☑ Pravila foruma i savjeti

Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Moderator/ica: abu seid

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 25 nov 2013 08:20

Sve vijesti o zeljeznicama u Bosni.
http://www.zfbh.ba/zfbhbax/index.php?op ... &Itemid=27

Željeznički saobraćaj u Bosni i Hercegovini

slika
slika

http://bs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelje ... ercegovini
Željeznički saobraćaj u Bosni i Hercegovini obavljaju dva operatora-javna preduzeća: Željeznice Federacije BiH sa sjedištem u Sarajevu i Željeznica Republike Srpske sa sjedištem u Banjoj Luci. Za upravljanje željezničkom infrastrukturom osnovana je Željeznička BH javna korporacija Željeznice Bosne i Hercegovine ili ŽBH, sa sjedištem u Doboju.

Ukupna dužina željezničkih pruga iznosi 1031 km[1], od čega je u Federaciji BiH 608,495 km[2] čemu treba dodati i industrijske kolosijeke do svakog značajnijeg proizvodnog kapaciteta. Ovo željezničkim operatorima daje mogućnost direktnog pristupa u preuzimanju i isporuci svih vrsta robe.

Glavni korisnici usluga željezničkog prijevoza su: hemijska industrija u Tuzli, Željezara i BH Steel u Zenici, rudnici mrkog uglja u Zenici i Tuzli, Rudnik željezne rude u Prijedoru, Aluminijski kombinat u Mostaru, industrijski kompleks u Sarajevu, distributeri naftnih derivata i dr.

Pored osnovne djelatnosti, prijevoza robe i putnika, željeznički operatori u BiH obavljaju i komplementarne djelatnosti kao što su; specijalni prevozi, skladištenje, kombinirani transport, pretovar i td. Robno transportni centri za prihvat, pretovar ili skladištenje pojedinačnih, paletnih i grupnih pošiljki, već funcioniraju ili se obnavljaju u svim večim industrijskim centrima u BiH (Ploče, Mostar, Sarajevo, Doboj, Banja Luka, Tuzla, Zenica, Brčko Distrikt, Bosanski Šamac...)

Najvažnije željezničke linije su:

Ploče-Mostar-Sarajevo-Zenica-Doboj-Bosanski Šamac-(Vinkovci) i dalje prema Centralnoj i Istočnoj Evropi
Bihać-Bosanski Novi-Prijedor-Banja Luka-Doboj-Tuzla-Zvornik-(Srbija).

Modernizacija
Kompanija je kupila nove Talgo XXI vozove. Projekat košta oko 67,5 miliona eura[3]. Pretpostavlja se da će novi vozovi će biti u prometu od 2025 godine, nakon što se završi rekonstrukcija pruge Sarajevo-Ploče. Maksimalna brzina voza je 220 km/h. Vozovi koriste najmoderniju tehnologiju.
Zadnja izmjena: ABen, dana/u 25 nov 2013 10:41, ukupno mijenjano 2 puta.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 25 nov 2013 08:22

Željeznice RS: Smanjeni gubici, nastavljen remont
http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 19187.html

Srna - 22.11.2013 08:57
DOBOJ - Na bazi devetomjesečnog obračuna poslovanja "Željeznice Republike Srpske" /ŽRS/ zabilježile su za 2.700.000 KM manji gubitak u odnosu na isti period prošle godine, što ukazuje na racionalnije poslovanje i smanjenje troškova, ističe generalni direktor ŽRS Dragan Savanović.

Savanović naglašava da do smanjenja gubitaka nije došlo zbog povećanja cijene prevoza, već zahvaljujući racionalizaciji rada i troškova.

On je u intervjuu Srni precizirao da ŽRS najviše ulažu u infrastrukturu i poslove operacije, te najavio da bi ovih dana trebalo da bude raspisan tender za izbor izvođača za nastavak signalizacije na pruzi Doboj - Banjaluka i revitalizaciju osiguranja na pruzi Doboj – Šamac.

Za to su predviđena neutrošena sredstva iz kredita Evropske investicione banke, preostala iz prethodnog projekta, u iznosu od 20.000.000 evra, a posao će početi na proljeće.

Savanović navodi da se na nivou javne korporacije "Željeznice BiH" priprema dokumentacija za remont pruge na koridoru "Pet ce", Šamac – Doboj – Sarajevo – Mostar – Čapljina i da su za taj posao potrebna dodatna kreditna sredstva.

