☑ Pravila foruma i savjeti

Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Moderator/ica: abu seid

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 22 mar 2014 07:46

Željeznice FBiH i regije saglasne da pojeftine prijevoz robe i učvrste saradnju
http://www.oslobodjenje.ba/ekonomija/ze ... te-saranju

18.03.2014. | PIŠE: FENA
Direktori željeznica Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Srbije te federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić danas su u Sarajevu razgovarali o aktuelnim pitanjima i problemima vezanim za tehničko-tehnološku i komercijalno-ekonomsku saradnju.

Sličan sastanak jučer je održan u Sarajevu i s predstavnicima HŽ Cargo, dok finalni sastanak o ovoj saradnji, kako je danas najavljeno, treba biti održan sutra u Luci Ploče.

Predsjednik Uprave - generalni direktor Željeznica FBiH Nijaz Puzić kazao je na pres-konferenciji da je danas razgovarano o komercijalno-tehničkoj saradnji i nastupu na zajedničkom tržištu pružanja usluga prijevoza, pokušaju da se uspostavi zajednička tarifa, odnosno zajednički proizvod gdje bi cijena bila faktor da bude više robe i prijevoza željeznicama.

Kako je kazao Puzić, razgovarano je i o međusobnim potraživanjima između željezničkih uprava i taj dio će biti potpisan, a bilo je riječi i u vezi s idejom uspostavljanja putničkog saobraćaja između Beograda i Sarajeva. Ta ideja, kako je rečeno, bit će realizirana ukoliko se steknu tehnički uvjeti , odnosno ako Željeznice Srbije osiguraju motorne vozove koji bi išli na toj relaciji.

Federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić kazao je da se radi o prijedlogu sporazuma protokola koji bi trebalo da potpišu četiri željezničke kompanije na način da se reguliše prijevoz robe i putnika na njihovim teritorijma, s tim da to dođe do nekog izjednačavanja cijena, da se riješe dosadašnji problemi, kao što su različite cijene od različitih operatera, jer su pojedine kompanije nerealno do četiri puta imale veću cijenu usluga.

- Znači cilj ovoga sporazuma u kojem učestvuje i Luka Ploče, kao jedan od potencijalnih izvora robe, odakle bi se sva roba željeznicom transportovala prema BiH, Srbiji, Hrvatskoj pa i prema centralnoj Evropi, jest da dođe i do oživljavanja njenog poslovanja - rekao je Bijedić.

Nakon ovih dogovora, smatra ministar, trebalo bi napraviti jedan trilateralni sastanak na ministarskom nivou koji bi se održao ili u Sarajevu, Beogradu ili Zagrebu, gdje bi se sve ove stvari trebale objediniti s nekim novim idejama koje dolaze iz Brisela i međunarodnih centara, a koji kažu da bi objedinjavanjem četiriju željezničkih kompanija svi dobili u smislu cijene rada i da bi se postavili prema ostatku Evrope kao jedan ravnopravan i respektabilan partner.

Direktor željeznica Srbije Dragoljub Simonović je ocijenio da je sastanak u Sarajevu bio veoma uspješan

- Otvorilo smo nekoliko tema, a prva je ovaj komercijalni ugovor između više željezničkih uprava kako bismo pojeftinili prijevoz robe. Što se tiče putničkog prijevoza Srbija dobiva nove dizel-vozove i za početak smo mislili da na potezu Ruma-Zvornik-Tuzla pustimo prvu liniju, kao jednu probnu liniju,a kada vidimo da se budi interes putnika onda da tu linju produžavamo da Banje Luke, Sarajeva i tako dalje - rekao je Simonović.

Problem nepotrebnog zadržavanja vozova na granici je ogroman problem za Srbiju, smatra on, što se tiče aspekta prijevoza robe željeznicom, jer se voz s mnogim državama na jednom graničnom prijelazu zadržava i po tri sata i to pitanje treba hitno riješiti na političkom nivou. Kazao je i da će dugovanja prema drugim željeznicama biti izmirena putem usluga i slično.

Skup u Sarajevu je podržao i direktor Željeznica RS-a Dragan Savanović kazavši, između ostalog, da će željeznice smanjenjem cijena biti dostupnije privredi.

Kako je ovom prilikom istaknuto, Željeznice RS-a u 2013. godini prevezle su oko 5,2 miliona tona robe, a ŽFBiH oko 8,3 miliona tona.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 12 mar 2015 12:44

Željeznicama Srpske treba reorganizacija
http://www.rtvbn.com/336709/Zeljeznicam ... ganizacija

Četvrtak 12. Mar 2015 10:40
Generalni direktor "Željeznica Republike Srpske" Dragan Savanović ističe da je neophodno restrukturisanje ovog preduzeća i pozdravlja inicijativu Vlade Srpske za reformu javnih preduzeća.

