☑ Pravila foruma i savjeti

Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Moderator/ica: abu seid

Avatar
krhan
Član
Postovi: 2278
Pridružen/a: 18 okt 2012 19:02

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la krhan » 01 mar 2020 23:38

Zmaj je napisao/la: 21 feb 2020 18:33
Željeznice FBiH u 2019. godini ostvarile rekordnu operativnu dobit

Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo u 2019. godini iznosi 22.729.510,00 KM, dok je u 2018. godini iznosila 19.027.649,00 KM.

Operativni prihodi kompanije u 2019. godini iznose 117.586.620,00 KM i veći su za 1.947.631,00 KM u odnosu na 2018. godinu kada su iznosili 115.638.989,00 KM. Operativni rashodi u 2019. godini iznose 94.857.110,00 KM i manji su za 1.754.230,00 KM u odnosu na 2018. godinu kada su iznosili 96.611.340,00 KM.

-Rekordni rezultat operativne dobiti koju smo ostvarili u prošloj godini prije svega je zasluga radnika i dokaz ispravne poslovne politike kompanije. Naš uspjeh je temeljen na konstantnom povećanju prihoda i smanjenju troškova u poslovanju. Uspješno smo odgovorili na sve zahtjeve privrede u BiH, što je osnovna uloga Željeznica FBiH u poslovanju - izjavio je Enis Džafić, generalni direktor JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo.

Rast prijevoza roba i putnika

U 2019. godini prevezli smo 9.125.000 tona robe, što je za 5.000 tona više nego u 2018. godini kada je prevezeno 9.120.000 tona robe, što je rezultiralo povećanjem prihoda od prijevoza roba za 1.500.000,00 KM. U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su u 2019. godini prevezle 496.844 putnika, što je povećanje od 83.373 putnika u odnosu na 2018. godinu, kada smo prevezli 413.471 putnika.

Povećanje broja prevezenih putnika rezultiralo je povećanjem prihoda od putničkog saobraćaja u 2019. godini u iznosu od 750.000,00 KM, u odnosu na 2018. godinu.

-Ukoliko uporedimo period od tri godine 2019. (496.844) – 2016. (258.000), broj prevezenih putnika veći je za 238.844 putnika, što predstavlja povećanje od 92,5 posto. Kontinuitet rasta prevoza roba i putnika na godišnjem nivou dokaz je da su privredni subjekti i putnici koji koriste naše usluge, zadovoljni sa istim. U narednom periodu radit ćemo na unapređenju naših usluga za naše korisnike - kazao je Džafić.

Broj radnika u 2019. godini je za 115 radnika manji u odnosu na 2018. godinu. U protekle četiri godine broj radnika koji su napustili preduzeće (penzija, smrt, sporazumni raskid ugovora) je 743 radnika. U posljednje četiri godine u radni odnos je primljeno 66 radnika (bivši radnici Gredelj-Revom Dobošnica (62) i članovi porodica poginulih radnika (4). Svim radnicima koji su napustili preduzeće uvezali smo radni staž u ukupnom iznosu od cca. 30 miliona KM.

Vrijednost investicija koje smo stavili u funkciju u 2019. godini iznosi 26.437.320,00 KM.

Nastavljen kontinuitet smanjenja glavnog duga prema Poreznoj upravi FBiH

Generalni direktor Željeznica FBiH naglasio je da su ostvareni rezultati omogućili da kompanija redovno izmiruje ne samo tekuće obaveze, nego i obaveze koje su nastale u ranijim periodima.

Prema javnim fondovima po osnovu poreza i doprinosa u 2019. godini uplaćeno je 30,6 miliona KM. Od navedenog iznosa 26,1 milion KM odnosi se na tekuće obaveze, a iznos od 4,5 miliona KM na obaveze iz ranijih godina (period od 2001. do 2016. godine), čime je nastavljen trend smanjenja glavnog duga prema Poreznoj upravi FBiH.

