☑ Pravila foruma i savjeti

Autoceste BiH (Koridor 5c)

Moderator/ica: abu seid

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 25 mar 2017 20:53

slika

slika

Zenica
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

atif
Član
Postovi: 6224
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la atif » 03 apr 2017 17:28

Projekti na izgradnji autoputa na Koridoru 5C u ovoj godini ukupne vrijednosti od blizu dvije milijarde maraka isplanirani su u “Autocestama FBiH”, potvrđeno je za“ Avaz“ iz te državne kompanije.

Jug države

Iako su neki radovi već započeli, poput dionice Zenica Jug - Zenica Sjever, ali i dijela autoputa Svilaj - Odžak, naljeto se očekuju radovi i na izgradnji brze ceste prema Travniku, te konačno i dionice Koridora ka jugu države, tačnije Počitelju.

Riječ je o šest velikih projekata koji će od Federacije napraviti veliko gradilište, kaže nam Adnan Terzić, direktor „Autocesta FBiH“. Za većinu projekata su već osigurana sredstva i, kako ističe Terzić, jasna je finansijska konstrukcija.

Gradi se dionica prema Zenici

Prema njegovim riječima, radovi na deset kilometara autoputa Svilaj - Odžak na Koridoru 5C, čija je ukupna vrijednost 40 miliona eura, u punom su jeku, kao i radovi na dionici prema Zenici (Donja Gračanica - Drivuša - Klopče) ukupne vrijednosti 100 miliona eura i dužine 5,8 kilometara.

- Na ovoj dionici je planirana i izgradnja dionice Drivuša – Klopče u vrijednosti od 15 miliona eura i ukupne dužine tri kilometra. Tu se priprema tenderska dokumentacija, kao i za poddionicu Donja Gračanica - Vraca dužine četiri kilometra, a radovi će koštati 80 miliona eura - pojašnjava Terzić.

Kolosalni most

U pripremi za radove u ovoj godini su i tenderi za dionicu Počitelj - Buna ukupne dužine 7,2 kilometra. Planirano je da koštaju 30 miliona eura.

- Tender za radove na dionici Počitelj - Zvirovići, kako smo i najavili, ići će po skraćenoj proceduri, a očekujemo također da radovi krenu u ovoj godini. Ova dionica vrijedna je 100 miliona eura ukupne dužine 11,2 kilometra. Na toj dionici će biti izgrađen i kolosalni most Počitelj dužine 945 i maksimalne visine 100 metara - kaže Terzić

Kada je u pitanju brza cesta prema Travniku, Lašva - Nević Polje, spremno je 120 miliona maraka. Inače, ukupna vrijednost te dionice je 183 miliona eura, a dužina je 23,6 kilometra.

- Čim dobijemo pare od Vlade FBiH, krećemo u raspisivanje tendera. To će se, nadam se, desiti ubrzo - očekuje Terzić.

Najskuplji tunel Prenj

„Autoceste FBiH“ na proljeće 2018. godine započet će i izgradnju tunela Prenj, čija je vrijednost 400 miliona KM, a dužina deset kilometara, i najskuplji je infrastrukturni projekt u BiH.

Pripremljena je kompletna studijsko-tehničku dokumentacija, a ukupna vrijednost izgradnje tunela i mostarske zaobilaznice je oko 550 miliona eura.

40 miliona eura (10 kilometara) Svilaj - Odžak

100 miliona eura (5,8 kilometara) Donja Gračanica - Drivuša – Klopče

80 miliona eura (4 kilometra) Donja Gračanica – Vraca

30 miliona eura (7,2 kilometra) Počitelj - Buna

183 miliona eura (23,6 kilometara) Lašva – Nević Polje - Travnik

100 miliona eura (11,2 kilometra) Počitelj - Zvirovići

400 miliona maraka vrijednost tunela Prenj
https://www.akta.ba/bs/Vijest/investici ... elju/76128

Avatar
Mehmed beg Catic
Član
Postovi: 4241
Pridružen/a: 31 jan 2017 10:49

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Mehmed beg Catic » 07 apr 2017 08:33

Do kraja godine probijanje tunela Pečuj i Ričice

Do kraja godine biće iskopano svih 1000 metara tunela Pečuj na poddionici Klopče – Pečuj (Donja Gračanica), od kojih je do sada iskopano oko 200 metara, rečeno je prilikom današnjeg obilaska gradilišta koji je za predstavnike medija organizovala kompanija Euro-Asfal, glavni izvođač radova.

Enver Ajanović, tehnički direktor Euro-Asfalta podsjetio je da ugovor sa investitorom Autoceste FBiH potpisan u maju prošle godine i da je rok za završetak radova 30 mjeseci.