Savanović u intervjuu Srni ocjenjuje da "Željeznice Srpske" mogu opstati "pravilnim ulaganjem i određivanjem položaja, ali se moraju uvesti drugačiji principi i odnosi Vlade Srpske prema toj firmi i urediti unutrašnji odnosi u preduzeću".

"Željeznice Srpske" su akcionarsko društvo sa većinskim javnim kapitalom, koji se, navodi Savanović, "istopio" zbog prekomjernih gubitaka proteklih deset godina.

Restrukturisanje predviđa i reorganizaciju "Željeznica Republike Srpske", koje su sada kompanija "vertikalne organizacije", bez zavisnih preduzeća i profitnih centara.

"Prijedlogom je predviđeno da se preduzeće ne razdvaja, već da bude holding, jer se totalno razdvajanje infrastrukture i operacija u nekim zemljama nije pokazalo kao dobro rješenje, naročito kada je riječ o malim željeznicama", pojašnjava Savanović.

U okviru holdinga treba osnovati i dodatne komplementarne djelatnosti, kako bi se precizno mjerili bilansi stanja i uspjeha. Holding će imati vlastite izvještaje i planove rada.

On ukazuje da je restrukturisanje veoma bitno kada je u pitanju i organizacioni i ekonomski i pravni okvir u kojem "Željeznice" rade.

"`Željeznice' su nepotrebno opterećene kreditima od imaoca, što ne postoji nigdje u svijetu, a to nije u skladu ni sa zakonima o željeznicama Republike Srpske i BiH", upozorava Savanović.

Prema njegovoj ocjeni, "u svjetskoj praksi imaoc željezničke infrastrukture jeste država koja je i zadužena za njeno održavanje, pa tu praksu treba uvesti i u Srpskoj".

"U našem slučaju država daje subvencije, ali nedovoljno, s obzirom da u 'Željeznice' nije ulagano više od 40 godina", pojašnjava Savanović i napominje da su "krediti za remontovanje pruga od Doboja do Banjaluke zaduženi na 'Željeznice' i da se knjiže kao njena obaveza, iako Vlada kao garant to vraća".

"Zašto se onda obaveze kaleme 'Željeznicama', čime one ruše svoje bilanse, pa neko ko ne poznaje pravo stanje komentariše 'Željeznice' kao 'rupu bez dna' koje je nemoguće održavati", pita Savanović.

On ističe da je potrebno uložiti u informatizaciju, nova putnička vozila, dizel i elektro garniture, jer postojeće lokomotive prave troškove i nemaju gotovo nikakve efekte, pa su putnici nezadovoljni i "bježe" od željeznice.

"Tu su i problemi uređenja perona, stanica i usluga, a kada je u pitanju infrastruktura - tu smo najviše zaglibili, jer dugo nije rađen remont, a kamoli modernizacija ili izgradnja nove trase", navodi Savanović.

On smatra da postoji veliki disparitet između ulaganja u željezničku i putnu infrastrukturu u Republici Srpskoj - u korist putne.

Savanović ukazuje da postoji potreba za drugačijim kadrom, kao i da imovinu "Željeznica", koja nije mala, treba evidentirati i uknjižiti, kako bi se stvorili uslovi da se njome kvalitetno upravlja.

Savanović u intervjuu Srni navodi da "Željeznice Srpske" nisu u gorem položaju od onih u okruženju, a da imaju manje obaveza prema povjeriocima od "Željeznica Federacije BiH".

On upozorava na loša iskustva Hrvatske i Srbije kojima je kandidatura u članstvo EU nametnula obavezu da se u roku od šest mjeseci restrukturišu i otvore stranim operaterima i lokomotivama.

"Taj problem treba dubinski posmatrati i upustiti se u njega brzo i ozbiljno, jer ukoliko se ne prilagodimo - tržišna utakmica će nas 'ugušiti", upozorava generalni direktor Željeznica Republike Srpske.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 24 mar 2015 10:23

"Željeznice Srpske" izgubile milionski spor
http://www.rtvbn.com/338160/Zeljeznice- ... onski-spor
Utorak 24. Mar 2015 08:09

Vrhovni sud RS prihvatio je apelaciju po pojedinačnim tužbama radnika „Željeznica RS“ (ŽRS) protiv ovog preduzeća, kojim su ŽRS obavezne zaposlenima isplatiti više od 20 miliona KM, koliko sa zakonskom zateznom kamatom iznose neizmirene obaveze.

