☑ Pravila foruma i savjeti

Autoput Bihać-Lašva-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Moderator/ica: abu seid

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Krajina putevi,AUTOPUT Bihać-Sarajevo-Goražde A2

Post Postao/la Zmaj » 22 okt 2018 19:10

U toku izgradnja pristupnog puta za ulaza u tunela Hranjen

slika

Premijer Bosansko-podrinjskog kantona Goražde Emir Oković, koji je ujedno i član Odbora JP Autoceste FBiH za praćenje realizacije Projekta cestovnog povezivanja Goražde-Hranjen-Hrenovica i načelnik općine Pale u FBiH Asim Zec obišli su teren na području Hrenovice gdje se trenutno izvode radovi na izgradnji građevinskog kampa izvođača radova Euroasfalt d.o.o. Sarajevo.

Općina Pale u FBiH zaključila je sa ovim privrednim društvom ugovor o zakupu 19 dunuma zemljišta na lokalitetu Hrenovice za izradu građevinske baze i prilikom današnje posjete utvrđeno je da se radovi odvijaju predviđenom dinamikom.

Od strane predstavnika privrednog društva Euroasfalt istaknuto je da su pored radova izgradnje građevinskog kampa u toku pripreme za izgradnju pristupnog puta do tačke određene kao ulazni portal tunela.

Načelnik općine Pale u FBiH Asim Zec izrazio je zadovoljstvo činjenicom da su pripremni radovi uveliko u toku te da su njima radno angažovani resursi i stanovništvo ove lokalne zajednice. Istakao je da je ova lokalna zajednica u smislu potrebnih saglasnosti u potpunosti posvećena ovom projektu i da do sada djeluje u najkraćim rokovima, što će kao metod rada biti prisutno i u narednom periodu.

Premijer Kantona Emir Oković je konstatovao da je ugovor za izgradnju tunela „Hranjen“ postao efektivan i da aktivnosti prate utvrđeni dinamički plan.
https://www.akta.ba/investicije/u-toku- ... njen/95349
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Krajina putevi,AUTOPUT Bihać-Sarajevo-Goražde A2

Post Postao/la Zmaj » 15 feb 2019 18:30

Autoceste kupuju parcele na trasi Sarajevo – Goražde

Autoceste Federacije raspisale su danas javni oglas za sporazumno pribavljanje nekretnina na trasi brze ceste Sarajevo – Goražde, piše BiznisInfo.

Pozvani su svi vlasnici koji imaju nekretnina ne trasi buduće brze ceste na području općine Prača, k.o. Mesići i k.o. Turkovići, da se jave radi pokušaja sporazumnog rješavanja stjecanja prava vlasništva nad određenim nekretninama koje će se eksproprisati u svrhu izgradnje dionice brze ceste Sarajevo – Goražde.

Svi zainteresovani mogu doći u prostorije Autocesta u Sarajevu radnim danom od 7 do 15.30.

slika

Oni koji se ne jave u roku od 15 dana, smatrat će se da nisu zainteresirani za sporazumno rješavanje, te će se pokrenuti postupak eksproprijacije pred nadležnim organom uprave, a u skladu sa Zakonom o eksproprijaciji.

Kako smo izvijestili u januaru, u Općini Pale u Federaciji BiH u toku su pripremni radovi za probijanje tunela “Hranjen”, kao dijela buduće brze ceste koja će Goražde povezati sa Sarajevom.

Sporazum o izgradnji tunela “Hranjen” potpisan je u septembru prošle godine. Vrijednost radova povjerenih preduzeću “Euro-Asfalt” iznosi oko 81 milion KM sa PDV-om.