Projekat je vrijedan 90 miliona eura i na ovoj dionici trenutno radi oko 700 zaposlenika konzorcija "Euro Asfalt - Strabag".
http://www.akta.ba/bs/Vijest/vijesti/do ... ad-image-0
Tražim od vas kad se rasformira ova brigada, kad vi svi borci budete na svojim radnim mjestima, da se isto ovako družite, poštujete i uvažavate. Samo tako ćemo biti skupa svi zajedno! JER JE I POSLIJE RATA RAT!” Brigadni general Izet Nanić

atif
Član
Postovi: 6224
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la atif » 13 apr 2017 11:50

Kad se SDP kiti tuđim urađenim poslom: Zatekli 80, a ostavili dug od 173 miliona KM

U mandatnom periodu 2011-2015. godina izgrađeno je ukupno 49 kilometara novog autoputa na Koridoru Vc. Opozicija, tačnije SDP BiH, koristi svaku moguću priliku da istakne taj podatak. U prvi mah takav rezultat se čini impresivnim, jer ni u jednom mandatnom periodu prije ni poslije toga nije izgrađena tolika dužina najznačajnije putne komunikacije u BiH. Osim toga ističu da nakon toga nije izgrađen više nijedan kilometar autoputa.
Međutim, kada se do kraja otkriju sve informacije, izgradnja ovih 49 kilometara dobija sasvim drugu dimenziju. U obzir prije svega treba uzeti situaciju koju je zatekla uprava koja je dužnost preuzela 2011. godine. Također, treba sagledati i stanje kakvo su ostavili iza sebe, u novembru 2015. godine, kada je nova uprava preuzela dužnost. Tek tada se može govoriti o zaslugama, ali i odgovornosti uprava u pojedinim mandatnim periodima.

Kako se moglo čuti na posljednjoj sjednici Zastupničkog doma Parlamenta FBiH, garnitura koja je upravljala Autocestama FBiH u vrijeme najintenzivnije gradnje, u trenutku preuzimanja dužnosti na računu je imala 80 miliona KM. Osim toga, ukupan iznos kredita namijenjenih za gradnju autoputa bio je 421 milion eura, odnosno oko 840 miliona maraka.

Tome treba dodati da je u tom trenutku već bilo pripremljeno ukupno 49 kilometara autoputa za gradnju. To znači da su bile završene sve studije, pripremljeni idejni i glavni projekti, osigurane sve potrebne dozvole... Osim toga, već su bili potpisani ugovori za izvođenje radova na dionicama u ukupnoj dužini od 16 kilometara.

Upravi, koja je došla 2011. godine na čelo Autocesta FBiH ostalo je da potpiše ugovore za izgradnju preostalih tridesetak kilometara i da "uzme lopatu u ruke", odnosno da otvori radove. Doduše, to su i uradili, tako da su otvorena gradilišta na dionicama Zenica Jug - Kakanj u dužini od 16 kilometara, Butila - Tarčin dugoj 23 kilometra i Zvirovići - Bijača u dužini od 10 kilometara. Međutim, ono što SDP-ovci prešućuju je da je ta gradnja omogućena zahvaljujući onima koji su na čelu Autocesta FBiH, odnosno Vlade FBiH bili prije 2012. godine, konkretno Erdal Trhulj kao direktor u to vrijeme Direkcije za autoceste, te federalni pemijeri Nedžad Branković i Mustafa Mujezinović. Za njihovog vakta su obavljene sve pripreme koje je kapitalizirala federalna vlast u doba kada je premijer bio Nermin Nikšić.

Ono što su, također, trebali uraditi, osim izgradnje 49 kilometara, je da zatvore finansijsku konstrukciju za izgradnju spomenutih dionica. Oni su samo djelimično uspjeli u tome, tako što su osigurali 25 miliona eura, odnosno oko 50 miliona KM kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i 30 miliona maraka kod Razvojne banke FBiH.

Konačan rezultat je da je za spomenutih 49 kilometara autoputa, u trenutku završetka izgradnje, nedostajalo 119,5 miliona eura, odnosno oko 240 miliona KM. Praktično, izvođačima radova, kao i podizvođačima Autoceste su u tom trenutku bile dužne još 240 miliona maraka.

Osim toga, u vrijeme trajanja mandata 2011-2015, tadašnja uprava je počela gradnju još dvije dionice u dužini od 13 kilometra i to Svilaj - Odžak, duge oko 10 kilometara i Drivuša - Klopče dužine blizu tri kilometra.

Ni za ove dvije dionice nije bila zatvorena finansijska konstrukcija, tako da je za dionicu na krajnjem sjeveru BiH od potrebnih 74,3 miliona eura, odnosno blizu 150 miliona maraka, nedostajalo 62,9 miliona eura, odnosno oko 125 miliona KM, a za gradnju tri kilometra na Zeničkoj zaobilaznici od 30 miliona eura, odnsono 60 miliona KM, nedostajalo je blizu tri miliona eura, odnosno nešto više od pet miliona KM.

Kada se saberu ovi iznosi, situacija u kojem su bile Autoceste FBiH u 2015. godini, osim izgrađenih 49 kilometara autoputa i još 13 kilometara u izgradnji, je i minus od 185,2 miliona eura, odnosno oko 370 miliona KM. Istini za volju u toku 2015. godine osigurano je dodatnih 200 miliona KM za izmirenje dugova prema izvođačima radova.

Ipak, po preuzimanju dužnosti u novembru 2015. godini, nova uprava je zatekla putpuno prazna račun preduzeća, te dug u iznosu od 173 miliona maraka. Praktično, zbog neizmirenih dugova JP Autoceste su praktično bile pred potpunom blokadom rada.

