☑ Pravila foruma i savjeti

Autoceste BiH (Koridor 5c)

Moderator/ica: abu seid

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la ABen » 19 jan 2013 13:10

Nestalo para.
Na Koridoru Vc manjak 400 miliona KM
B. A. 18/01/2013 22:54:00
http://www.vijesti.ba/kolumne-komentari ... liona.html
Koridor 5c / arhiv
Gradnja novih dionica autoceste na koridoru V c kroz Bosnu i Hercegovinu, započetih u 2012. godini, stajat će znatno više nego što je planirano pa vlasti entiteta Federacije BiH pokušavaju osigurati još oko 200 miliona eura koliko im nedostaje za plaćanje već ugovorenih radova, objavio je "Dnevni avaz".

Prema neimenovanim izvorima ovog lista, ispostavilo se kako je "manjak" od 400 miliona KM nastao zbog razlika u cijenama planiranim kada su dogovarani krediti za dionice koje se sada grade ili gradnja treba uskoro početi te realne cijene koja je dobivena nakon prijava na javne natječaje za izvođenje radova.

Dio razlike pokušat će se pokriti kreditom Češke izvozne banke u vrijednosti od 15 miliona eura te iz proračunskih sredstava, no novo zaduženje je neizbježno ukoliko se želi osigurati završetak započetih radova.

Preduvjet za odobravanje novih kredita FBiH za ove namjene je povećanje trošarina na gorivo ili na duhanske proizvode na čemu međunarodne financijske institucije inzistiraju kao na jamstvu da će se krediti uopće moći vraćati.

Sve dionice autoceste koje se sada grade kroz BiH financiraju se pretežito iz kredita Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Europske investicijske banke (EIB), kod kojih se FBiH već zadužila za oko 500 miliona eura.

U BiH je na pravcu koridora V c, koji kroz zemlju prolazi u dužini od 330 kilometara, do sada izgrađeno tek oko 40 kilometara autoceste na dionici između Sarajeva i Zenice. U tijeku su radovi na konačnom spajanju ova dva grada autocestom, što bi se trebalo dogoditi 2014. godine.

Istodobno se gradi dvadesetak kilometara autoceste na pravcu od Sarajeva prema Mostaru te desetak kilometara od budućeg graničnog prijelaza Bijača kod Metkovića ka unutrašnjosti zemlje.

Vlasti Republike Srpske najavile su kako će ove godine raspisati natječaj za koncesiju za gradnju pedesetak kilometara autoceste koja prolazi kroz taj entitet između Doboja i Svilaja.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
Logan
Član
Postovi: 469
Pridružen/a: 30 dec 2012 05:57

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Logan » 19 jan 2013 19:39

Ovo je jos jedna u nizu avazovih provala i cifra izvucena iz sesira nasumice. Avaz kao izvor informacije je uvijek bio upitan ali zadnjih par godina ni slucajno im se ne omakne pa istinito izvjestavaju.

Avatar
sarajlija
Član
Postovi: 875
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:07

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la sarajlija » 20 jan 2013 16:47

Logan je napisao/la:Ovo je jos jedna u nizu avazovih provala i cifra izvucena iz sesira nasumice. Avaz kao izvor informacije je uvijek bio upitan ali zadnjih par godina ni slucajno im se ne omakne pa istinito izvjestavaju.

Avaz ja citima na netu i redovno vidim da iznose stvari koje idu protiv SDA a nikad ili skoro nikad poriv SPD ili Radnociceve stranke? Jednostavno jos jedan dokaz da nam drzava nije ni blizu gdje treba biti.
Hrvatski historicar priznaje da je Tvrtko bio samo osvajac hrvatske zemlje a ne oslobodilac kako se to od nekih drugih prikazivalo https://www.youtube.com/watch?v=PDrx0a2Gx5M

http://www.youtube.com/watch?v=9GiTzVdWX5Q obavezno pogledati

marli
Član
Postovi: 847
Pridružen/a: 25 okt 2012 22:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la marli » 21 jan 2013 10:03


Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 23 jan 2013 13:37

Radovi na poddionci Suhodol-Lepenica odvijaju se planiranom dinamikom

Relativno povoljne zimski uvjete graditelji na dvije poddionice koridora 5c Suhodol-Lepenica i Tarčin–Suhodol maksimalno koriste kako bi završili radove, u skladu s planiranom dinamikom.