Od toga je 70 miliona KM osigurano iz dobiti BH Telecoma, dok su ostatak sredstva JP “Autoceste” FBiH. Radovi u okviru LOT 1 podrazumijevaju probijanje tunela i izgradu primarne pregrade. Rok za izgradnju tunela je 36 mjeseci.

slika

Izgradnjom brze ceste Goražde – Sarajevo cestovna udaljenost između dva grada bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a umjesto sat i po vožnja će trajati 45 minuta.
https://www.biznisinfo.ba/autoceste-kup ... o-gorazde/
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Krajina putevi,AUTOPUT Bihać-Sarajevo-Goražde A2

Post Postao/la Zmaj » 19 feb 2019 08:07

Nadzor izgradnje tunela Hranjen povjeren sarajevskoj firmi IPSA

Radove na prvoj fazi izgradnje tunela Hranjen, odnosno projekta probijanja tunela čijom izgradnjom će put od Goražda do Sarajeva biti skraćen na 45 minuta, nadzirat će sarajevska firma IPSA iz Sarajeva.
To je za Klix.ba potvrdio premijer BPK Goražde Emir Oković nakon što je ovih dana okončana procedura izbora nadzornog organa te potpisan ugovor.

Oković ističe da su u međuvremenu pokrenute i aktivnosti u vezi s eksproprijacijom zemljišta.

"Prvi korak je pokušaj da se postigne sporazum sa vlasnicima parcela, da se u ovoj fazi pokuša to uraditi. Ukoliko taj prvi potez, propisan Zakonom o eksproprijaciji, ne donese rezultat, onda se ide kroz upravni postupak putem lokalne zajednice, u ovom slučaju općine Pale u FBiH. Vrlo brzo ćemo doći u fazu početka izvođenja građevinskih radova. I vremenske prilike nam pogodujuju tako da se stvari odvijaju planiranom dinamikom", kaže Oković.

On pojašnjava da je u ovoj fazi završen i Elaborat o eksproprijaciji koji je značajan za narednu fazu projekta.

"Mi znamo da sami radovi na probijanju tunela Hranjen nisu toliko zavisni od eksproprijacije kroz ovaj LOT. U tom smislu, možemo reći da se razmišlja malo unaprijed o eksproprijaciji na cijeloj trasi, odnosno obezbjeđivanju prohodnosti za realizaciju LOT-a 2 koji će biti naredna faza, kako u smislu raspisivanja tendera, tako i izbora samog izvođača", kaže Oković.

Ranije je istaknuto da se nakon pripremnih, sa poboljšanjem vremenskih prilika mogu očekivati i konkretniji građevinski radovi.
https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /190218129
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Abidaga » 26 feb 2019 20:52


Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 27 feb 2019 14:22

Abidaga je napisao/la: 26 feb 2019 20:52
Bilo bi super kada bi se povezali Brcko-Tuzla-Zenica-Sarajevo-Mostar i sto dalje dole prema jugu, to bi imalo veliki znacaj, to bi bila kicma za nas narod i nasu drzavu :zastava:
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 41196
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Jack » 27 feb 2019 14:25

Erdoganove price.Vjerujem mu 0,1% ako i toliko.I sta ima i kakve veze ima nase povezivanje s Beogradom.Nikakve.
Glupost zesca,ali od ovog nece biti nista.Prvo ce Albanci da prcaju cetnike oko Bujanovca postojeci autoput.A drugo Erdogan nece dati nikakve milijarde
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
BosnjackaHercegovina
Član
Postovi: 5508
Pridružen/a: 23 nov 2014 17:39

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la BosnjackaHercegovina » 27 feb 2019 16:19

Jack je napisao/la: 27 feb 2019 14:25 Erdoganove price.Vjerujem mu 0,1% ako i toliko.I sta ima i kakve veze ima nase povezivanje s Beogradom.Nikakve.
Glupost zesca,ali od ovog nece biti nista.Prvo ce Albanci da prcaju cetnike oko Bujanovca postojeci autoput.A drugo Erdogan nece dati nikakve milijarde
Ko je rekao da se govori o "davanju" milijardi Jack?
Ovo nije davanje, ovo je investicija. I to jako dobra investicija za Turke.

Oni ce uloziti (a ne dati pare) i onda ce naplacivati putarinu 20-30 godina i time povratiti svoj ulozeni novac nekih 10-15 puta. Erdogan nikad nije ni rekao da ce pokloniti put, nego da ce dati pare da se on izgradi - samo sto niko od nasih medija nije pitao pod kojim uslovima jer su to levati koji ne kontaju kako se ove stvari prave.
Samo BiH.