Ovaj dug se odnosio na kratkoročni revolving kredit u iznosu od 40 miliona maraka, čiji je rok dospijeća bio 20. februar 2016. godine, što znači da je nova uprava imala samo četiri mjeseca da "stvori" 40 miliona KM, kako bi izmirila ovaj dug.

Tu su bile i obaveze prema izvođačima radova u iznosu od 121 milion KM, i to za dionicu Zvirovići - Bijača u iznosu od 6,2 miliona maraka, za dionicu Vlakovo - Tarčin u iznosu od 29,9 miliona KM, te za dionicu Svilaj - Odžak u iznosu od 85 miliona maraka. Tu su bile i ostale kratkoročne obaveze u iznosu od 12 miliona maraka. Od novembra 2015. godine ovi dugovi su izmireni.

Ni sa pripremama za gradnju nije bilo bolje stanje. Podsjećamo, u trenutku preuzimanja dužnosti 2011. godine, tadašnja uprava je imala "u papirima" pripremljenih 49 kilometara autoceste za gradnju, od čega su za 16 kilometara već bili ugovoreni radovi. U trenutku odlaska ostavili su pripremljenih tek trećinu te dužine, odnosno pripremljenih novih 19 kilometara autoceste, od čega su za 13 bili dogovoreni radovi, odnosno potpisani ugovori o gradnji.

Osim što su vratili zatečeni dug, aktuelna uprava je uspjela zatvoriti finansijsku konstrukciju za novih 54 kilometra autoputa i to od Mostar Juga do Počitelja, u dužini od 21 kilometra, od Poprikuša kod Žepča do početka Zeničke zaobilaznice, odnosno do Zenice Sjever u dužini od 22,5 kilometara, te od Tarčina do tunela Ivan u dužini od 11 kilometara.

Ukupna vrijednost ovih kredita je nešto manja od 700 miliona eura, odnosno blizu 1,4 milijarde maraka. Međutim, da bi ovaj novac postao efektivan, odnosno da bi se mogli raspisati tenderi i izabrati izvođači radova neophodno je da državni Parlament usvoji izmjene Zakona o akcizama, kojima će se akcize na gorivo povećati za 15 feninga po litru. Ove izmjene Zakona predstavljaju garanciju da će se krediti moći vraćati, na kojoj insistiraju međunarodni kreditori. Novac koji bude naplaćen od dodatnih akciza bit će iskorišten kao rate za vraćanje ovih kredita.

Osim toga, pripremljeni su projekti za gradnju i drugih dionica za koje bi bili iskorišteni drugačiji mofeli finansiranja, kao što su javno privatno partnerstvo i korištenje novca exim banaka. Ukoliko na vrijeme budu stvorene sve zakonske pretpostavke, kako za dobijanje kredita, tako i za realizovanje alternativnih modela finansiranja, prema projekciji Autocesta FBiH, do kraja 2022. godine u FBiH bi trebalo biti izgrađeno ukupno još 182 kilometra autoputa.
http://faktor.ba/vijest/kad-se-sdp-kiti ... -km-244129


Prezentirane činjenice o zastoju izgradnje Koridora Vc
Federalni ministar saobraćaja i komunikacija Denis Lasić jučer je na vanrednoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH o zastoju u gradnji Koridora Vc i stanju u preduzeće Autoceste FBiH izjavio da stanje nije zadovoljavajuće jer je po okončanju dionica Tarčin-Zenica, Bijača-Zvirovići, te započetih radova na dionici Svilaj-Odžak došlo do usporavanja aktivnosti zbog objektivnih okolnosti.

Odgovarajuće probleme, navodi, izazvalo je stanje u JP Autoceste FBiH, koje su cijeli period rada aktuelne Vlade FBiH imale imale vršitelje dužnosti Uprava i Nadzornog odbora. Nova uprava, kako je rečeno, naslijedila je 173 miliona KM kratkoročnih obaveza i prazan tekući račun.

"U takvim okolnostima, direktor i članovi Uprave su radili s ograničenim ovlastima zbog neriješenih odnosa uglavnom nisu djelovali kao tim, a i suradnja s Ministarstvom nije bila na zadovoljavajućem nivou", kazao je Lasić, dodajući da za nastavak realizacije projekta poduzete konkretne mjere.

Očekuje da će uskoro biti usvojen zakon o izmjenama zakona o akcizama BiH kojim se treba osigurati dodatni izvori finansiranja za ove namjene.

U tom pogledu, resorno ministarstvo i Autoceste FBiH u saradnji s Vladom i Federalnim ministarstvom finasija, kaže Lasić, pokušavaju iznaći i druge potencijalne izvore finansiranja preostalih projekata, priznajući da taj proces ide sporo.

Predstavnik JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo potvrdio je da je 695,9 miliona eura osigurano za finansiranje ili je u fazi potpisivanja za sljedeće dionice: Buna - Počitelj 32 miliona eura (tenderska procedura, ugovor potpisan), Buna - Kvanj 100 miliona eura (sredninom 2017. potpis ugovora), Mostar jug - Buna 60 miliona eura, Vraca - Pečuj 48,5 + 9.5 miliona eura (ugovor potpisan), Ponirak - Vraca 50 +15,9 +25 miliona eura (april 2017. -potpis ugovora), Vranduk - Ponirak 49 miliona eura (april 2017. - potpis ugovora), Nemila - Vranduk 36 milona eura (august 2017. - potpis ugovora), Poprikuše - Nemila 100+70 miliona eura, Tarčin - Ivan 50 +50 miliona eura. Izrada svih projekata predviđena je do kraja trećeg kvartala 2017. godine.

