se ne dozvoli neosnovano predstavljanje Srbije i Vučića da su faktor mira i stabilnosti dok istovremeno nose glavne rizike na štetu mira i sigurnosti. Srbija i njen predsjednik Vučić, inicijatori regionalne saradnje u obliku malog Schengena, ne daju nimalo optimizma da će kao najveća i demografski najjača zemlja u regiji Zapadnog Balkana biti faktor mira i sigurnosti. Naprotiv, oni se sebi dosljedno i vrlo uporno potvrđuju u ulozi remetilačkog i destruktivnog faktora, vrlo rizičnog za mir i sigurnost na Balkanu. Nažalost, brojni su primjeri koji potvrđuju takav karakter srbijanske politike i prakse na štetu progresa, mira i sigurnosti.

Srbijansko i Vučićevo ponašanje prema Bosni i Hercegovini vrlo je problematično. Podržavaju vladajuće lidere bosanskih Srba dok negiraju državu Bosnu i Hercegovinu, izazivajući unutarnje sukobe s posljedicama opasnih blokada provedbi Dejtonskog sporazuma. Fingiraju da su za provedbu tog sporazuma dok ga istovremeno krše na svakom koraku, i praktičnim postupcima i destruktivnom retorikom, upravo onako kako Srbija i njen predsjednik Vučić fingiraju odnos prema evropskim vrijednostima, deklarativno odobravajući te vrijednosti, a u praksi kršeći i slovo i duh tih vrijednosti, posebno u oblasti susjedskih odnosa.

SRBIJANSKO I VUČIĆEVO PONAŠANJE DALEKO JE OD EVROPSKIH ISKUSTAVA

U vezi s tim, važni su odgovori na brojna pitanja mira i sigurnosti, naprimjer: S obzirom na eskaliran problem migrantske krize, zašto Srbija ne pomogne u zaštiti istočne granice BiH? Zašto Srbija odobrava Dodikovu politiku i praksu negiranja granice BiH sa Srbijom, dok istovremeno ispoljava namjeru da uspostavi granicu između bh. entiteta? Dok Srbija i Vučić ne odgovore na ta i slična pitanja, BiH, iako bi željela, prema njima ne može imati nikakvog povjerenja.

Sve vrijeme nakon posljednjih ratova na Balkanu uzrokovanih upravo politikom Srbije međunarodna zajednica, razni društveni, pa i politički subjekti identificirani s vrijednostima mira zalažu se za napredak regionalne saradnje u svim područjima od političkog, ekonomskog, kulturnog i ekološkog značaja. Tako je regionalna saradnja afirmirana kao put u pravcu integracije zemalja Zapadnog Balkana u članstvo EU i NATO. U modele regionalne saradnje spada Pakt saradnje zemalja Jugoistočne Evrope, CEFTA program, Berlinski proces i više desetina raznih balkanskih regionalnih inicijativa podržanih od Zapada, tj. EU, SAD-a, UN-a i najvažnijih međunarodnih organizacija u oblasti finansija, trgovine i razvoja.

U odnosu na one modalitete regionalne saradnje na Balkanu koji su podržani od Zapada, obilježje srbijanske političke strategije jeste da ih deklarativno prihvata, ali da u praktičnom dnevnopolitičkom ponašanju proizvodi efekte kojima se umjesto bilo kakve saradnje izazivaju sukobi, pa čak i oni za koje se cijeni da mogu eskalirati u oružane sukobe. Zapad podržava regionalnu saradnju koja preferira pogled u budućnost, a ne vraćanje u negativnu prošlost, što upravo čini Srbija. Zapad podržava regionalnu saradnju kao put koji može dovesti do političke emancipacije koja obuhvata katarzu, za šta je primjer Njemačka. Zapad podržava regionalnu saradnju koja će rezultirati da bivše zaraćene strane s teškim teretima ratnih zločina zakopaju sve teške nesporazume i postanu prijatelji, za šta su primjer Francuska i Njemačka. Srbijansko i Vučićevo ponašanje daleko je od tih evropskih iskustava.