Dragan Savanović, direktor „Željeznica RS“, potvrdio nam je juče da je Vrhovni sud RS donio ovakvu odluku, te da se ovo preduzeće nalazi u velikim gubicima, zbog čega je isplata ovih obaveza upitna.

„Vrhovni sud RS je prihvatio reviziju, odnosno donio presudu da se preinači odluka Osnovnog i Okružnog suda u Doboju, koji su presudili u korist ŽRS. Odlučeno je da se izmijene te presude i da se radnicima isplate regresi, razlike u toplom obroku sa zakonskom zateznom kamatom za period koji je tužen“, rekao je Savanović i dodao da je u ovom slučaju riječ o pojedinačnim tužbama radnika.

Prema njegovim riječima, ŽRS posluju sa velikim gubicima i trenutno nemaju novca da isplate ove obaveze.

„Što se tiče poslovanja, taj novac ‘Željeznice’ nemaju. Da je bilo novca i da postoji mogućnost – to bi bilo isplaćeno. Teško je stanje, ŽRS posluju sa velikim gubicima, a tek predstoji borba da vidimo kako ćemo sve to riješiti, ako se uopšte bude moglo riješiti“, rekao je Savanović.

Izvor: Nezavisne novine
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 25 mar 2015 11:11

Željeznice RS-a najavljuju apelaciju Ustavnom sudu BiH
http://www.vijesti.ba/vijesti/bih/26456 ... u-BiH.html
A. A. 24/03/2015 16:50:00

Željeznice RS / Arhiv

BANJA LUKA - Iz Željeznica Republike Srpske su najavili podnošenje apelacije Ustavnim sudu BiH na rješenje Vrhovnog suda RS-a kojim je ovo javno preduzeće obavezno zaposlenima isplatiti više od 20 miliona KM, koliko sa zakonskom zateznom kamatom iznose neizmirene obaveze prema radnicima.

O ovom pitanju danas su razgovarali ministar saobraćaja i veza Neđo Trninić i generalni direktor Željeznica RS Dragan Savanović, potvrđeno je iz entitetskog resornog ministarstva.

Savanović je informirao ministra da ovakva presuda Vrhovnog suda RS predstavlja veliko finansijsko opterećenje za preduzeće i mogućnost njegove blokade.

Kazao je i da bi Željeznice RS isplatile radnike po ovom osnovu i da ne bi dozvolila tužbe, ali da tih sredstava preduzeće nema.

Ministar Trninić je izrazio podršku upravi preduzeća u iznalaženju rješenja za prevazilaženje ovog problema.

Vrhovni sud RS prihvatio je apelaciju po pojedinačnim tužbama radnika "Željeznica RS“ protiv ovog preduzeća, koje je obavezno zaposlenima isplatiti više od 20 miliona KM, koliko sa zakonskom zateznom kamatom iznose neizmirene obaveze Uprave Željeznica RS-a po osnovu plaćanja naknade regresa, toplog obroka i otpremnine.

Više od 1.700 radnika tužilo je ovo javno preduzeće zbog neisplaćenih regresa i razlike toplog obroka za 2012. godinu.

Željeznice RS završile su prošlu poslovnu godinu s "minusom" od 33,8 miliona KM, što je akumulirani gubitak povećalo na čak 263,3 miliona KM.
Sad priznaju vrhovni sud BiH.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 23 apr 2015 12:32

SARAJEVO - Na samitu "zapadnobalkanske šestorke", koji je održan u utorak u Briselu, Bosna i Hercegovina kandidovala je pet saobraćajnih projekata koji su prihvaćeni od strane EU.

Pored toga, od strane EU, koja se obavezala da će dati tehničku i stručnu pomoć i obezbijediti oko milijardu evra za izradu projektne dokumentacije u svih šest zapadnobalkanskih zemlja, od strane BiH prihvaćeni su i projekti na koridoru 5c, zatim željeznička pruga Šamac - Sarajevo - Mostar - Čapljina. EU je spremna i da pomogne u sanaciji plovnog puta rijeke Save, odnosno proširivanje luka u Brčkom i Šamcu, a kada je riječ o vazdušnom saobraćaju od strane BiH je prihvaćen projekat sanacije i modernizacije Aerodroma Sarajevo.