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Abidaga » 27 feb 2019 17:20

Davutoglu je vec 2014. godine u svojoj knjizi "Strateska dubina" obnovu zelene transferzale proglasio turskim nacionalnim interesom. To je njihov cilj i oni ce ga realizovati cak i protiv volje idiota medju Bosnjacima koji su dobrovoljno u parlamentu Federacije izglasali da se Tuzla, Brcko i Bijeljina moraju povezati sa Beogradom iako to cak ni Srbija nije zahtjevala.

Avatar
krhan
Član
Postovi: 2278
Pridružen/a: 18 okt 2012 19:02

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la krhan » 27 feb 2019 19:45

Pa kako sam ja razumio ici ce preko Tuzle i preko Gorazda :what: Il sam pogrijesio?
Pa nek kasiraju na putarini, nama je bitno da se izgradi dobra infrastruktura i da smo bolje povezani medjusobno a da nepricamo o ekonomskom plusu i turizmu.
Za ove juzne zemlje je dosta kraci put voziti preko Bosne.

A Hrvatska moze se slikati onda sa autoputom Zagreb-Beograd.
Sta mislite, zasto Hrvatska koci izgradnju mosta na Gradisci ako se nevaram da je na tom mjestu.
Rekao je Omer ibnul-Hattab, radijellahu anhu:"Nije rob (vjernik), nakon islama, dobio vece dobro od cestita brata, pa kada neko od vas primjeti ljubav od strane svoga brata neka ga se drzi."
:zastava: :mashallah:

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 27 feb 2019 20:51

Autoput ili kružni tok Beograd - Sarajevo?
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Abidaga
Član
Postovi: 5846
Pridružen/a: 20 okt 2012 21:29

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Abidaga » 27 feb 2019 21:44

Zmaj je napisao/la: 27 feb 2019 20:51
Autoput ili kružni tok Beograd - Sarajevo?
"Slobodna" Evropa nema sta drugo ponuditi nego pesimizam kad god Bosnjaci postupe kao slobodan narod.

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 27 feb 2019 21:49

Abidaga je napisao/la: 27 feb 2019 21:44
Zmaj je napisao/la: 27 feb 2019 20:51
Autoput ili kružni tok Beograd - Sarajevo?
"Slobodna" Evropa nema sta drugo ponuditi nego pesimizam kad god Bosnjaci postupe kao slobodan narod.
Aha al postavio sam klip samo zbog mape.

Svidja mi se ova ruta Sarajevo-Zenica-Zepce-Tuzla-Brcko.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 03 mar 2019 01:37

Dr. Lindov: Treba nam autoput Bihać - Sarajevo - Goražde - Pazar - Priština i dalje….
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 04 mar 2019 19:32

Državni vrh BiH ozvaničio početak radova: Tunel Hranjen je kapitalni projekt za Goražde

slika

Na lokalitetu Hrenovice kod Prače danas je i formalno ozvaničen početak radova izgradnje tunela Hranjen kao najzahtjevnijeg dijela projekta izgradnje brze ceste Sarajevo - Goražde.
Izgradnjom puta udaljenost od glavnog grada BiH do grada na Drini bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a vožnja od Sarajeva do Goražda trajala bi svega 45 minuta.

Svečanosti početka radova na izgradnji tunela, čiji je investitor JP Autoceste FBiH, prisustvovali su najviši bh. zvaničnici, član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović, predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvidzdić, premijer Vlade FBiH Fadil Novalić, Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH te zvaničnici iz BPK Goražde za koji je projekt gradnje tunela od historijske važnosti, jer Goraždani godinama čekaju na ispunjenje obećanja o gradnji brze ceste.