Što se tiče Bosne i Hercegovine, u vezi sa srbijanskom i Vučićevom inicijativom za mali Schengen treba se prisjetiti ključnog principa od presudnog značaja za očuvanje njenog multietničkog karaktera, jer to nije nacionalna država, već država konstitutivnih naroda i njenih građana. Politički faktori u Bosni i Hercegovini identificirani s temeljnim vrijednostima svoje domovine žele blisku saradnju, istovremeno i jednako iskreno i sa Srbijom i s Hrvatskom. Taj princip znači da BiH ne bi trebala ulaziti ni u kakve forme regionalnih saveza ako u njima nisu, istovremeno, i Srbija i Hrvatska.
https://stav.ba/za-sada-nimalo-optimizm ... schengena/

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 22 sep 2020 23:02

slika

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 22 sep 2020 23:33

slika

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 22 sep 2020 23:40

slika

dennis
Član
Postovi: 460
Pridružen/a: 09 dec 2012 06:46

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la dennis » 24 sep 2020 22:05

Bakir danas nahvalio Mini Shengen.
==BOSNA==

Avatar
BosnjackaHercegovina
Član
Postovi: 5508
Pridružen/a: 23 nov 2014 17:39

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la BosnjackaHercegovina » 25 sep 2020 04:44

dennis je napisao/la: 24 sep 2020 22:05 Bakir danas nahvalio Mini Shengen.
Ma svi su oni izgubljeni u vremenu i prostoru.
Sa Srbima ne treba zajedno ni u sunce gledat a ne nešto drugo. Da je Bog dao Drina 1000 kilometara široka i isto tako duboka
Samo BiH.

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la atif » 25 sep 2020 12:48

DŽAFEROVIĆ ZA BHT 1: "Dodik bježi, Čović bježi, a Hrvatska je pogriješila"
inicijativa o ukidanju trgovinskih barijera na zapadnom Balkanu, nazvana „mali Schengen“, službeno nije ponuđena Bosni Hercegovini, kaže Džaferović, napominjući da je bh. institucije trebaju dobro proučiti prije donošenja konačne odluke.

„Mislim da je Evropska unija veoma zagrijana za ovu vrstu saradnje u regionu zapadnog Balkana. Mislim da to ne može zamijeniti naš evropski put i da inicijativa, bilo kakva da bude, ne može imati bilo kakav institucionalni ili politički karakter. Kada sve to isključimo i kada budemo sigurni u sve to, naravno da ćemo pristupiti tome“, smatra Džaferović.
http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/170 ... esila.html


MLADEN IVANIĆ PROČITAO ČOVIĆA I DODIKA: Kritike HDZ-a BiH i SNSD-a i njihovo odbijanje da prihvate novi saziv CIK-a, samo su znak da su izgubili jednu važnu polugu vladanja…“ (VIDEO)
Upitan za mišljenje o “mini Schengenu”, jednoj od top-tema bh., ali i regionalne javnosti posljednjih sedmica i o tome da li će Bosna i Hercegovina pristupiti toj skupini, Ivanić je odgovorio da ne zna i da to ovisi o odluci njenih političkih elita.

“Ja ne vidim nijednu negativnu stranu pojednostavljivanja trgovine u regiji, jer zaista ne vidim šta može nekome biti problem. Kamo puste sreće da se to ne drži samo u okviru regije nego da to važi, recimo, i sa zemljama Evropske unije, ali jasno je da u prvoj fazi treba to da postoji kao neki regionalni prostor. To, u principu, znači da će nepotrebna zadržavanja na granicama da se skrate i ne vidim zašto bi neko imao nešto protiv toga. Ja, iskreno, mislim da je to dobra stvar i neki negativni stavovi koji su prije godinu dana se imali prilike iz Bosne i Hercegovine čuti, nadam se da su prošlost i da treba da uđemo u takvu jednu zonu. Čak bih rekao da je interes BiH da bude jedan od motora formiranja ovakve institucije, zbog svog položaja, pa ako hoćete, i zbog strukture privrede jer njoj ta regionalna trgovina itekako odgovara”, uvjeren je Mladen Ivanić.
www.slobodna-bosna.ba/vijest/170757/mla ... video.html

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 41197
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la Jack » 25 sep 2020 14:13

dennis je napisao/la: 24 sep 2020 22:05 Bakir danas nahvalio Mini Shengen.
Sta si ocekivao od lika cija zena je studirala medicinu 11 godina i koja je unistila Klinicki centar u Sarajevu.Pa i njegov babo je rekao da je Bakir nesposoban za bilo sta pa je postavio onog izdajicu Tihica.Ovaj ce sutra potpisati Mini Sengen ukidanje granice s Srbijom,sto znaci da ce Srbija moci da plasira jos vise migrante u Bosnu s aminovanjem ''narod zna'' prve od Bosnjaka Bakira.