Pruga

Šamac - Sarajevo - Mostar - Čapljina

Skoplje - Deva Bair (Bugarska)

Šid - Beograd - Niš - Skoplje - Đevđelija (Grčka)

Kelebija (Mađarska) - Novi Sad - Beograd

Niš - Dimitrovgrad (Bugarska)

Podgorica - Drač/Tirana

Vršac - Beograd - Podgorica - Bar

Kruševac - Kraljevo - Priština - Skoplje
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

atif
Član
Postovi: 6215
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 28 dec 2015 15:21

Predstavljen projekt izgradnje pruge Vareš-Banovići
U Varešu je predstavljen projekt izgradnje pruge Vareš-Banovići. Struka tvrdi da su aktuelna kretanja u oblasti transporta prilika za ovaj projekat koju ne treba propustiti. U Varešu, općini u kojoj je ukupan broj stanovnika na nivou broja zaposlenih prije rata, od moguće gradnje pruge, očekuju mnogo.

Nekada razvijena vareška privreda temeljila se na eksploataciji i preradi željezne rude. Sumorna ekonomska slika ove općine dijelom je posljedica i svojevrsne saobraćajne blokade u kojoj se Vareš i 20 godina nakon rata nalazi. Ideja o izgradnji pruge od Vareša do Banovića zato je dočekana kao šansa koju ne treba propustiti.

"Smatramo da bi lokalna zajednica u prvom redu Vareš, a kasnije i Banovići i susjedne općine Zavidovići i Olovo mogle doživjeti privredni bum, privrednu ekspanziju. To bi, naprosto, značilo otvaranje ove lokalne zajednice u punom kapacitetu prema svijetu", kaže vareški načelnik Avdija Kovačević.

Projekt izgradnje pruge Vareš-Banovići gurnut je ustrani prije 50 godina. Aktuelizirali su ga u skorije vrijeme stručnjaci jer bi, tvrde, tom prugom bio zatvoren takozvani transportni prsten od Kaknja do Tuzle. To bi značilo sigurnije snabdijevanje termoelektrana ugljem, uz smanjenje godišnjih transportnih troškova za 15 miliona maraka.

"Projektom bi dobili nižu cijenu transporta za dužinu koja je prezentirana, nekih 130 kilometara, što bi u konačnici imalo ekonomske efekte u jeftinijem kilovat-satu električne energije", pojašnjava dr. Nevad Ikanović, izvršni direktor za proizvodnju JP EPBiH.

Izgradnjom pruge u dužini od oko 50 kilometara bili bi osigurani uvjeti i za eksploataciju takozvanih kritičnih mineralnih sirovina s liste potreba Evropske unije, kojima ovo područje obiluje. Stav struke je da bi pruga Vareš-Banovići mogla biti mnogo više od regionalnog projekta. Svjetski trend je, tvrde, preusmjeravanje transporta robe na vidove saobraćaja koji imaju najmanji utjecaj na ekologiju, zbog čega željeznice dobijaju na značaju.

U Varešu sada s nestrpljenjem očekuju stav viših nivoa vlasti, ali i politike o ovom projektu. Za žitelje Vareša podrška izgradnji pruge prema Banovićima značila bi, kako kažu, povratak na kolosjek koji vodi u sigurniju budućnost.
http://www.akta.ba/bs/Vijest/investicij ... vici/60667

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 06 jan 2016 12:40

Rekonstrukcija željeznice "radnim vozom" napreduje kilometar dnevno
http://www.klix.ba/biznis/rekonstrukcij ... /160105039

Ove godine putnici će od Sarajeva ka Jadranskoj obali putovati novom, sigurnijom i bržom željeznicom.

sGmyIewmvDc

Renomirana kompanija Generale Costruzioni Ferroviale (GCF) iz Rima koja obavlja radove na projektu rekonstrukcije željezničke pruge od Sarajeva do Bradine na ovim poslovima angažovala je vlastitu flotu savremenih željezničkih mašina tzv. "radnih vozova". Radi se o specijalnim kompozicijama koje istovremeno uklanjaju stare i postavljaju nove šine i pragove ili takvim vozovima koji u hodu ukljanjaju i prečišćavaju dotrajali tucanik ispod postojeće pruge i postavljaju novi.

Tokom ovog mjeseca na lokaciji u blizini Hadžića odlučili su testirati svoje kapacitete suprotstavljajući jednog od najbržih sarajevskih crtača grafita s potpisom Mehko i radni voz Matisa P811s sa mješovitom talijansko-bosanskom posadom.

Ovaj GCF radni voz ima kapacitet izmjene pruge u prosječnoj brzini od 100 metara na sat ili oko kilometar dnevno, pa je pred grafitera postavljen nimalo jednostavan zadatak: iscrtati prugu rukom brže nego što je radni voz može izmijeniti.