Od infrastrukturnih radova nastavlja se i remont pruge od Banjaluke preko Prijedora, Novog Grada do hrvatske granice, te prema istoku ka Srbiji.

Ostaje još elektrifikacija pružne mreže tamo gdje to do sada nije urađeno, a postojeću mrežu neophodno je obnoviti i remontovati, jer to nije urađeno proteklih 30 godina. Investicije u poslove operacija su neophodne, jer je vozni park dotrajao.

"Vučna sredstva elektro tipa su prosječne starosti više od 38 godina, a dizel-lokomotive više od 45 godina. Do isporuke novih mašina, postojeće treba remontovati i održavati u voznom stanju", napominje Savanović.

U decembru je predviđena rasprava o finalnoj verziji studije "Revitalizacija putničkog prevoza", koja predviđa nabavku modernijih elektromotornih i dizel motornih garnitura za prevoz putničkog saobraćaja, koja će, ako dobije "zeleno svjetlo", biti proslijeđena u resorno ministarstvo.

Kada je riječ o vagonima za teretni saobraćaj, postoji kreditna linija kojom bi se, uz saglasnost Vlade Srpske, u narednoj godini krenulo u nabavku do 240 novih vagona, čime bi bilo popravljeno trenutno stanje.

Osim investicija u vučna sredstva i prugu, neophodno je obnoviti i stanične objekte, jer, osim u Banjaluku i Doboj, malo je ulagano u očavanje drugih staničnih objekata.

Savanović navodi da se mogu smanjiti troškovi radnika u okolnostima kada postoji višak radne snage, nepovoljna kvalifikaciona struktura i neodgovarajuće starosno doba.

"Optimalan broj radnika koji bi zadovoljili sadašnji obim poslova jeste 3.000, a trenutno ih je 3.400", rekao je Savanović, podsjećajući da je napravljen program prekvalifikacije, koji je upućen Vladi na odobrenje.

On smatra da položaj ŽRS i "Željeznica Federacije BiH" nije u gorem stanju u odnosu na željeznice u regionu, odnosno u zemljama bivšimm članicama nekadašnje Jugoslavije. Savanović ocjenjuje da su ŽRS u boljem stanju nego željeznice u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji.

Savanović, ipak, upozorava da postoji opravdana bojazan da željeznice u regionu postanu "slijepo crijevo" u saobraćaju.

Još je prisutan "Koridor pet", i to njegov krak "Pet ce" kroz BiH do Luke Ploče i "Pet be": Budimpešta – Luka Rijeka, jer Evropi je važna Jadranska obala i njene luke, dok je veza istok - zapad totalno zanemaren.

"Bilo bi potrebno da vlade bivših jugoslovenskih država što prije preduzmu nešto, jer će doći do problema za njihove privrede i samim tim biće osujećen razvoj", zaključuje direktor ŽRS Dragan Savanović u intervjuu Srni.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 25 nov 2013 08:24

Koja firma se krije iza GIKIL Lukavac?
Željeznice FBiH uvele transprentno ograničenje za Željeznice RS i GIKIL
http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 19213.html

Fena - 22.11.2013 10:54
SARAJEVO - Nakon neuspjelih pregovora sa Željeznicama RS-a i GIKIL-om Lukavac u vezi s isplatom milionskih dugovanja, Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) bile su prinuđene danas uvesti transportno ograničenje za ove dvije kompanije.

Transportno ograničenje odnosi se na prijevoz dogovoren od Željeznica RS-a i to rude iz Omarske za Arcelor Mittal i prijevoz boksita iz Mostara za Aluminu u Zvorniku. Prijevoz uglja iz Ploča za GIKIL Lukavac ugovoren od ŽFBiH i GIKIL-a također je obustavljen.

Iako je ovim dvjema kompanijama pravovremeno upućeno pismo namjere, a Željeznice FBiH apelirale na komitente da izmire svoje obaveze, do dogovora, nažalost, nije došlo.

- Željeznice FBiH prinuđene su na ovaj nepopularan postupak radi osiguranja novčanih sredstava za isplatu obaveza prema uposlenicima ŽFBiH, obaveze prema bankama, dobavljačima, za gorivo i druge energente, te druge materijalne troškove. Ostali prijevoz robe i putnika preko Željeznica RS-a nije obuhvaćen ovim transportnim ograničenjem - navode iz Službe za odnose s javnošću ŽFBiH.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 25 nov 2013 08:27

Željeznice FBiH blokiraju transport vozova Željeznice RS?!
http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 19363.html

Srna - 22.11.2013 21:01
DOBOJ - "Željeznice Federacije BiH" dostavile su danas "Željeznicama Republike Srpske" dopis o blokadi transporta za teretne vozove koji snabdijevaju zvorničku "Aluminu", saznaje Srna u Željeznicama Srpske.