Ko to ne vidi,onda fakat ne vidim
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
Sulejman Kanuni
Član
Postovi: 47
Pridružen/a: 08 dec 2012 12:15

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la Sulejman Kanuni » 26 sep 2020 14:45

Jack je napisao/la: 25 sep 2020 14:13
dennis je napisao/la: 24 sep 2020 22:05 Bakir danas nahvalio Mini Shengen.
Sta si ocekivao od lika cija zena je studirala medicinu 11 godina i koja je unistila Klinicki centar u Sarajevu.Pa i njegov babo je rekao da je Bakir nesposoban za bilo sta pa je postavio onog izdajicu Tihica.Ovaj ce sutra potpisati Mini Sengen ukidanje granice s Srbijom,sto znaci da ce Srbija moci da plasira jos vise migrante u Bosnu s aminovanjem ''narod zna'' prve od Bosnjaka Bakira.

Ko to ne vidi,onda fakat ne vidim

:pih:

"Bravo" za komentar. Ne bi se ovog com zastidio ni; Pedja Kojovic, Forto , Damir Niksic i ostali, "FGR" miljenici...

Inace ako SDA ,pored svih konstruktivnih kritika i propusta, nije, nazalost , mozda i jedina koja je probosnjacka i probosanska stranka, i ako to nije Bakir , kao lider, ko je to molim te , onaj ko nas nece izdati i stati uz svoj narod? Rah. predsjednik Alija je to uradio, organizovao preko SDA referendum za nezavisnost , a 1991 Patriotsku ligu i kasnije ARBIH, a Bakir je , njegov sin, ostao je u Sarajevu uz svog oca i bio logisticar ARBIH, nije bio ni u Njemackoj ni u Italiji i bez obzira na svo ovo FGR-ovsko , "Yugonostalgicno pljuvanje" jedini je ozbiljan Bosnjacki lider, bio cio rat uz Predsjednistvo RBIH i uz nas Glavni stab, nama licno nekoliko puta dolazio na liniju sa rah ocem...
Svemu ovom sam kao omladinac bio svjedok i odlicno znam da je jedina stranka, koja je 90-tih stala uz Bosnjake bila ta SDA. Moj kolega / saborac, rah Safet Hadzic, predsjednik ,SDA Novi Grad i jedan od glavnih rukovodilaca SDA BIH, sehid i zlatni ljiljan se borio da malim osobnim autom ne ostavi svoj narod goloruk, prije pogibije u Vogosci i ne samo on, nego i stotine momaka iz; Novog Sarajeva, Novog Grada i ostalih dijelova Sarajeva , clanova SDA, omladinaca i kasnije mojih suboraca, dok su danasnji FGR ovci, tada u dresu "reformista" ili SDP BIH, po Sarajevu nosili Yugoslovenske zastave i mahali Titinim slikama te vikali; "Ko nas bre zavadja"? Mozda nas "treba voditi" ; SDP sa Niksicem , NIP sa Konakovicem, ili NS sa pobjeguljama; Fortom, D. Niksicem ili Pedjom ? Mozda, ako je u Bakira i SDA sve crno,"hrabri borac", Hadzikadic, koji se "borio" u, " I slavnoj USA brigadi", i ostali koji su kao misevi pobjegli 1992 trebaju braniti i biti lideri u Bosnjaka?

Kritika da, ali pljuvanje po svemu u SDA ne ,pa vi izvan BIH mislili sta hocete...