U toku 2019. godine uplaćene su obaveze Uprvi za indirektno oporezivanje BiH u ukupnom iznosu od 2,5 miliona KM. Željeznice FBiH nemaju neizmirenih obaveza prema UIO BiH. Također, u 2019. godini platili smo obaveze prema dobavljačima i bankama koje su nastale u periodu 2008-2014. godine u iznosu od 23 miliona KM.

-U posljednje četiri godine platili smo obaveze prema dobavljačima, bankama, Poreznoj upravi FBiH, a koje su nastale u periodu 2001-2016. godine, u iznosu od cca 100 miliona KM uz servisiranje svih tekućih obaveza. To je još jedan od dokaza da su Željeznice FBiH uspjele, osim povećanja obima rada i stabilizovati svoje poslovanje - riječi su generalnog direktora Džafića.

U cilju daljeg unapređenja rada i modernizacije JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo neophodna je potpuna promjena zakonske regulative koja uređuje rad JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo i to: Zakon o Željeznicama FBiH, Zakon u finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja i Zakon o finansijskoj konsolidaciji JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo, saopćile su Željeznice FBiH.
https://faktor.ba/vijest/zeljeznice-fbi ... obit/69105
Jos kad bih napokon zavrsili onaj dio Vares-Banovici minimum bi se to sve uduplalo.

Ali mi smo kilavi u mnogo cemu.
Rekao je Omer ibnul-Hattab, radijellahu anhu:"Nije rob (vjernik), nakon islama, dobio vece dobro od cestita brata, pa kada neko od vas primjeti ljubav od strane svoga brata neka ga se drzi."
:zastava: :mashallah:

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 09 mar 2020 09:53

Ovo podebljano se moze gledati u vezi otvaranja naftnih terminala za skladistenje .
Odobren plan poslovanja Željeznica FBiH za 2020. godinu


Federalna vlada odobrila je Plan poslovanja JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo za 2020. godinu, koji je urađen za preduzeće kao cjelinu, posebno za Željezničku infrastrukturu i Željezničkog operatora, Plan Željezničke infrastrukture i Plan Željezničkog operatora i kao cjelina čini Plan Društva.

Planom je predviđeno povećanje ukupnog prihoda u odnosu na procjenu izvršenja za 2019. godinu za 32,6 posto, što je zasnovano prvenstveno na planiranom povećanju vlastitih kao i prihoda iz drugih izvora.

Predviđeno je i povećanje ukupnih troškova u odnosu na procjenu izvršenja za 2019. godinu za 22,9 posto.

U osnovnoj djelatnosti u 2020. godini predviđen je prevoz 9.120.000 tona robe, od čega u unutrašnjem saobraćaju 5.560.000 tona i 3.560.000 tona u međunarodnom saobraćaju.

Planirano je ostvarenje 978,6 miliona tarifskih kilometara, 868,4 miliona eksploatacionih neto tonskih kilometara (NTKM), prevoz 504.000 putnika, uz 40,4 miliona putničkih kilometara i povećanje udjela na transportnom tržištu masovnog prevoza robe, naročito u dijelu prevoza za potrebe teške bazne industrije i prevoza nafte.

Među strateškim ciljevima ove kompanije su navedeni prevoz nafte i naftnih derivata željeznicom, priprema Društva – Željezničkog operatora za izlazak na tržište željezničkih transportnih usluga van BiH, povećanje prevoza kontejnera željeznicom i udjela finansiranja iz Budžeta FBiH uvođenjem akciza, smanjenje troškova u svim organizacionim dijelovima preduzeća, usklađivanje i primjena zakonskih propisa, zaštita imovine u svim segmentima i svim nivoima, pružanje usluga popravke vagona i lokomotiva i industrijskih kolosjeka, odizanje kvaliteta usluge prijevoza putnika i uvođenjenovih putničkih linija i drugo.