Na poddionici Lepenica-Suhodol, sa turskom kompanijom koja je glavni izvođač, angažovan je i veći broj domaćih firmi koje su trenutno angažirane na pripremnim radovima.

Radi se o vrlo složenoj poddionci dužine pet kilometara, na kojoj će se biti izgrađeno nekoliko objekata i tunela.

Rok za izgradnju ovog dijela koridora je 20 mjeseci. Graditelji realizuju projekat na vrlo zahtjevnom području kanjona rijeke Lepenice.

Na poddionici Suhodol - Lepenica najintezivnije se radi na probijanju dvije cijevi tunela dužine 2,5km. Do sada je iskopano oko 300 metara s jedne i druge strane tunela. Također, odvijaju se pripremni radovi i za početak izgradnje poddionice Vlakovo - Lepenica dužine deset kilometara.
Odlicno nek se samo radi! :gut:
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
noel malcolm
Član
Postovi: 3276
Pridružen/a: 18 okt 2012 21:50

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la noel malcolm » 23 jan 2013 17:45

Logan je napisao/la:Ovo je jos jedna u nizu avazovih provala i cifra izvucena iz sesira nasumice. Avaz kao izvor informacije je uvijek bio upitan ali zadnjih par godina ni slucajno im se ne omakne pa istinito izvjestavaju.
Avaz je privatni bilten Radončića i SBB-a, i ko očekuje objektivnu informaciju u debeloj je zabludi.

Internet izdanje Oslobođenja je neuporedivo objektivnije.

http://www.oslobodjenje.ba/

Nedavno je na FTV rečeno da je Radončić kupio GP Put iz Sarajeva ,

za direktora je postavio Adnana Terzića, bivšeg federalnog premijera.

Takođe je rečeno da je GP Put uključeno kao podizvođač radova na koridoru V-c bez tendera,

a ključnu ulogu je odigrao direktor preduzeća Autoceste FBiH Mirsad Nikšić,

kojeg je za direktora nedavno postavio njegov brat Nermin, federalni premijer.


:stareci: :stareci: :stareci:
“Radimo kao da ce sto godina biti mir,
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la ABen » 27 jan 2013 08:37

Neko želi zaustaviti gradnju koridora 5C
http://www.vijesti.ba/vijesti/bih/12751 ... idora.html

slika
B. A. 26/01/2013 22:21:00
Ensad Karić
SARAJEVO - Javno preduzeće "Autoceste Federacije BiH" u posljednje vrijeme intenziviralo je aktivnosti na izgradnji autoputa na koridoru 5C, ali je u isto vrijeme, slučajno ili ne, postalo meta gotovo svakodnevnih napada pojedinih medija. Direktor ovog preduzeća Ensad Karić u intervjuu za "Dnevni avaz" govori o ovim napadima, o tome na koji način će se iznaći nedostajućih 400 miliona maraka za dionice koje su u izgradnji...

Za dionice koje su u izgradnji nedostaje oko 400 miliona maraka. Kako je nastala ta razlika u cijeni?

- To je posljedica dvije stvari. Prvo, greške onih koji su vršili procjene prilikom dogovaranja kredita 2007. godina, a drugo rasta cijena materijala. Prema podacima Zavoda za statistiku, bitumen je od 2008. poskupio 60 posto, nafta 50 itd. Dakle, cijene materijala su znatno povećane.

S druge strane, iznosi kredita za dionice dogovarani su bez ikakvih analiza. Naprimjer, kredit Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) podijeljen je kao nožem, za tri dionice po 60 miliona eura, bez ozbiljne analize koliko te dionice zaista koštaju. To je sigurno greška onih koji su to dogovarali.

Cijene koje smo mi dobili na tenderima su tržišne. Ne može se očekivati da, recimo, osam kompanija koje dostave svoje ponude budu u krivu, a da smo mi u pravu s nekom svojom procjenom iz 2007. Uzmimo za primjer referentnu kompaniju kakva je "Strabag", a čije su ponude za još 20 posto skuplje od prihvaćenih.

Osim toga, da bivša vlast nije najskuplju dionicu Vlakovo - Tarčin podijelila na tri dijela, sigurno bismo uštedjeli 20 posto na cijeni.

Kako ćete nadoknaditi nedostatak novca i radite li već na tome?