"Ovaj put je potreba i regiona i Federacije i države BiH. Do prije izvjesnog vremena s velikom nevjericom građani su razgovarali o ovom putu. Još od ukidanja uskotračne pruge govorilo se o raznim varijantama i zato danas zahvaljujemo svima koji su doprinijeli da stupimo u realizaciju ovako značajnog projekta. Ono što javnost treba da vidi i zna jeste da je da ovaj projekt živ od prije tri mjeseca i da živi i u narednom periodu. Molim nas sve da ne posustanemo i dalje radimo da brza cesta Goražde - Hrenovica - Prača - Pale - Sarajevo bude korisna svim građanima", poručio je Asim Zec.

Za stanovnike ovog dijela BiH, a posebno privrednike, početak radova na izgradnji tunela je od životne važnosti pa su organizatori Vlada BPK Goražde u koordinaciji s investitorima Autocestama BiH formalni čin početka radova simbolično posvetili jednom od najznačajnijih datuma - Danu nezavisnosti BiH.

"Prije više od četiri godine stidljivo smo govorili o razvoju putnog povezivanja Goražda sa Sarajevom, prešli smo dug put i hvala Bogu danas stojimo na mjestu gdje su pripremni radovi došli do finiša i ono što slijedi jesu glavni radovi. Moja impresija je da se iza 20 i više godina od kada postoji priča o povezivanu Sarajeva i Goražda prvi put uspostavila veza između svih nivoa vlasti. Znali smo šta trebamo, političku odluku, projekt i osiguravanje procedure i da trebamo novac. Poučeni ranijim greškama radili smo istovremeno na sve tri oblasti", podsjetio je Emir Oković, premijer BPK Goražde.

Predsjedavajući Vijeća ministara Denis Zvizdić istakao je ovom prilikom da je riječ o početku izuzetno važnog infrastrukturnog projekta koji predstavlja ukupnu ekonomsku reintegraciju čitave BiH.

"Projekt je posebno važan za BPK Goražde jer će predstavljati bazu u odnosu njegovog daljnjeg ekonomskog i društvenog razvoja, ekonomske i demografske obnove. Ovaj projekt ima za cilj povezivanje Sarajeva i Goražda, ne na način kako je to bilo do sada, jednosmjerna ulica od Goražda ka Sarajevu, već dvosmjerna ulica protoka ljudi, ideja, kapitala i robe, da građani BPK Goražde ostaju na ovom području koje ima izuzetno veliki, strateški značaj za kompletnu BiH i da svoja znanja i vještine koriste za daljnji razvoj ovog područja", poručio je Zvizdić.

Fadil Novalić, premijer FBiH, naglasio je ovom prilikom da će se tunel "bušiti" u naredne tri godine, međutim osvrnuo se i na priču o povezivanju Sarajeva i Beograda koja je posebno aktuelna ovih dana.

"Kad se govori o tom pravcu, ne može, a da u kalkulaciji ne bude i ova brza cesta. RS preko čije teritorije ide ta brza cesta je odlučila da ide preko Sokoca, Rogatice, dolje niže do Ustiprače. Mi smo se odlučili mimo tog projekta, mimo te priče za koju ne znamo kad će i hoće li biti, da gradimo ovaj projekt Sarajevo – Goražde i od sada ćemo ga samo tako zvati, povezivanje Sarajeva i Goražda i to brzom cestom. To nije usamljen projekt, jer mi smo i u novim akcizama predvidjeli čak tri feninga koja idu na kantone za gradnju brzih cesta. Vidjeli smo da imamo veliku razliku između autocesta koje su na federalnom nivou i magistralnih cesta koje su također na federalnom nivou, ali koje rješavaju pitanje magistralnih cesta, da između autocesta i magistralnih imamo tu prazninu koju smo pokrili brzim cestama. Neće se graditi samo ovdje, ići će i prema Travniku, Mostaru, prema Tuzli, tako da je to dio jednog ukupnog projekta Vlade FBiH, što povećava šansu za realizaciju ovog projekta. Tunel će se bušiti tri godine", izjavio je Fadil Novalić, premijer Vlade FBiH.

Izvođač radova na tunelu Hranjen je firma Euro-Asfalt iz Sarajeva.