Između ostalog, planirano je da će do kraja planske 2020. godine doći do značajnog smanjenja i racionalizacije radne snage prirodnim odlivom, a radna mjesta će biti popunjavana unutrašnjom preraspodjelom iz postojećeg raspoloživog kadra.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
abu seid
Član
Postovi: 1307
Pridružen/a: 01 nov 2013 12:13

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la abu seid » 16 apr 2020 11:32

Željeznice treba forsirati svom snagom. Ovo bi trebala biti okosnica transporta u Bosni.
Siguran transport
Teretni vozovi rade punom parom, Željeznice FBiH isplatile plaće i 700.000 KM poreznog duga



Teretni saobraćaj Željeznica Federacije BiH, uprkos ograničenim mjerama povodom epidemiološke situacije u Bosni i Hercegovini i svijetu izazvane koronavirusom, rade punom parom. Prijevoz putnika je zabranjen.

Sutra (četvrtak) dolazi teretni voz sa pšenicom iz Vinkovaca – Hrvatska u Klas, kazao je Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH, ističući da imaju toliko posla da su 9. aprila isplatili plaću za mart, što ukupno iznosi 6,2 miliona maraka i na to su još dodatno uplatili 700 hiljada maraka dugova za poreze od ranije.

- Što se tiče funkcionisanja teretnog saobraćaja, odgovorili smo uspješno na sve potrebe privrede. Uredno ugljem iz rudnika snabdijevamo sve termoelektrane. Time smo veoma važna karika u lancu elektroenergetskog sektora za normalnu proizvodnju električne energije. Dnevno iz rudnika do termoelektrane prevezemo oko 10 hiljada tona uglja. Omogućen je i nesmetan rad ArcelorMittala, kompanije Gikil iz Lukavca, Natron Hayata iz Maglaja. Iz Ploča-Hrvatska dopremamo šećer do Brčko distrikta. Zaključen je ugovor sa kompanijom Klas o dovozu pšenice. Nesmetano se odvija i prijevoz nafte i naftnih derivata za Hold Inu i Hifa Oil - pojašnjava Džafić.

Teretni saobraćaj, prema riječima direktora Željeznica FBiH, zadovoljava u ovim vanrednim uvjetima sve potrebe privrede u BiH.

- Teretni saobraćaj nesmetano se odvija do Srbije, Hrvatske, Rumunije, Bugarske, Mađarske, Slovenije, Austrije, Češke, Poljske i ovo su sve destinacije gdje Željeznice FBiH prevoze robu za uvoz ili izvoz. BiH najviše izvozi poluproizvoda i gotove proizvoda od željeza iz ArcerolMittala u Mađarsku, Hrvatsku i Sloveniju. Dominatan je i izvoz koksa u Srbiju za Željezaru Smederevo. Alumina iz Zvornika vrši izvoz preko luke Ploče. Mjesečno se izveze oko 8.000 tona sode za Sloveniju i Slovačku. Izvozi i Natron Hayat - dodaje Džafić.

Kako kaže, BiH uvozi robe široke potrošnje, ali i ugalj.

- Ugalj i koks uvozi ArcerolMittal iz Češke. Kompletan uvoz nafte je iz Hrvatske. Mazut se uvozi iz Srbije (Pančevo) za Zenicu. Drvo za proizvodnju u Natron Hayatu uvozi se iz Češke. U kontejnerima prevozimo robu iz uvoza široke potrošnje, to je uglavnom kafa. I sva druga roba za široku potrošnju uvozi se u kontejnerima pa ne mogu tačno najbrojati o kojoj vrsti robe se radi – kaže Džafić.

Danas je i Dan željezničara, koji će se obilježiti samo čestitkama, a direktor Enis Džafi poručuje svim privrednicima u Bosni i Hercegovini da su u Željeznicama FBiH spremni odgovoriti na sve njihove zahtjeve u uvozu i izvozu roba.

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 07 jul 2020 09:05

Veliki uspjeh: Željeznice FBiH stekle referencu i za tržište EU


Željeznice Federacije BiH i njeni inžinjeri izvršili su popravku i primopredaju dvije lokomotive serije 1141, vlasništvo željeznica Republike Hrvatske – HŽ Carga.


Željeznice Hrvatske su nakon popravke izvršile pregled lokomotiva te potvrdile da su izvedeni svi radovi u skladu s ugovorom. Također, izvršene su i uspješne probne vožnje te su ispravne lokomotive vraćene Hrvatskoj na upotrebu.