- Povećat ćemo kreditni okvir. Već smo pokrenuli inicijativu za povećanje kredita za 25 miliona eura kod EBRD-a, a isti zahtjev uputit ćemo i Evropskoj investicijskoj banci (EIB). Pokrenuli smo saradnju sa Češkom izvoznom bankom, s kojom je potpisan memorandum za 15 miliona eura.

Ostatak ćemo dati mi iz vlastitih sredstava, jer očekujemo da će nam se povećati prihodi od akciza i od puštanja u promet novih dionica. Dakle, ne plašim se da ćemo doći u problem s finansiranjem započetih dionica.

Povećanje ukupnog iznosa koji nam nedostaje uzrokovan je i time što su "Autoceste" preuzele obavezu izgradnje dva granična prijelaza do nivoa objekata koji moraju biti osposobljeni do ulaska Hrvatske u Evropsku uniju.

U posljednje vrijeme "Autoceste" su meta napada nekoliko medija koji nastoje prikazati kako se na izgradnji autoputa dešava krupni kriminal. Kako gledate na to?

- To su napadi ljudi koji ne žele da se nešto promijeni. To su zlonamjerni napadi od onih koji su vidjeli da se ovo što smo mi počeli više ne može zaustaviti, da ne postoji način da nas ugroze. Oni nastoje kriminalizirati sve ono što rade "Autoceste".

Mogu samo reći da je ovo nezaustavljiv projekt za koji mi nećemo dozvoliti da bude ugrožen, bez obzira na sva podmetanja.

Kritiziraju Vas i oni koji su nekada bili zaduženi za izgradnju autocesta, poput Vašeg prethodnika na funkciji, sada SDA-ovog ministra u Federalnoj vladi Erdala Trhulja.

- Ne smatram za relevantne kritike od ljudi koji su za pet godina napravili deset kilometara autoputa. Mislim da to nisu relevantni ljudi da kritiziraju ovaj projekt.

Posljednjih dana neki su mediji spominjali Vaše ime u kontekstu navodnog kriminala u vezi s poslovanjem "Lok" instituta, gdje ste bili direktor. Kako to komentirate?

- Sve su to isti napadi koji su usmjereni da se kriminaliziraju ljudi koji rade na projektu izgradnje autoputa i da se taj projekt zaustavi. To su ljudi kojima nije stalo da imamo autoput i koji hoće da prikriju svoju nesposobnost, stvaranjem slike u javnosti da su oni koji to sada rade i koji to mogu završiti - kriminalci.

Potrebna pomoć države

Vlasti su planirale povećanje akcize na gorivo ili uvođenje akcize na cigarete za gradnju autoputeva. Zbog čega je taj novac potreban?

- Mi ne možemo započeti naredni investicioni ciklus, ili možemo u smanjenom obimu, ako ne dođe do rasta akciza ili povećanja sredstava iz budžeta. Ne postoji zemlja u posljednjih 15 godina koja je bez podrške države napravila velike investicione projekte, pogotovo u cestogradnji. Povećanje akciza za autoputeve ili to što bismo dobivali iz budžeta nama pruža mogućnost da međunarodnim finansijskim institucijama pokažemo da smo kreditno sposobni.
Lose bi bilo ako bi sad stali. trebaju pod hitno da zavrse autoput Konjic-sarajevo-Zenica i da krenu prema Mostaru.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
amkos
Član
Postovi: 12080
Pridružen/a: 18 okt 2012 20:55

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la amkos » 27 jan 2013 14:34

ustase stopiraju, jer im ne odgovara gradnja ka jugu..vrlo jasno..
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!

marli
Član
Postovi: 847
Pridružen/a: 25 okt 2012 22:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la marli » 27 jan 2013 22:22

Zenica-Konjic bi već bio stvarno fin dio autoputa, preko 100 km.

Avatar
Logan
Član
Postovi: 469
Pridružen/a: 30 dec 2012 05:57

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Logan » 28 jan 2013 05:07

Ovdje je vise fingiranje SDA od strane SDPovog kadra uz avazovu svesrdnu pomoc. Ustase se vise tu nista ne pitaju. Problemi su uglavnom financijski, i za Tarcin - Mostar Sjever ce trebati preko milijardu maraka od kojih do sada ni fening nije obezbjedjen niti znam pomocu koje magije ce ikad biti obezbjedjen na zalost.