Radovi u okviru LOT 1 podrazumijevaju probijanje tunela i izgradnju primarne pregrade cestovnog tunela Hranjen čiji je rok za gradnju 36 mjeseci.
https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /190304103
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 04 mar 2019 21:48

Privrednici iz Bosanskopodrinjskog kantona Goražde izvoze svoje proizvode u 50 zemalja. No, jedan od najvećih problema su troškovi transporta. Izgradnja brze ceste do Sarajeva koju čekaju decenijama smanjila bi troškove i uštedila vrijeme. Stoga ih raduje današnje ozvaničenje radova.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 29 apr 2019 02:11

Korigovana ruta brze ceste Sarajevo - Goražde, nema rušenja 20 stambenih jedinica

Predstavnici Javnog preduzeća Autoceste i IPSA Instituta u maloj sali gradske uprave Goražde prezentirali su građanima korigovanu rutu brze ceste Sarajevo - Goražde na potezu od izlaza iz tunela Hranjen do Industrijske zone Pobjeda.
Podsjetimo da je grad Goražde nadležan za provođenje postupka eksproprijacije zemljišta koje se nalazi na trasi puta, a građani naselja Podhranjen kuda prolazi cesta ranije su tražili da se sačuvaju njihovi stambeni i pomoćni objekti, kao i plodno i obradivo zemljište.

''Naravno, prvi idejni projekat po kojem bi se rušilo preko 20 stambenih jedinica nam nije odgovarao i stručnjaci iz IPSA-e i JP ''Autoceste'' su prihvatili naše zahtjeve tako da će novim idejnim projektom stambeni objekti ostati sačuvani. Slijedi izrada glavnog projekta i na bazi toga pozvaćemo još jednom sve građane na prezentaciju projekta", izjavio je Muhamed Ramović, gradonačelnik Goražda.

Da su korekcijom trase sačuvani svi objekti potvrdio je i Amir Šikalo, šef Službe za građenje JP ''Autoceste'' FBiH.

"Ovom korekcijom svi su objekti praktično sačuvani. Ovo je sada faza idejnog projekta, poslije nje ide faza glavnog projekta, gdje će se sve precizno obraditi i definisati 'u centimetar' kuda trasa ide i koje je konačno rješenje. Autoceste će u narednih pola godine raspisati tender odnosno javni poziv za izradu glavnog projekta, mi se nadamo da će krajem godine ili početkom iduće godine početi projektovanje glavnog projekta", izjavio je Šikalo.

Izradom glavnog projekta doći će se do najboljeg rješenja, smatra i Elvir Alić, predstavnik IPSA Instituta.

"U principu rađen je idejni projekat i u ovoj fazi smo pokušali da iznađemo najpovoljniji položaj u odnosu na lokalnu zajednicu i objekte koji su uz planiranu brzu cestu. U narednim fazama slijede poboljšanja trase, neka mikro pomjeranja u zavisnosti od snimanja postojećeg terena u što će Gradska uprava Grada Goražda biti uključena u sve to i iznaći će se pravo rješenje za sve", smatra Alić.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la atif » 24 jun 2019 11:56

Bajrić: Iznenađeni smo populističim izjavama o povezivanju Krajine sa Sarajevom
Na susretu inžinjera saobraćaja i komunikacija koji je nedavno održan u Jajcu naglašena je bitnost povezivanja Unsko-sanskog kantona sa Sarajevom i drugim bh. gradovima, ali i poslana poruka nadležnima da se ne igraju s krajiškim ponosom.
Naučno-stručni skup "Efikasniji saobraćajno-transportni i komunikacijski razvoj BiH - Kuda ide ovaj voz" održan je nedavno u Jajcu, a prisustvovali su mu brojni članovi akademske zajednice Univerziteta u Sarajevu, predstavnici Ministarstva komunikacija i prometa BiH, kao i entitetska ministarstva, predstavnici Vlade Srednjobosanskog kantona, Općine Jajce te Grada Bihaća i Vlade USK.