Pretpostavlja se da su razlog blokade međusobna dugovanja, čija je isplata dogovorena prije tri dana. Samoinicijativno i bez obavještenja, federalne željeznice zabranile su transport robe, zbog 5,3 miliona KM duga.

Srna u "Željeznicama Republike Srpske" saznaje da je Uprava kompanije iznenađena ovom odlukom, jer je prije tri dana tokom pregovora u Doboju dogovoreno prevazilaženje tog problema.

Nadležni u zvorničkoj kompaniji "Alumina" nisu obaviješteni o ovakvom razvoju događaja, i ne znaju da li će doći do blokade jer vagoni još nisu krenuli.

Za sada se ne zna da li će vozovi sa rudom, ako krenu prema FBiH, biti vraćeni.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 25 nov 2013 08:29

Željeznice FBiH blokirale vozove RS
http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 19399.html

RTRS - 23.11.2013 13:24
“Željeznice FBiH” blokirale su teretne vozove “Željeznica Republike Srpske”, koje snabdijevaju zvorničku “Aluminu” i prijedorski “Mital”.

Razlog blokade su međusobna dugovanja, čija je isplata dogovorena ove sedmice. Samoinicijativno i bez obavještenja, federalne željeznice zabranile su transport robe, i sve to zbog 5,3 miliona KM duga, prenio je RTRS.

Iz “Željeznica FBiH” rečeno je da se transportno ograničenje odnosi na prevoz dogovoren sa ŽRS i to iz Omarske za kompaniju “Mital” u Zenicu i iz Mostara prevoz boksita za “Aluminu” Zvornik.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 25 nov 2013 10:48

Karta Željeznica BIH

slika
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Bosnjak
Član
Postovi: 877
Pridružen/a: 30 okt 2012 01:32

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Bosnjak » 26 nov 2013 00:15

ABen je napisao/la:Koja firma se krije iza GIKIL Lukavac?
To ti je bivši KHK (Koksno-hemijski kombinat), firma u narodu poznatija kao "Koksara". Ova firma je inače prije rata zapošljavala preko 6000 ljudi, dok danas tu radi nešto preko 1000 ljudi. GIKIL je akronim od "Global Ispat koksna industrija Lukavac", a vlasnik je britansko-indijska firma Global Steel Holdings, koja je privatizovala Koksaru 2003. godine.

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 26 nov 2013 07:45

Bosnjak je napisao/la:
ABen je napisao/la:Koja firma se krije iza GIKIL Lukavac?
To ti je bivši KHK (Koksno-hemijski kombinat), firma u narodu poznatija kao "Koksara". Ova firma je inače prije rata zapošljavala preko 6000 ljudi, dok danas tu radi nešto preko 1000 ljudi. GIKIL je akronim od "Global Ispat koksna industrija Lukavac", a vlasnik je britansko-indijska firma Global Steel Holdings, koja je privatizovala Koksaru 2003. godine.
Hvala na odgovoru.
Mislim da bi Zeljeznicama FBiH najbolje bilo da blokiraju dok im se ne plati dug.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 26 nov 2013 07:50

Bosnjak kako to da nema direktna veza zeljeznice izmedu Tuzle i Sarajeva?? Mislim da bi se na tome trebalo raditi.

A onda isto i direktna veza Bihac-Kljuc-Jajce-Travnik-Kakanj-Sarajevo-Gorazde.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Ban Ninoslav
Član
Postovi: 19
Pridružen/a: 11 okt 2013 13:56
Lokacija: Sarajevo, Republika Bosna i Hercegovina

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Ban Ninoslav » 26 nov 2013 10:01

ABen je napisao/la:Bosnjak kako to da nema direktna veza zeljeznice izmedu Tuzle i Sarajeva?? Mislim da bi se na tome trebalo raditi.

A onda isto i direktna veza Bihac-Kljuc-Jajce-Travnik-Kakanj-Sarajevo-Gorazde.
Preskupa je to investicija i u ovom trenutku apsolutno nemoguca. I ovo sto sada imamo jedva opstaje.