Naime, dva nacionalna željeznička operatora iz BiH i Hrvatske, Željeznice FBiH i HŽ Cargo, ugovorile su tokom 2019. godine investicionu opravku dvije lokomotive serije 1 141, koje su vlasništvo HŽ Carga.

Posao je urađen u Centralnoj radionici Rajlovac koja je na ovaj način dokazala da su Željeznice FBiH sposobne za pruženje ovako složenih usluga opravke lokomotiva. Naimw, radi se o električnim lokomotivama proizvedenih prije 40 godina. Interesantno je da su ovo prve lokomotive sa teritorije Hrvatske koje se upućuju izvan države na generalni popravak, a također i prve lokomotive stranih željezničkih operatera koje se generalno remontuju u Centralnoj radionici ŽFBiH.

– Ovaj uspješno realiziran Ugovor, vrijedan 600.000 Eura, svrstava ŽFBiH, odnosno Sektor održavanja šinskih vozila i Centralnu radionicu Rajlovac, u skupinu remontera željezničkih vučnih vozila u regionu, te otvara nove realne mogućnosti nastupa na evropskom tržištu opravke, modernizacije i rekonstrukcije željezničkih vozila. ŽFBiH time stiču referencu kako na regionalnom tako i na širem tržištu EU. Ponosni smo što su ovaj posao uradili naši željezničari koji imaju potrebna znanja i što izlazi iz naših pogona u Rajlovcu – po evropskim standardima, kaže predsjednik Uprave – generalni direktor ŽFBiH Enis Džafić.

Osim toga Željeznice FBiH su u proteklih nekoliko godina uspješno zaustavile trend nabavke usluga generalne opravke šinskih vučnih i vučenih vozila, te postepeno ovladale održavanjem vlastitog voznog parka u 100 % kapacitetu, te kontinuiranim unapređenjem i nastupom na tržištu kroz nekoliko Ugovora o pružanju usluga, prerasle iz nekoga ko nabavlja usluge u nekoga ko pruža usluge generalnog remonta i modernizacije šinskih vozila.

– U proteklih pet godina realizovali smo ugovore sa Termoelektranom Tuzla – za veliku opravku teretnih vagona, sa Arcelor Mittalom – za generalni remont i modernizaciju dizel hidraulične lokomotive serije 732, Ugovor sa Rudnikom Kakanj za veliku opravku teretnih vagona itd, kaže Džafić.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 18 sep 2020 08:57

U Željeznicama FBiH pali prihodi, a plaće su redovne i čak se vraćaju i dugovi



Prihod Željeznica Federacije BiH za šest mjeseci 2020. opao je za 10 miliona maraka u odnosu na isti perid 2019. godine.



- Smanjeni prihodi su zbog pandemije koronavirusa i Željeznice FBiH okrenule su se štednji i pored smanjenih prihoda uspjeli smo za proteklih osam mjeseci u ovoj godini isplatiti plaće radnicima. Izmiriti sve obaveze prema Poreznoj upravi, bankama za komercionalne kredite i izmirili smo obaveze prema sporazumu za Končar. Ovo su dugovi koji su nastali 2001. do 2014. godine - rekao je Enis Džafić, generalni direktor Željeznica Federacije BiH.

U Željeznicama FBiH očekuju pomoć od Federalne vlade jer zbog gubitaka izazvanih koronakrizom nisu dobili ni jednu marku do sada.

- Dok ne stigne finansijska pomoć iz Vlade FBiH, u toku je izrada Studije rekonstrukcije pruge od Sarajeva do Doboja, a to će finansirati Delegacija Evropske unije. Završetkom ovog projekta očekujemo da ćemo osigurati novac da počnemo sa remontom pruge na spomenutoj dionici. Pruga od Čapljine do Sarajeva već je remontovana – pojašnjava naš sagovornik.

Elektro-motorni putnički voz trebao bi krenuti iz Sarajeva prema Maglaju ili Doboju u naredna dva mjeseca.