"Jedini uvjet da se navedena sredstva aktiviraju je akciza na gorivo to jest usvajanje zakona o akcizama. Pod uvjetom nove akcize za gorivo osiguran je novi investicioni ciklus od 1,36 milijardi KM kod MFI za novih 85 km autoputa, pripremljeni su tenderi za nove izvore finansiranja putem EXIM banake u visini od 1,1 milijardi KM za 27 km i pripremljen projekat koncesije vrijednosti 723 miliona KM za novih 38 km", naglasio je Bučo.

Za pripremljene projekte Klopče-Pečulj od 96 miliona eura, ranije je bilo osigurano 60 miliona eura, te je nedostajalo 36 miliona eura. Ukazao je da su efektivna sredstva za dionicu Počitelj - Zvirovići u iznosu od 100 miliona eura postala u julu 2016.

"Iako izgleda da se ništa ne radi u toku je izgradnja brze ceste Lašva - Jajce i za nastavak projekta od Travnika do Jajca imamo elaborate za eksproprijaciju. Očekujemo da ćemo u maju od Vlade dobiti 120 miliona KM ruskog duga. Također, priključak od Žepča prema Tuzli je idejni projekat koji je kompletno završen. Ubjeđeni smo da otvara puno više perspektiva i alternativne pravce. U tom kontekstu ispoštovat ćemo šta se dogovori na višim nivoima", istakao je direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić.

Poslanicima je ukazao da su u ovom preduzeću „bili svjesni da nešto škripi kada Vlada, koja je imenovala ovu Upravu, nije podržala godišnji plan JP Autoceste FBiH“.

Ocijenio je neophodnim da se osigura podrška dugoročnom planu investicija minimalno četiri godine, poboljša protočnost akata, ubrza ratifikacija svih ugovorenih kredita kod MFI, podrže alternativni EXIM izvori finansiranja odobravanjem suverene garancije.

"Parlament bi mogao značajno ubrzati realizaciju i to usvajanjem četverogodišnjeg plana, ratifikacijom svih sporazuma o zajmu u najkraćem mogućem roku, kao i donošenjem odluke Vlade i davanje saglasnosti Parlamenta za pokretanje tenderske procedure za projekt Mostar sjever - Mostar jug i tunel Prenj prema modelu DB+F (iz EXIT izvora). Ovaj sistem ima ogromnu šansu samo treba povući ručnu i krenuti u realizaciju", poručio je Terzić.

Predložio da jedan od zaključaka vanredne sjednice bude taj da Predstavnički dom podržava spajanje Beograda i Sarajeva izgradnjom puta Žepče - Tuzla - Brčko - Bijeljina.

Nakon navedenih izlaganja vanredno zajedanje nastavljeno je iznošenjem stavova poslanika Predstavničkog doma PFBiH, među kojima su i članovi radne grupe koja treba izraditi zaključke o zastoju u gradnji koridora 5-C i stanju u preduzeću Autoceste FBiH.
https://www.akta.ba/bs/Vijest/investici ... a-vc/76455

atif
Član
Postovi: 6224
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la atif » 09 maj 2017 14:53

Terzić je za "Slobodnu Bosnu“ kazao da su ovom trenutku osigurana sredstva za dvije dionice, jednu kod Zenice i drugu kod Počitelja, u ukupnom iznosu od oko 200 miliona eura, kao i sredstva za nešto manje gradilište kod budućeg mosta na Savi (Svilaj) u iznosu od oko 40 miliona eura.„Imamo ispregovaranih još oko 850 miliona eura, za novih 11 dionica, no ta sredstva ne možemo povući bez povećanja akciza. To je propozicija EBRD-a, ako želimo njihov kredit, moramo ispuniti njihove uslove“, rekao je Terzić.

Na pitanje može li se iz drugih izvora osigurati novac za ubrzanu izgradnju Koridora, Terzić je kazao kako takva rješenja postoje, ali su neporedivo skuplja.
„Mi se kod EBRD-a i EIB-a zadužujemo pod najpovoljnijim uslovima na svijetu. Kamata ne prelazi 1 posto godišnje a rok otplate je u prosjeku 20 godina. Kod komercijalnih kredita kamata je veća od 6 posto, a rok otplate je maksimalno 5-6 godina.To je za nas neprihvatljivo, jer jednostavno nemamo toliki prihod iz kojeg bismo mogli vratiti kredit u tako kratkom roku“, rekao je Terzić.

On kaže da će Autoceste ove godine na ime dospjelih kredita vratiti oko 90 miliona KM, i da se ta sredstva prikupljaju iz dva izvora - 27 miliona KM godišnje od putarine i oko 75 miliona KM od akciza.„Naš prihod je toliki da možemo servisirati dosadašnje kredite i da nastavimo cestogradnju dosadašnjim ritmom koji je prilično spor. Ali, bez povećanja akciza ne možemo ubrzati cestogradnju“, rekao je Terzić, naglašavajući da se akcize očigledno koriste u politikanske svrhe.