Vršilac dužnosti predsjednika Udruženja Krajišnika Adnan Bajrić, koje je 2013. godine iniciralo naučni skup i s Udruženjem inžinjera saobraćaja 2014. godine izradilo dokument "Značaj saobraćajno-transportnog i energetskog povezivanja za regionalni razvoj s posebnim osvrtom na USK", obratio se prisutnima te podsjetio na značaj ovog dokumenta.


Prisutnima je kazao da imaju u vidu da je povezivanje Bihaća, Ključa, Mrkonjić Grada, Jajca, Travnika i drugih gradova u pravcu Sarajeva i drugih bh. gradova u regionu ka Istanbulu jedan od evropskih pravaca, a u izjavi za Klix.ba je kazao da je iznenađen populističkim obećanjima Bakira Izetbegovića jučer u Travniku.

"Bili smo iznenađeni površinim, populističkim i politikantskim pričama o tom povezivanju jučer u Travniku, a ono je više priča o koridoru nego putu koji je davno trebao biti prioritet za nas. Lista prioriteta nikada nije postojala u nacionalnoj politici i zbog toga smo ovdje gdje jesmo. Prije se povezuje Beograd, a ono što je za nas značajnije jeste da se bar rasterete neke dionice na putu za Krajinu. Put Sarajevo - Beograd je razumljiv, ali nije prioritet. Bihać - Sarajevo je jedan od četiri evropska pravca na relaciji BiH - Evropa i na tome se moralo mnogo ranije raditi", kazao je Bajrić.

Dodao je da je krajnje vrijeme da se ustanovi redoslijed prioriteta, da ovaj dokument nađe mjesto u strategijama, odnosno da se isti realizira, kako bi veza sa Sarajevom bila brža i jeftinija, a ne da Sarajevo samo dolazi pred izbore i vodi njihove očeve u ratove, ubire PDV i ne srazmjerno prihoduje od njih nego što investira kroz javna preduzeća.

Poručio je da se ne zloupotrebljava krajiški ponos i dodao da to što krajišnici ne mole ne znači da se može probuditi inat i izazvati građanski neposluh i u ovako teškim društveno-političkim okolnostima unutar države.
http://www.uskinfo.ba/m/vijest/bajric-i ... evom/57171

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 01 sep 2019 19:13

Počinje probijanje tunela Hranjen koji će spajati Sarajevo i Goražde



Početkom naredne sedmice, kako saznajemo, počet će probijanje tunela Hranjen, što je najzahtjevniji dio projekta izgradnje brze ceste Sarajevo - Goražde.
Ovih dana okončani su i pripremni radovi koji bukvalno znače i početak "bušenja" brda, a mašine kompanije Euroafsalt, koja je glavni izvođač radova, su na ulazu u okno gdje se intenzivno radi.

Gradnja tunela Hranjen historijski je projekat za Goražde koje godinama čeka na ispunjenje obećanja o gradnji brze ceste koja će, sada je već izvjesno, cestovnu udaljenost od glavnog grada BiH, smanjiti sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara.

Tako bi prema procjenama vožnja između Sarajeva i Goražda brzom cestom trajala svega 45 minuta.

Tunel Hranjen će biti dug 5,8 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna.

Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.

Rok za probijanje tunela i izgradnju primarne pregrade cestovnog tunela Hranjen je 36 mjeseci. Vrijednost radova na probijanju tunela Hranjen iznosi nešto više od 80 miliona KM. Većina novca je obezbijeđena iz prošlogodišnje akumulirane dobiti BH Telecoma.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 04 sep 2019 20:32

Odlične vijesti: Počelo probijanje tunela između Sarajeva i Goražda

slika

Vrijednost radova na izgradnji tunela s glavnom i servisnom cijevi je 82 miliona KM.

Izgrađene su pristupne saobraćajnice do portala, osiguran teren za pristup teških građevinskih mašina i počelo je bušenje ulaza u tunel Hranjen, najvažniji infrastrukturni objekt za Goražde i prostor jugoistočne Bosne.

Radnici firme „Euro Asfalt“ na gradilištima su s obje strane tunela, kod Goražda i Hrenovice kod Pala.