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 41402
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Jack » 28 jan 2013 08:33

Mostar nije vazan.Vazno je povezati Konjic.Od Tarcina do Konjica ima koliko?20 Km?To je vazno.Psiholoski, jer razbijena je barijera do Ivan Planina.Kad je Ivan Planina oslobodjena u Maju 1992, tad je jedan komadant rekao.Evo nas i u Hercegovini, kao sala radi ''Muslimanije'' i tora koji su nam ustupili.Nazalost, nema vise ni Hujke.Rahmetli Hujka je stradao, da spase Bosnjake koji su dozivjeli pucanje i agresiju Srba i Hrvata

Danas, u ovom casu kada imamo mir.Moramo da makar ostvarimo nesto po tome planu, a to je kvalitetna autocesta do Mostara, a ako ne moze do Mostara, onda Konjic.Znam to ce sigurno kostati jos 200 miliona Eura, ali dovoljno da se nadje kakva koncesija.Pa, Sarik Tara je namjeravao cijeli autoput da naprave, a on ima para, a Bosnjak je porijeklom.
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
bilbo
Član
Postovi: 899
Pridružen/a: 30 dec 2012 11:42

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la bilbo » 28 jan 2013 12:22

Pod pretpostavkom da se iznađu sredstva za daljnji nastavak gradnje AC,mislim da je važno nastaviti od Tarčina do Jablanice(Glogošnice) i tu stati jer je sadašnji magistralni put Glogošnica-Mostar sasvim dobar.

Poslije toga bi prioritet trebao biti gradnja AC Zenica-Žepče sa novim krakom AC Žepče-Tuzla-Orašje.
Uz taj AC bi se uporedo mogla izgraditi nova elektrificirana pruga.
Ovim prometnim pravcima na najkraći način povezuje se širi Tuzlanski sa Zeničkim bazenom,a pošto se
tu nalazi velika koncetracija stanovništva i industrije,nema sumnje da bi investicija bila isplativa.

Završetkom ovog projekta sva bošnjačka područja bila bi strateški povezana,od Brčkog da Mostara.
Sredstva za ovaj projekat,u vidu beskamatnog kredita ili na bazi koncesije bi se trebala tražiti od Turaka
koji su u ekonomskoj ekspanziji,a mogao bi se i obnoviti kontakt sa Šarikom Tarom,kojeg je Jack spomenuo
u prethodnom postu.

marli
Član
Postovi: 847
Pridružen/a: 25 okt 2012 22:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la marli » 28 jan 2013 22:56

Ma doći ćemo mi do Konjica ako Bog da. To je 20 km od Tarčina. A onda slijedi kupovina hercegovačke zemlje južno od Jablanice :fes:

Dezidijat
Član
Postovi: 901
Pridružen/a: 20 dec 2012 00:56

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Dezidijat » 29 jan 2013 14:28

Gradnja autoputa je kasnila zbog medjustranackih sukoba izmedju Bosnjackih stranaka, cinjenica je da BH ne ,mora ulozit ni marke u autoput neka samo daju koncesiju od 30-40 god Turcima TIKA ce izgradit cijeli koridor Vc za 4 godine bez icije pomoci ,.

Mislim da hrvatske stranke nemaju nikakav odlucujuci faktor kada je rijec o izgradnji autoputa u kantonima dje smo mi vecina, samo je stvar u dogovorima i talovima izmedju bosnjackih stranaka tu prvenstveno mislim na SDA vs SDP

Dezidijat
Član
Postovi: 901
Pridružen/a: 20 dec 2012 00:56

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Dezidijat » 29 jan 2013 14:34

slika

Dezidijat
Član
Postovi: 901
Pridružen/a: 20 dec 2012 00:56

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Dezidijat » 29 jan 2013 14:39

Iskreno fakat mislim da je izgradnja autoputa Sarajevo - Gorazde isplativ projekat takodjer i autoput Lasva Vitez-Travnik - Jajce - Vrsar Vakuf - Kljuc - Bihac -Cazin - V.Kladusa ..ne samo da bi spojili i ubrazli komunikaciju sa Bos.Krajinom vec bi otvorili hiljade novih radnih mjesta,.

Avatar
bilbo
Član
Postovi: 899
Pridružen/a: 30 dec 2012 11:42

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la bilbo » 29 jan 2013 18:03

Za povezivanje Sarajeva i Goražda je dovoljan savremeni magistralni put jer je AC punog profila
ekonomski neopravdan.Uporedo za gradnjom puta bi trebalo razvijati infrastrukturu i okrupniti naselja
čime bi se region vezan za put preporodio ekonomski.