Medjutim cinjenica je da u ovom trenutku nasa zeljeznicka infrastuktura u potpunosti ovisi o Hrvatskoj - i putnicka i transportna. Hrvati kada dignu cijenu za koristenje njihovih pruga, mi ostanemo bez 2/3 medjunarodnih linija, kao sto se desilo prosle godine.

Na duze staze moramo osposobiti vec postojecu prugu prema Tuzli i dalje prema Beogradu kako bi se smanjila ovisnost o Hrvatskoj.

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 26 nov 2013 15:41

:gut:
Željeznice FBiH: Pregovori o naplati potraživanja
B. A. 26/11/2013 15:10:00
http://www.vijesti.ba/vijesti/bih/18075 ... vanja.html

SARAJEVO - Uprava Željeznica FBiH nastavlja intenzivne pregovore sa Upravom Željeznica RS i GIKIL-om u vezi naplate svojih potraživanja i spremne su da po uplati određenog dijela potraživanja povuku transportno ograničenje.

O načinu i dinamici isplate ostatka duga, ŽFBiH će potpisati protokol sa ove dvije kompanije. Od ishoda ovih pregovora zavisi kada će transportno ograničenje biti ukinuto. Ovakva situacija ne odgovara nikome, ali Željeznice FBiH bile su prinuđene na ovaj nepopularan, ali u zakonu utemeljen postupak, zbog ogromnih milionskih dugovanja od strane svojih komitenata i partnera. S druge strane, upravo ta dugovanja onemogućavaju Željeznicama FBiH da ispune svoje obaveze prema uposlenicima, dobavljačima, bankama i drugim komitentima, saopćeno je iz Željeznica FBIH.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Bosnjak
Član
Postovi: 877
Pridružen/a: 30 okt 2012 01:32

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la Bosnjak » 28 nov 2013 00:55

ABen je napisao/la:Bosnjak kako to da nema direktna veza zeljeznice izmedu Tuzle i Sarajeva?? Mislim da bi se na tome trebalo raditi.

A onda isto i direktna veza Bihac-Kljuc-Jajce-Travnik-Kakanj-Sarajevo-Gorazde.
Pitam se ja kako putna veza između Tuzle i Sarajeva liči na kozji put. Daj Bože da se to prvo riješi. Željeznice u smislu prevoznog sredstva za putnike danas imaju smisla jedino ako su pravljene za moderne i brze vozove, a to je za nas jako skupo trenutno. Eno stoji 10 vozova nove generacije na lageru zato što ne mogu na ove naše pruge.

Kada govorimo o budućnosti, sigurno je da bi ovo bila jedna od važnijih investicija. Budućnost prevoza velikog broja putnika na duže relacije je u željezničkom saobraćaju, to je svugdje tako i to iz mnogih razloga, recimo ekoloških ili iz razloga rasterećenja putne mreže, gdje se smanjuje broj autobusa koji operiraju na putevima, a koji su ekološki neprihvatljivi i usporavaju saobraćaj. Ovakav vid prevoza itekako se stimuliše u razvijenim zemljama.

Što se tiče željeznica u smislu transporta sirovina i energenata, tu treba raditi na način da se osiguraju dionice koje su bitne za određeni transport, o tome treba napraviti potrebnu strategiju, gdje prvo treba znati o kakvom mi to transportnom materijalu i u kojim količinama govorimo. Trenutno jedino možemo da radimo neke analize vezano za transport uglja, sve ostalo je jako upitno s obzirom na stanje u našoj privredi.

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 13 feb 2014 18:02

Transfer Željeznicama od 22.000.000 KM
T. C. 13/02/2014 16:28:00
http://www.vijesti.ba/vijesti/bih/19692 ... 00000.html

SARAJEVO - Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donijela je Odluku o usvajanju Programa utroška sredstava tekućeg transfera ''Subvencije javnim preduzećima - Transfer Željeznicama FBiH'', utvrđenog Budžetom Federacije BiH za 2014. godinu, Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija.

Sredstva, u ukupnom iznosu od 22.000.000 konvertibilnih maraka, bit će raspoređena prema namjeni od kojih je za JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine d.o.o. Sarajevo planirano 21.340.000 KM, a za Bosanskohercegovačku željezničku javnu korporaciju 660.000 KM.