Terzić kaže da uprava Autocesta s Vladom Federacije BiH već dulje vrijeme pokušava pronaći neke alternativne načine finansiranja cestogradnje, mimo kredita EBRD-a i EIB-a.
„To se prije svega odnosi na tunel Prenj i mostarsku zaobilaznicu, u ukupnom iznosu od oko 500 miliona eura. Ako to riješimo, a nadam se da hoćemo, to bi bio vrlo značajan vjetar u leđa, ali ponavljam, ubrzana cestogradnja nije moguća bez povećanja akciza na gorivo“, decidirano je rekao Terzić.
http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/518 ... kcize.html


RGće do kraja 2017. godine imati preko 100 km autoputa
Kako najavljuju iz Jаvnog preduzeće Autoputevi RG do krаjа godine, na svoj spisak puteva kojima upravljaju, dodat će nešto više od stotinu novih kilometаrа аutoputevа u RG-u.Kompanija zadnjih deset godina aktivno gradi, ali se u pet posljednjih gradnja značajno intezivirala, i daje svoje rezultate. Već sada imaju planirana učešća na domaćim i međunarodnim tenderima.

Što se tiče planova za 2017. godinu, Dušan Topić, direktor JP Autoputevi RG kazao je da se trenutno privodi kraju izgradnju dionice autoputa 9. januar na pravcu od Banje Luke do Prnjavora, na dužini od 35,3 kilometara, čime će mreža autoputeva u RG-u preći dužinu od 100 kilometara. Mreža autoputeva u RG-u trenutno broji više od 70 kilometara. To su dionice autoputa 9. januar Banja Luka – Doboj i E 661 Gradiška – Banja Luka, dionica koja je u funkciji od 2011. godine.

Pored ovog projekta tu je nastavak izgradnje dionica Koridora Vc, koja na teritoriji RS-a prolazi od Doboja do Vukosavlja. Nedavno je za ovu dionicu Vlada RG dala saglasnost za kreditno zaduženje od 70.000.000 eura."Naša kompanija trenutno sprovodi niz aktivnosti na realizaciji infrastrukturnih projekata od kojih su nam najznačajniji završetak dionice od Banja Luke do Prnjavora te izgradnje prve faze Koridora Vc od petlje Johovac -Tovira do petlje Rudanka – Kostajnica u dužini od 6 kilometara. Ako uslovu budu dozvoljavali do kraja godine će u funkciji biti ostatak autoputa 9. januar. Tu je i izgradnja ostalih pratećih objakata kao što su nadvožnjaci, vijadukti i drugi",
rekao je Topić.

Već sada se jasno vidi da izgradnja autoputeva u FBiH značajno zaostaje za RG-om. FBIH trenutno ima 92 kilometra autoputa a gradnja stagnira.
https://www.akta.ba/bs/Vijest/investici ... puta/77334

Avatar
amkos
Član
Postovi: 12074
Pridružen/a: 18 okt 2012 20:55

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la amkos » 09 maj 2017 16:06

Već sada se jasno vidi da izgradnja autoputeva u FBiH značajno zaostaje za RG-om. FBIH trenutno ima 92 kilometra autoputa a gradnja stagnira.
Kako ovo, ako se svaki dan vidi u kakvoj su oni dubiozi ?! Ovdje nešto očito ne štima. Kod nas jača ekonomija a izgradnja autoputeva stagnira, a u RG slabija ekonomija a gradi se više km autoputeva ?!
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!

Avatar
noel malcolm
Član
Postovi: 3276
Pridružen/a: 18 okt 2012 21:50

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la noel malcolm » 09 maj 2017 19:24

amkos je napisao/la:
Već sada se jasno vidi da izgradnja autoputeva u FBiH značajno zaostaje za RG-om. FBIH trenutno ima 92 kilometra autoputa a gradnja stagnira.
Kako ovo, ako se svaki dan vidi u kakvoj su oni dubiozi ?! Ovdje nešto očito ne štima. Kod nas jača ekonomija a izgradnja autoputeva stagnira, a u RG slabija ekonomija a gradi se više km autoputeva ?!
Dobro si to uocio Amkos.
Zato su im i trebale ove nove akcize od 0,15 km da pokriju dubioze.
Nikakav izvjestaj nisu podnijeli o utrosku postojecih akciza od 0,10 km koje traju od 2o14.
“Radimo kao da ce sto godina biti mir,
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 13 maj 2017 02:33

slika

slika
Radovi na mostu u Svilaju odvija se prema dinamičkom planu , trenutni radovi u tjeku su izrada 2 upornjaka, pripremaju se zagate za stupno mjesto br.5, na stupno mjesto br. 6. Radi se jama – priprema za izradu temelja.Također se očekuje u narednom tjednu betoniranje prvog upornjaka 450 m3 betona, i ostali poslovi prema dinamičkom planu.
http://www.odzak.ba/index.php/vijesti/2 ... -u-svilaju
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

atif
Član
Postovi: 6224
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la atif » 15 maj 2017 11:19

Najesen kreću radovi na Koridoru u Hercegovini

Autoceste Federacije“ najesen bi trebale pokrenuti radove na Koridoru Vc u Hercegovini. Adnan Terzić, direktor ovog javnog poduzeća, u razgovoru za Dnevni avaz prenio je da je raspisan natječaj za gradnju dionice Počitelj – Zvirovići u ukupnoj dužini od 11,75 kilometara. - Očekujem da ćemo najdalje do sredine kolovoza potpisati ugovor i da će ubrzo nakon toga početi radovi. Vrijednost ove dionice je 100 milijuna eura i financirat će ga Europska investicijska banka (EIB).