Za Bošnjake put Sarajevo-Goražde je od izuzetne strateške važnosti i on bi trebao biti na prioritetu.

Jakub
Član
Postovi: 343
Pridružen/a: 18 okt 2012 21:25

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Jakub » 29 jan 2013 19:52

Prioritet je Vc I davati prednost SA-GZ je neozbiljno.Gorazde je vrlo vazno ,Ali se opet ne moze mjeriti sa Brcko(hahaha...Brckim ili Brckom,kako je pravilno napisati?).Auto putem povezati BC-TZ je nas put u miran san I nase definitivno I nezaustavljivo poklapanje Distrikta Brcko.Tu je takodje brza cesta Vc petlja Pocitelj?-Stolac-Neum.

Avatar
bilbo
Član
Postovi: 899
Pridružen/a: 30 dec 2012 11:42

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la bilbo » 29 jan 2013 20:11

Jakube,pažljivije pročitaj prethodne postove. :zastava:
Ujedno,ranije projektovana trasa AC Tuzla-Orašje dotiče Brčko.

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 41402
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Jack » 30 jan 2013 02:27

Nacelno se slazem s vama.Inace, zanimljiva karta, koju je forumas Dezidijat prilozio.Gledajuci ovu mapu, dolazim do zakljucka da koridor rahmetli Brcko-Banja Luka je nesto sto ce cetnici forsirati.A, nama bi bilo najmanje da se pravi znaci od 2013 godine.Plan za brzom cestom

Sarajevo-Gorazde.Kao i da se pravi plan Tarcin-Zukici preko Bradine.To je obavezno.I do Konjica.Imam plan zasto bas do Konjic.Konjic i nema nijednog zastupnika Srbina i Hrvata u opcinskom vijecu, i nemaju razloga da nas blokiraju na tom pravcu.Kad dodje autoput do Dreznice, vidjet ces onda tek kako ce ustashe da nas koce.Imamo malo zahtjevav sad tunel Vijenac da pravimo u cijeloj 2013 godini i donekle i u 2014 godini

Ono sto bi trebali da radimo je da imamo do Augusta 2014 autoput gotov.Tarcin-Zenica.Svilaj-Odzak.I obavezno da od Tarcina probijemo Ivan Planinu, tu ce biti duzih tunela.I spojimo se s Konjicom.To je vazno

Takodjer sad je veoma strateski vazno, da mi imamo jednu homogenu teritoriju.Sarajevski kanton+ Konjic+ Jablanica, ali i onaj nas dio Mostara.Zato moramo gledati tu kao opciju br 1, da se rijesi



Opcija br 2, ja vidim ovako?

Znaci 2014 je godina.Napravimo onda brzu cestu Jajce-Zenica.Jajce mora da bude i strateski je Jajce najvazniji kraj za nas na tom podrucju.Da napravimo jednu brzu cestu ili autoput.Zenica-Jajce.Jajce je strateski vazno jer se racvaju putevi za Banja Luku, Bihac, Sarajevo i dalje prema Kljucu i Sanskoj dolini.U Krajini je najvaznije da se sanira, a ne izgradi.Postojeca cesta Bihac-Kljuc oko 90 km.To je nekad bio haman autoput.Vjerovali ili ne.I da se napravi brza cesta.Velika Kladusa-Bihac, tako bi se narod manje raseljavao, a to je nas interes

I naravno.Moramo da gledamo u plan 2020 godine

Tad bi trebali da napravimo brzu cestu Sarajevo-Jajce, uz vec postojeci koridor autoputa Sarajevo-Zenica, samo usmjeriti ka Jajcu.Onda druga etapa je Bihac-Kljuc.Kao i Velika Kladusa-Bihac

Tuzla se mora povezati efikasno. a i nas je interes.Tu bi mozda prolazila cesta brza Tuzla-Orasje.Pa bi mogli da se usmjerimo ka nekim naseljima, koja bi prosla kroz taj autoput.I da to brze poklopimo

Cetaljima je najvaznije i Dodiku prema Doboju, ali i dalje.Sad, oni znatno vise imaju recesije nego mi, imaju znatno manje ljudi koji bi ulozili dinare u taj njihov entitet, ali do nas je da se sredi to
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Odgovorite