Korisnicima transfera sredstva će se prebacivati u jednakim mjesečnim iznosima, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.

Svrha Programa je provođenje Zakona o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja po kojem Federacija finansira održavanje željezničke infrastrukture i sufinansira željeznički putnički i kombinovani saobraćaj, te finansira rad Bosanskohercegovačke željezničke javne korporacije Sarajevo po Sporazumu između Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske o uspostavljanju zajedničke željezničke javne korporacije kao dijela transportne korporacije.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 14 feb 2014 16:51

Potvrđeno imenovanje Nijaza Puzića za predsjednika Uprave ŽFBIH!
T. C. 14/02/2014 13:11:00
http://www.vijesti.ba/vijesti/bih/19706 ... ZFBIH.html

SARAJEVO - Na XVIII Skupštini JP ŽFBiH d.o.o. održanoj 14.02.2014. godine donešena je Odluka o imenovanju članova Nadzornog odbora JP ŽFBiH kojeg sačinjavaju ispred državnog kapitala: Jadranko Stojkić, Šefkija Botonjić, Igor Stojanović, Rasim Muminović i Dalfina Bošnjak, ispred privatnog kapitala Snježana Šindrić, a ispred sindikata ŽFBiH Vanja Pirgić.

Isti dan održana je i Konstituirajuća sjednica Nadzornog odbora ŽFBiH na kojoj je potvrđeno imenovanje mr. Nijaza Puzića, diplomiranog inžinjera saobraćaja za vršioca dužnosti Generalnog direktora-Predsjednika Uprave ŽFBiH na period do šest mjeseci, uz prethodno datu saglasnost od strane Vlade FBiH za donošenje ove Odluke.
Ko je ovaj Nijaz Puzić? Nemogu nista da nadem o njemu.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 05 mar 2014 08:25

Željeznice FBiH: Opstanak pod upitnikom
http://www.oslobodjenje.ba/ekonomija/ze ... -upitnikom

Uprava Željeznica Federacije BiH (ŽFBiH) odlučna je u borbi protiv realizacije štetnih ugovora koji narušavaju likvidnost i opstojnost preduzeća, štete poslovnom imidžu ŽFBiH, te onemugaćavaju redovnost isplate plaća i drugih materijalnih troškova uposlenicima i materijalnih obaveza prema komitentima.

- Nažalost, Željeznice FBiH su postale primjer nesavjesnog poslovanja i rekorder po broju i štetnosti sklopljenih poslovnih ugovora koji se mjere desecima miliona KM. Osim javnosti poznatih slučajeva Talgo i Končar, krajnje je upitan i ugovor o otkupu tehničke dokumentacije za projekt izgradnje telekomunikacione mreže na postojećoj željezničkoj infrastrukturu u BiH, sa mikrolokacijom i uzdužnim profilima trasa, vrijedan oko 5,2 miliona KM, a koji je tadašnja uprava zaključila sa Team System Inficom Services GmbH, Austria, 23. februara 2009. godine - saopćeno je iz ŽFBiH.

Štetnost i netransparentnost u ovom postupku, kako se dodaje u saopćenju, potvrđuje i izvještaj Ureda za reviziju institucija FBiH za 2009. i 2010. godinu. U tom izvještaju, Ured za reviziju je, između ostalog, konstatovao da je izrada predprojektne dokumentacije povjerena firmi bez referenci Bos-link d.o.o. Sarajevo (čiji su osnivači sadašnji i bivši uposlenici ŽFBiH) koja je osnovana samo dva mjeseca prije pokretanja inicijative za predmetni projekt, a ta firma" je ustupila „posao" austrijskoj firmi Team System, također, firmi bez referenci.

Dalje, konstatovano je da su ŽFBiH za potrebe predmetnog projekta bez naknade ustupile vlastitu infrastrukturu, kapacite i stručno osoblje, a najveći dio aktivnosti su obavile stručne osobe i uposlenici ŽFBiH.

U saopćenju ŽFBiH se navodi da Ured za reviziju institucija u FBiH smatra da nije bilo osnova za priznavanje predmetnog ulaganja, s obzirom na to da je projekt nepotpun, nedovoljno tehnički i građevinski definisan, zastario, sa neodrživom finansijskom isplativošću, urađen na vrlo neprofesionalan način i da je neupotrebljiv za ŽFBiH.