Sto se Sebije tice, ona ne valja FGR ovcima i njohovim ljubimcima sa RS i HZHB strane samo jer je snaha rah predsjednika Alije?
A zatekla je, kada je dosla u UKCS; 100 milona duga, doktore koji sada "kmece", a radili su, npr dr Ipe u privatnoj praksi,pored sefovskog mhesta na Ortopediji, i stalne odsutnosti privatnim operacijama u Dubayiu, isti je primao pacijente samo utorkom ,cini mi se, a korupcija mu cvjetala na Ortopediji ,gdje je 19 godina bio sef. Nazalost isto je bilo i na drugim klinikama KCUS. Brat mu dr Faris je, poredj ranijeg duga nabio dug Klinickog na 100 miliona KM, oko 500.000 km potrosio kao generalni direktor na "sluzbena putovanja", i sada samo Sebija kao nevalja a sve je prijebilo med i mlijeko. Moja bliska rodica , starija zena imala problem i bolove prije 10 tak dana, pa znam kao stvari stoje na Klinickom, nazalost , iz prve ruke. Prvo , hitna pa otisla u Opcu kod FGR ljubimca dr Ipeta, tamo nista , samo je proslijedili u KCUS tamo , obavili sve pretrage, niko , bukvalno, NIKO, ni u sali, ne smije" kaze mi rodica, tamo uzeti mito, od bolnicara, tehnicara ili doktora, znaci ; "sila i lijepi strah",dakle , bili su preljubazni, bez koverte , bez mita, svi pregledi potrebni obavljeni bez koverte, bez stele, nije u pitanju nesto ptevise kriticno ali joj i magnetna uradjena i CT i odnos je bio super i zena 3 dan operisana i sve proslo super, prezadovoljna, samo ovjerena zdr knjizica, ni stela ni koverta kao prije. Ali oni ne kmece i ne hvale se kao dr Ipe...
Sve ovo mozes naci i na netu. I kako je KCUS "dobro poslovao" prije dr Sebije i kako su miralni uzori FGR ovaca postali superbogatasi. Pogledaj malo to bogatstvo dr Gavrankapetanovica, ukucaj ; "CNN nekretnine dr Gavrankapetanovica."
Znaci radi se o najbogatijoj ili medju najbogatijim porodicama doktora u Sarajevu, dok nisu "pljuvali" po SDA, FGR ih je krotikovao, sada ih dizu u "zvijezde"...
Sto li?

Nije bas sve / crno- bijelo/ i " pljuj po svemu", kako nam FGR i Hadzifejs predstavljaju a vi iz dijaspore , nazalost , na to nasijedate i vjerujete im....

dennis
Član
Postovi: 460
Pridružen/a: 09 dec 2012 06:46

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la dennis » 28 sep 2020 02:15

BosnjackaHercegovina je napisao/la: 25 sep 2020 04:44
dennis je napisao/la: 24 sep 2020 22:05 Bakir danas nahvalio Mini Shengen.
Ma svi su oni izgubljeni u vremenu i prostoru.
Sa Srbima ne treba zajedno ni u sunce gledat a ne nešto drugo. Da je Bog dao Drina 1000 kilometara široka i isto tako duboka
Jednom kad se udje u taj Mini Sengen i ukine granica sa Srbijom, to ostaje za sva vremena i mi to vise ne mozemo ponistiti zbog nacina odlucivanja u BiH.
A ko zna kako ce svijet izgledati kad u buducnosti, hoce li uopste postojati ovi blokovi, organizacije itd. radi kojih se kao danas ulazi u to.

Ovo je opasno i treba postaviti pitanje hoce li nasi unuci biti zahvalni sto nema granice sa Srbijom?

Najgori moguci scenario: Sve druge zemlje se mogu povuci iz ovog Mini Shengena, i da na kraju ostanemo sami u uniji sa Srbijom, ko Bjelorusija sa Rusijom. :cekicglava:
==BOSNA==

dennis
Član
Postovi: 460
Pridružen/a: 09 dec 2012 06:46

Re: mali šengen - velika srbija - mini srbengen

Post Postao/la dennis » 28 sep 2020 02:35

Praznik "Dan srpskog ujedinjenja" i pritisak da BiH udje u uniju sa Srbijom (iz koje ce kasnije svi osim nas izac), nekako se desava u istom momentu ! :?:

Mozda da odgode tu proslavu "ujedinjenja", za dan kada Bakir potpise ulazak u EU, pardon ulazak u SU (srpsku uniju).
==BOSNA==

Odgovorite