- Relacija još nije utvrđena, hoće li ovaj putnički voz ići do Maglaja ili Doboja. Mi smo za to da ide do Doboja, ali o tome moramo dobiti saglasnost Željeznica genocidne stvorevine. Ukoliko oni ne pristanu zbog pandemije koronavirusa ili iz drugih razloga, onda će Željeznice FBiH pokrenuti putnički voz na relaciji Sarajevo - Maglaj - kaže Džafić.

U vrijeme koronakrize koja još traje došlo je do smanjenja broja putnika i ukidanja nerantabilnih linija.

- Trenutno na relaciji Sarajevo - Zenica i Zenica - Maglaj saobraćaju lokalni putnički vozovi. Putnički vozovi saobraćaju na relaciji Sarajevo - Mostar - Čapljina. Zbok koronakrize što je uzrokovalo smanjenje broja putnika ukinuli smo linije Sarajevo - Banja Luka i Sarajevo - Bihać. Došlo je do značajnog pada broja putnika u 2019. godini. Za prvih osam mjeseci prevezeno je 332 hiljade putnika, a za prvih osam mjeseci u 2020. godini prevezeno je 89.874 putnika. Prije pojave pandemije svake godine je rastao broj putnika, a sada opada – pojašnjava Džafić.

Željeznice FBiH, kako nam je rekao Džafić, i dalje su lider u prijevozu teretnog saobraćaja u Bosni i Hercegovini.

- Od januara do augusta 2020. godine prevezli smo više od pet miliona tona roba. Ipak, to jeste smanjenje u odnosu na isti period 2019. godine, ali sigurno smo i dalje lideri u teretnom saobraćaju. Od početka pandemije zadovoljili smo sve zahtjeve privrede u BiH sa protokom roba u zemlji i inostranstvu. Već pet mjeseci prevozimo naftu iz Luke Ploče za Beograd. Ovo nam je novi posao i svakih deset dana prevozimo po 1.200 tona nafte za Beograd. Naši najznačajniji komitenti su Arcelor Mittal Zenica, Elektroprivreda BiH, rudnici, Gikil i Soda Lukavac, Natron Maglaj. Prevozimo i šećer iz Luke Ploče u Brčko distrikt – kaže naš sagovornik.

Željeznice FBiH mnogo tona robe prevezli su u inostranstvo, dodaje Džafić, i ističe izvoz željeza, troske i poluproizvoda iz Mitala u Mađarsku, Sloveniju, Rumuniju i Bugarsku, te koksa iz Lukavca za Srbiju, a počeli su sa uvozom i izvozom robe u kontejnerima.
https://faktor.ba/vijest/u-zeljeznicama ... govi/97815
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 07 maj 2021 14:58

Ova vijest je nekako promakla, nisam primjetio da se nesto eksponira a nevjerovatno je vazna na vise nivoa.

Krenuo dogovor o izgradnji željezničke pruge Vareš - Banovići - Živinice

Ministar trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona Hamza Bešić i pomoćnik ministra za saobraćaj Nenad Lukanović su u Sarajevu u Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine razgovarali sa izvršnim direktorom za poslove željezničke infrastrukture Mariom Kozinom, izvršnim direktorom za poslove razvoja i investicija Rešadom Mandžom i savjetnikom generalnog direktora Vahidom Đozom u vezi sa predstojećim aktivnostima na kapitalnom projektu izgradnje željezničke pruge Vareš - Banovići - Živinice (krak do Međunarodnog aerodroma Tuzla).

Ovom su prilikom definisani detalji prvog, neophodnog koraka u realizaciji ovog kapitalnog infrastrukturnog projekta, tendera za izradu Studije opravdanosti izgradnje pruge, za koju su finansijska sredstva obezbijeđena.

Na sastanku se razgovaralo i o projektu elektrifikacije pruga na području Tuzlanskog kantona kao i mogućnosti prijevoza putnika željeznicom na kantonu.
https://www.akta.ba/investicije/krenuo- ... ice/134712
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

Avatar
bilbo
Član
Postovi: 899
Pridružen/a: 30 dec 2012 11:42

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la bilbo » 07 maj 2021 16:21

Mehmed beg Catic je napisao/la: 07 maj 2021 14:58 Ova vijest je nekako promakla, nisam primjetio da se nesto eksponira a nevjerovatno je vazna na vise nivoa.
Izvanredna vijest, to bi bio strateški projekat gdje bismo bili uvezani od Brčkog do Mostara. Nadam se da neće ostati samo na priči kao nekadašnja zamišljena elektrificirana pruga od Zavidovića ka Tuzli.