Ali, ne stajemo tu. Završene su evaluacije i pretkvalifikacije, sada čekamo suglasnost da odabranim tvrtkama pošaljemo zahtjev za financijsku ponudu za lot Počitelj - Buna i zaobilaznicu oko Zenice. Radilo bi se time na još najmanje deset kilometara autoputa, a vrijednost ova dva lota je gotovo 90 milijuna eura, plus što dobivamo 17 milijuna eura grant sredstava, ističe Terzić. - Dobili smo i suglasnost, iako procedura zaključenja kredita u cijelosti nije završena, da idemo u raspisivanje natjerčaja za objekt tunela „Zenica“ u dužini od 2,66 kilometara. Taj projekt iznosit će 50 milijuna eura, plus planirani grant od 17 milijuna eura – kaže Terzić.


Precizira i da radove na trasi Počitelj – Buna i zaobilaznicu oko Zenice financira EBRD. - Ta je banka postavila uvjet da će izdvojiti novac za radove ako budu usvojene trošarine. EIB nema takve uvjete – kaže Terzić. On se nada da bi u dogledno vrijeme trošarine ipak mogle biti usvojene. Upitan postoje li alternativna rješenja, kako to tvrde neki iz SDA, Terzić kaže da uvijek ima i drugih modela, ali da za to trebaju „hrabri i odlučni ljudi“. - Projekt Prenj - Mostar sjever i Mostar jug može se sagraditi po modelu da potencijalni izvođač dovede banku koja će ga pratiti, da bude potpisan ugovor s državom i time bi se dobilo novih 550 milijuna eura koji bi išli u cestogradnju. Za sada toga nema.

Uprava „Autocesta“ još u veljači je poslala Federalnoj vladi dvije inicijative i one još nisu razmatrane. Druga mogućnost je da se odredimo prema prezentiranom projektu koji su uradili stručnjaci Svjetske banke i EBRD-a. Prema tom modelu, od Tarčina do Doboja može se dati koncesija na razdoblje od 25-30 godina. Koncesionar bi sagradio i održavao taj dio puta i nakon isteka koncesije vidjelo bi se što dalje. Ali, time bi Koridor Vc kroz FBiH bio završen. Prezentacija ovog modela urađena je premijeru i resornim ministrima Federalne vlade u travnju i sada čekamo što će reći – kaže Terzić.

- Projekt Prenj - Mostar sjever i Mostar jug može se sagraditi po modelu da potencijalni izvođač dovede banku koja će ga pratiti, da bude potpisan ugovor s državom i time bi se dobilo novih 550 milijuna eura koji bi išli u cestogradnju. Za sada toga nema. Uprava „Autocesta“ još u veljači je poslala Federalnoj vladi dvije inicijative i one još nisu razmatrane. Druga mogućnost je da se odredimo prema prezentiranom projektu koji su uradili stručnjaci Svjetske banke i EBRD-a. Prema tom modelu, od Tarčina do Doboja može se dati koncesija na razdoblje od 25-30 godina. Koncesionar bi sagradio i održavao taj dio puta i nakon isteka koncesije vidjelo bi se što dalje. Ali, time bi Koridor Vc kroz FBiH bio završen. Prezentacija ovog modela urađena je premijeru i resornim ministrima Federalne vlade u travnju i sada čekamo što će reći – kaže Terzić.
https://www.vecernji.ba/vijesti/najesen ... ni-1169713

Avatar
amkos
Član
Postovi: 12074
Pridružen/a: 18 okt 2012 20:55

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la amkos » 15 maj 2017 13:14

Autoceste Tarčin-Konjic ni na mapi. A gdje je tunel Prenj ?! :goofy:
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!

Avatar
noel malcolm
Član
Postovi: 3276
Pridružen/a: 18 okt 2012 21:50

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la noel malcolm » 15 maj 2017 14:24

amkos je napisao/la:Autoceste Tarčin-Konjic ni na mapi. A gdje je tunel Prenj ?! :goofy:
Doboj-Zenica je najfrekventniji dio kojeg treba sagraditi.
Treba mi sat i dvadeset minuta da predjem 90 km od Doboj Juga do Zenice.
Gust saobracaj, veoma naseljeno podrucje, radari i policija na sve strane...
“Radimo kao da ce sto godina biti mir,
a spremajmo se kao da ce sutra biti rat!”/Povijest Bosne/Noela Malcolma:
http://www.camo.ch/povijestbih.htm