U zanimljivom videu pogledajte ko je brži, čovjek ili mašina?
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

atif
Član
Postovi: 6215
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 10 mar 2016 11:24

Uvođenje jedinstvenog međunarodnog koda za Željeznice BiH: RS insistira na podjelama, a trpi štetu

BiH će morati imati jedinstven kod u željezničkom saobraćaju. U protivnom postat ćemo neatraktivni međunarodnim transportnim kompanijama za željeznički transport, što znači i da ćemo ostati i bez novca, koja se naplaćuje na ime taksi za prevoz roba i putnika, kazao nam je profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu i bivši premijer FBiH Nedžad Branković.

Prema njegovim riječima, BiH je od 1993. godine imala svoj jedinstven međunarodni željeznički kod, koji je tada bio 89, da bi 1999. godine prestalo njegovo korištenje, a entiteti su dobili svoje kodove i to FBiH 50, a RS 44. U posljednje vrijeme sve više se govori o ponovnom uvođenju jedinstvenog koda, koji bi trebao biti 49.


Državna korporacija

– Korist od jedinstvenog koda može biti značajna. Primjera radi, Luka Ploče je prije rata imala promet između pet i šest miliona tona godišnje, a njen maksimalni kapacitet je osam miliona tona. Trenutni promet u ovoj luci je između dva i tri miliona tona. A sva roba koja stigne u tu luku bi trebala biti transportovana željeznicom. S druge strane, Luka Kopar je prije rata imala promet između tri i četiri miliona tona, a sada ima između 15 i 16 miliona tona – pojasnio je Branković.

Napominje da evropska politika predviđa razdvajanje infrastrukture i operatera. Svojevremeno je, kako je istakao, razgovarao sa tadašnjim premijerom RS-a Miloradom Dodikom o tome da državna korporacija Željeznice BiH postane menadžer infrastrukture, odnosno da upravlja prugama i svim drugim objektima. Entitetske željezničke kompanije bi bile operateri, koji bi koristili tu infrastrukturu i za to bi plaćali taksu. Međutim, ta ideja nikada nije konkretizovana.

– Ako bi na taj način bio organizovan željeznički sistem u BiH, time bi se otvorila mogućnost da i operateri iz drugih zemalja vrše prevoz preko teritorije BiH i, naravno, da za to plaćaju naknadu. Istovremeno, to bi značilo da više ne bi bilo mijenjanja lokomotiva i osoblja na međuentitetskoj granici – dodao je Branković.

Pristup fondovima

Povezivanje sa Evropom bi, ujedno značilo i pristup EU fondovima, kao i privatnom kapitalu, koji bi se mogao koristiti za unapređenje željezničke infrastrukture.

Nedavno je Vlada RS-a donijela odluku u kojoj doslovno stoji da je za ovaj entitet neprihvatljiv zahtjev međunarodnih institucija da se za BiH uvede jedinstven kod.

– Stav Ministarstva saobraćaja i veza je da samo RS, kao vlasnik infrastrukture, može zastupati interese Željeznica RS-a na adekvatan način, te nismo sigurni da bi na isti način te interese zastupalo i Ministarstvo transporta i komunikacija BiH – kaže portparolka resornog ministarstva u RS-u Sandra Kovačević-Đurđević.

Za to vrijeme dvije entitetske željezničke kompanije posluju s enormnim gubicima. Željeznice FBiH samo na ime neplaćanih poreza duguju blizu 200 miliona KM.

Željeznice RS-a bankama duguju oko 70 miliona KM, a svakodnevno se suočavaju i sa tužbama radnika zbog neisplaćenih plaća.

Nema zahtjeva

Čak ni direktorica Državnog regulatonog odbora željeznica BiH Borka Trkulja nema drugačije mišljenje od vlasti u RS-u. Jedino što iz njene izjave nije uopće jasno zašto je Vlada RS-a donijela spomenutu odluku, jer Trkulja tvrdi da niko nije uputio zahtjev prema našoj zemlji za uvođenje jedinstvenog koda.

– Takav zahtjev nikada nismo dobili. U BiH infrastruktura, prema Dejtonskom sporazumu, pripada entitetima. U Evropi postoji jedinstven kod za države, koje su ujedno i vlasnice infrastrukture. Međutim, COTIF konvencijom je u BiH priznato postojeće stanje i međunarodni kodovi su dodijeljeni entitetima – kazala je Trkulja.

(A. Šarenkapa/Faktor.ba)

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 40865
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Jack » 12 maj 2016 11:41

http://www.avaz.ba/clanak/235089/nakon- ... bh-prugama

Mozda odem za Prijedor.Samo ako nabavite te nove vozove a ne onu staru i sporu krntiju od vozova.