- I pored ovih činjenica, u međuvremenu, po rješenju o izvršenju Općinskog suda u Sarajevu od 15. augusta 2013. godine, Željeznice FBiH su dužne isplatiti glavni dug, 5,2 miliona KM, i kamate počevši od 2009. godine, firmi Team System Inficom Services GmbH Austrija – ističe se u saopćenju.

Dug je dug i presude se ne komentarišu, navode iz Željeznica FBiH i dodaju da opravdano sumnjaju u regularnost odluke Vijeća Kantonalnog suda u Sarajevu, kojim je predsjedavao sudija Vladimir Špoljarić, koje je tri puta ukidalo rješenje, a koje je na prijedlog Kantonalnog tužilaštva Sarajevo, Kantonalni sud u Sarajevu tri puta donosio, kojim se određuje privremena mjera osiguranja zabrane izvršenja rješenja, odnosno blokade računa ŽFBiH do okončanja krivičnog postupka.

Na navedeno rješenje Kantonalnog suda u Sarajevu nije dopuštena žalba, iako je istraga o ovom predmetu u toku.

U saopćenju se dodaje da je, na zahtjev Uprave ŽFBiH, Tužilaštvo Kantona Sarajevo pokrenulo istragu protiv odgovornih osoba zbog sumnji u zakonitost postupka, zloupotrebe službenog položaja i organizovanog kriminala.

- Realizacijom ove krajnje sumnjive odluke, nastupit će nesagledive poljedice u poslovanju i bit će dovedena u pitane likvidnost i opstojnost ŽFBiH. Naglašavamo da će zbog ovakve presude Vijeća Kantonalnog suda u Sarajevu uslijediti blokada svih računa ŽFBiH na iznos veći od 5,2 miliona KM, a time će biti ugroženo poslovanje preduzeća, ali i ostalih privrednih subjekata u FBiH, koji ne mogu poslovati bez ŽFBiH (Elektroprivreda BiH, rudnici u FBiH, ArcelorMittal, GIKIL d.o.o Lukavac, Aluminij i drugi) - navodi se u saopćenju.

Zbog svega navedenog, Uprava ŽFBiH izražava ozbiljnu zabrinutost i traži od relevantnih organa da se uključe u rješavanje ovog problema.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 19 mar 2014 07:51

Hahaha. :rofll: Ako se iko vozio vozom od Prijedora preko Banjaluke, Doboja i dalje zna zbog cega se smijem. Posebno zbog lokomotiva koje trbaju da idu 100km/h, stanica gdje sve staju itako dalje. :rofll:
Vozovi ŽRS juriće 100 na čas
http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 35827.html

Nikola Salapura - 17.03.2014 20:27
BANJALUKA - "Željeznice RS" (ŽRS) su u prošloj godini izvršile modernizaciju dijela željezničke infrastrukture, postavile novi elektronski sistem staničnog osiguranja, podigle nivo tehničke ispravnosti vagona, ali i započele postavljanje LED rasvjete, kao načina osvjetljavanja glavnih signala i predsignala na prugama.

Pored toga, u ovoj godini planiraju potpisivanje ugovora za završetak radova na remontu pruge Kostajnica - Jošavka, čijim bi okončanjem sljedeće godine brzina saobraćaja bila 100 kilometara na čas.

Naime, prošle godine je u okviru tog projekta završen građevinski remont dijela pruge od Kostajnice do Jošavke, a na četiri željezničke stanice, na pruzi Banjaluka - Doboj, pušten je u rad novi elektronski sistem staničnog osiguranja. Na osnovu potpisanog ugovora o remontu i rekonstrukciji teretnih vagona, srbijanska preduzeća "Goša" i "Tatravagonka" su ŽRS isporučila 195 remontovanih, 50 rekonstruisanih i 37 novih vagona. Vesna Vožni, pomoćnik ministra saobraćaja i veza RS, rekla je da je Vlada RS i u prošloj godini podržavala rad ŽRS, te navela da ŽRS trenutno imaju više od 1.000 ispravnih vagona za prevoz rasutih tereta, što je od osnivanja ŽRS do sada najviše.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 19 mar 2014 07:53

Željeznice dogovaraju jednake cijene prevoza robe
http://www.nezavisne.com/posao/trziste/ ... 35997.html

Maja Rener-Smajović - 18.03.2014 19:20
SARAJEVO - Predstavnici željeznica RS, FBiH, Srbije i Hrvatske za mjesec dana bi mogli potpisati komercijalni ugovor kako bi bile ujednačene cijene prevoza robe, što bi dovelo do većeg obima prevoza željeznicom.