Glavna cijev

- Počelo je bušenje tunela, jer portali su ulazi u tunel, ali prije zime se mora ući unutra i početi iskop glavne cijevi. Tada radnici mogu nesmetano raditi, bez obzira na snijeg i vremenske uvjete. Uglavnom, u ovaj projekt se krenulo ozbiljno i nema vraćanja. „Autocestama FBiH“ je prioritet povezivanje Sarajeva s istočnom Bosnom, Krajinom, Tuzlom i Mostarom, jer interes svih je da imamo brzu vezu svih dijelova s glavnim gradom države – kaže Adem Zolj, izvršni direktor „Autocesta FBiH“.

On podsjeća da je izvođač radova imao obavezu da na osnovu idejnog projekta uradi glavni projekt, ali zbog niza izmjena idejnih rješenja to još nije urađeno pa kasni i izdavanje građevinske dozvole.

– Tunel Hranjen se gradi po tzv. žutom FIDIC-u. U sklopu urbanističke saglasnosti i načelne građevinske saglasnosti, koja je gotova, oni mogu izvoditi radove koje ste vidjeli na terenu. To su radovi oko sjevernog i južnog portala. Oni su dostavili glavni projekt, a onda u međuvremenu urade nekakvu izmjenu, pa to mora proći reviziju. Mi smo im sada, zbog čestih izmjena, dali rok da više nema izmjena i da nam u septembru dostave glavni projekt kako bismo dobili građevinsku dozvolu – pojašnjava Zolj.

Iako je procijenjena dužina tunela bila 5,5 kilometara, pomjeranjem portala ona je smanjena za oko 500 metara. Radove na izgradnji tunela Hranjen prati i poseban odbor koji je formirala Vlada BPK Goražde.

Otvaranje deponije

- Mi kao kanton pratimo realizaciju projekta i donosimo odluke koje su bitne za njegovu implementaciju. Posljednja odluka, usvojena na sjednici Vlade u četvrtak, vezana je za utvrđivanje javnog interesa za otvaranje deponije zemljanog materijala koji će se deponirati prilikom iskopa tunela i proslijedili je Skupštini. Radi se o lokaciji površine 13.000 kvadratnih metara – kazala nam je premijerka BPK Aida Obuća.

Vrijednost radova na izgradnji tunela s glavnom i servisnom cijevi je 82 miliona KM. Ranijim zaključkom Vlada FBiH je za ovaj projekt osigurala 63 miliona KM iz dobiti „BH Telecoma“, a naknadno je izdvojila i dodatnih 45 miliona KM, tako da će ubrzo „Autoceste FBiH“ raspisati i tender za izradu projekta pristupnih puteva iz pravca Goražda, odnosno Hrenovice.

Udaljenost smanjena za 56 kilometara

Radit će se projektno rješenje brze ceste, koja podrazumijeva četiri odvojene trake, ali će u ovoj fazi, zbog niske frekvencije saobraćaja, pristupne saobraćajnice biti u rangu magistrale s dvije trake.

Izgradnja tunela Hranjen predstavlja historijski projekt za Goražde, jer će se cestovna udaljenost od Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara, a vožnja bi, prema najavama investitora, umjesto sadašnjih sat i po, trebala trajati oko 45 minuta.
https://avaz.ba/vijesti/bih/513384/odli ... -i-gorazda
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoput Bihać-Sarajevo-Goražde-Sandžak

Post Postao/la Zmaj » 11 sep 2019 17:01

Počelo probijanje budućeg najdužeg cestovnog tunela u BiH - Ulazak i iskop glavne cijevi prije zime

slika

Brza cesta Prača – Goražde odnosno izgradnja njenog najzahtjevnijeg dijela tunela Hranjen predstavlja istorijski projekt za Goražde, jer će se cestovna udaljenost ovog grada na Drini i Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara. S obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnji sat i po.