Sarajevo-Zagreb.Stanica Omarska.Cuj Zeljeznice Federacije Bih.A gdje su suvremeni vozovi Dodiku.Ah,da.On ih nema
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

atif
Član
Postovi: 6215
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la atif » 12 maj 2016 11:53

Masallah, JUHUUU napredujemo :)

Ovo su 4 pravca:
1. Sarajevo - Zenica
2. Sarajevo - Ploce
3. Sarajevo - Banja Luka
4. Sarajevo - Zagreb

Čabrić nam je pojasnio da ova državna firma radi punom parom da već za dva mjeseca pusti Talgo vozove u saobraćaj, i to na željezničkim linijama Sarajevo - Zagreb, ali i Sarajevo - Banja Luka. Promotivna vožnja planirana je najprije na dionici Sarajevo - Zenica.

- Vrše se posljednje pripreme za puštanje u saobraćaj. Talgo serviseri već su u Sarajevu i obavljaju tehnički pregled vozova. Dobili smo i sve dozvole za saobraćanje u BiH i Hrvatskoj. Sa završetkom remonta južne pruge ovi vozovi bi vozili i na liniji Sarajevo - Ploče – kaže nam Čabrić.


Čabrić: Planirana i promotivna vožnja (Foto: J. Hadžić)

Prema njegovim riječima, u planu je puštanje u saobraćaj četiri Talgo garniture, dok bi ostalih pet bilo iznajmljeno „Željeznicama Turske“, s čijim se predstavnicima uveliko pregovora.

- Želja nam je da se bh. građani konačno voze u modernim vozovima, a ne u starim. „Željeznice FBiH“ će same, bez ičije pomoći finansirati puštanje vozova u promet, a kasnije očekujemo pomoć Vlade FBiH - istakao je Čabrić.
http://www.avaz.ba/clanak/235089/nakon- ... bh-prugama

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 40865
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Jack » 12 maj 2016 18:39

Sto je jos bolje jer tih 5 vozova Turcima ce dobro doci,jer Turska ima 780 000 km2 povrsine i 11 000 km zeljeznickih pruga.Istanbul ima 15 miliona stanovnika i cirka 10 tak gradova Turske ima preko milion stanovnika

Poredi to s nama gdje imas Sarajevo-Zagreb,Unsku Prugu i Sarajevo-Ploce.Onda se itekako isplati .Hrvatske zeljeznice su MODERNIZOVALE Svoje zeljeznice tako da mogu podnijeti vozove koje idu 200 km na sat.Nase zeljeznice moraju da se modernizuju da naprave totalni remont postojecih zeljeznica,posebno prema Zagrebu i da dozvole optimalnu brzinu tog voza koji moze da ide i na 200 km na sat i jedan je od boljih Europskih vozova.Nama 9 vozova takvih je sasvim dovoljno,pogledaj zeljeznicku mrezu nasu.To mora da bude prioritet jer ako imas naprimjer moderni voz koji moze redovno da ide 120 km na sat,a ne ovi stari 60 km maksimalna brzina voza.To ce samo ojacati i zeljeznicki saobracaj
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 40865
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Jack » 14 maj 2016 01:13

Masallah, JUHUUU napredujemo
\
Jarane mi smo za Hrvatsku banana drzava.Hrvatske zeljeznice su napravile remont svojih sina,citaj zeljeznickog saobraaja i njihove pruge mogu da podnesu 200 km na sat.Nase pruge ne mogu.Sta ce ti voz koji moze da ide 200 na sat,ako nase pruge nisu izvrsile remont i ne mogu da podnesu takvu brzinu.Kapiras.

Naravno da mi je drago da imas internet,i savremene vozove.Njih 4 koji ce imati neke koristi,jer Sarajevo-Zagreb moze da bude voz koji ce za 3 sata dovesti putnik iz Sarajeva u Zagreb.Prijedor je bolan 8 sati vozom,jednom sam isao u one spore vozove,gdje pola sata sjedis po stanicama,i to nema nikakve veze

Nama treba optimalno 7 takvih vozova,ali eto.Zadovoljan sam i s 4,nek rentamo Turcima 5 vozova.Mozda nam se i smiluju pa nam dadnu jedan voz

Ako to uradis,onda ce i zeljeznicki saobracaj da se digne.Inace Dodikova vlada svjesno unistava Unsku prugu.Cak i Snjezana Rajlic je rekla,inace nacelnica Bos Novog,da u centrali Snsd ne zele Unsku prugu

Nama nije u interesu pruga Sarajevo-Banja Luka,nego dalje kroz Prijedor i Novi ka Zagrebu jer to pare daje.Sta ce nam voz za Banja Luku samo?
Prije rata voz je redovno stajao u Trnopolju.Citaj Kozarackoj stanici.Danas voz stane uredno u Omarskoj i produzi kroz Kozarac i ne staje.Trebaju u zeljeznicama Federacije Bih da i tu uvide.Jer zeljeznicki saobracaj je veoma vazan
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 14 maj 2016 09:24