Istaknuto je to danas nakon sastanka čelnika kompanija "Željeznice FBiH", "Željeznice RS" i "Željeznice Srbije". Dan ranije sastali su se čelnici "Željeznica FBiH" i "HŽ Cargo". Za danas je planiran sastanak u Luci Ploče.

"Radi se o prijedlogu sporazuma između željeznica entiteta, Srbije i Hrvatske na način da se reguliše prevoz robe i putnika na ovim terenima, s tim da dođe do izjednačavanja cijena. Neke kompanije su imale nerealno visoke cijene. U sporazumu učestvuje Luka Ploče kao izvor robe", rekao je juče Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija FBiH.

Dragan Savanović, generalni direktor "Željeznica RS", kazao je da će zajednički tim izraditi tekstove sporazuma, protokola i ugovora.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 19 mar 2014 08:02

Željeznice FBiH sa delegacijom HŽ CARGO: Da vozovi više voze
http://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih/ ... -vise-voze

Predstavnici Željeznica Federacije BiH jučer su održali sastanak sa visokom delegacijom Hrvatskih željeznica CARGO.

Danas su najavili sastanak sa predstavnicima delegacija Željeznica Republike Srpske i Željeznica Srbije.

Zajednički jezik

Nijaz Puzić, v.d. direktor ŽFBiH, ovim sastancima, za koje je naglasio da su veoma značajni, želi započeti pregovore o aktuelnim problemima i pitanjima iz oblasti tehničko-tehnološke i komercijalno-ekonomske saradnje. Danijel Krakić, direktor HŽ-a CARGO, rekao je da razgovori nisu bili nimalo laki.

- Ali, uspjeli smo naći zajednički jezik. Otvorili smo neka pitanja i mogućnosti za daljnju saradnju. Radit ćemo na tome da povećamo prevoz, rekao je Krakić.

On je pojasnio novinarima da CARGO prevozi isključivo teret, ne putnike, te da bi tzv. oživljavanje unske pruge donijelo korist objema stranama, i Hrvatskoj i BiH.

Krakić je pojasnio novinarima da je saradnja dva preduzeća bila dosta zapostavljena, te da je tek sada aktuelizirana.

Inicijativa

Puzić naglašava da je ovaj sastanak zapravo inicijativa koja stvara temelje za saradnju.

- Ovo je pokušaj da nešto konkretno napravimo. Nastojat ćemo da se ne ide u drastično povećanje cijena. Što se tiče obnove unske pruge, sada o tome ne mogu govoriti, niti mogu vršiti neke prognoze, istakao je Puzić, dok je direktor Krakić dodao da inicijativa ne znači da će se nešto u nekoliko mjeseci i dogoditi.

- Postoje i određeni administrativni problemi, a to je što je Hrvatska u Europskoj uniji, rekao je Krakić.

Iz Željeznica FBiH su pojasnili da ova inicijativa nema nikakve veze sa talgo-vagonima, i cijeloj aferi koju su oni izazvali. Puzić je podsjetio na neobezbijeđena financijska sredstva za održavanje kada su se ovi vozovi kupovali. Podsjećamo kako su krajem prošle godine čelnici Željeznica Federacije upoznali bihaćkog načelnika Emdžada Galijaševića sa planovima Željeznica kada je u pitanju ova općina. Ti planovi odnosili su se na teretni saobraćaj unskom prugom, te proširenje i dogradnju radionice za oporavku vagona, koja radi u Bihaću i koja je opravdala svoj rad.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 19 mar 2014 08:03

Izgradnja pruge Nikšić-Čapljina u interesu i BiH i Crne Gore
http://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih/ ... -crne-gore

Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara i ministar vanjskih poslova Bosne i Hercegovine Zlatko Lagumdžija sastao se danas u Sarajevu s predsjednikom Skupštine Crne Gore i predsjednikom Parlamentarne skupštine Organizacije za evropsku sigurnost i saradnju (OSCE) Rankom Krivokapićem.

Lagumdžija i predsjednik Skupštine Krivokapić su ocijenili da Bosna i Hercegovina i Crna Gora imaju odlične i prijateljske odnose, da između dvije zemlje nema otvorenih pitanja te da postoje vi preduvjeti za unapređenje saradnje na svim područjima.