Avatar
Lilium Bosniacum
Član
Postovi: 189
Pridružen/a: 08 okt 2017 11:12

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Lilium Bosniacum » 07 maj 2021 21:46

bilbo je napisao/la: 07 maj 2021 16:21
Mehmed beg Catic je napisao/la: 07 maj 2021 14:58 Ova vijest je nekako promakla, nisam primjetio da se nesto eksponira a nevjerovatno je vazna na vise nivoa.
Izvanredna vijest, to bi bio strateški projekat gdje bismo bili uvezani od Brčkog do Mostara. Nadam se da neće ostati samo na priči kao nekadašnja zamišljena elektrificirana pruga od Zavidovića ka Tuzli.
Slazem se, fenomenalna stvar za nas, ali u ovom clanku se radi o tenderu za izradu studije izvodljivosti... polako...

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 16 jun 2021 18:36

Odobren plan poslovanja Željeznica FBiH za 2021. godinu


Federalna vlada je odobrila Plan poslovanja JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine, d.o.o. Sarajevo za 2021. godinu.

Željeznice FBiH planiraju u 2021. godini povećanje prihoda za oko 50 posto u odnosu na procjenu izvršenja u 2020. godini, prvenstveno povećanjem prevoza i prihoda iz Proračuna FBiH za potrebe održavanja željezničke infrastrukture. Predviđeno je i povećanje troškova u odnosu na procjenu izvršenja u 2020. godini za 27,8 posto.

Prihodi namjenjeni za financiranje troškova održavanja željezničke infrastrukture su planirani u iznosu od 64.860.000 KM, koliko iznose i planirani radovi

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija je, putem budžetskih instrukcija, apliciralo na Budžet FBiH u 2021. godini za namjenu finansiranja održavanja željezničke infrastrukture i sufinanciranja željezničkog putničkog saobraćaja u iznosu od 67.560.363 KM, koliko pribIižno i stoji u Planu poslovanja ŽFBiH za 2021. godinu.

Očekuje se da će ŽFBiH u 2021. godini prevesti 8.025.000 tona robe, od čega u unutarnjem prometu 5.559.000, a u međunarodnom 2.466.000 tona, te 127.700 putnika. Očekivano je i povećanje udjela na transportnom tržištu masovnog prevoza robe, naročito za potrebe teške bazne industrije i prijevoza nafte.
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 22 feb 2022 21:25

Željeznice FBiH pokrenule su postupak javne nabavke usluge izrade studije sa idejnim rješenjem za novu prugu Vareš-Banovići.

Procijenjena vrijednost javne nabavke iznosi 200.000 KM bez PDV-a, a obuhvata i usklađivanje sa postojećim prugama Podlugovi-Vareš, Banovići-Bosanska poljana i Ljubače-Aerodrom Dubrave.
Sredstva za finansiranje studije su obezbijeđena iz budžeta FBiH za 2019. godinu, kada je Vlada za izradu studije izvodljivosti s geološkim istraživanjima i idejnim projektnim rješenjem za prugu Vareš – Banovići izdvojila 600.000 KM.

Inicijativa o izgradnji pruge Vareš-Banovići, kojom bi se putovanje od Sarajeva do Tuzle , a dalje i do Beograda skratilo za nekoliko sati, pokrenuta je prije nekoliko godina. Ovom prugom takođe bi bio zatvoren takozvani transportni prsten od Kaknja do Tuzle, što bi značilo sigurnije snabdijevanje termoelektrana ugljem, uz smanjenje godišnjih transportnih troškova.