Nesposobni su nasi ista da uradi i ako budu radili oni ce dopustiti da ih Srbi i Hrvati ucijenjuju, tako da ce raditi njima u korist. Pogledaj gradnju autoputa u federaciji.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 40865
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Jack » 14 maj 2016 11:58

Uz Bakira pudlicu i Sarajevskog lobija,ocekuj samo jos vise ponizavanja

Ne bi me zacudilo da dadnu i voz Krmetnjaku od ta 4.
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
amkos
Član
Postovi: 12074
Pridružen/a: 18 okt 2012 20:55

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la amkos » 14 maj 2016 15:39

Ja se već nekih 3-4 godine ne vozim željeznicom i vozom jer je prespor. Putujem autom, busom ili nečim trećim ali vozom više ne. Sporo, presporo. :goofy:
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 40865
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Jack » 16 maj 2016 07:17

Amkos
Rekao sam da ovi Talgo vozovi su savremeni vozovi koji mogu da razviju brzinu od 200 km na sat.Zeljeznice u modernim drzavama su nesto gdje vecina ljudi idu ili odlaze na posao.Vidi Njemacka,Japan,Francuska.Imas pravo da se ne vozis vozovima jer ti nasi vozovi razviju brzinu od 60 km/h.Stari su neuredni i prljavi.Njemacka je imala bolje vozove u 2 svjetskom ratu nego sto mi imamo danas

Naravno.Uz wifi-konekciju i ako voz ne bude skup.Hoces li izabrati voz ili autobus ako naprimjer ides iz Sarajeva za Prijedor.Voz ovaj stari ide 8 sati.To je mrcvarenje.Ovaj brzi voz moze za 2-3 sata da te dovuce

Takodjer mnogi zanemaruju zeljeznicki saobracaj.Ako slucajno krene rat.Bolje je imati zeljeznicku prugu Sarajevo-Zenica-Travnik-Jajce.Gdje mozes da prebacujes tesko naoruzanje zeljeznicom.
Mi nemamo nikakvu zeljeznicku mrezu i trebali bi raditi na otvaranju zeljeznice Sarajevo-Bihac.Jer ne mozes ici Sarajevo-Doboj--Banja Luka-Prijedor-Novi,pa onda ocekuj Unsku Prugu/.Ne ide to tako
4 voza je dobro,ali nama optimalno treba jos 3 zeljeznicke veze

Sarajevo-Bihac
Sarajevo-Gorazde
Sarajevo-Tuzla



I najmanje nam treba 14-21 vozova savremenih.Sto znaci da treba jos para trositi,ali ce se isplaitit jer vise ce i Bosnjaka ici.Jer ko ce dati tolike pare za neuredan,spor i prljav voz,kas su busevi brzi.Ne ide to tako
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
Drina
Moderator
Postovi: 7333
Pridružen/a: 20 okt 2012 19:53

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Drina » 16 maj 2016 11:51

Sadasnje radno mjesto mi je udaljeno 26km od kuce. Na posao idem vozom. Voz prede tih 26km za 18 minuta. Onda imam da hodam jos nekih 7-800m do kancelarije. Autom bi mi trebalo 45-60min radi guzvi. Plus stres, rizik za sudar itd.

Ovako u vozu za tih 18min mogu prelistati novine, citati nesto drugo ili jednostavno dodatno odrijemati.

Voz je odlicno prevozno sredstvo. Samo naravno mreza mora biti dobra i usluga kako treba. Uz to, novi voz krece svako 15-20min(bar u ovim udarnim terminima) tako da i ako kasni 5-10mi to se "ne primjeti".

Trenutno je najbitnija pruha Bihac - Sarajevo. I trebalio bi vise pricati o tome i "pogurati" taj projekat.
Biće onako kako Bošnjaci odluče

Avatar
amkos
Član
Postovi: 12074
Pridružen/a: 18 okt 2012 20:55

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la amkos » 16 maj 2016 12:10

To ti je dobro @Drina. Ti živiš na Zapadu, gdje su željeznice uređene, gdje su poslovi "sigurniji" plaćeniji itd, pa to možeš sebi priušiti. U Bosni nit imaš razvijenu željezničku mrežu, nit brže vozove, a slag na tortu dodje lutrija zvana konkretan i bolje plaćen posao. Mislim neuporedivo je sad zasad. :lolcina:

I ja da živim za Zapadu išao bi na posao vozom, nit stresa nit išta, odmoriš dodatno pred posao i raduckaš. Autom upadneš u traffic jam, srklet, trka frka.