Lagumdžija je upoznao sagovornika sa aktuelnom situacijom u Bosni i Hercegovini u svjetlu posljednjih događaja, sa naročitim akcentom na potrebu novog pristupa Evropske unije prema BiH.

Lagumdžija i Krivokapić su razmijenili informacije o evropskim i evroatlantskim integracijama BiH i Crne Gore i mišljenja o napretku zemalja regiona i tom prilikom pozdravili novi, ekonomski pristup Evropske komisije prema zemaljama Zapadnog Balkana, u čijem fokusu će biti jačanje konkurentnosti, povećanje nivoa zaposlenosti i ekonomski rast.

Tokom razgovora je ocijenjeno da je regionalna saradnja na visokom nivou, koja bi u narednoj fazi trebala rezultirati zajedničkim privrednim projektima kao što je izgradnja TAP/IAP gasovoda, za što postoji politička podrška, izgradnja Jadransko-jonskog cestovnog koridora itd.

Sa ekonomskog stanovišta za BiH i Crnu Goru je vrlo interesantan projekt izgradnje pruge Nikšić – Čapljina, te je dogovoren zajednički istup prema potencijalnim investitorima kada je u pitanju provedba ovoga projekta.

Konstatirano je da dobru osnovu za produbljenje sveukupne saradnje predstavlja i ugovorni okvir koji je na zadovoljavajućem nivou i izraženo uvjerenje da će Sporazum o granici između BiH i Crne Gore biti potpisan uskoro.

Konstatirano je i da ekonomski odnosi trebaju imati ključnu ulogu u budućnoj bilateralnoj saradnji, naročito u oblastima energetike, prometa i turizma.

Tokom susreta razgovarano je i o aktivnostima Organizacije za evropsku sigurnost i saradnju, te situaciji u Ukrajini.

Izražena je zabrinutost zbog porasta političkih napetosti u ovoj zemlji i pogoršanja međunarodnih odnosa u vezi sa istim, saopćio je Ured za odnose sa javnošću MVPBiH.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Avatar
ABen
Član
Postovi: 9868
Pridružen/a: 18 okt 2012 17:45

Re: Željeznica u Bosni (izgradnja i razvoj)

Post Postao/la ABen » 19 mar 2014 15:26

Željeznice FBiH ne namjeravaju iznajmiti talgo vozove Srbiji
A. A. 19/03/2014 11:41:00
http://www.vijesti.ba/vijesti/bih/20375 ... rbiji.html

SARAJEVO - Nakon višednevnih rasprava o sudbini devet garnitura talgo vozova Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine ali i o mogućnosti da se isti vozovi iznajme Željeznicama Srbije, iz Željeznica FBiH je potvrđeno da ne namjeravaju iznajmljivati talgo vozove Srbiji.

“Nikada nije ni bilo razgovora na tu temu niti namjeravamo da iznajmljujemo talgo vozove Srbiji. To nije u planu Željeznica Federacije BiH niti je planirano da se razgovora o tome u narednom periodu”, rećeno je u Željeznicama Federacije BiH za Anadolu Agency (AA).

Inače, prije nešto više od pet mjeseci, predstavnici Uprave Željeznica FBiH i Državnih željeznica Republike Turske pregovarali su o iznajmljivanju svih devet talgo garnitura koje su u vlasništvu ŽFBiH.

Međutim, još uvijek nije poznat konačan ishod pregovora tako da talgo vozovi još uvijek čekaju u garaži Željeznica BiH.

Devet garnitura talgo vozova isporučene su Željeznicama FBiH prije tri godine. Vrijednost ugovora potpisanog 2005. iznosio je 67 miliona eura.

Ukidanje međunarodnih linija u regionu, stanje pruga i carinske barijere, nepostojanje finansijskih sredstva za pokretanje i održavanje garnitura, nedostatak i nezainteresovanost putnika za putovanje, izostanak sufinansiranja putničkog saobraćaja od kantonalnih vlada samo su neki od problema zbog kojih talgo vozovi nikada nisu pušteni u promet.

S druge strane, predstavnici Željeznica Federacije BiH, Republike Srpske i Srbije dogovorili su se jučer u Sarajevu da u narednom periodu uspostave jedinstvenu tarifu usluga gdje bi cijena bila faktor koji daje mogućnosti da se željeznicom preveze više robe i da uspostave željezničku liniju Sarajevo-Beograd.
Mi Bosnjaci vjerni Bosni

Odgovorite