Godine 2017. kineska korporacija “Shanghai CRRC Urban Traffic Construction&Investment”, u saradnji sa ASA Prevent grupacijom, iskazala je zainteresovanost za projekt izgradnje željezničke pruge Vareš-Banovići.
http://indikator.ba/Vijest.aspx?p=1&id= ... š-Banovići

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 15 jun 2022 20:48

Postignut dogovor: Nakon osam i po godina ponovo linija Sarajevo - Ploče

http://indikator.ba/Vijest.aspx?p=1&id= ... vo+-+Ploče+

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 26 aug 2022 15:52

Turski radnici grade prugu u Sarajevu: “Bosna je za njih Njemačka”


Turski radnici grade prugu u Sarajevu: “Bosna je za njih Njemačka” 0

Na brojnim gradilištima širom zemlje, osim naših jezika, mogu se čuti turski, kineski i arapski.
Među oglasima za poslove na istoku svijeta, Bosna i Hercegovina kotira kao zemlja sa dobrim uslovima za radnike iz inostranstva.


Između ostalih, oko 30 radnika iz Turske rade na sklapanju tramvajskih šina na obnovi pruge u Sarajevu. Svi su, kažu, zadovoljni.

– Nas 31 radnik smo došli iz Turske i mi smo tehničari. Zaduženi smo za postavljanje šina, izolaciju, sklapanje svih dijelova sarajevskih šina i testiranje izdržljivosti, nosivosti i ponašanja same pruge kada bude kompletirana – rekao je za Nova BH inženjer Aykut Kilic

Radnika njegove struke u BiH više nema. Zato je kompanija koja je jedan od izvođača radova bila primorana ekspresno pronaći rješenje pa makar to bio i uvoz strane radne snage.

Osman Jahić, direktor firme Bosman, kaže da su ovim uposlenicima morali obezbijediti smještaj, hranu, zdravstveno osgiruanje, prevoz od mjesta smještaja do gradilišta… Kupili su i autobus da bi im mogli obezbijediti dobre uslove.


Da ne bi probijali rokove bili su prinuđeni pristati na sve, pa makar i po cijenu da profit gurnu u drugi plan, ne ugrožavajući kredibilitet kompanije.

– Ove uslove koje smo mi obezbijedili ovim turskim uposlenicima, mislim da je za njih u ovom momentu, s obzirom na to kolika je inflacija kod njih, da je za njih Bosna Njemačka – kazao je Jahić za Nova BH.


atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 15 sep 2023 11:54


INDIKATOR - Mjera uspjeha
POLITIKA I DRUŠTVO
Uskoro će krenuti željeznički transport iz Vareša prema Luci Ploče
Željeznički kolodvor u Varešu se obnavlja i u završnoj je fazi, a za mjesec i po-dva krenut će željeznički transport prema Luci Ploče
Uskoro će krenuti željeznički transport iz Vareša prema Luci Ploče

Željeznički kolodvor u Varešu se obnavlja i u završnoj je fazi, a za mjesec i po-dva krenut će željeznički transport iz Vareša prema Luci Ploče, najavio je načelnik Vareša Zdravko Marošević.
- To će biti dobar posao za Željeznice Federacije BiH. Za godinu dana plan je da se pruga elektrificira i u tom slučaju bi možda trebao krenuti prijevoz da Sarajevo povežemo turistički prema Varešu, kazao je Marošević u razgovoru za BHT.

Kako je Indikator.ba izvijestio projekat rekonstrukcije pruge na dionici stanica Vareš Majdan — Podlugovi počeo je početkom juna. Pored usluga čiji opseg će definirati Željeznice FBiH, ova dionica će se koristiti za budući transport proizvoda preduzeća Adriatic Metals BH do Luke Ploče.

Adriatic Metals najavio je start proizvodnje u vareškom rudniku u novembru 2023. godine.

Prema riječima načelnika Maroševića, investicija Adriatic Metalsa vrijedna je više od 300 miliona dolara, a od iduće godine ta kompanija će osigurati da Bosna i Hercegovina pređe u suficit robne razmjene.