@Drina koliko plaćaš taj prevoz vozom, jel imaš neku mjesečnu, polugodišnju kartu ili ?
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!

Avatar
Jack
Administrator
Postovi: 40865
Pridružen/a: 18 okt 2012 15:43

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Jack » 17 maj 2016 00:06

Trenutno je najbitnija pruha Bihac - Sarajevo. I trebalio bi vise pricati o tome i "pogurati" taj projekat.
Jedna Belgija ima 3500 km zeljeznica.Bosna ima Brcko-Banovici.Bihac-Bosanski Novi,Sarajevo-Ploce,i Sarajevo-Zagreb

Prema Podrinju nista

Sanski Most je 28 km od centra Prijedora,ali bez zeljeznice.Grad ce lagano da opada i nestaje.Isti primjer vidis za Livno.Zeljeznicki saobracaj je veoma vazan jer moze itekako da se transportuje od mesa do malina i mlijeka

Naprimjer ides za Prijedor iz Sarajeva.Drina rece da relaciju od 26 km predje za 18 minuta.Manje-vise.Sarajevo-Prijedor je cirka 250 km.Tu relaciju ovi vozovi prevale za 8 sati,jer najveca brzina je 60 km i toga se drze jos staju
Sad,ako imas savremeni voz koji standardno ima prosjek od 120 km/h.Dolazis u Prijedor za 4 sata.Ako malo pozuris.Tamo si za tri sata

Recimo da zelis vidjeti Jajce.Fin gradic.Moras kolima ili autobusom.A zar ne bi bio prioritet produziti zeljeznicu do Travnika,okrenuti prema Jajcu i dalje ka Bihacu?
Turista dodje u Sarajevo.Vidi onaj stari voz.Kaze,je..s ti to.Necu ja uci u ovo.I koliko imas turista koji zele da vide makar nesto malo civilizacije.
Ako ces platiti 50 km voznu kartu.Plati makar da ides vozom a ne nekom zastrarjelom kocijom

Suvremene zeljeznice su prekretnice ekonomije.Pa u Americi svaki zaseok je povezan zeljeznicama.Tamo imas vise zeljeznica koliko ima drumskih,magistralnih,zeljeznickih puteva u cijeloj Bivsoj Jugoslavije.Znaci nenormalno


Linija za Bihac i za Gorazde prema Drini su dvije relacije koje trebaju da se naprave i ekonomski su isplative.Ali kad smo mi te vozove kupili 2005 godine i tek sad gledamo da ih stavimo u promet.Sto su komunisti pravili prugu Brcko-Banovici odmah poslije rata.Sta je Bakir i gomila ublehasa uradila poslije rata.Haman pa nista

Pa vise su komunjare napravile jer kad su oni akciju da se pravi nesto radili.Radilo se.
Lets go clean them up.Every single one of them.Untill nothing is left :gut:
Never had i imagined.Living without your smile Angelene :cry: :(
Mnogi su mrtvi već davno prije svoje smrti, a možda su baš takvi i najsrećniji.

Avatar
Drina
Moderator
Postovi: 7333
Pridružen/a: 20 okt 2012 19:53

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Drina » 17 maj 2016 00:37

amkos je napisao/la:To ti je dobro @Drina. Ti živiš na Zapadu, gdje su željeznice uređene, gdje su poslovi "sigurniji" plaćeniji itd, pa to možeš sebi priušiti. U Bosni nit imaš razvijenu željezničku mrežu, nit brže vozove, a slag na tortu dodje lutrija zvana konkretan i bolje plaćen posao. Mislim neuporedivo je sad zasad. :lolcina:

I ja da živim za Zapadu išao bi na posao vozom, nit stresa nit išta, odmoriš dodatno pred posao i raduckaš. Autom upadneš u traffic jam, srklet, trka frka.

@Drina koliko plaćaš taj prevoz vozom, jel imaš neku mjesečnu, polugodišnju kartu ili ?

Zivim u takvoj sredini gdje su ogromne guzve u spicu. Voz ispadne kao najbolja opcija. Masa ljudi putuje vozom. Svi oni koji mogu. Inace gdje se nalazim je dobro razraden javni prevoz. Ulaganja su maksimalna

Inace mjesecna karta za tu relaciju koju koristim je 92eura. Poznavao sam kad je bilo nesto vise od 80 ali ide ka gore. Sto se mene tice ja to vise ne placam jer sam poceo raditi u novoj firmi prije 9 mjeseci i mogu se voziti vozom besplatno u 3 drzave.


Nama treba pruga Bihac-Sarajevo. To bi preporodilo cijeli taj potez.
Biće onako kako Bošnjaci odluče

Odgovorite