Avatar
amkos
Član
Postovi: 12074
Pridružen/a: 18 okt 2012 20:55

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la amkos » 15 maj 2017 15:22

noel malcolm je napisao/la:
amkos je napisao/la:Autoceste Tarčin-Konjic ni na mapi. A gdje je tunel Prenj ?! :goofy:
Doboj-Zenica je najfrekventniji dio kojeg treba sagraditi.
Treba mi sat i dvadeset minuta da predjem 90 km od Doboj Juga do Zenice.
Gust saobracaj, veoma naseljeno podrucje, radari i policija na sve strane...
@Noel sto gledaš samo lični interes, daj malo nek' se i jug Bosne gradi. Da ne bude što južnije to tužnije. :glasses:

Šalim se, naravno treba graditi po prioritetima. :gut:
Onaj ko ima natalitet, ne mora uzimati pušku u ruke!!
Bošnjaci su najzapadniji muslimanski narod koji u svom posjedu ima zemlju!!
Mostar je mjesto našeg konačnog pada ili ponovnog uzdizanja!!
Milorad Dodik je Milan Martić bosanskih Srba!!

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 19 maj 2017 23:26

Ministrica Milićević blokira izgradnju autoputa: Ne želi potpisati, insistira na akcizama

Jelka Milićević, federalna ministrica finansija blokira izgradnju 18 kilometara autoputa na Koridoru Vc, koja je vrijedna 235 miliona eura, odnosno oko 470 miliona KM, saznajemo od naših izvora bliskih Vladi FBiH.

slika

Prema navodima naših izvora, Milićević već nekoliko mjeseci uporno odbija da potpiše ugovore o dobijanju kredita namijenjenih za izgradnju autoputa, insistirajući da se u ugovore o kreditiranju ugrade odredbe o tome da će se oni vraćati od dodatnih akciza, koje su odbijene na državnom Parlamentu. Ono što je najzanimljivije je da taj uvjet uopće ne postavljalju oni koji daju novac, odnosno kreditori Evropska investiciona banka, OPEC-ov fond OFID i Kuvajtski fond za arapski ekonomski razvoj.

- Već šest mjeseci stoji spreman ugovor o kreditu EIB-a u iznosu od 50 miliona eura (blizu 100 miliona KM op.a.) za izgradnju tunela Zenica dugog 2,5 kilometara, koji se ne realizuje isključivo zato što Jelka Milićević odbija staviti svoj potpis na njega. Tu je i kredit Kuvajtskog fonda od 36 miliona eura (72 miliona KM op.a. ) za izgradnju dionice Nemila - Vranduk, kao i 29 miliona eura (98 miliona KM op.a.) sredstava OFID-a za dionicu Nemila – Ponirak. Ove dvije dionice duge su po pet kilometara. Isti scenario očekujemo i za novi EIB-ov kredit od 100 miliona eura (200 miliona KM op.a.) za dionicu Buna-tunel Kvanj, dužine 5,6 kilometara, kojeg je EIB odobrio prije dva dana – kazali su nam naši izvori.

Naredne sedmice bi trebao biti potpisan ugovor o izradi idejnog projekta za izgradnju dionice Buna – tunel Kvanj. Projektant će imati rok do kraja oktobra da izradi idejni projekat, u okviru kojeg će biti definisana trasa dionice, koja će biti unutar obuhvata Prostornog plana, kojeg je usvojio Parlament FBiH.

Nakon izrade idejnog projekta započet će eksproprijacija zemljišta, a nakon toga i gradnja, koja će biti finansirana EIB-ovim kreditom. Sama gradnja dionice trebala bi početi sredinom 2018., a ovaj dio autoputa bi trebao biti pušten u promet krajem 2020. godine. Naravno, pod uvjetom da ministrica finansija promijeni mišljenje i nekim čudom dozvoli nastavak izgradnje najznačajnijeg i najvećeg infrastrukturnog projekta u državi.

Što se tiče nastavka izgradnje autoputa nakon neusvajanja povećanja akciza u državnom Parlamentu, u JP Autoceste FBiH nemaju "plan B".

- Proteklih godina u Autocestama su razmišljali o nekoliko različitih modela finansiranja, odnosno o koncesijama, javno-privatnom partnerstvu i slično. Međutim, za sve ove modele potreban je stabilan izvor finansiranja, tako da se opet cijela priča vrati na akcize. Opozicija tvrdi da se taj novac može osigurati smanjenjem javne potrošnje. Problem je što je budžet FBiH isuviše opterećen socijalnim davanjima i troškovima administracije da bi se iz njega moglo zahvatati za gradnju autoputa. Sam proces smanjenja javne potrošnje ne može se obaviti preko noći. Kad on krene, a to nam govore iskustva drugih država koje su prošle taj put, potrebno je minimalno pet do 10 godina da se on i okonča, a mi još nismo ni započeli taj proces – kazali su nam naši izvori.

Međutim, neusvajanje izmjena Zakona o akcizama ne mora značiti i blokadu u izgradnji autoputa.