- Počelo je bušenje tunela, ali prije zime se mora ući unutra i početi iskop glavne cijevi. Tada radnici mogu nesmetano raditi, bez obzira na snijeg i vremenske uvjete. Uglavnom, u ovaj projekt se krenulo ozbiljno i nema vraćanja. JP Autoceste FBiH je prioritet povezivanja Sarajeva s istočnom Bosnom, Krajinom, Tuzlom i Mostarom, jer interes je svih da imamo brzu vezu svih dijelova s glavnim gradom države- izjavio je Adem Zolj, v.d. izvršni direktor projektovanja i građenja.

Tunel Hranjen sastojaće se od dvije cijevi, dužine od 5,5 kilometara. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristiće se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.

- Trenutno se s goraždanske strane radi tunelski predusjek, a počeli smo i radove na podzemnom iskopu za glavnu tunelsku cijev. Koristimo novu, austrijsku metodu za tunelsku gradnju. Na sjevernom portalu iz pravca Prače također se radi na predusjeku, zacjevljenje potoka Čemernice je završeno i sad se gradi plato ispred tunela gdje ćemo za nekih 20-tak dana krenuti sa podzemnim iskopom servisne cijevi tunela - kazao je Enver Ajanović, tehnički direktor kompanije i voditelj projekta ispred izvođača radova Euro-Asfalt.

Kroz mekše slojeve zemlje radovi teku sporije, jer se na svakih 80-tak centimetara bušenje zaustavlja, da bi se izvršilo betoniranje i spriječilo obrušavanje zemlje. Na južnom portalu, nakon posljednjih kiša, pojavile su se manje količine vode. Prema rasporedu izvorišta vode, ali i samom nazivu Hranjena, koji je nekada hranio okolno područje, očekuje se da tokom radova budu otvorene kaverne s podzemnim vodama.

- Voda može biti problem. Manje količine se rješavaju uz pomoć pumpi, a u slučaju pojave većih količina onda se koriste neke druge tehnologije. Stručnjaci iz Zavoda za geologiju su i ukazivali na to. Došlo je i do pomjeranja trase, da bi se izbjegle, prema procjenama stručnjaka, veće podzemne vode - rekao je Zolj.

Uzdužni nagib tunela odabran je tako da njegova vrijednost ne prelazi dva posto na ukupnoj dužini od Goražda do Prače, što je standard u gradnji tunela u brdskim područjima, navodi se na sajtu Autocesta FBiH.

- Od strane Goražda ulazi se negdje na nadmorskoj visini od 640 metara, a izlazi se na nekih 760 metara. To je ta visinska razlika od 120 metara i nagib je dva posto, od Prače prema Goraždu, odnosno uspon od Goražda prema Prači. Konačnom izgradnjom, tunel Hranjen biće drugi po dužini u bivšoj Jugoslaviji, odmah iza tunela Sveti Rok u Hrvatskoj koji je dug 5.800 metara i povezuje Split i Zagreb - zaključuje Ajanović.

Vrijednost radova je 81.899.883 KM s uračunatim PDV-om, a sredstva u visini od 65 mil KM su osigurana Odlukom Vlade Federacije BiH iz akumuliranih dobiti BH Telecoma. Također, izmjenama i dopunama budžeta FBiH za 2019. usvojenim u junu ove godine planirana su i dodatna sredstva za izgradnju putne infrastrukture u iznosu od 45 miliona KM, a odnose se na dividendu Elektroprivrede BiH. Ova sredstva će biti korištena za izgradnju tunela Hranjen. Rok za izgradnju ovog najdužeg cestovnog tunela u Bosni i Hercegovini je 36 mjeseci.

- Čim nam izvođač dostavi glavni projekt, jer bilo je izmjena pomjeranjem servisne cijevi tunela, mi bismo trebali dobiti konačnu građevinsku dozvolu. Onda ćemo tačno znati poziciju portala tunela i nastaviti sa projektovanjem trase iz pravca Goražda, odnosno Hrenovice. Tako ćemo nastojati da izgradimo i pristupne ceste do 2022. godine, kada je predviđen i završetak izgradnje tunela - istakao je Zolj.
https://ba.ekapija.com/news/2624525/poc ... kop-glavne
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Odgovorite