- U rudniku će raditi oko 500 radnika, a statistički svaki rudar zapošljava četiri do šest drugih radnika, kazao je Marošević, te dodao da investicija oživljava Vareš, koji je već sada pun ljudi koji se doseljavaju zbog posla.
https://indikator.ba/POLITIKA-I-DRU%C5% ... Plo%c4%8de

Avatar
Gorcin
Član
Postovi: 1619
Pridružen/a: 20 okt 2012 15:37

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Gorcin » 23 sep 2023 15:44

Date su i zeljeznice ustasama i cetnicima...evo novog Nadzornog odbora:

https://www.akta.ba/vijesti/bih/167700/ ... znice-fbih
Čuvaj Stoca, ne daj Počitelja, ni Mostara ne ostavljaj sama...

atif
Član
Postovi: 6257
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 14 dec 2023 21:44

Cilj spojiti Bihać i Sarajevo, spojiti Banoviće i Vareš i spojiti Tuzlu sa evropskom unijom.


slika
Nezir Pivić oživljavanje rudarstva u Varešu jedna od najvećih poslijeratnih investicija u BiH

Svečanom vožnjom obilježeno je ponovno pokretanje željezničke linije Podlugovi-Vareš Majdan.

Željeznička pruga duga 24 kilometra posljednji put je bila u upotrebi 1992. godine, a čišćenje i rekonstrukcija pruge povjerena je britanskoj kompaniji "Adriatic Metals", koja će na području Vareša u novoizgrađenom rudniku početkom iduće godine početi s eksploatacijom rude srebra, cinka i olova.

Tokom svečane vožnje, u putničkoj kompoziciji, među brojnim zvanicama bili su i članovi Vlade Zeničko-dobojskog kantona (ZDK) - premijer Nezir Pivić, ministar za privredu Samir Šibonjić te ministrica finansija Dženana Čišija.

Premijer Pivić je naglasio da je oživljavanje rudarstva u Varešu jedna od najvećih poslijeratnih investicija u Bosni i Hercegovini te da mu je drago što se ova investicija realizuje upravo na području ZDK-a.

- Mi veoma često ističemo da je ZDK kičma privrednog razvoja FBiH i države BiH i čvrsto vjerujemo da će od ovog projekta korist imati građani, prije svega Vareša, a onda i cjelokupnog kantona, FBiH i BiH. Mislim da će ovakvih projekata biti i u budućnosti u ZDK-u, jer smo opredijeljeni da održimo ali i unaprijedimo privredni razvoj - rekao je premijer Pivić.

Naglasio je da je, bez obzira na značaj privrednog razvoja, na prvom mjestu zdravlje stanovništva i okoliša na ovom području.

- Važno nam je da se zaštiti okolina, a samim tim i zdravlje ljudi i o tome se vodilo računa, jer da investitor nije pribavio sve potrebne dozvole, do ovog projekta ne bi ni došlo. Mi ostajemo posvećeni da pratimo zaštitu okoline i u tom smislu i zaštitu života ljudi na ovom prostoru - rekao je premijer ZDK-a, istakavši zadovoljstvo što je na licima građana Vareša vidio radost i nadu u bolju budućnost.

Generalni direktor "Adriatic Metals" Paul Cronin rekao je da kompanija planira eksploatisati rudu u Varešu 20 do 30 godina, a ključni značaj cjelokupnog projekta je što će rudnik biti "katalizator koji će osigurati da se BiH opet nađe na mapi Evrope".

Investicija u rudnik u Varešu jedna je od najvećih stranih investicija u Bosni i Hercegovini.

"Adriatic Metals" je samo prošle godine investirao 245 miliona BAM, što je 25 posto ukupnih stranih investicija u Bosni i Hercegovini. Očekuje se da će rudnik godišnje obrađivati 800.000 tona rude, koja će se željeznicom transportovati do luke Ploče, saopćeno je iz Pres-službe ZDK.
https://www.vijesti.ba/clanak/623699/oz ... cija-u-bih

Burek
Član
Postovi: 610
Pridružen/a: 29 apr 2017 20:49

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Burek » 15 dec 2023 12:00

Pa to je samo jos mali komad izmedzu Varesa i Tuzle sto fali.

Odgovorite