- Vlada FBiH bi mogla u pregovorima sa međunarodnim kreditorima dogovoriti da realizuju kredite namijenjene za izgradnju autpouta na Koridoru Vc, a da domaće vlasti preuzmu obavezu da izmjene Zakona o akcizama usvoje do isteka grejs perioda, odnosno do dana kada počnemo vraćati te kredite. Međutim, kako možemo očekivati da će se Vlada FBiH upustiti u te pregovore, ako naša ministrica sabotira nastavak izgradnje autoputa – pitaju se naši izvori.
http://faktor.ba/vijest/ministrica-mili ... ama-248915
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 23 maj 2017 00:24

Inžinjeri iz Švedske u radnoj posjeti gradilištima na Koridoru Vc

Grupe od 40 inžinjera iz firme Sweco Civil AB iz Švedske bila je u radnoj posjeti gradilištima Drivuša-Klopče i Klopče-Donja Gračanica.

slika

slika

slika


http://www.jpautoceste.ba/201705111908/ ... oridoru-vc
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 28 maj 2017 01:09

Zemljište za izgradnju motela na dionici Svilaj-Odžak čeka investitore

Na dionica autoceste Svilaj – Odžak gradit će se Centar za snadbjevanje - motel s restoranom. Izgradnja pratećih uslužnih objekata i obavljanje pratećih djelatnosti previđeno je na odmorištu PUO Vrbovački lipik.

Autoceste Federacije su već objavile javno nadmetanje za ovo zemljište. Početni iznos mjesečne naknade bez PDV-a za korištenje cestovnog zemljišta i obavljanje pratećih djelatnosti, kako je navedeno je, iznosi 10.111,50 KM. Odabrani ponuditelj obavezan je o svom trošku izgraditi prateće uslužne objekte i započeti s obavljanjem pratećih djelatnosti u skladu sa rokovima utvrđenim u dokumentaciji za javno nadmetanje.

Navedeno je da u javnom nadmetanju mogu sudjelovati svi ponuditelji koji otkupe dokumentaciju za javno nadmetanje registrirani u BiH za obavljanje djelatnosti za koju se ponuda podnosi.

Javno otvaranje ponuda održat će se 21.06.2017. godine u 12,00 sati što je ujedno i krajnji rok za dostavu ponuda.

Odmorište PUO Vrbovački lipik izgrađeno je kao dvostrano odmorište na koje je moguć pristup vozila iz jednog smjera prometa na autocesti.
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 06 jun 2017 00:38

Go8dQbd-Z2g
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 06 jun 2017 00:40

slika
Zenica

slika
Svilaj, Odzak


Maj 2017
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Avatar
Bosni
Član
Postovi: 3916
Pridružen/a: 22 nov 2012 04:38

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Bosni » 19 jun 2017 08:13

YZNdobAZAHk

atif
Član
Postovi: 6224
Pridružen/a: 19 okt 2012 11:28

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la atif » 26 jun 2017 13:20

Gradnja prve transfezale, saobraćajnice koja će Grbavicu, odnosno centar Grada, povezati s koridorom 5C, počet će od Bara prema Kobiljoj Glavi.

To je prva sekcija na drugoj dionici transfezale Bare-Hotoni, koja je podijeljena na tri sekcije. Prva sekcija je duga 1.140 metara, a za gradnju će biti potrebno 12 miliona KM. To je odlučneo na sastancima koji su proteklih dana intezivno vode i na kojima nse rješavaju imovinsko-pravni odnosi.Kako je za Avaz kazao Direktor Direkcija za puteve KS Nermin Drnda, na sekciji Bare-Kobilja Glava u ovom trenutnu se vrši eksproprijacija zemljišta.

"Za eksproprijaciju je planirano 800.00 KM i vrlo je mala površina koja je do sada eksproprirana. Nakon završetka eksproprijacije, tražit ćemo građevinsku dozvolu te raspisati tender za izbor izvođača radova. Urbanistilčku dozvolu imamo za cijelu dionicu, a građevinske dozvole tražit ćemo po specifikacijama kako se bude rješavali imovinsko-pravni odnosi", kazao je Drnda. Što se tiče početka kaže da ne može još reći, a kada bi se odmah raspisao tender za izvođača, potrebna su dva mjeseca da se počne raditi. To znači da radovi nikako neće početi prije septembra. Premijer Elmedin Konaković istaknuo je da je cjelokupan projekt Prve transfezale košta više od 200 miliona KM te da je dio sredstava osiguran. ''Vlada KS ima 25 miliona KM za saobraćajnice, od kojih će znatan dio biti utrošen na Prvoj transfezali. Federalna vlada obećala nam je 20 miliona KM. Usvojili smo odluku o pokretanju pregovara s EBRD-om o zaduženju od 15 miliona eura za još jedan dio saobraćajnice, što čini skoro 70 miliona maraka, tačnije jednu trećinu, što je za prvu godinu i početak radova na ovoj trasi sasvim dovoljno'', kazao je Konaković.
https://www.akta.ba/bs/Vijest/investici ... a-km/78939

Avatar
Zmaj
Član
Postovi: 10783
Pridružen/a: 18 okt 2012 23:58

Re: Autoceste BiH (Koridor 5c)

Post Postao/la Zmaj » 28 jul 2017 20:26

ATohAWTSrrc
"Velika civilizacija nije pokorena dok se ne uništi sama iznutra." - Will Durant

Odgovorite